17-11-2017 20-11-2018

Коментари

_stankow

НПО-тата - вън от училищата. Долу ръцето от децата ни ! Нас ни ограбихте, но децата си - не даваме ! Много, много сериозно ще се разправяме, меко казано !

Пълни глупости. В момента учат значително по-малко материал в сравнение с това, което се учеше при соца. Абсурда е в системата на финансиране на училищата. В момента се плаща на брой ученици, а никой не плаща за качество. Оттук директорите на училищата нямат абсолютно никаква мотивация да държат материала да се предава качествено, а гледат само да попълнят бройката.

за да обясниш нещо и да те разберат в повечето случаи се налага на обясняващия да го разбира. За съжаление в настоящата система това никак не е задължително и обяснявящият по често обясняващата е наела чалъма за повтаряне на различни "опорни точки", с което кара учениците си просто да ги възпроизведат. То номера може и да мине ама това вече не е математика, а някакъв разказвателен предмет

Не съм съгласна с това.Кога в 5клас по времето на соца са се учили древните цивилизации?Персия,Асирия,Египет,Елада,Тракийската цивилизация Рим-създаване,Римска република,Римска империя?

Опростачването върви с пълна сила!!! Ученето им било трудно, не разбирали логическите задачи, материалът им бил,много, часовете им били дълги?!? Като ви е трудно, прекратете образованието си в 8-ми клас и започнете работа, за да ви е по-лесно. Средното образование не е задължително. Но не искайте цялото образование да се промени, защото ви мързи да учите и предпочитате да идете в близкия наргиле бар да се напушите. За 30 години България от първо място по образовани деца в Европа отиде на последно, защото така по-лесно се манипулират избирателите. И сега тези са вече родители, които искат децата им да са още по-необразовани.

За тъпите ученици нищо не пишете...

А защо не кажат нищо за корупцията в училищата, че учителите умишленно не покриват доста от материала с идеята да препратят учениците на частни уроци при свои приятели учители от други училища. Тава вече е излезло извън всякакъв контрол. Ако не ходиш на частни уроци при определен човек, съответно има специално отношение към детето и ниски оценки. Пример с моето - неграмотен преподавател по математика, натиска детето да ходи при негов приятел на уроци, детето от години ходи в математическата и на олимпиади, съответно даскала в училището се опитва да го мачка, особено катогато даскала не може да реши и обясни задача, а детето може. Стигали сме до там, че да пише забележда на два реда с 4 правописни грешки, че детето използвало неправилни техники за решаване на задачата, а то просто си е направило проверка дали задачата е правилно решена, нещо нормално, на което ни учиха едно време, и нещо което този преподавател не знае и умее... Корупция и ниска квалификация на кадрите са основните проблеми...

Бълхария НИКОГА не е била на първо място в образованието! Това е една от грамадните лъжи на комунизма :) И децата ни не са тъпи! Идея си нямаш какво се случва в образованието и пишеш клишета!

Предлагам да намалят часовете до 25-30 минути. Математиката да отпадне с изключение на събиране и изваждане до 100. Литератърата също. Научат ли се да сричат и да държат химикала - 6-тица. 90% ще са отличници. Пък ако премахнат задължителното училище, ще отпаднат всички проблеми на образованието.

Единствените, които имат сметка образованието ни да е деградирало са :) учителите :) докарват си едно 5-6 хиляди необложени парици :)

Нашите бяха същите. Говореха ни, че всичко което учим ще ни потрябва в живота. Вече 40 години след завършване на гимназия чакам да ми потрябват синус, косинус тангенс и котангенс. За сега не ми трябват, но на губя надежда и често ги преговарям.

Профаните, които нямат досег с училището нямате право на мнение по темата! Дори учителите посочват същите пручини! Ама Ганьо, демек ти, знае по-добре и от тях явно :)

Да беше казал още тогава, че ще ставаш таксиметраджия, за да не те мъчат толкова.

Няма лошо, че не ги разбираш. На автомивката, на която работиш такива неща не са нужни :)

Сега като частен учител изкарвам 3-4 пъти повече от колегите в училище. Наел съм офис, работя поне два пъти повече. Нося отговорност пред родителите, които ми плащат. Нямам министър, директор и няма кого да обвинявам.

