Коментари - До 7000 лв. глоба за манипулиран километраж | dnes.dir.bg
назад

До 7000 лв. глоба за манипулиран километраж

Глоба от 2000 до 7000 лева за манипулиране на показателите на автомобилен километраж предвиждат нови промени в Закона за движение пътищата.

Обратно в новината

Коментари - До 7000 лв. глоба за манипулиран километраж | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1

Коментари

Купих кола от авто къща Аскогруп която е с километраж 170000 км.като я закарах в специализиран сервиз се оказа че е с 350000 км.

Аз подкрепям членството на България в ЕС и това искяне на всеки МПС да бъде поставен тахограф. Само така ще бъде премахната вредната хантиевро практика да караме, колкото можем. Дадох си заявка за монтаж на тахограф на моето опелче, съгласно новото законодателство. Аз нали съм от първите.

А защо производителите дават възможност за "пипане на километража". Никакъв проблем не е да се защити от промяна надолу, ама никакъв!!! И проблемът отпада :-) Просто, нали?! Въпреки, че и прозводителите се набутват така, ми е чудно защо не са го защитили?

Това е все едно да глобят някой, че се е оженил за жена, която не е девствена. И след като не е колко е стъргана е въпроса... И не за друго, ами може и болест да ти лепне, ако е била при неправилните хора, иначе външно да е запазена. Ай пийте по едно и не се занимавайте с глупости. Поврежда се километража и слагам втора ръка от автокъща, защото колата ми е 2000 година и нови не произвеждат. Новият кой да го превърти на моите километри, за да станат показанията действителни - това наказуемо или не, защото моите километри са си реални, 77 000 ама сега показва 220 000, щото смених цялото табло... И ако тръгна да го въртя, за да стане реално, кое е правилно?

Зимата километража на моя автомобил замръзна на 74 000 км, смених го с друг, който беше на 220 000, но поне работеше ; отивам на прегледа, нали записват и километрите там и всички в шах: как за една година с тази кола ще мина 150 000 км. , което прави 10 000 км/месец, или над 300 км/ден... говорим за лична кола, а не служебна. Според мен по - големия проблем са сервизите, в които куцо и кьораво, като може да сменя ремъци и гуми, смята, че разбира от автомобили, още повече съвременни.

Фчера прайх една талига на едно момче дет я купил миналта седмица. По киломятраш е на 162 иляди, а га и прочетох грешките 350 иляди. Към кого на насоча момъка да се обърне, че да обръснат жамбазина кат мустака на оня турчин от филма време разделно?

Mи на мен от ГОЛЕМИЯ СТУД през ЗИМАТА,КОМПЮТЪРА НА КОЛАТА МИ САМ СИ НУЛИРА КИЛОМЕТРАЖА.КО ПРАИМ СЕГА.

Отваряш вратата на задния долап, дето е топло и тъмно, пъваш километражо там и нема да се нулирва. :D

Време е да подпукат и сервизите. От тяхната работа зависи безопастността по пътищата. Куцо и сакато върти сервизи, а отговорност никаква. Имам чуствово че сервизите вече са повече от колите :-) Да не говорим как стои въпроса с чукането на касови бележки, поемане гаранция за ремонтите и качеството на частите.....

Ако стане както казваш гарантирано няма да ти хареса цената на посещение. Когато искаш някой да се подпише на ремонта той е задължен да отремонтира всички повреди. Няма да можеш да си смениш маслото ако имаш и други проблеми.

Време е да задължат търговците да дават и гаранция на автомобилите 2-ра употреба!!! Много ще реват!!! Ама време е да спрат измамите в сектора!

Даже е малка глобата. Да я направят 50 000 лв, та да не си и помислят даже да го правят.

Освен теб да те глобят 50000 лева, няма кой друг. Километражът е превъртян преди да си купиш колата, която е внос от Италия или някъде другаде, но ти като собственик ставаш изведнъж отговорен за превъртяния километраж, ако изобщо стане ясно, че километража е превъртян.

Ами просто ще се вписва километража в договора за покупко-продажба и ти си чист. Елементарно нали ?!

Добре бе! Купувам си кола втора (поне) ръка. Аз не разполагам с възможност да проверя, дали и е превъртян километража. След време ме привикват, проверяват ме и се оказва, че е превъртян. Как да докажа, че не съм го направил аз?

