17-11-2017 20-11-2018

Коментари

По всички предмети има излишна информация и малко упражнения на усвоеното. Децата не са виновни, а още по- малко техните родители! Щом се стигне до толкова ниски процентни резултати на НВО значи нещата са извън масовото ниво за възприемчивост. Според мен е нужна спешна корекция на материала в учебниците! И най- важното, многото издателства са нужни само за печалбарство. Преди цяла България учихме по едни учебници, а времето показа, че тогава от училищата излизаха по- грамотни хора. Не е нормално всяко второ дете да има нужда от частни уроци. Това говори само за дупки в системата, но сякаш ми се струва, че нещичко няма да се промени. Ще си пишем в подобни форуми, а от тези, от които зависи промяната ще се чудят зад коя "иновация" да скрият поредната сложнотия.

Глупости. Учебниците по математика са си наред. Факт е че цели класове просто не си ги купуват, а камоли да ги прочетат. Просто повтарят чутото - "трудно е".

На вас каква ви е работата бе , госпожа ! Накарайте ги да си купят учебници, да ги носят и да решават задачи. Само за заплати ревете. Няма ги вече истинските учители

Математиката не е за всеки. Както има хора, които харесват класическа музика, така има и хора, които харесват и рок музика. Факт, е че математика е фундаментална наука и не го оспорим, но досега Вие колко квадратни уравнения рушихте или колко системи решихте? Не ми харесва това не можеш да решиш това, бам етикетче "глупак".

Мисля, че заглавието би било по- коректно, ако беше: "Тъпи и мързеливи ученици мъчат сложни учебници". Болезнено и гадно е за много родители, но истината не винаги е приятна. А и трябва да се премахне стипендията за успех. Това само като начало.

Какви домашни, какви упражнения?!Изсипват им по два урока всеки час, след това - тест върху неусвоени материал и готово.Тъп народ - слаба и удобна за " управление" държава.Не виждате ли колко грамотни са управляващите!!

Оффф, домашно да пишат, те в час отказват да чуят, насила работа, "за какво да го уча като в магазина не ми трябва синус и косинус"

Дойде ми на гости моя ученичка , която замина за Америка в 10. клас. Сподели,че там учат неща по математика, физика, химия ..., които тук децата учат в 5. клас. И понеже системата там я изхвърля на друго ниво, тя преподава знания на връстниците си. Нали все се сравняваме с американците, затова се включих в коментарите. Това, че тук е смъкнат материал от гимназиална в прогимназиална степен , е факт. Не са ни тъпи децата. Тъпи са изискванията към тях с усложнена информация , с претупване на материала , без възможност за упражнения и приложения на знанията и т.н. Когато едно дете не се справя с уроците без помощ от учител, родител, то затъва и няма желание да учи, родителите ,,вдигат ръце " от него, а то минава от клас в клас неграмотно , недоучено ...такава е системата. И се примиряваме дълбокомислено с фразата ,, абе, да е живо и здраво ". А животът му, животът ни зависи от знанието и умението .

Това са приказки от хиляди … километри. Много зависи в какво училище учи девойката. И там има “елитни” , както обичаме да казваме и не толкова елитни. Вие виждали ли сте учебник за АР изпит по някакъв предмет? Щото аз съм виждала и материалът хич не е от пети клас. Навсякъде по света има частни уроци, просто ги наричат/плащат по различен начин. Без акъл/талат и много усилия елит нЕма. П. П. То и от елит до елита има разлика, но това е друга тема.

Едно 80% са прости, ама много прости. Математиката е най-лесното нещо на света

Неразбират....не е ли по добре да кажем че са по тъпички от миналата генерация. Вземете да им махнете математиката от матурата че да им е по лесно.

Абе не са по-тъпи от нас, аз вярвам в младото поколение, ами не можем да ги мотивираме/накараме да учат. Това е проблемът. Нищо не става без усилия.

Проблемите с качеството на учебниците и учебното съдържание в тях е от години, но не се решава, нищо че карат учителите да оценяват. Но има и един огромен проблем и той не е в учебниците, учителите, училището или системата. Той е в децата и техните родители. Днешните деца са свикнали всичко да им се поднася на готово и веднага, без да положат усилия, без да положат труд и родителите насърчават това в желанието си да угодят на отрочетата или в безсилието си да им се противопоставят. Децата , в по-голямата си част не четат, не си пишат системно домашните, не внимават в часовете. Учителят не е магьосник, нито актьор, още по-малко шут. Не може да налива с фуния или да кара някой да го слуша внимателно насила.(Не споря,че и сред учителите има хора, случайно попаднали в професията). Уроците били дълги, учебниците били трудни, предметите били не знам си какви...А преди 30 години в 4 клас не се учеше хибрида "Човек и общество", а направо история и география. И какво-да не е било по-лесно, учебниците-по разбираеми или уроците по-къси. Да си го кажем направо- децата прекарват много повече време с телефоните и компютрите си, отколкото с учебниците- понякога даже и в присъствено обучение в клас. На големите им трябвали илюстрации, графики и не знам какво си- бля,бля,бля. Те едно изображение в учебника не могат да опишат, защото нямат речник да се изкажат(не четат книги, по -лесно е да го гледат на филм), ама иначе да им се поднася с картинка. Ами това е положението...в общи линии невежеството се е настанило и се опитва да реформира образованието. Жална ни майка,но...да са ни живи и здрави децата, все пак те са нашето бъдеще.

