КАТ започва да спира колите с ксенонови фарове

КАТ-София започва да спира автомобилите, които имат ксенонови фарове. Това съобщи пред БНР началникът на Пътна полиция в СДВР главен инспектор Богдан Милчев.

Обратно в новината

Коментари - КАТ започва да спира колите с ксенонови фарове | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тези фарове с тези крушки ментаци изобщо нямат разлика между дълги и къси видя ли такива фарове направо си пускам мойте дълги светлини с лупи

Първо искаха да се кара целогодишно на фарове а сега и забраняват ксенона... майко мила... Да глобяват тези който са с не регулирани фарове те са явни и се виждат от далече... поне да оставят тези който са с лупи на фаровете да могат да са с ксенон, лупата прави сноп светнина в една посока не го разпръсква като по старите фарове с рефлектори и мъгливо стъкло... какво ли няма да измислят потресен съм.... нема такава държава

Оо...... я ходете се гръмнете с подобен вид наредба. Никой няма право да те глоби за това, че си сложил по-добър вид крушка, която не само свети по-добре, а не заслепява толкова колкото заслепява една крушка от 100W. То по тази логика да вземат да спират всички които имат 100W крушки и да ги глобяват и спират от движение. Нали казваме че крушката трябва да отговаря на стандарти , ами то не знам кола да излиза заводски с крушка 100W. Пак що се отнася да закона за движение по пътищата, няма клауза или точка която да казва, че не мога да си сложа не крушка, а система тип ксенон на автомобила. Има една точка в която се споменава само за цвета на светлините не за вида на крушката. Така че можете само да си гледате работата.

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности: 1. по основната спирачна уредба .................................................................. 12. по осветителната уредба: а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла; б) светлините не са регулирани като почнат да им свалят номерата и да ги спират от движение ще ги махнат всички! а хубави крушки има на филипс и осрам найтбреикър на 55W и светят почти колкото ксенон ако са ти хубави фаровете дори колкото него и са си напълно законни и според нормите!

много правилно , пак се вижда скрит лобизам в цялата работа,разни депутати ще си връщат на спонсорите за парите по изборите,то не е смяна на касовиапрати,регистрационни номера , паспорти и какво ли не още през 6,7 месеца а сега се хващат и за фаровете,моята кола е 250 тд 98г е първата с монтиран фабричен ксенон без лупи естествено а ми глобете даймлер бенц бе отворковци!!! дайте норми и правила, дайте срокове за изпълнение и тогава евала ама до тогава .........

А защо не спрат от движение таралясниците с десен волан? Те са много по-опасни за движението от ксеноннките?

защо само кат софя?!?! това е дискриминаця а дискриминацята е престъпление!!!!!!!!!!!!!! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

за тия които не са на ясно копирайте От ксенона в стандартной фаре толку нет! в youtube и ще разберете!

ПО-ГОЛЯМА ПРОСТОТИЯ НЕ БЯХ ЧУВАЛ!

Крайно време беше това е нещо умно което ще направят. КСЕНОНОВИ ФАРОВЕ СЕ МОНТИРАТ САМО ФАБРИЧНО всичко друго е китайски ментаци които правят предпоставки за ПТП.

Това ми звучи като да се отнемат всички LSD , LED , PDP (Plasma Display Panel) , ако не са монтирани на оригинални стойки ! Защо не започнете да спирате и автомобилите с неорегинални джанти или пък с неорегинални предни задни и странични стъкла . Кое е важно да е оригинално или да е изправно . И наместо да се нахвърляте да глобявате шофьорите затворете ИЛИЕНЦИ ! Кое е орегинално в държавата дрехите които носим , храната която ядем или фантастичният живот които живеем !

Фабрично вградените ксенонови крушки на новите автомобили излъчват тази светлина само на къси светлини, а на дълги се включват нормалните изводи на същите крушки. Така че, тези, които не са наясно, нека се вгледат във фаровете на новите коли и да не си правят експерименти със старите таралясници.

А КАКВО ЩЕ КАЖЕШ ЗА БИ-КСЕНОН ЮНАКО!

