КАТ започва да спира колите с ксенонови фарове
КАТ-София започва да спира автомобилите, които имат ксенонови фарове. Това съобщи пред БНР началникът на Пътна полиция в СДВР главен инспектор Богдан Милчев.
Обратно в новинатаКоментари - КАТ започва да спира колите с ксенонови фарове | Днес.dir.bg
Коментари
За да те заслепи една крушка не е задължително да е ксенонова..... Важно е какъв е спектъра на светлината, какъв е светлинния поток от крушката(лумени) и каква осветеност (луксове) постига фара на определено разстояние... А това значи, че трябва да публикуват ннормите и стандартите - за да се съобразяват хората с тях. И за да глобят милиционерите някой човек трябва да имат протокол от измервания от лаборатория или стенд с оторизация..... Иначе ще се повтори схемата за манипулиране на радари с тон с определена честота, излъчван от телефон ;)
Я бързо да си кажат кой почва да внася лупи за ксенони.За тези които дрънчат, че ксенона е само с лупи да се поразтърсят малко и ще намерите и нови модели коли, а и не толкова нови, без лупи но с фабричен ксенон.По добре да карам с ксенон добре регулиран и да виждам селяните с каручки по пътя които нямат грам светлина от колкото да лежа някой такъв. А какво да кажа за тези които имат 100 W крушки с регулиран фар за стреляне по самолети.
Ксенонът сам по себе си не е проблемен. Проблемът е когато се монтира на стари автомобили, които не са пригодени да го използват. Рефлекторите на старите автомобили са огромни, което създава истински светлинен облак. Новите, пригодени за ксенонови крушки рефлектори са малки и обикновено са зад оптичен елемент, който държи светлината пред автомобила. Това е разликата. С други думи - ако колата е с ксенон фарове, може да ползвате ксенонови крушки, независимо от производителя им. Ако фаровете са създанени за обикновени крушки - то ползването на ксенонови е неприемливо и няма значение дали са германски или китайски.