Един от начините децата да станат прости е да не се образоват, за да загубят желание за образование учебната програма е пълна или с глупости, или с материал на прекалено висок стил за възрастта им. И това е глобално, не само в България. Простите и неуките лесно се манипулират от долните тарикати обсебили властта..

Като направиш и естествен подбор на учителите посредством унизително ниски заплати, на които се връзват предимно малоумници... И готово - резултатът е този, който имаме сега.

Препуска се през матриала без учениците да да го усвояват. По-голямата част от учителите го преподават сякаш отсреща имат студенти, а не ученици, и те самите се превръщат в преподаватели, а всъщност са учители. Другият голям проблем е дисциплината. По някои предмети има желязна дисциплина, по други - хаос.. А родителят - плаща за частни уроци.

На някои днешни ученици ,ако им дадеш задачата за басейна дето се пълнел от две тръби а се изпразвал от една, ще кажат че те ходят на море . Също като бащата на Вичо двойкаджията от "Шведси крале" . Като му даде задачата заради двойката, дето един кран вдигал товар от 20т. на 100м. височина, бащата (ръководител на строителна бригада), помисли малко и каза: Няма такъв кран.

При значителна част от матурите проверяващите са допуснали грешки и са намалявали оценките. Изглежда много е бързано и работата е претупана. Това го знам от ученици и от хора в системата. Нивото си е ниско, но не чак толкова. МОН от години е пълна пародия. Не е случайно, че резултатите могат да се видят само от ученици и те нямат право да ги изнасят. Би станал страхотен скандал иначе.

Математика трябва да се изучава до 8 или макс до 9 клас. Оттам нагоре е загуба на време и напълно ненужна. Който ще учи в тех университет, университетите могат да си подготвят студентите през първата година с необходимия материал.

Ейй да махнем образованието по тая логика или най-много 3 клас !? Ха, ха . Бързо ще стигнем приматите !

Даже още по-добре до 4 клас! Кръщаваме я "смятане"' че "аритметика" идва доста сложно и стига толкова! Това защо да се тренира мозъкът да мисли' като далеч по-лесно се управляват уфци :)!

Абсолютно. Най съм ненавиждáл маматика, физика и другите точни науки. Добре, че се набутах в уни-то да уча нещо, което няма никаква връзка с тях. Е, па ни бяха набутали Обща икономическа теория първи курс.

Eй, дебили, ебани, прости, математиката е вредна, бе! Само хуманитарните науки имат смисъл! Точните науки не трябва да се учат след 7-ми клас! Скапана измет.

Глупости от глупак! Математиката е ФУНДАМЕНТАЛНА НАУКА!!!!!!! Всеки трябва да я изучава дори сле университет! Ето защо България е клоака! Зарафи подобни профани!

Защо МОН пръска народни пари и плаща на някаква агенция за неща които ги знае всеки учител. Явно се "хранят" удобни фирми и хора. Всеизвестно е че разни "експерти" в министерството , назначени по политическа и/или роднинска линия , всяка година прокарват някакви "иновативни" идеи и програми, осигурявайки пазар на също такива "експерти" - писачи на учебници . Не е редно университетски преподавател , дори да е професор или академик, да пише учебници за 1-4 клас без да има понятие за педагогика на 10-годишни деца. Също не е редно с цел отчитане на "постижения " МОН да прави експерименти с миш-маш от различни методологии

За съжаление сте абсолютно прав.Някога учебника по алгебра за съответният клас беше един за цяла България .Дали ученикът е от Петрич или Каварна ,или пък от Видин или Малко Търново ,на страница А , на ред В ,за всички се намира задачата С и тя е еднаква за всички в цяла България.Сега разбрах ,че имат 14-15 вида учебници за даден клас ,/примерно по алгебра от различни автори/ и даже в рамките на едно училище те са различни.Това е глупаво и престъпно.Ако някой иска да научи нещо повече ,то има всякаква допълнителна литература.По физика ,понякога като ученик ползвах една книга "Популярная физика"" от Джей Орир ,бил е ученик и асистент на Енрико Ферми-много добре написана , а и в домашната библиотека имаше на баща ми много книги по физика ,физико-химия,физико-химия на радиоактивните елементи и т.н., и т.н.

Най- интересното е, че никой не обвинява учениците, че са мързеливи, безотговорни и най- вече че не учат, а и нямат никакво желание да учат! Все някой друг им е виновен- онлайн обучението, учителите и тн.