Изследване на TUV ксеноновите фарове спасяват живот Автомобилите с ксенонови светлини правят по-малко катастрофи в сравнение с тези, чиито фарове са стандартни. До този извод стига немската организация TV Rheinland, която се занимава с техническите характеристики и безопасността на автомобилите. Най-силно се чувства предимството на ксеноновите фарове на обикновените пътища в тъмните часове на денонощието, но има предимства и на магистралите. По осветените улици на населените места това предимство отпада, заключават немските експерти. Според авторите на изследването на TV Rheinland, ако всички автомобили в Германия са с ксенонови светлини, нощните катастрофи биха намалили с 50% по първокласните пътища и с 30% по магистралите на страната. Като резултат смъртните случаи от катастрофи през нощта биха намалели с 18%. Днес в Германия около 10% от автомобилите са с ксенонови фарове.

явно тук доста хора не са разбрали за какво става дума! ще се спират само колите с ксенон който не монтиран в завода производител на автомобила така наречения афтермаркет ксенон! ксеноновите фарове трябва задължително да са с ЛУПА!!! а тия дето спорят че не е законно - в правилника за движение е упоменато " забранява се на водача и собственика на МПС да внася промени в устройството на автомобила който не отговарят на заводските характеристики " а монтирането на ксенон на нормален рефлекторен фар е точно такава дейност!

Мирко- незнаещ отворко. Всички автомобили родени с ксенонови фарове имат система за ниво-регулиране на фаровете. Така, че като качиш някоя кифла в багажника, фаровете да не се вирнат към гугутките. Иначе ксеноновите фарове са много, ама много по-добри от тези с нажежаема жичка, имат светлина много близка до дневната. Но когато не са регулирани заслепяват.

ето тук е описано и са показани разликите на ксенона и нормалния фар! link

Всички сте много отворени, но като ви бутне вас или близките ви напоркан скапаняк с ксенонки ,регулирани да осветяват небето и ви каже "извинявай, коп*ле, не те видех. ти ше станеш сам и ще отидеш в Пирогов, че съм качил една руса и много бързам" ще пеете друга песен. Ест. че полицаите са некъдърни немогат да познаят заводските. Не трябва да е разрешено изобщо да се кара с ксенонови фарове и при съмнение КАТ да ви праща на сервиз за установяване на настройките.

Както е тръгнало, утре КАТ може да решат, че ще глобяват тъмносиви коли например, защото по-трудно се забелязват при здрач - нямат край актвните луди в страната. Всичко е следствие на некадърността да се справят със жизнения стандарт и затова дайте да спрем и рекетираме хората, каращи по-стари и евтини автомобили, да не се пречкат на богатите. Това е скритата идея. Ако искат да направят нещо КАТ отдавна трябваше да монтират камери и микрофони в патрулните си коли, а не в инструкторските и местата за технически преглед. КАТ е брутално опорочена организация, обслужваща интереси и неглобяваща такива, като Йоско, Ивайло Дражев, Ставийски и разни подобни лайнари всеки, от които е с катастрофи с убити в досието. Прилагане на закона и правилата за всеки справедливо, а не според имуществен ценз и привилегии.

Току що прегледах Закона за движението по пътищата.Никъде нищо не е споменато за ксенонови светлини.По скоро е обърнато внимание на светлините за мъгла и тяхното използване.Но това е друга тема по която също може да се спори.Та да се върна на ксеноните.Интересно ми е кой полицай ще бъде компетентен да определи дали ксеноните са фабрично поставени или са слагани допълнително?Освен това ми е чудно как нашенския полицай ще прецени без необходимата апаратура дали фаровете са регулирани правилно?

Само колко много си прав! А и дали някой може да ми обясни защо ползват понятието "несъобразена с пътните условия скорост". Че тя може да е 2,7 км/ч!?!?!

фабрично поставен ксенон - лупа, пръскалки на фаровете и система за АВТОМАТИЧНО ( не електрическо от купето ) регулиране на фара! Няма заводски ксенон който да е на нормален фар (без лупа) това дето по фирмените сервизи го монтират като "заводски ксенон" е за клъвни шарани :D

Е, как - горе-долу на око ще преценят, след като попитат какво работиш и какво носиш в колата. Ще е добре и един журналистически опит да направят - дали изобщо и доколко служителите и ръководителите на КАТ знаят Закона за движение по пътищата и свързаните правилници

те не вземат да оправят дупките по путищата ами се чъдят какво да измислят !!! - ксеноните били китаиски .....ами те и частите за коли са китаиски,гумите и те са китаиски.....ами да забранят и тях тогава !!! - тупа дурява !! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

задължително трябва да се регулира момента със светлините,нощно време стават много катастрофи именно заради това и кат като има такива модерни камери могат да засекат кой използва по мощни от нормалното светлини....иначе съм виждал хора дето си имат светкавици от фотоапарат с които светкат на наглите тираджии или други.../'ефекта е смразяващ/дано не се случва на никой,затова бъдете коректни а не като повечето селяци вътрешния ,десен къс свети като дълъг.

