Трайков се обяви против регулация на пазара на горива
Регулирането на цените на горивата от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) не е невъзможно, но е стъпка назад, коментира пред журналисти министърът на икономиката Трайчо Трайков.
Обратно в новинатаКоментари - Трайков се обяви против регулация на пазара на горива | Днес.dir.bg
Коментари
Докога ДКЕВР ще бъде подлога на монополистите , и докога няма да има гражданска квота / истинска не от лизачи и боклуци / !!! И докога няма да казват истината за цените ???
каква пазарна регулация при монополен пазар бе, говедо? Над 80% от продаваното гориво е на Лукойл, а всички знаем кой е шеф там и на кой зеленчук е приятел!
Не това е решението, Трайчо! Истината е в следенето и непризнаването на някои разходи,с които си запълват баланса и формално са на малка печалба, а в действителност сума съизмерима с действителните разходи се прибира в нечии джобове(може да приложи и руското значение на тази дума). Но и ДКЕВР са много корумпирани и не могат да работят истински! Затова реформите трябва да са радикални!
.... отпаданетона биокомпонента ще намали цената ЕДВА с 0,38 ст. за литър без ДДС... ХОРА, ИЛИ ТЕКСТЪТ НЕЩО НЕ Е ВЕРЕН ИЛИ АЗ НЕ МОГА ДА ЧЕТА??? Е, ако ТРИДЕСЕТ И ОСЕМ СТОТИНКИ намаление на литър е малко - това е друга тема...
защо бензиностанциите бе хора погледнете линк и там ще видите разлика от 6 стотинки на литър в полза на дизела без биогориво-еее какво излиза че биогоривото оскъпява дизелаоще в рафинерята *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
4 % правят 1/25. Ставаше дума за 6 стотинки. Което означава , че приблизително 6 по 25 = 1.50 лева. Това би трябвало да е раликата между биодизелът и дизелът, явно не е така . Но при достигане на 4 % биодизел в дизела, акцизът за горивото падал ( СТИМУЛ ЗА БИОГОРИВА) и тогава вече се получавала разлика 0.38 стотинки. Разликата обаче била по - голяма , защото на бензиностанциите търсели предлог за да увеличат цената на горивото и сега има ново искане колонка 100% биодизел , продаваща без акциз на 2.28 лева.
1. ЗА БИОДИЗЕЛА: За да решим дали да има или да няма биодизел в горивото трябва окончателно да получим потвърждение за неговата безвредност /и за двигателя и за околното среда/ . Да затриваш новосъздаващ се отрасъл за да намалиш крайната цена с 1 ст. е повече от нелепо. 2. ЗА Г-Н МИНИСТЪРА. По мое скромно мнение, в това правителство г-н Трайков е най-точният минисър.
От енергия.еу БГ -€ 1.283 BGN 2.510 Испания - € 1.276 Е как бе Златев , Боко,Дянков , кажете как при по високи акцизи, наеми, заплати, стандарт,данъци кажете как е по-евтин дизела ? Ми то не е само в Испания. В 1/3 от ЕС е по-евтино , а по -качествено е горивото навсякъде.
До ресорните министри: ако досега не сте разбрали, че Лукойл са монополист на пазара на горивата в БГ, или не ставате за тази работа, или защитавате едни интереси! Какво пазарно регулиране при явен монопол? И ако толкова бяхте загрижени за пазарния принцип, що харзулнахте концесията на нефтопристанището в Росенец на Лукойл за 35 г. - има няма една седмица как им го дадохте, тъкмо в разгара на протестите!
Ако се спре плащането на ДДС и върху акциза , цената на горивото ще спадне между 4 и 6 ст а може и повече.
"Например, ако отидем в Австрия, Германия или Франция ще можете ли да намерите една бензиностанция, която да не е брандирана?" Разбира се, че има такива бензиностанции във Франция и в Германия. В много градчета има точно такива частни колонки без никаква марка на Total, Shell, Elf или който и да било друг голям дистрибутор. Жалко, че тук не могат да се публикуват снимки, за да ви пратя. Проблемът в България е, че единствено Лукойл чрез рафинерията си и с помощта на държавата, която създава безумни пречки пред вносителите, продава горива на едро и де факто упражнява монопол.
Акциз и ДДС на горивата трябва да има и той да се повишава, защото и без това плащаме пенсиите на бабите и дядовците ни от тези средства, а замисълът на акцизите по принцип е да наказват за това, че замърсяваме, че си вредим на себе си и околните... По-скоро реалните транспортни фирми трябва да могат да внасят по-евтини горива по-лесно и хората малко по-малко да се ориентират към ползване повече на влакове и автобуси, а производителите да се замислят как могат да произвеждат по-ефективно, защото колкото по-отрано почнем да мислим в тази насока толкова ще е по-лесно за децата и внуците ни като свършат изкопаемите горива след време.