Защо учениците преди 30 години бяха отговорни, учеха и не ги мързеше?

Пи неидеологическите дисциплини върнете учебниците и учебните програми до 1990-та. Историята на първо време заменете с археология и история до началото на индустриализацията.

Не става, тогавашната образователна система подготвяше кадри за тогавашната индустрия. Сега всичко е много по-различно и обучението по стари програми ще е пълен провал - total disaster

Горе долу програмите са същите като преди 1990, затова сме и на този хал.

"Майки и бащи на по-големите ученици препоръчват да се учи повече национална история и повече българска литература." Интересно с българска литература как се прогресира в живота....математиката, биологията, физиката и химията са еднакви във всички държави и в основата на прогреса на нациите.. езиците са безценни, а родителите тръгнали да хленчат за българска литература ..купувайте ом книги и ги пращайте на библиотека, вместо да си губят времето из тиктокове и инстаграми ..

На крива ракета, космосът и пречи.

Време е Галъп да направи запитване към милиардерите в Давос. Белкем им се обясни на досътпен за тях език, че повече средна класа не им трябва, и основно им е нужна наркоманизирана биомаса за научни експерименти. Менгеле никога не е умирал.:) Ква математика ви гони, какво образование. От има няма 20 години всичко има в интернет, всичко. Някой хора, който нямаше кой да ни издържа като студенти си променихме целият живот с този достъп до информация. Мечтали сме си да имаме интерактивната среда за учене на сегашните младежи. Мързела, чалгата и публичният образ на хората със знания и умения са локалната спирачка. Извън това, който не е поискал не е научил нещо ново. Да не забравяме, има още и библиотеки. Ако новите учебници не стават, отивате и си заснемате със смартфона старите учебници:)

Галъп не чака ти да му кажеш "ходи там". Те работят за пари. Поръчваш проучване, плащаш и го правят. Образователния процес, ако знаеш какво е, е двустранен. Дори когато сам се занимаваш пак е вустранен, защото авторът н аматериала е помислил по каква методика да ти го вкара в главата. В библиотеката има копирна техника, доста ресурси са цифровизирани, а и не на последно място заемат книги да си ги четеш вкъщи.

Ми в свят, в който корпорациите експлоатират и няма закон в "цивилизованият" западен свят, за автоматично компенсиране спрямо инфлация и всичко е спекула, как да мотивираш младото поколение да не попада в капана на илюзията за успех. Принципа на Парето трябва да им се повтаря всеки ден и да им се дават примери. Ма те и даскалите са в същата схема на манипулация. Автоматизацията ще бъде приложена от тези, които могат да я поръчат. Съответно масите ще продължават да деградират интелектуално и културно. А експертните знания, които дадоха в миналото възможност за появяване на средна класа ще бъдат премахнати от корпорациите. Процеса си тече. Когато свалиш нивото на масата, масата става всеядна и е лесна за манипулация. Забуначената маса избира продукти на основа на стадно мислене от там и проблема с качеството става ненужен. Както и тези, които искат да го изработят стават безработни. Идват алгоритмите и те по най-долният и груб начин ще премахнат човека от производственият процес. За това си опичайте акъла и инвестирайте в самостойно оцеляване. България е благословена с няколко вида климат а селата седят пусти. На никой не му се работи земеделие, но когато няма да има какво да се работи ще трябва да се оцелява и всички ще стигнем до модела от Турско робство с нивата и двора. Гадорията е, че елитите ще намерят начин да ни забранят и това. Зеленият Преход е точно този инструмент за налагане на контрол над личното право на земеделие.

Бягай на изток да видиш какво е експлоатация.

Прекрасно изследване! Целта е постигната.

Всеки трети родител плаща за частни уроци по предмети, преподавани в училище, като 17% от децата посещават допълнителни занимания по два или повече предмета. Еи тука е ключът от бараката - системата е такава за да има наплив за частните уроци! Бах това образование, за което трябва да се учи (и плаща) паралелно.

Като болшинството от учениците нямат елементарно възпитание' няма начин да получат каквото и да е образование в група...а голямата част и с индивидуалните уроци' които родителите им плащат. С пари възпитание не се купува!

"че учебен материал по математика е "свален" от по-горните класове в по-долни." Така си е. И учебниците трябва да се пишат от учители по съответните класове избрани с конкурс, а не от университетски преподаватели. Между другото още си пазя лекциите, вече съм на 61 години.

Нужна е рая, гастарбайтери, шофьори, камериерки, сервитьори, за какъв "Хикс" им е тази математика? Виж учебната програма на Южна Корея, Виетнам, Индия, Китай и другите малки дракончета, колко дисертации по математика се публикуват, какво се учи в средния курс по математика, там е световната програмистка фабрика, тука са консуматорите, с айфоните да си светят до клозетите

Точно тези професии първи ще бъдат заменени с роботи, дето нито мрънкат, нито стачкуват.