значи аз предлагам всяка кола която минава гтп да се прави тест на фаровете и ако има такива /несъответствия/ да не минава.,освен това не е задължително да са ксенонови за да заслепяват/спомнете си например за тировете с милиони халогени....

georgi

начетох се на некомпетентни коментари,а тези които коментират първо се запознайте и тогава се изказвайте, това е ценна информация за всички и нека бъде публикувана за да се запознаят всички,включително и полицайте,защото си мисля,че те лично незнаят какво да проверяват купувате си китайски ксенонов комплект кабели, ксенононови крушки със съотвестващ цокъл за вашият фар(варират от 4300 до 12000 келвина),усилвателно стъпало на напрежение,свързвате със ел.системата,монтирате крушките,само се пробива отвор на капака за кабелите и вече имате от halogenен ксенонов фар,които обаче подлага другите участници в движението на заслепяване,защото самият фар не притежава автоматична система за регулиране на фара(независимо дали е с лупа или без) това е незаконно в Европа и застрахователните компании не изплащат обещетение. Следпователно е забранено един Halogenен фар да се прави ксенонов В Европа е разрешено само комплект ксенонови фарове да се монтират на които отпред на стъклото е изписано Е1,имат система за автомачно регулиране на светлината и система за почистване на фаровете измервания на такива фарове(които от halogenни стават ксенонови) са правени от специалисти в лабораторите на Хелла показват,че те по никакъв начин не отговарят на изискванията,в измерените отблясаци са измерени превишения над 100 пъти от допустимите стойности,Липсва границата Светло/Тъмно,тези отблясаци се равняват на стойности на дълги светлини.Това води до огромна опастност за другите участници в движението Напълно легално е обаче да си модернизирате фаровете на ксенонови ,произведени на Хелла за моделите Ауди А3, БМВ 5, Форд Focus, Мерцедес-Бенз Е-Class, Опел Астра,VW- Голф IV, Мерцедес-Бенз Актрос, Сканя и Фият Дуkато предлага БР4.Предимства на ксеноновата светлина: - Повече от два пъти на светлина в сравнение с халогенна лампа; - По-ярка и по-широко осветяване на пътното платно; - Приблизителната дневна светлина (3200 келвина светлина при халогенни, ксенонова светлина 4300 келвина, дневна светлина е 5300 Келвина). - пешеходци и велосипедисти са по-видими. - Ксенонова светлина повишава контраста и цветното зрение. В лошо време подобрена пространствено виждане.

Супер нека се върнем в 80-те.Да си сложим старите крушки за да можем по добре да целим дупките.Просто немога да разбера този шеф на МВР дали е карал срещу кола с правилно регулирани Ксенонови фарове.Вече карам 3-та година нито един шофьор не ми е пресветнал........

georgi

защо не прочете моята реплика за да ти станат някои неща ясни,,,,

:) еех де да можеше да се върнем в 80-те......... тогава като имаше проблем с фаровете при разминаване се превключваше на габарити за да не му пречиш на колегата а сега ти стои отзад а ти се чудиш на къде да се наведеш и как да въртиш огледалата щото някой си решил че пътищата са му бащиния.И ти вика - на къси съм бе . Тогава шофьорлъка беше майсторлък , я сега да повечето водачи е просто алтернатива на градският транспорт.И проблема не е в самият ксенон.Всеки може да си пусне късите и да отиде на двайсетина метра пред автомобила да са провери заслепява ли или не.Или спирайки зад автомобил на светофара да погледне фаровете му светят ли по тавана на предната кола.А не тука разни братовчеди на лорд Келвин да изнасят лекции за цокли рефлектори и тн като че ли те са измислили автомобила.Всичко е много простичко - или заслепяваш или не.Дали ще е от ксенона,дали от кривият фар или от регулатора на нивото на фаровете все тая е.Та относно 80-те по бедни бяхма ама бяхме и по хора.И то не защото нямаше ксенон тогава по колите или защото комунягите бяха на власт.