До кога бе братя Българи тия ще продължават да ни се подиграват и да ни правят на малоумни! Някой да ни е питал дали искам да ни смесват дизела с измисления биодизел?! Цял клон от далавери щял да отпадне!? Ми да отпадне! Не стига чи ми съсипват двигателя, ми искат и двойно да им плащам за това! Сган крадлива!
Нещо си се объркал. Няма такъв филм! Биодизелът не само вдига цената, но и съсипва двигателите. Глупавите немци го отрекоха с референдум и никой не може да им го наложи на сила!
А цели 3 министерства , плюс комисия за следприватизационен контрол , НАП тия всичките лежачи за "кво" взимат ГОЛЕМИ заплати ???
Не му обръщай внимание на тоя смешник и в Гърция е пълно , да не му обяснявам ,че точно брандирани бензиностанции държат по-ниски цени в целия свят с изключение на България !!! Тука всички КРАДЦИ искат да лапат до дупка от хората !!!
Значи, хайде доброволно да предадем цялата икономика на големите вериги. А свободното предприемачество къде отива ? Всеки има право да отвори бензиностанция, стига са мрънкали министрите.
В Русия вече почнаха да крадат децата на мениджърите на Лукойл, изчезнала 16 г. дъщеря на висшия кадър на холдинга Роберт Теслюк. Съмнявам се, че някой наш кадър Наглец да не е...
Когато нямаше монопол и всеки можеше да си направи бензиностанция или друг бизнес, парите бяха при народа. Сега народа е под власта на монополите и лапачите и парите са в тях.
ЕВАЛЛА , ТРАЙЧЕ..... ЧЕСТНО И ПОЧТЕННО МОМЧЕ СИ ТИ! ЕДИНСТВЕН, ДОСТОЕН ЗЕ БЪЛГАРСКИ ПРЕЗИДЕНТ! ДОЛУ , МОНОПОЛА НА ЛУКОЙЛ!!!! СВОБОДЕН ВНОС НА ГОРИВА , ОТ ФИРМИ И ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА , ПРИ АБСОЛЮТНО СПАЗВАНЕ НА МИТНИЧЕСКИТЕ УСЛОВИЯ НА ВНОСА! ДАВАЙ, ..мин.ТРАЙКОВ!!!! БЪЛГАРИЯ Е С ТЕБ!!!!!
Ало,Ершов, Дениз Натаняху, защо ми се струва, че се опитваш да ни прилагаш един добре отработен задокеански трик?Защото твоите сънародници така са свикнали да действат по цял свят ли? Хоп на кранчето на цялата дистрибуторска мрежа-т.е. всички бензиностанции да са твои,като "Петрол" едно време (затова ги изкупи,нали?),пък нека Лукоил да е монополист-ще се разберете по роднински! Нали "нищо не подозиращото" правителство току що им даде нефтопристанището за 35 год.концесия, вие пък си внасяте 10.000 тонни партиди от родата в Израел на кея "на Петрол" във Варна, и тъй като няма къде другаде да се разтоварват танкери в Бс и Вн, другите участници на "свободния Бг пазар на горивата" да внасят с туби-Румъния , или Гърция! Затова ли искаш да изгониш Митко Събев от управлението на Петрол/Нафтекс? Май усещам тук да ръчка "мъдрата" ръка на батко Соломон(Паси) ?? ПЕЧАЛБИТЕ ВИ са огромни, затова цените в Бг са такива.
Искам само да изкоментирам цитата: "Например, ако отидем в Австрия, Германия или Франция ще можете ли да намерите една бензиностанция, която да не е брандирана? Малка бензиностанция, няма марка, собственикът има една или две бензиностанции и това е. В развитите страни в Европа няма подобни бензиностанции." Да, многоуважаеми г-н Ершов - има такива бензиностанциики и те, за разлика от Вас- брандираните, са единствените, които продават свесен бензин и то с поне 10 стотинки по-евтино. Пречат брандираните,не малките и незначителни по количество и оборот истински търговци. Не те са монополите, не срещу тях протестираме! Вие сте боклука и ако ще да брандираате и г*зовете си, ние изискваме пазарни структури- не картели.
И що търси тов. Ершов в Надзорния съвет на Петрол АД, А ?! В `Шел` или `Елф`, или която-и-да-е негова аналогия -- биха ли дори приели да прочетат нещо изпратено от него !? /// Колкото до регулацията, гус`ин Трайков -- докато цената за крайния потребител на 1 л. ( Един литър ! ) бензин не падне под 15 ( Петнадесет ! ) процента от минималната часова работна ставка ( От минималната часова работна ставка ! ) -- всяка една шменти капелна категоризация за пазарност ... най-много да доведе до ескалиране на събитията от последните дни .
Освен това биодизелът косвено променя цената на олиото, защото хиляди декари бяха засети с рапица вместо със слънчоглед. По-изгодно е да се сее рапица - значително по-малко грижи и разходи. Също така ще стане при залагане на биоетанол като съставка на бензина с цените другите храни. Това е една от причините за поскъпване на храните в световен мащаб и е мнение на световно известни икономисти от преди няколко години. В Германия също се отказаха от биодизела.