Програмистите ли? Хахахахаха. Боже, колко сте глупави!

Учителка с нагледен пример показва колко прави 1+1 така: Имае един бут свинско месо.До него поставяме още един такъв бут. Ккакво имаме? Ивано: Един гъз

Математиката не е лесна и изисква постоянство при изучаването и. В днешно ввреме, децата свикват от много малки да им се поднася всякакъв материал сдъвкан и овкусен, нямат навици да търсят сами решенията чрез мислене и лесно се отказват. Прекаленото използване на електронни джаджи ги оглупява и осакатява. Отричането на важността на математиката е велика глупост, но вече свикнахме с толкова много глупости, че една повече или по-малко не прави голяма разлика.

Математикатa e в основата на технологичното общество' което сме изградили. Ако няма достатъчно подготвени млади хора' които да го поддържат' то просто ще рухне. Това е големият проблем с "една глупост в повече"...

от колко години една учебна програма не могат да подготвят? а нещо от частните училища някой да се е оплакал? там защо може и не е сложно? истината е много проста: простите, агресивни и нахални чавета трябва да могат да бъдат изключвани и гонени, без право на прием в друго обществено училище, освен в поправително!

В частното училище не отиваш по задължение, а по желание. Ако ти е трудно и не искаш да учиш си тръгваш. Другият фактор е, че средата там е от по-умни и амбициозни деца. Колкото и да се влачиш се влачиш след победителите, а не след слабаците.

Завършил съм средното си образование преди много ,ама много години в една от най-елитните столични ,гимназии.Завърших я с отличен успех 5,55= Много съм благодарен на всички мои учителки,както се казва бяха строги,но справедливи.Същото казва и съпругата ми,но тя е завършила друга също елитна гимназия с 6.00 .Отлична математичка,с грамотите И от различни олимпиади по физика и математика ,както,и с моите от същите дисциплини можехме да покрием 3-4 м2 площ.Бяха прекрасни учители.Години по -късно,срещнах другарката Мирчева по физика и въпреки ,че вече бях над 32 години ,научен сътрудник и бях защитил кандидатска дисертация ,изведнъж усетих ,че застанах в положение мирно и с цялото ми уважение я поздравих. В продължение на 17 години като втора работа, съм бил хоноруван асистент в някои от елитните технически вузове в областта на електроника. Веднъж със собственика на фирмата ,в която работих решихме да вземем 3-4 студента, завършили бакалавърската степен и да работят във фирмата.Имах набелязани няколко момчета,но се консултирах с един от доцентите ,с които бяхме приятели и той потвърди моят избор.Когато вече бяха във фирмата на изпитателен срок реших да проверя познанията им, по обстойно за да знаем до каква степен може да им се разчита.Започнах с най-пресните им познания и тъй като са важни и за нас ги запитах за уравненията на Максуел,какво изразяват,каква информация им дават,ама от тяхна страна няма никой, само неясни спомени,минах в областта на електротехниката ,последователно и паралелно свързване на R,L,C елемента ,ама и там никой ,никакво знание на законите на Кирхоф, реших ,че поне могат да разложат някаква функиция в ред на Фурие и т.н . Слизах към гимназиалния курс, малко граници, малко тригонометрия,малко стереометрия ,херонова формула ,формули на Виет,ама никой няма.Та те колективно не можаха да си спомнят как се намира първа производна ,обем на конус ,обем на кълбо, а караха и магистърско ниво.Някога учебниците по алгебра, планиметрия ,стереометрия ,тригонометрия ,физика ,бяха един и същ за цялата страна и написани в разбираем стил.Алгебрата е ясна и разбираема ,това да не е литература

Късмет, че не си питал за таблицата за умножение. Можеше и там да има пробойни.

Един преподавател във ВУЗа вика - Какво се смеете , има хора дето делят на 10 !

най лесно се дели на две

прост и надут пуяк, друго не си :)

Има за какво - дуе се. Ти като нямаш ще обикаляш и ще дуднеш.

изредил мунчо няколко безполезни неща във високо-автоматизираната и дигитализирана индустрия и слабоумните семколюпачи като теб му пляскат с двете си бузки, сладур! :) мен не ме познаваш, изчадие неземно, годишната ти заплата я изкарвам за месец, но не се дуя като пуяк, чехълче :)

Ви управлява ДС, милиционери и децата им с фалшивите дипломи. Българина най-много го е страх от умни, начетени и можещи хора. За това бизнеса е винаги в застой. Как така умен ще има пари? Кой му ги е дал? :)

бугарите ке ви управляват джендърите на сорос и прокопиев. който има пари е тъп, затова има пари :)) не е защото съм работил над 10 години в елитен западен университет и съм се нагледал на прости бездарни селяндури като онзи пуяк :)))) сега съвсем сериозно, мунчо, спри да ползваш какъвто и да е софтуер и VDHL и почни на хартия да чертаеш и смяташ :)))))) неземни тъпаците сте, затова и заплатите са ви толкова ниски

