КАТ започва да спира колите с ксенонови фарове

КАТ-София започва да спира автомобилите, които имат ксенонови фарове. Това съобщи пред БНР началникът на Пътна полиция в СДВР главен инспектор Богдан Милчев.

Обратно в новината

Коментари - КАТ започва да спира колите с ксенонови фарове | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

пак се почна с глупостите за да се налагат глоби трябва законово да е регламентирано нещо което водачите да нарушават "кат ще спира колите с ксенон" - а тея с биксенон-а ? а тея с H1-ци ? проблемът не е в ксенонът а в рефлекторът на фара - ако колата е с лупа а не с рефлектор може да и бъде монтиран васкакъв вид тяло - друг е вупросът че масово на коли с рефлектор се монтира ксенон (единствено в германия това е забранено)

Остана да се превъзпита народонаселението и кога се ползват фаровете за мъгла.

Поредния кьор-фишек! Ако наистина искат да се получи нещо, да поработят малко през ноща, а не да висят като неизбърсани сополи през деня!

Мутрите с джиповете и тъмните стъкла пак не ги лови, нали?

Разумно! Най-сетне ще се случи /Дай Боже!/ Ксенонките са си тероризъм на пътя...поне 20 секунди след среща с такива фарове съм сляп на практика, а това е много време дори при скорост 50km/h. Случвало ми се е принудително да спра за момент, докато пргледна отново, но винаги и навсякъде е възможно. Ако обаче на пътя, има пешеходци и насрещни ксенонки, първите стават абсолютно "невидими".

Браво на КАТ. Една смислена идея, дано да я реализират. Значи, фаровете на колата се произвеждат за точно определен модел крушки. Не може всеки селянин да си внася модификации по фаровете и да вади очите на нормалните водачи. Та това е забранено и в закона.

Правилно....вадят очите на насрещните!

Лятото ме спряха,че съм включил фаровете за мъгла(ЛУПИТЕ) и ми направиха забележка,че не съм включил правилните светлини.....Ся ко ши праим?...

да..много правилно за фаровете за магла.

КАТаджиите ще спират шофьорите с ксенонови фарове и ще им казват - Ах, ти лошо момче. Защо правиш така? То бива, бива тъпотия, но това е поредната. Още едно доказателство, че под фуражка мозък не вирее.

Ми ксеноновите светлини са измислени за точно такива държави където на държавата и се свиди да освети пътищата, освен това ако някой бъде заслепен по закон той е длъжен да намали скоростта. По този начин се подобрява статистиката за пътно транспортни произшествия. Нека да конкретизират точно кой член от закона забранява китайските фарове. Защото фабрично монтираните също са Китайски. Друг е въпроса че в Пекин никой не кара ксенони ама там е осветено като ден. В Кайро даже карат на габарити и причината е същата.

Открих един много ченгеджийски сайт.

Съгласен съм с вашите мнения колеги! А е ясно, че и града пречат ксеноните особено в огледалото за задно виждане и ако е по висока кола зад тебе, джип например, говоря за нестандартните изпълнения...когато си е фабрично направен и настроен, няма такъв проблем! Редно е да се следи за това, но дано да не се превърне в извратено събиране на прарички от тарикатите и корупционна практика, както обикновено..

Проблемът не е в рефлекторът, а в предното стъкло на фара. По-старите фарове са с оребрено предно стъкло, което разсейва част от светлината във всички посоки. И когато тази светлина е достатъчно силна (което е така при ксенона), става опасно.

По голяма глупост не бях чувал. Дай да караме със свещи в ръце, както едно време каретите. Някои хора използват новите технологии, а ние се връщаме в каменната ера. Важно е фаровете да са регулирани, другото е дране на хората с данъци. Да въведат данък лукс, а не да се чудят какви глоби и пречки да наложат на обикновените и безащитни хора.

A питам?Защо е разрешен вноса на същите китайски ксенони и защо това не се констатитра при техническите прегледи?