Значи тебе постоянно срещам по пътищата нощем. Кога да ти присветвам, след като съм зает слепешката да натискам спирачките, да се изнасям на банкета и да се моля там да не се появи нещо или тоя след мен да направи същото без да ме натресе. Ама някой път ще ми писне и ще мина вляво, а не в дясно, че и газ ще добавя... Ще те изчегъртват отдолу...

мче аз веднага излизам на средата на пътя ако ме заслепяват! по-безопасно е да шибна таратажката пред мен, отколкото некое дърво *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Това което пишеш съвсем не е вярно!. Истината е следната - всеки светлинен източник над 2000 лумена трябва да има умиваща система на фара и саморегулиране +механика на фара (регулирането се следи от датчик монтиран на задния мост на колата, при повечето автомобили и има за цел да държи фаровете в една и съща равнина, независимо от това колко е натоварена колата). Иначе ксенона може да е монтиран и на рефлекторни фарове фабрично - има доста такива автомобили.Остава въпроса как нашите "приятели" от КАТ ще определят дали твоята лампа е ксенонова, каква яркост има и сумати други такива "подробности" Тук става въпрос за технически подготвени хора, при положение, че за всеобщо съжаление повечето от КАТ са почти неграмотни!!!Поредната акция - дали има полза или е новата корупционна схема - сами си правете извода:)

Мирко- незнаещ отворко. Всички автомобили родени с ксенонови фарове имат система за ниво-регулиране на фаровете. Така, че като качиш някоя кифла в багажника, фаровете да не се вирнат към гугутките. Иначе ксеноновите фарове са много, ама много по-добри от тези с нажежаема жичка, имат светлина много близка до дневната. Но когато не са регулирани заслепяват.

ха! витарката и тя регулира фаровете с копче, един кораб - мерян от 70-те също си регулираше фаровете от таблото, а ксенона е бил у мадете на дедо си товага. въпрос на елементарна функционалност. като че ли халогените не заслепяват... *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Тази статия само ме обърква! В първите редове пише, че коли с нефабрични ксенони ще бъдат спирани от движение. В края на статията пише, че коли с ксенони още няма да бъдат спирани. Кое е вярното????

време беше тия с уличните лампи да ги скастрят

Ми хубав е защото е на ХЕЛА. С фарове Хела.

и как ще разбират на пътя кои фарове са с оригинални ксенони или китайски. или как ще измерят дали регулирането на фаровете не е наред? с какви инструменти и на пътя ли? това е поредната безсмислица!!!

Добре , действително ли ще спират от раз от движение. И моя ксенон като е хубав и фаровете регулирани . Ще ме спрат от движение ли? Как да се предпазя.

ще се предпазиш брат, кат не слагаш тази селяния и не си харчиш парит еза глупости. КАто си отворен, си купуваш скъпа кола и там си има ксенон, като си цървул си признаваш, и си караш със заводските, да не говорим че спестяваш 100 лева.... голяма паплач ейййй не е истина направо : (((

От доста време не бях чел КАТ да направт нещо смислено БРАВО.Има много хора с такъв ксенон на стари автомобили които са на принципа: аз да виждам тоя отсреща да се оправя.Добре бе Господин селянин, тоя отсреща като е заслепен от твоите убити фарове нали и ти си потенциален участник в ПТП та дори рискуваш челен удар ако отсрешния е по-неопитен.Надявам се този път КАТ да си свършат работата като хората.

браво аз.много си прав

браво, наж накрая някож да сложи краж на селяндурщината ! отдавна страдаме всички от тези фарове. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Правилно! Всичко е с цел отвличане на вниманието от истинските проблеми.

Проблемите са си твои. Кой да ти ги решава?

Лошото образование, лошото здравеопазване, ниската квалификация на хората, некоректни работодатели, ниски доходи, високи цени, висока инфлация, пълна липса на икономика, развилнели се монополисти, това мои проблеми ли са?

Издръжката на живот на 1 лице от 4- членно домакинство (2 възрастни + 2 деца) в края на м. септември достигна 531,04 лв. Това означава, че за да се издържа, на едно средностатистическо 4-членно домакинство (2 възрастни + 2 деца) месечно са необходими 2 124 лв. Този извод направи Институтът за синдикални и социални изследвания (ИССИ) при КНСБ от наблюдението на потребителските цени и издръжката на живот през месец септември 2011 година.