Не че не си прав за другото, но Максвеловите уравнения са неудачен пример. Те не могат да изведат Лоренцовата сила (наблюдавана при униполярния генератор), както се полага, за да ги припознаем като научни уравнения. Докато законът на Ампер при тях е безупречен, не е така при закона на Фарадей. Някакъв кръгъл некадърник, нахално обявен за гений, се опитал неуспешно да ги изведе, замърсявайки света с глупостта позната като “теория” на относителността, но това е единствено символ на интелектуалното падение на човечеството, което трябва да се почисти час по-скоро. Изобщо, тук борбата е не да направим така, че учениците, а после младите учени да повтарят като папагали онова, което империи са натрапили на света, а да се издигнем дотам, че ние, българите, да си възвърнем световната имперска слава на законодатели в мисленето. Ние не трябва да се примиряваме с това да бъдем консуматори на култура, а трябва да станем генератори на световна култура. Това няма да стане с джендерясване и слугинство, а с възвръщане към корените ни на, вероятно, най-умната нация на света. Такъв като въпросния министър на образованието работи срещу това и трябва да бъде низвергнат.

Още един с хлебарки между ушите.

си имал късмет да не те забият с формулата на Грин, теоремата на Гаус Остроградски, теоремата на Стокс, криволинейни интеграли от първи и втори род, частни диференциални уравнения и метод на Фурие за решаването им, хайде за ротации, дивергенции и лапласиани може и да сте чувал. Апропо ко ги прайхте уравненията на Максуел във вашата иновативна фирма?

наемат студентчета и докторанти да работят за 15-20 евро на час, докато препродават тяхната работа за поне 80-100 евро на час или ако не друго, то поне лапат здраво държавна пара за "иновативни" "научни" "изследвания" на нещо, което вече го има на пазара :)

Никой не плаща за проекти, които вече са осъществени.

работил съм в германска фирма, която точно такъв проект хвана, заедно с още 2-3 фирми, понеже е модерно да има клъстери и иновации ;) имаш много висок скор по дънинг-крюгер маминото :)

Младото поколение изпростява! Това е истината!

сложно е, когато си прост!! освен да врещят и да си бъркат по дупките - друго не могат.

Имало едно време , не много отдавна, ПТУ , СПТУ , ТЕХНИКУМ, ГИМНАЗИЯ . после Университет /главното У не е грешка, а оценка / и май всички си намирали мястото -според желанието за учене . А днес оценките започват от СЛАБ /4/ .Това са фактите.

Проблемът е комплексен. Родителите и учителите са в разнобой- едните се опитват да се правят на умни, другите пък постоянно реват ,че ги тормозят. А да работиш с деца и да подготвяш материали за обучението им изисква освен познания, усет и специфична страст. Та децата ....е ясно защо се оплакват от математиката! Защото през материала се галопира и не им се дава възможност да разберат и да затвърдят разбраното и наученото. Пък и далеч по-лесно е да пратиш детето на уроци и да не се занимаваш с него и далеч по доходоносно е, да кажеш на родителите ,че поемаш детето на частни уроци.

Да си родител не е лесно. Трябва твоите родители да те научат. Да си учител хич не е лесно. Учи се минимум 4 години и това е само началото.

Как ще разбере словесна задача след като не е прочел една книга? То не може да си задържи вниманието три минути върху текста и да го осъзнае. Половин страница е вече много и отказва да чете. По-добре нещо картинка, видео. Видял как се прави в Ютюб и вече и той го може.

Дали ако до ОСМИ КЛАС включително се изучава само БУКВАР и ТАБЛИЦАТА за умножение до 10 всички ще са доволни?

До 8-ми клас половината таблица и половината буквар. После до 12-ти който докъдето може.

Е пак ще има недоволни. Най-добре нищо да не се изучава.

На първо място виновен е някакъв си, когото са издигнали за министър на образованието, намърдал се по либерастки критерии за академик в БАН. Woke и cancel културата, обявили математиката за расистка, защото е трудна за малцинствата, та трябвало да се опрости и всяко решение на математическата задача да бъдело позволено и считано за вярно. Нютон пък бил написал упътване за изнасилване, а физиката била специално създадена от страдащи от toxic masculinity, рожби на white privilege, умрели бели мъже, специално отдадени да измъчват джендърите, феминистките, нелегалнте имигранти и населението в гетото, така създавайки и поддържайки социално неравенство. Тригонометрията, без която никакво инженерство и даже най-основна наука е невъзможно, била нямала приложение. Неграмотността била грамостност, войната била мир, глупостта била гениалност, смъртта била живот, лъжата била истина и мъжът бил жена, заедно с още 137 джендъра. Имаше един навремето, който цяла книга със заглавие “1984” написа, но въображението му се оказа бедно за днешното джендерясало интелектуално падение на западния свят. Пост-модерната цапаница, която унищожава Запада, обхваща днес като раков тумор и татковината. Няма ли кой да въстане срещу това зло?