Целта е да се учи по-малко математиката която има основополагаща роля за развитие на мисловната дейност. Замества се от неща които в основната си част изискват само запомняне, но се представят като някакво много модерно образование.

да де ама ти си станал чистач... някои хора са станали инжинери и им прябва... Ако не го учиш в училище, после няма врреме кога - в университета се учат други неща.

Профан ще викаш на онзи който се е изцвъкал в майка ти. Вземи си намери учебник по математика или сборник 7-10 клас от онова време и да видиш какво има там и какво има в сегашните учебници.

Синът от малък съм го научил, че умните работят по-хубава работа и печелят повече. Помагал съм му за уроците, мотивирал съм го. Една стотинка не съм дал за частни учители. Сега вече е голям, издържа сам семейството си. Занимава се с наука и това го удоволетворява. Ползва математика ежедневно както строителят ползва лопатата.

ама преди няколко дена даскалите бяха объркали една доста знакова формула за лице на триъгълник

И?

сори, че ще ви го кажа, но математиката си е същата - там принципите са открити отдавна - вашите деца са станали по-тъпи. И когато тва в една богата държава го разбирам - неприятен но естествен ход на нещата, не разбирам на ква база бедните хора в бг се отказват от единствения си шанс за прогрес - образованието...

и като учен взема ли повече от фаянсаджия?

Профан ще кажа на тен още веднъж! Не цвъкай по тема, която не разбираш! Никой в училище не учи за чистене на тоалетни!

Не е нужно всеки да има отличен . Не превръщайте образованието в празна седянка !

Не си разбрал къде е проблемът с математиката :) или по-скоро с материалът, който не е съобразен нито с възрастта, нито със заделеното време! Четене с разбиране от 1ви до 3ти клас!

Преди да пишеш мисли. За учителя е по-добре да има по-малко материал за преподаване.

преместете детето си незабавно. Особено ако му харесва математиката - няма защо да го травмирате. За частните уроци - за съжаление на всякъде по света са необходими ако едно дете трябва да се занимава повече от базовото ниво - за щастие едно време в БГ имаше специализирани паралелки още от 3-4 клас където се изучаваха допълнително предмети. Сега има школи , ако частният урок е прекалено скъп., плюс тва частният урок е много по-интензивен за детете - вниманието трябва да е 100% защото е само с учител.

Първо, срамна работа няма . Второ, работя достатъчно престижна и добре платена работа. Трето, естеството ѝ е такова, че и за секунда не са ми потрябвали тангенси, котангенси, квадратни уравнения и други гадории от тоя сорт. На когото математиката му върви, да ги учи. Останалите не е нужно да бъдат тормозени.

Ако семейството ти е от темерути и ти е размекната главата от чалга няма да се намери подходящ материал за възрастта ти.

трябва да се успокоиш - дай ми пример за такъв материал - това, което знам аз е, че студентите идват в университета без да знаят елемнтарни производни на функции - тва означаве, че те вече изостават от материала ти ми предлагаш още изоставане. В статията пише " Затрудняват ги главно текстовите и логическите задачи. " Тея задачи са за възраст 2-4 клас макс даже 3 - тва, че някой не може да се справи с тях не значи, че са малки - ако математиката не почне да се учи от рано, колкото и остарял да станеш никога няма да я научиш-.

Приятелю, разсъждаваш с дебелото си черво. Проститутката взима повече от фаянсаджията, но няма да препоръчаш тази професия на дъщеря си. Важното е всеки да има избор с какво да се занимава и колко да е доволен от заплащането.

Тъпанар си и да ти обяснявам, защо се учат тригонометрични функции, пак няма да разбереш!

Глупости. Учебниците им виновни, учителите им виновни, затруднявали се с логическите и словестните задачи, математиката им била трудна. И никой не помисля даже за мързела, липсата на концентрация, нежеланието да се занимават задълбочено, непрекъснатото разсейване, нежеланието на родителите да контролират изкъсо напредъка или изоставането на децата. Е и? Да премахнем словестните и логическите задачи? Да отместим материала за 5 клас в 8 клас? Поколенията просто не искат да учат. Не смятат, че това е важно. Всички са им виновни, само те не са. Ами който не може, ще повтаря, който съвсем не може ще отпадне от училище. Има необходимост и от ниско квалифициран труд. А то - учителите не смеят да пишат двойки, не смеят да оставят някого за повтаряне на годината, не смеят да правят по остри забележки за поведение. Е хайде да се вгледат в себе си тези родители и деца.