Ами разреши си го!!! Преквалифицирай се ако трябва или смени работата или пък работодателя и си реши проблема - какво занимаваш другите с него?

Научи се да пишеш, смешко. Това са проблеми на обществото и на държавата, въобще не става въпрос за мен. Тръгнал неграмотния да ме поучава. Типичен селски бек.

На кому са нужни техническите прегледи тогава, нали там се установява дали колата е годна за движение или не? Всички тези проверки трябва да се правят от техническите прегледи, за да няма място за рекет, а не от рекетьорите от КАТ!

ГТП се прави веднъж годишно - какво се прави в случаите на ремонт в следствие ПТП, или друго причинило промяна в положението на фара? Не съм чул някъде след подобен ремонт, някой дори прехвален сервиз да провери геометрията на фаровете камоли да ги регулира - в колко сервизи ще ви сложат сертифицирана оригинална част - николко. В тая държава освен пунктовете за ГТП и сервизите трябва да се задължат да ти предават колата в технически изправно състояние - а сега гледат да ти вземат парите (смъквайки и последната кожа) слагайки възможно най-ефтиното и некачествено - политиката на държавата ни е подобна като тяхната ..... реално с печалбата струва 3 лева - но ти понеже няма от къде да си го набавиш произведеш на тези пари ще си платиш като поп 30 и трябва да си им благодарен...

В България такива части се продават само с поръчка. Прави си изводите.

В щатите специално в Чикаго не съществува ГТП а защоПТП са в пъти по малко отколкото в Българиа изчислено процентно(брой население).За сведение там има задължителен тест за изгорелите газове за леките автомобили безплатен и ако не го издържиш ти дават предписание конкретно какъв ремонт да направиш на автомобила за да се явиш на нов тест.Ако не направиш това трябва да бракуваш автомобила ако не сториш това те лишават от документ за правоуправление плус глоба.

Евала !!!! Най накрая някакъв контрол за пишлеметата с китайските изгъзици за фарове !!!1

На кое викате ксенонови фарове? Аз мисля да спирам тия със синя светлина, а пък нека доказва дали са ксенонови или не...

В България масово се паркира на тротоарите, а пешеходците, майките с детски колички и клошари бутащи подобие на колички се предвижват по платното за движение в черни дрехи, с черни шапки, черни чанти и черни обувки. За сега ксенона е единственото решение в не осветените и не маркирани улици в нашата мила татковина. Нека КАТ да прецени коя статистика ще промени.

Правилно, започвайте сега да се джавкате едни други, а пък КАТ през това време ще ви ошушква.

Поредната глупост за пари.Решиха всички проблеми и този е последния.Така беше и с номерата на колите така беше и с тъмните стъкла.Тази служба трябва да я премахнат защото никога не са на подходящото място ,никога не са помагали на водачите , а само репресират за глупости.А в същност голямите нарушители никой не ги закача.Не ми пречат фаровете а хауса по пътищата и липсата на такива.2 магистрали не решават въпроса.Предпочитам силни фарове пред това да скачам и невиждам трапищата.

Най - после! Време беше да спрът разните тъпанари накичили голфовете и тем подобни автомобили като коледни елхи.

Човек няма къде да си регулира фаровете! Всички места за технически прегледи са длъжни да имат такава машина, но те или нямат, или машината не работи и е само за парлама.

Абе принципно съм съгласен, ама в ЗДП няма нищо за ксенонови фарове. И как катаджията ще знае дали ксенонът е фабричен или не? Това чисто и просто си е още един начин за изкарване на подкупи. Да му мислят шофьорите на коли с ксенон!

georgi

защо не ми прочети коментара преди да напишеш мнението си? *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Най-накрая някой да вземе отношение за този вид ксенон или така наречен "Китайски електрожен". За незнаещите, неоригиналните ксенони монтирани на рефлекторни фарове ги наричали китайски електрожени. За ваша информация, ще ви занозная с един любопитен факт, че ако си сложиш такива светлини в Хонг Конг, те чака до 10 000 евро глоба или до 6 месеца затвор. Ксеноните изискват да са в прожектори с лещи, иначе разпръскват светлина навсякъде и е адски неприятно. Ако на някой му е толкова мерак да кара с ксенон, варианта е да се смени целия фар, чрез ретрофит или с фар, който се предлага за модела в по-високото ниво на оборудване. Радвам се, че ще се налага глоба за нарушителите с такова осветление, което буквално пържи очите на останалите водачи!