Статията е за проучване на Галъп, а не за мнение или действия на академик Денков. Той, за сведение, е много добре с математиката.

Я е, я не е зле с математиката. Факт е обаче, че критериите, по които е избиран, са пост-индустриални, тоест такива, които служат на превръщането на науката и образованието в услуга. За да се превърне науката в услуга, критериите за научност се извращават чрез изкуственото натрапване на несвойствени ѝ количествени мерки—брой цитирания, импакт фактори и тем подобни безобразия. Това бележи убийството на истинската наука. Но, не това даже е проблемът при предлаганото ни някакво си проучване на някаква си джендерясала агенция. Проблемът е, че въпросният е министър на образованието и е проводник на натрапваното от джендерясалите глобалисти редуциране на интелекта на народите до превръщането им в тъпа тълпа, способна единствено да извършва прости операции, ампутирайки до минимум когнитивната същност на човека, тоест същност, която го прави човек и го отличава от животните.

Някакъв таратор ти е в главата. Смесваш наука с образование, а те са доста различни неща. Нищо, че са в едно министерство. На академик Денков само името си чувал, и то отскоро. Нито му знаеш специалността, нито научните постижения, нито мястото му в световната наука.

Не само наука и образование, но трябваше да добавя и здравеопазване. Същността на тези области няма нищо общо с пазарни отношения, но гадната джендерясала пасмина ни ги налага като пазар услуги. Колкото до въпросния някакъв си, не ми го нятрапвай като някакъв, който имал място в световната наука. Той такова място няма. Може да има място в джендерясалите критерии, свързани с цитируемост и импакт, но това не са научни критерии. Ако не си съгласен, дай да чуем постиженията му, не цитируемост и импакт фактор, за да видим колко голям учен е въпросният. И, пак подчертавам, тук даже не му осбсъждаме научните качества на въпросния, а това, че е министър и се е поставил да слугува на джендерясалата сган и така да унищожава българското образование.

Той Дянков от няколко месеца подготвя почвата за премахването на материал особенно по математика, физика и химия. Това му е задачата от НПО които са го назначили. Българчетата знаят прекалено много, този БГ ИТ сектор на много хора в чужбина никак не се харесва, такъв един конкурентен...

Какъв е Дянков в образователната система?

Като смъкнеш материал от висша математика в гимназиален етап, от гимазиален в прогимназиален , и от прогимназиален в начален как няма да им е табу математиката? Материала в 5.клас е за три години напред! Ама експериментите в образованието не са от днес и вчера!

Няма нищо общо с истината . Опростяването на материала още ще доведе до наистина опростяване но на мозъците

Лила, не си учила висша математика, нали?

Вижте какво се учи по новата програма в 12.клас в МОН.

На кой ли му требва математика? Най-голямите двойкари станаха милионери, а отличниците и вишистите едвам кретат с по 1000 лева заплата.

Трябва за да има прогрес , иначе чакащите за иновации няма да могат да правят милиони . Но истината е , че много двойкаджии живеят добре - пр в Испания . Но знанието не само дава самочувствие , движи прогреса , но и носи наслада !

Нито материалът е с по-голям обем, нито сложността на представянето е по-голяма от преди. Просто децата не учат. А математиката им е най-трудна, защото там се изисква постоянно учене, а те не го правят. Изпускат и после възстановяване няма! Ако слушаме родителите чалгари, е достатъчно децата да могат да броят до 12 в 12-ти клас. По-долу прочетох един "с престижна и добре платена професия", за когото тригонометричните функции са без приложение ... Е, на такъв как да му обясниш, че изучаването на математика е повече за развиване на абстрактното и логическо мислене, отколкото за чисто приложение.

Проблемът е, че математиката в училище започва от средата, а не от началото. Трябва да се почва с логика, теория на множествата, абстрактна алгебра, теория на вероятностите - и чак после да се стига до анализ, система уравнения, тригонометрия и статистика. Така децата не се научават да мислят логично и само зубрят, а после забравят.

Навремето децата не се затрудняваха от математика, а напротив имахме завидни резултати. Защо трябваше да си правите тези експерименти, и сега продължавате. Много просто, Върнете старите учебници от Соца. Или ние живеем на пълно отрицание?

Учебниците от соца бяха ужасни. Написани по руски модел, без никакви логически обяснения, пълен хаос.

Не е вярно. Сменил съм 2 соновни училища по соца. Класове по 35-40 деца бяхме. Имаше примерно по 10-12 деца дето се справяха добре. Останалото само ПРЕЧЕШЕ на тези 10-12.

Обяснявал съм задачи на съучениците ми. Тези, дето не ги чаткаха, сега са омазани със сажди и масла. Хубаво, че някои все пак са сръчни.