Винаги съм смятал че не бива всички деца да учат по една програма. Просто на някои им е достатъчно да се научат да четат и да познават числата криво-ляво. И няма никакъв смисъл да смесвамне умните деца с тъпите, защото това единствено сваля нивото за умните. А идиотите трудно ше поумнеят, т.е. понякога даже това става, но е рядко явление. Може би единственото решение е брутално опростяване на учебната програма и основното училищще да е 3-4 години. После безплатно обучение само за способните които ще се отбират с изпити. Защото в момента всяко магаре може да получи каквато си ще диплома (но НЕ образование) и после даже държава да управлява. И резултата го виждаме. Това естествено трябва да стане за целият ЕС, само на нас никой няма да ни го позволи. Та шансовете нещо да се измени на добре са никакви.

Навремето децата не се затрудняваха от математика, а напротив имахме завидни резултати. Защо трябваше да си правите тези експерименти, и сега продължавате. Много просто, Върнете старите учебници от Соца. Или ние живеем на пълно отрицание?

Математиката е същата , но учителите сега са други. Може би едно време бяхме по -мотивирани да учим и ни обясняваха уроците и задачите по -добре. Истината е, че имаше повече дисциплина и страх да не би да донесеш слаба оценка.

Морейн ли си, Тейлър ли си, От това, че ти си си намерил добра работа без матемаматика въобще не следва, че не трябва да се учи математика в основното училище. Най малкото това дисциплинира ума, което е предпоставка за овладяване на други науки. Ако в твоята работа няма нужда от наука ти пожелавам да са ти здрави ръцете и краката дълго време, защото ще ти трябват. Не разчитай само с пенсия да живееш добре.

Проблемът е, че математиката в училище започва от средата, а не от началото. Трябва да се почва с логика, теория на множествата, абстрактна алгебра, теория на вероятностите - и чак после да се стига до анализ, система уравнения, тригонометрия и статистика. Така децата не се научават да мислят логично и само зубрят, а после забравят.

Учебниците от соца бяха ужасни. Написани по руски модел, без никакви логически обяснения, пълен хаос.

Не е вярно. Сменил съм 2 соновни училища по соца. Класове по 35-40 деца бяхме. Имаше примерно по 10-12 деца дето се справяха добре. Останалото само ПРЕЧЕШЕ на тези 10-12.

Обяснявал съм задачи на съучениците ми. Тези, дето не ги чаткаха, сега са омазани със сажди и масла. Хубаво, че някои все пак са сръчни.

Нито материалът е с по-голям обем, нито сложността на представянето е по-голяма от преди. Просто децата не учат. А математиката им е най-трудна, защото там се изисква постоянно учене, а те не го правят. Изпускат и после възстановяване няма! Ако слушаме родителите чалгари, е достатъчно децата да могат да броят до 12 в 12-ти клас. По-долу прочетох един "с престижна и добре платена професия", за когото тригонометричните функции са без приложение ... Е, на такъв как да му обясниш, че изучаването на математика е повече за развиване на абстрактното и логическо мислене, отколкото за чисто приложение.

На тъпите да не им ли даваме шанс да се заострят?

Не са даскалите, ами администраторите. Ако бяха сложили даскал да експортва PDF-a щеше да забележи грешката. Вероятно на администратора също му е била трудна математиката.

Просто както някой се ражда физически силен или слаб, така някой се ражда умен или глупав. Хората са различни. И не е редно да "изостряме" тъпите за сметка на умните.

На кой ли му требва математика? Най-голямите двойкари станаха милионери, а отличниците и вишистите едвам кретат с по 1000 лева заплата.

Като смъкнеш материал от висша математика в гимназиален етап, от гимазиален в прогимназиален , и от прогимназиален в начален как няма да им е табу математиката? Материала в 5.клас е за три години напред! Ама експериментите в образованието не са от днес и вчера!

Няма нищо общо с истината . Опростяването на материала още ще доведе до наистина опростяване но на мозъците

Той Дянков от няколко месеца подготвя почвата за премахването на материал особенно по математика, физика и химия. Това му е задачата от НПО които са го назначили. Българчетата знаят прекалено много, този БГ ИТ сектор на много хора в чужбина никак не се харесва, такъв един конкурентен...