Това което пишеш съвсем не е вярно!. Истината е следната - всеки светлинен източник над 2000 лумена трябва да има умиваща система на фара и саморегулиране +механика на фара (регулирането се следи от датчик монтиран на задния мост на колата, при повечето автомобили и има за цел да държи фаровете в една и съща равнина, независимо от това колко е натоварена колата). Иначе ксенона може да е монтиран и на рефлекторни фарове фабрично - има доста такива автомобили.Остава въпроса как нашите "приятели" от КАТ ще определят дали твоята лампа е ксенонова, каква яркост има и сумати други такива "подробности" Тук става въпрос за технически подготвени хора, при положение, че за всеобщо съжаление повечето от КАТ са почти неграмотни!!!Поредната акция - дали има полза или е новата корупционна схема - сами си правете извода:)

georgi

много некомпетентна статия,отново се чудя на тези които пишете статиите ,кой ви плаща за тях? начетох се на некомпетентни коментари,а тези които коментират първо се запознайте и тогава се изказвайте, това е ценна информация за всички и нека бъде публикувана за да се запознаят всички,включително и полицайте,защото си мисля,че те лично незнаят какво да проверяват купувате си китайски ксенонов комплект кабели, ксенононови крушки със съотвестващ цокъл за вашият фар(варират от 4300 до 12000 келвина),усилвателно стъпало на напрежение,свързвате със ел.системата,монтирате крушките,само се пробива отвор на капака за кабелите и вече имате от halogenен ксенонов фар,които обаче подлага другите участници в движението на заслепяване,защото самият фар не притежава автоматична система за регулиране на фара(независимо дали е с лупа или без) това е незаконно в Европа и застрахователните компании не изплащат обещетение. Следпователно е забранено един Halogenен фар да се прави ксенонов В Европа е разрешено само комплект ксенонови фарове да се монтират на които отпред на стъклото е изписано Е1,имат система за автомачно регулиране на светлината и система за почистване на фаровете измервания на такива фарове(които от halogenни стават ксенонови) са правени от специалисти в лабораторите на Хелла показват,че те по никакъв начин не отговарят на изискванията,в измерените отблясаци са измерени превишения над 100 пъти от допустимите стойности,Липсва границата Светло/Тъмно,тези отблясаци се равняват на стойности на дълги светлини.Това води до огромна опастност за другите участници в движението Напълно легално е обаче да си модернизирате фаровете на ксенонови ,произведени на Хелла за моделите Ауди А3, БМВ 5, Форд Focus, Мерцедес-Бенз Е-Class, Опел Астра,VW- Голф IV, Мерцедес-Бенз Актрос, Сканя и Фият Дуkато предлага БР4.Предимства на ксеноновата светлина: - Повече от два пъти на светлина в сравнение с халогенна лампа; - По-ярка и по-широко осветяване на пътното платно; - Приблизителната дневна светлина (3200 келвина светлина при халогенни, ксенонова светлина 4300 келвина, дневна светлина е 5300 Келвина). - пешеходци и велосипедисти са по-видими. - Ксенонова светлина повишава контраста и цветното зрение. В лошо време подобрена пространствено виждане.

И ти прочете ли какво си написал. китайските са незаконни ама тези на Хела дето се правят в Китай са законни. А какво разбираш под халогенен фар дали ще ни обясниш

georgi

ами питай в google каква е разликата между halogenен и ксенонов фар,май не си ми прочел внимателно коментара,единият има система за автоматично регулиране на осветеноста и височината спрямо пътя,затова не заслепява и има граница светлоТъмно,докато halogenният няма тази граница и няма тази автоматична система за регулиране,просто разпръсква светлината,halogenен е,защото е предназначен за halogenни грушки . И пиша специално за Хелла защото живея в Германия и това е тест правен тук

georgi

и допълнение Хелла нямат производство в Китай работил сам в техен завод и знам за каква прецизност става въпрос ай никъде не съм написал това което коментираш