в договора за покупко продажда се записва километража на колата

Да но могат да ми кажат, че аз за една година съм изминал не 10 000 а 300 000 километра. Карал съм я по 8 часа на ден, после я е взимала дъщерята и тя върти едни 8 часа, после я дава на сина, той само повтаря нашите подвизи.

Като се купува кола на старо, не се гледа километража, а ауспуха, маслото, антифриза и шумовете. Другото са глупости.

и да няма петна по предните седалки ;-) ....

е най големия проблем по пътищата..браво решихте всички други и до това опряхте ..ИДИОТЧЕТА!

Цитат : "...Други промени в законопроекта са свързани с европейска директива, която посочва три вида техническа неизправност - незначителна, значителна и опасна. Тя предвижда различни наказания и санкции за управление на автомобила според тази класификация. .." Това е като да ти проверят спирачките в сервиз те да не са наред ама да минеш уж с перфектни такива (на хартия). Тъ тия мурафети с техническите идиотии ще са така ефективни както бяха ефективни камерите по сервизите където се минава Годишен Технически преглед

Само за колите от Швейцария може да се предположи, че не са с манипулирани километри. Германия, Австрия, Франция, Италия - идват с вече манипулирани показания.

Катаджийска му работа. Манипулиран километраж, то е ясно, че не трябва да се допуска, но километрите имат значение при покупко/продажба на колата, а тук има два вида коли - внос и продажба на кола карана в България. При колите в България явно трябва да има регистър, в който да може да се провери дадена кола на какви километри е била при ГТП-и в България, но какво правим с вноса, при който едва ли има кола, на която километража да не е превъртян?

Моля авторът на статията, да си скъса дипломата. Ето какво е написал(а). "Ако шофьор управлява автомобил с неукрепен товар, който има незначителна неизправност, глобата ще е 500 лева, а ако е опасна - в троен размер - 1500 лева." Преди няколко седмици на един кръгов пътен възел камион изръси танк или БТР, не помня точно. Бойната машина падна от камиона върху пътното платно. Ако в нея се беше блъснал мотоциклет, лек автомобил, камион или бус, щеше да има фатални последици. Танкът е бил лошо закрепен и няма никакво значение, бил ли е изправен или е имал незначителна или значителна неизправност. Вярвам, че в Закона е записано друго, но ако все пак ТОВА е записано, то моля авторът да ме извини, а да си скъсат дипломите 240 депутата, които са допуснали такава глупост.

Един познат шофьор на автовоз изтърси един мерцедес щото го не бил вързал:)осле работи близо година безплатно на мутрата да си "върне" парите. Ето как се уреждат нещата в "частния" бизнес:)

Кой знае колко часа са "изработили" в дебати, колко да е глобата. И що не ги закръглят на 100 хиляди? Или направо мильон! И така силните неплащат щот имат връзки, а бедните неплащат щот нямат пари. И войната си върви.

Депутатите съвсем се изкривиха. 7000 лв глоба, 1500 лв глоба. Алоо, ако наложите такава глоба на някого, той с какво ще нахрани децата си този месец или тази година?!? Ще го поставите пред избор дали да плати или да се нахрани и познайте какво ще избере. Автоматично го правите престъпник, защото ще помисли нещо незаконно за да изкара парите. Глоните трябва да са поносими, но неизбежни. Огрмният размер на глобите в униклана глупост, граничеща с геноцид.

Ми не прави нарушението и няма за какво да се притеснява. Като ти гледам писането май те хвана шубето, а?

Важен е принципа на определяне на глобите. Сега определят глобите за това, но утре ще е за друго. Плащането на глобите трябва да е НЕИЗБЕЖНО, но не и съсипващо финансово. Многократно е доказано, че повишаването на глобите НЕ РАБОТИ.

Ти нали не въртиш километражи? Кво си се притеснил тогава?