Винаги съм смятал че не бива всички деца да учат по една програма. Просто на някои им е достатъчно да се научат да четат и да познават числата криво-ляво. И няма никакъв смисъл да смесвамне умните деца с тъпите, защото това единствено сваля нивото за умните. А идиотите трудно ше поумнеят, т.е. понякога даже това става, но е рядко явление. Може би единственото решение е брутално опростяване на учебната програма и основното училищще да е 3-4 години. После безплатно обучение само за способните които ще се отбират с изпити. Защото в момента всяко магаре може да получи каквато си ще диплома (но НЕ образование) и после даже държава да управлява. И резултата го виждаме. Това естествено трябва да стане за целият ЕС, само на нас никой няма да ни го позволи. Та шансовете нещо да се измени на добре са никакви.

На тъпите да не им ли даваме шанс да се заострят?

Просто както някой се ражда физически силен или слаб, така някой се ражда умен или глупав. Хората са различни. И не е редно да "изостряме" тъпите за сметка на умните.

Глупости. Учебниците им виновни, учителите им виновни, затруднявали се с логическите и словестните задачи, математиката им била трудна. И никой не помисля даже за мързела, липсата на концентрация, нежеланието да се занимават задълбочено, непрекъснатото разсейване, нежеланието на родителите да контролират изкъсо напредъка или изоставането на децата. Е и? Да премахнем словестните и логическите задачи? Да отместим материала за 5 клас в 8 клас? Поколенията просто не искат да учат. Не смятат, че това е важно. Всички са им виновни, само те не са. Ами който не може, ще повтаря, който съвсем не може ще отпадне от училище. Има необходимост и от ниско квалифициран труд. А то - учителите не смеят да пишат двойки, не смеят да оставят някого за повтаряне на годината, не смеят да правят по остри забележки за поведение. Е хайде да се вгледат в себе си тези родители и деца.

Родител съм. Изискващ родител. Детето ми е отговорно и е пълен отличник. Но аз знам какво стои зад това. Работя с детето и то не защото е тъпо, а защото няма кой да си свърши работата в училище, да създаде тази междупредметна връзка, да направи логическите връзки. Част от учебниците наистина са пълна скръб. Реално би затрдунило и част от възрастните. Отделно в училище има все повече заплатаджии и все по-малко Учители. Ненужно количество помагала.Така че проблемът е комплексен. Родители, деца и заплатаджии.

Така трябва! Детето конкретно днес има нужда от помощ. Утре ще е късно, догодина въобще не върши работа. Затова го спасяваш, а който когато може да оправя образователната система. В противен случай ще имаш поредния лузър вкъщи.

Не е нужно всеки да има отличен . Не превръщайте образованието в празна седянка !

сори, че ще ви го кажа, но математиката си е същата - там принципите са открити отдавна - вашите деца са станали по-тъпи. И когато тва в една богата държава го разбирам - неприятен но естествен ход на нещата, не разбирам на ква база бедните хора в бг се отказват от единствения си шанс за прогрес - образованието...

Не си разбрал къде е проблемът с математиката :) или по-скоро с материалът, който не е съобразен нито с възрастта, нито със заделеното време! Четене с разбиране от 1ви до 3ти клас!

Ако семейството ти е от темерути и ти е размекната главата от чалга няма да се намери подходящ материал за възрастта ти.

трябва да се успокоиш - дай ми пример за такъв материал - това, което знам аз е, че студентите идват в университета без да знаят елемнтарни производни на функции - тва означаве, че те вече изостават от материала ти ми предлагаш още изоставане. В статията пише " Затрудняват ги главно текстовите и логическите задачи. " Тея задачи са за възраст 2-4 клас макс даже 3 - тва, че някой не може да се справи с тях не значи, че са малки - ако математиката не почне да се учи от рано, колкото и остарял да станеш никога няма да я научиш-.

Математиката е същата , но учителите сега са други. Може би едно време бяхме по -мотивирани да учим и ни обясняваха уроците и задачите по -добре. Истината е, че имаше повече дисциплина и страх да не би да донесеш слаба оценка.

Синът от малък съм го научил, че умните работят по-хубава работа и печелят повече. Помагал съм му за уроците, мотивирал съм го. Една стотинка не съм дал за частни учители. Сега вече е голям, издържа сам семейството си. Занимава се с наука и това го удоволетворява. Ползва математика ежедневно както строителят ползва лопатата.

И?

и като учен взема ли повече от фаянсаджия?

Приятелю, разсъждаваш с дебелото си черво. Проститутката взима повече от фаянсаджията, но няма да препоръчаш тази професия на дъщеря си. Важното е всеки да има избор с какво да се занимава и колко да е доволен от заплащането.