Според теб всяка кола, която има система за регулиране на фаровете, може да се кара с ксенон. Но по-интересното е, че Ауди А2, А4, А5, А6, А8 и други марки-модели автомобили не спадат в твоята категория. Звучиш ми като катаджия, който не си е научил добре уроците. А системата за почистване на фаровете е много важна, спор няма...

georgi

немога да цитирам всички модели,но тези които имат на стъклото Е1 могат да се преустроят,останалите разпръскват светлината и нямат тази граница на Светло/Тъмно

Горе-долу компетентен коментар на ниво квартално-гаражен монтьор. Не се нарича усилвателно стъпало, а баласт или казано на по-висок технически език DC/DC трансфертер...

georgi

ха..ха..мога да засмея само... Като цяло, усилвател или просто усилвател, е устройство за увеличаване на силата на сигнала . В популярната употреба, терминът обикновено описва електронен усилвател , в които на входа "сигнал" е обикновено напрежение или ток.В случая при ксеновите крушки се вдига напрежението от 12В на 85В Можеше да напишеш ти някоя по обосновано обяснение що e то ксенонов фар целта ми е да се заяждам,като теб,типично за всеки,а да пясна кое е правилно и кое не,живея в Германия и това преправяне тука е абсолютно забранено

Още една вратичка за прилагане на двойни стандарти и за искане на подкупи. След като е противозаконно къде спаха до сега, а не спираха колите? И на този, който ти е правил прегледа и е спал какво ще му се случи? Българска работа...

Да отидат да глобят малко пешеходци на кръстовището на гара Подуяне. С новоремонтирания перфектен подлез там нямат никакво оправдание да пресичат отгоре.

поредният рекет... лобизма просто не престава. Първо беше национализиране на земеделски земи, после медицински прегледи преди да кандидатстваш за работа, че работодателите да не наемат болни хора....а сега дай и да помпаме пари в сервизите да сменяме фарове.

Пак адвокатите ще са доволни, защото КАТ пак са неподготвени. Трудна работа да съставиш акт за нарушение, който не е атакуем в съда, ако не поставиш някакви параметри, а такива няма. И БОШ (Европейски производител)произвежда ксенонови крушки с размер да замести нормалната крушка. даже има и декларация за съответствие. И какво правим тогава?! Пак плашим гаргите през медиите, а нищо реално, даже напротив създава се още една причина служителите на Контрол на Автомобилния Транспорт да си искат почерпка.

А някой обърна ли внимание на факта, че когато като имаш ксенон, дори и да не е фабричен, видимостта вечер става перфектна и не е необходимо да ти изтичат очите като караш....а и се виждат всички дупки по пътя, и колоедачи, и е доста по-безопасно???

Не си съвсем прав. Освен ТИ да виждаш добре пред автомобила си, е необходимо и ДА НЕ ЗАСЛЕПЯВАШ насрещнодвижещите се. За мен това всичко е една голяма простотия. Трябва просто да се прави измерване със стенд и ако не се покриват определени параметри да има санкция. А не да се коментира ЗАЩО НЕ СЕ ПОКРИВАТ ПАРАМЕТРИТЕ. И както сам казваш - може да си със ксенон, перфектно регулиран и да не създаваш проблеми на никой. А аз може да съм си с оригиналния фар и да преча на отсрещните.

Някой ще каже ли защо са техническите прегледи на колите? Там са специалистите, които ще кажат редовни ли са фаровете, а разни пишман специалисти. Как ще докажеш дали са редовни или не фаровете? Като врачките ли? Защо са тези стендове в сервизите? То излиза, че всеки българин е специалист по всичко!

Значи е по-лесно да се спират колите от движение , отколкото да се спре вноса на "пръчковидни: продукти от Китай , така ли ?

А всъщност дори няма значение дали са ксенови или не. Нито дали са китайски или немски. Има значение какво казва измервателния стенд - дали правилно е регулиран светлинния поток ( ляво-дясно, горе-долу ) и дали интензитета на светлината е в норми. Може да си че чисто оригинален фар с крушка, но насочен на майната си и да създава проблеми.

Точно така, аз има документ от техническия преглед. Там съответните експерти са ми дали документ, че колата е изправна и може да циркулира. Катаджиите от своя страна, не са експерти и не могат да дадат мнение, дали съответните фарове са фабрични или не, те единствено могат да констатират дали светят или не.