Иначе гледам темата се чете и от много лаици. значи като си купувате "нова" кола винаги може да хапнете дръвцето. Но. Поне се убедете, че ЧЕКА не дава никакви грешки и не вярвайте на джамбазина, че това "лесно може да се оправи". Обикновенпо нито е лесно, нито евтино. Това важи за по евтините талиги на 10+ години. По-новите и скъпи джамбазите си ги "програмират" всичко да е ОК:)

Аз не съм специалист по автомобили, така че може ли някой по-вещ да разясни, ако реша да мамя, какво ми пречи след прегледа да си карам и после да превъртя километрите малко назад (но без да ги смъквам до по-малко, отколкото са били записани на прегледа, очевидно), и така за следващия преглед да съм "спестил" на километража едни иначе изминати километри? Сериозно питам, има ли някаква система или хватка, която да предпазва от това, или аз нещо пропускам, или просто е поредният закон в типичен български стил?

Е ако не си маршрутка или такси колко ще навъртиш между два прегледа?

Мерси за абсолютно безполезния отговор! Няма да си давам труда да обяснявам точно за теб какво е "принципен въпрос" и че ме интересува от гледна точка на това да не взема наистина да купя такси, без да знам, разчитайки на този закон. Ако може сега, вместо дървени философи, някой компетентен по въпроса да отговори?

Смешни писания! Почти всеки шофьор на камион Евро 6 и 6 си има на андроида приложение с което си добавя на ден по 100 тина километра за да може да си вземе тубата нафта! А шефът му преди техническият преглед връща със същото приложение но от своят телефон 50000 за да му е по нов камионът!

Ела с това приложение да ми "върнеш" километража на 17 годишното ренде:)

Мийнуайъл: 700лв. глоба за шофьора на автобуса дето се е движил със 100км/ч

Още един акт който няма да проработи ,преди години при едно пътуване до Австрия и Германия обиколях да си търся кола втора ръка по автокъщите ,забелязах ,че всичките ги държат турци ,сърби ,араби и тук там жабари ,повечето от колите бяха още там с върнати километражи ,видях и как нашите джамбази товарят автовозите ,както всички знаят те още веднъж връщат километража и тук колите са на по 400-500 хиляди в къщите.

Шанса три е да попаднеш на ремонтирана кола. ако на 400К е с ремонтиран мотор то кажи речи си взимаш нова. Това важи за по-старите талиги, при по-новите ресурса на мотора е ище по-малък:)

Е тези на 30хил. дето вътре са събрани поне две коли и без половината еърбеци по добре ли са?

Сега като въведат и една проверка на км преди смяна на собственик - ето ти едни нови кинти за сервизите. Уж се грижат за потребителя, а всъщност си пълнят джоба - типично по герберски...ама те толкова си и могат...събирани от кол и въже, баджанайки и баджанаци..

Да приключа с тази тема. Това е поредния популистки закон про форма който никой няма да спазва и никой няма да следи дали някой ще го спазва. Да не си хабим повече клавиатурите:)

тъй тъй... в БГ най често се карат 15 годишни коли на по 200 000км.... много запазени, бабичка инвалид я е ползвала, само до пощата е ходила с нея да си взима пенсията....

Всичко си е до късмет. На мене първия ми нов внос все едно нова кола си взех, никакви проблеми. Втория има проблеми ама го взех много тънко. Естествено и двата бяха с превъртени километражи. Кой ще ти продаде нещо със заветните 400к на таблото? :)

Аз бях колега с превъртач на километражи.Особенно се кефеше когато превърташе фирмени иначе нови колици на 3-4 години от 400-500 000 на 90-125 000:) честито на новите собственици:)

"След грамотно превъртане и Господ не може да докаже ,че е имало манипулация!" Айде бе. На предишния преглед записани 450 000, колата не е препродавана,а ти при покупката виждап 125 000. Не ти трябва гхоспод , терябват ти честни хора като мене да им сцепат гьона и на тия и на всички нередности в държавата:)

Е как...обяснявам ти...Смених BSI модулът защото се повреди и при смяната се промениха и показанията на одометътът! Ходи ме съди!

Crazy Space

Знам бе и аз смених UCH модул на колата.Ми при смяна трябва да се записва също- елементарно е, ти не можа ли сам да се сетиш кво да се прави?

Sm3hurk0

технически погледнато си прав ! Колегата и той е прав ! Няма спор... дали е пълно шишето до половината с вода или е празно на половина... Трябват честни и почтени хора, които да са технически грамотни ! :))) като мен :))

Шилo

ОК, дай фактура за BSI модула, отворко!?!?!?