и сега бай гъзар с китайския "ксенон" какъв гъзар ще бъде....:-))

Именно, ксенонови фарове само на фарове с лупа. (точка). Дори бях чел, че фабрично на фарове с обикновен рефлектор, фабрично поставяли само на Хонда Сивик и по-старичкия Мерцедес S класа. Попоравете ме, ако бъркам... Не е възможно някакъв Голф-2 от осемдесетте да те кьорави под път и над път. Основният проблем е, че китайския ксенон крушки не лягат добре в гнездата или им се разминава фокуса, а така "пелената" пред автомобила е с ужасни контарасти и разни проблясъци от фара се възприемат, като дълги светлини от отсрещните...

защо не почнат от магазините кадето ги продават? *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Утре КАТ ще спира колите дето не са произведени в ЕС а в други ден тези които са зелени. Аман от глупости и пушилка. В закона за движение по пътищата и правилника за неговото приложение ясно пише какви трябва да са фаровете и всякакви други "акции" са само за отчитане на дейност

Друг момент е че вече масово карат с къси, вдигнати високо, които отдалече изглеждат като дълги. А вариантът за санкция е лесен -- просто трябва да гласуват наредба как се настройват късите -- на разстояние 10 метра пред колата светлото петно от късите светлини трябва да е по-ниско от височината на фаровете на колата. Такъв тест може да прави на място без допълнителни средства.

Подкрепям с двете ръце това начинание срещу монтираните гаражно-китайски ксенони. Струва ми се проблем как точно ще се доказва кое е фабрично и кое не. За пример - Порше панамера в най-базовия вариант се продава без ксенон.Следователно има вероятност и на кола от такъв клас да бъде сложен китайски боклук. В нормалните държави е забранено да се монтират ксенонови фарове на автомобили които нямат автоматична регулация на височината светлинния сноп.Т.е. ако имаш такава регулация,фаровете бъдат монтирани и си минеш технически преглед няма никакъв проблем да шофираш с такива светлини. Обаче ние пак сме чули недочули, видели недовидели и ние барабар петко с мъжете ще глобяваме.Колко ще е мизата господа катаджии - 20-30-50 лв.? Поздрави

ми къв ти е проблема щом крушката 100% пасва на цокъла, КАТ не ги е яд толкова че са китайски колкото че не за монтирани в сервиз или от производителя на колата. Освен това вече има корейски японски и американски ксенони.

Най-накрая един смислен коментар,че ми писна от всички,които реват,ама той ксенона заслепявал...Заслепяват селяните,дето нямат лупи,и осветяват до небето!

Щяло да се взима отношение към водачите с ксенон!!! И какво отношение ще вземеш,като закона не го забранява,пак вратичка за корупция се създава от някои!Защо се занимавате с хората ,които законно са си ги купили ,ами да стандартизират нещата и забранят продажбата на това което е вредно?

рефректорът мой човек - той ОТРАЗЯВА светлината и я разпръсква така че обикновенната крушка да е по ефективна - оребряването на предното стъкло просто НАСОЧВА светлината при съвременен фар всичко това липсва и е заменено от лупа която ФОКУСИРА всичко на точно определно място на пътя когато се сложи ксенон на рефлектор става страшно (за биксенон да не говорим)

Освен да спират колите с ксенон трябва да затварят и пътищата без маркировка, при нощно каране каквито и фарове да има срещу теб за момент те заслепяват няма начин ако нямаш и маркировка на пътя нощното каране става изпитание. В нормалните страни главните пътища където е основния пътникопоток е с идеална маркировка, в допълнение на това не трябва да сканираш пътя като идиот за да не попаднеш в дупка. Нощното каране в чужбина е удоволствие спрямо същото преживяване в БГ. Не броя фаровете щото и тука има идиоти които карат с нерегулирани фарове, с фарове за мъгла и т.н. А за фарове с лупи HID светлините мисля че са направо задължителни т.к поне при мен с лупите и фабрично регулирани фарове при скорост на 80 нощно време не може да се кара нормално.

Абсолютно правилно е да се спрат колите със самоделни ксенони. Друг е въпроса това не се ли води промяна в автомобила и как е минал той на преглед и къде беше държавата да контролира защо всъщност се внасят тия ксенони, защо се продават и монтират.