Нашите бяха същите. Говореха ни, че всичко което учим ще ни потрябва в живота. Вече 40 години след завършване на гимназия чакам да ми потрябват синус, косинус тангенс и котангенс. За сега не ми трябват, но на губя надежда и често ги преговарям.

Да беше казал още тогава, че ще ставаш таксиметраджия, за да не те мъчат толкова.

Няма лошо, че не ги разбираш. На автомивката, на която работиш такива неща не са нужни :)

Първо, срамна работа няма . Второ, работя достатъчно престижна и добре платена работа. Трето, естеството ѝ е такова, че и за секунда не са ми потрябвали тангенси, котангенси, квадратни уравнения и други гадории от тоя сорт. На когото математиката му върви, да ги учи. Останалите не е нужно да бъдат тормозени.

Морейн ли си, Тейлър ли си, От това, че ти си си намерил добра работа без матемаматика въобще не следва, че не трябва да се учи математика в основното училище. Най малкото това дисциплинира ума, което е предпоставка за овладяване на други науки. Ако в твоята работа няма нужда от наука ти пожелавам да са ти здрави ръцете и краката дълго време, защото ще ти трябват. Не разчитай само с пенсия да живееш добре.

Бай Паскале, има си наука в професията ми и то яка, но отвратителната алгебра никога не ми е била нужна и никога няма да бъде. Най-щастливият момент в живота ми беше, когато спрях да уча математика. Набийте си го в главите - има хора, на които им вървят хуманитарните науки и към тях не е нужно да се поставят същите изисквания по математика като в математическите гимназии. И обратното .

да де ама ти си станал чистач... някои хора са станали инжинери и им прябва... Ако не го учиш в училище, после няма врреме кога - в университета се учат други неща.

Тъпанар си и да ти обяснявам, защо се учат тригонометрични функции, пак няма да разбереш!

Предлагам да намалят часовете до 25-30 минути. Математиката да отпадне с изключение на събиране и изваждане до 100. Литератърата също. Научат ли се да сричат и да държат химикала - 6-тица. 90% ще са отличници. Пък ако премахнат задължителното училище, ще отпаднат всички проблеми на образованието.

А защо не кажат нищо за корупцията в училищата, че учителите умишленно не покриват доста от материала с идеята да препратят учениците на частни уроци при свои приятели учители от други училища. Тава вече е излезло извън всякакъв контрол. Ако не ходиш на частни уроци при определен човек, съответно има специално отношение към детето и ниски оценки. Пример с моето - неграмотен преподавател по математика, натиска детето да ходи при негов приятел на уроци, детето от години ходи в математическата и на олимпиади, съответно даскала в училището се опитва да го мачка, особено катогато даскала не може да реши и обясни задача, а детето може. Стигали сме до там, че да пише забележда на два реда с 4 правописни грешки, че детето използвало неправилни техники за решаване на задачата, а то просто си е направило проверка дали задачата е правилно решена, нещо нормално, на което ни учиха едно време, и нещо което този преподавател не знае и умее... Корупция и ниска квалификация на кадрите са основните проблеми...

Единствените, които имат сметка образованието ни да е деградирало са :) учителите :) докарват си едно 5-6 хиляди необложени парици :)

Сега като частен учител изкарвам 3-4 пъти повече от колегите в училище. Наел съм офис, работя поне два пъти повече. Нося отговорност пред родителите, които ми плащат. Нямам министър, директор и няма кого да обвинявам.

преместете детето си незабавно. Особено ако му харесва математиката - няма защо да го травмирате. За частните уроци - за съжаление на всякъде по света са необходими ако едно дете трябва да се занимава повече от базовото ниво - за щастие едно време в БГ имаше специализирани паралелки още от 3-4 клас където се изучаваха допълнително предмети. Сега има школи , ако частният урок е прекалено скъп., плюс тва частният урок е много по-интензивен за детете - вниманието трябва да е 100% защото е само с учител.

За тъпите ученици нищо не пишете...

Опростачването върви с пълна сила!!! Ученето им било трудно, не разбирали логическите задачи, материалът им бил,много, часовете им били дълги?!? Като ви е трудно, прекратете образованието си в 8-ми клас и започнете работа, за да ви е по-лесно. Средното образование не е задължително. Но не искайте цялото образование да се промени, защото ви мързи да учите и предпочитате да идете в близкия наргиле бар да се напушите. За 30 години България от първо място по образовани деца в Европа отиде на последно, защото така по-лесно се манипулират избирателите. И сега тези са вече родители, които искат децата им да са още по-необразовани.

Бълхария НИКОГА не е била на първо място в образованието! Това е една от грамадните лъжи на комунизма :) И децата ни не са тъпи! Идея си нямаш какво се случва в образованието и пишеш клишета!

ама преди няколко дена даскалите бяха объркали една доста знакова формула за лице на триъгълник

Не са даскалите, ами администраторите. Ако бяха сложили даскал да експортва PDF-a щеше да забележи грешката. Вероятно на администратора също му е била трудна математиката.