Значи , може и 1 лев ,....няма ''от''!? Разбирам , от 00.00 лева , до 7 000 лева . За 7 000 лева не вярвам да има глобени /особено в Бг/ , отново ще има плащане ПОД МАСИТЕ.

Айде де. Ами да има един независим орган на Дружба, който да ги тества и да налага глоби. У нас всяка кола "нов внос" е с превъртян километраж !!!!!!!!!

Нека първите глобени са Car Electronic service - излизат в гугъл мапс на ул. Юнашка песен в Павлово.

Винаги има 2 страни! Този сервиз насила ли певърта километражите? А ти от къде знаеш?

Sm3hurk0

по глоби се сравняваме с европа и други бели държави, но в приходната част изоставаме - най ниските доходи !

Километражът се превърта от търговците на автомобили когато колата се внесе в България. Може да се провери единствено кога е била за последно в оторизиран сервиз и на колко километра е била тогава! След грамотно превъртане и Господ не може да докаже ,че е имало манипулация! Имам друг въпрос към законотворците...Когато се повреди BSI модуллът на автомобила,при подмяна на одометърът се изписват показанията от новото BSI.Кой е виновен тогаз.... И не е ли лесно с по една фактурка за сменено BSI да падат всички обвинения...

Sm3hurk0

Вие навлязохте в дълбоки води... тия термини са непонятни за повечето неграмотни депутати ! Ония от жълтите павета искат да се записва показанието на километража при годишен технически преглед и след това при справка в този регистър да може да се види на колко километра е колата.

Именно...като специалист,казвам кой е възможният начин одометърът да показва на предишият преглед 500000 а на последващ 100000...или примерно рожденната ти дата!

Интересно, а за задължителната винетка защо не коментирате? Чл. 100 ал. 2 от ЗДП "Водачът на моторно пътно превозно средство е длъжен да залепи валиден винетен стикер за платена винетна такса съгласно чл. 10, ал. 1, т. 1 от Закона за пътищата в долния десен ъгъл на предното стъкло на моторното пътно превозно средство по начин, възпрепятстващ повторното му ползване при движение по републиканските пътища и да премахва незабавно винетния стикер след изтичането на неговата валидност. Водачът на моторно пътно превозно средство е длъжен да предоставя при необходимост валиден документ, доказващ плащането на съответните такси в съответствие с тарифата и наредбата по чл. 10, ал. 6 от Закона за пътищата."

Това с километражите е едно на ръка! Друг по-сериозен проблем е лъжата и измамата на продавачите на употребявани автомобили. Купих си употребяван дизелов автомобил от автокъща. Оказа се че като минах 60 километра ми светна лампата на "чека"! Оказа се че липсва основна част от автомобила - ДПФ филтъра за твърди частици - т.е. кожуха на филтъра е там, но липсва филтърното тяло! За жалост вече бях платил мангизите! След това хвърлих много средства за да препрограмират електрониката на автомобила ми! Ето за това трябва да хванат за "топките" или за нещо друго гадните измамни търговци на автомобили втора ръка!

И те мошенници и ти мошенник понеже сега замърсяваш с твърди частици. абе не реви. Както знае всеки само новото няма проблеми а и да има ги оправят гаранционно.

А не се ли заминсли че тоя филтър има причина да е там и вместо да хвърляш средства да го препрограмираш, можеше да инвестираш да го подменят. Не е безбожно скъпо освен ако не си си купил кола, която нова е била 100 000, но тогава едва ли щеше да ревеш. Тея гадости които хвърля нафтената печка, ги дишаме всички.

Един нов ДПФ филтър е около 1500 - 2000лв. А сега си помисли за кола, която си купил за 6 - 7 000лв какво би направил? Всеки иска нова кола - караме стари, защото сме с най-ниския доход в ЕС и не можем да си купим нови. Всички го знаят и не знам защо всички се правят на луди...

Тази филтър е консуматив ,нормално е на стар дизел да е за смяна ,да беше си купил нов и нямаше да препрограмираш софтуера ,но понеже филтъра е скъп си избрал по евтиният начин ,да усмърдяваш въздуха .

голям проблем ще бъде за далаверата.

Тия пари които ги давам за данъци и такси и застраховки ако ги давах по автомобила той щепе да е перфектен. а така аз съм изряден платец но ходовата част ми тропа и акумулатора е стар понмеже парите отидоха за застрахиовки, винетки и данъци.с тия пари щеше да е като нов технически.

"Измененията предвиждат при всеки годишен технически преглед на превозно средства изминатите километри да бъдат записвани" Ми те и сега се записват. Къде е промяната или само преливате от пусто в празно и имитирате дейност!!!

Предвид това, че няколко години карах с изпуснало цилиндърче а задните спирачки и от там нямах почти никакви спирачки но на сервизния пункт за технически преглед ми нагласяха спирачките документално за изрядни мога да кажа, че това е поредният закон който няма да се спазва и няма да има наказан никой. Аз спирачките си оправих но такава е законовата практика у нас.Частният сервиз няма никаква изгода да ти вземе 40 лева и да те върне за нов преглед по простата причина, че ти никога няма да идеш пак там.

Колата, която в момента карам, винаги я карах на технически на едно и също място. Беше по-скъпо, но правеха прегледа както трябва: - спирачки, ходова част, проби от маслото в двигателя и скоростната кутия, спирачна течност, изгорели газове, генерация, прочитане на стари грешки от компютъра, светлини, колесни лагери, вентилация, дори климатика ми мериха и т.н. и т.н.... Тази година отидох пак там, защото знам, че ще проверят колата отгоре до долу... е да ама не.... дори не си направиха труда да я вдигнат на подемника.. а цената пак същата... За догодина съм си намерил друг сервиз... дори не ги питах колко пари е прегледа.... това за мен в случая не е важно.... важното е да знам, че той е направен коректно.. В края на краищата аз с жената и децата се возим в тази кола!!!

"Само да попитам- кого точно ще глобят? " При покупката на автомобил се "чете" километража . ако е снижен от 400 000 на 150 000 глобата плаща последния собственик.

То хубаво като идея, ама кой ще установява че километража е въртян. Всички знайни и незнайни автокъщи, особено големите такива, работят с представителствата но неофициално. Т.е. срещу финансов стимул, оторизирания сервиз ви казва че колата е ок и км.са реални. По тази причина като си карате автомобила за доагностика, искайте официален долумент черно на бяло който да потвърждава това което ви казват. И не им де връзвайте на глупостите че нямат такава практика.

ами за крадците от всички партии каква ще е глобата

Те ги превъртат основно при така наречния "нов внос". Всеки който се занимава с така наречената компютърна диагностика го прави:)

как ще се доказва кой го е манипулирал...

Принципно е просто-ако на единия преглед е 400 000,а на другия 150 000 знаи е манипулиран от собственика:)Техническото лице е без значение, глобата да се плаща от собственика при който е станала манипулацията:)

А ако между двата прегледа колата е сменила няколко собственика... Познавам хора които една кола не я карат повече от 3 месеца - Джамбазите са я направили да изкара 2-3 месеца... аз толкова ще я карам, да с еоправя следващия.... Тогава какво правим?

Само да попитам- кого точно ще глобят? Собственика на МПС-то или този който е превъртял километража и как ще установят превъртането..... Ето аз например си копувам кола втора употреба. Тя си има всичко, има си гражданска и технически .. всичко.... След 3 месаца обаче не ми харесва и я продавам пак.... със всичко.... Новия собственик отива на технически (перфектната ситуация, в която на всеки технически проверяват и км.) и .... какво стана сега.. превъртан е... кой го превъртя? Сега да не се окаже изведнъж (като почнат да правят проверките), че и коли, които сме карали по 5-6 години изведнъж са с превъртени киломертажи... и кого ще глобят?

кОпуваш ли кОпуваш кОповачо...

Много се радвам на такива, които поправят правописни грешки, а в същото време те допускат същите !!! Като си решил да показваш високо ниво на образованост.... ами направи го де.. не се излагай като кифладжия!!! "кОповачо... "

Нещо не ми става ясно. Кого точно ще глобявате с 7000 лева? Тези дето продават нововнесени автомобили или простият човек решил да си продаде колата на която някой предишен собственик е превъртял километража

Ама това го сложете със задна дата.Всички собственици на автокъщи са за затвора/да не говорим за крадените коли,които препродават/.

Шилo

Все нещо затягат по техническите прегледи и по пътищата пак се движат хиляди курници, които биха били отдавна спрени от движение във всяка нормална държава.