Ами напълно нормално - фаровете за мъгла са за мъгла !!! И има резон ... абсолютно са били в правото си да те глобят ... в цял свят биха направили същото !!! (и аз не вярвам даже че защитавам фуражките в случая)

Идеално са си те спряли хората. В правилника много добре е описано кога е разрешено да се пускат фаровете за мъгла!!! А не как се изу4ихте всичките гъзари да ги пускате постоянно за гъзария.

никъде не е забранено да се правят промени - има си технотестове за това промяната на фара (крушката) НЕ Е промяна по автомобилът - всеки има право да сли сложи каквато желае крушка - просто трябва ЗАКОНОВО да се регламентира забрана за поставяне на СЪВРЕМЕННА крушка (ксенонова) във фар с рефлектор - и както казах това е така май само в германия

Защото такива използвам да си светя в мазето.

Да, нарушават! Не мога да ти цитирам точният член от Закона за движение по пътищата, но ако променяш конструктивно колата, без да е минала след промяната специализиран тест, за това могат да те глобят. Производителите на автомобили не могат да пуснат модел с ксенонови фарове , ако той не е оборудван и със система за самонивелиране на фаровете и фаровете не са с лупи. За това си има напълно разумно обяснение и ако не беше това ограничение едва ли щеше да има производител, който да не сложи ксенонови крушки по моделите си.

Велко Велко огледалото дори и китайско има едно копче и става матово просто го натисни и никой няма да те заслепява. И вземи една свеш да търсиш дупките в нощта

Добре е да бъдат накарани водачите да си регулират фаровете да сочат пътя , а не знаците и очите на отсрещно идващите ... независимо с ксенон или не !!! Но само да ми обяснят как ще контролират фабричен ли е или не ... защото във варианта "бг фуражка" всички знаем в какво ще се превърне това !!!!!

Алооо, правилния, ти случайно не караш ли с газова уредбичка, тя не е ли НЕзаводска самоделка

Съгласен съм!Но нали красотата щяла спаси света.Пък и с лупите е по красиво....Така е,така е,гъзария.

Крайно време беше! Да започнат да глобяват и за неправомерно използване на фаровете за мъгла, както и за неправомерна употреба на усилените габарити за мъгла!

Ей най-после нещо много правилно. Тия с ксеноновите фарове буквално са ме карали да спирам встрани от пътя, за да ги изчакам да минат. Ако пътната маркировка е неподдържана или направо липсва, докато тоя ксеноно-маниак не премине, нямаш никаква идея къде се намираш.

Цокъла не свети глупако. Крушката има поне 6-7 параметъра и цокъла е последния.

напълно те подкрепям, ако от КАТ бяха малко по-умни, щяха да светнат като ксенонови крушки и да се сетят къде е първопричината шофьорите да търсят по-добри светлини - ЛИПСАТА НА ПЪТИЩА И МАРКИРОВКА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Вземи попрочети нещо в интернет и ще разбереш какво е предимството на ксеноновите фарове. Глупостта на такива като теб продължава да ме изумява ежедневно!

ми цитирай го тоя члвн де (можеш да потърсиш и определение за терминът "зимна гума" ма това е друга тема) както казах вече и H1-цата е толкова "лоша" (за тея който не знаят това е крушка която при старите коли се ползва само за халоген - в новите е къса светлина)

Абсолютно съм съгласен с теб!

Пак се мъчат да лекуват симптомите, а не причината. Цялото това усилие би било ненужно ако центровете за годишен технически преглед си вършеха работата. В една Германия или Великобрирания, ако не си се подготвил добре за прегледа ти се усмихват и те спират от движение. А там проверяват всичко. У нас от кумова срама ти попогледнат спирачките и ...айде, бегай. Това светлини, това изгорели газове, това ходова част, това гуми - забрави! А вноса и продажбата на смотаните китайски крушки-боклуци и мечтите на част от целокупното неимотно население с коли, да светне "у синьо" като оня баровец с новата и скъпа кола - не искам да коментирам.

За подобни неща от много време глобяват :) За използването на фарове за мъгла при липса на такава се глобява. Знам подобен случай :)

А ти вземи покарай, не само до бензиностанцията да се покажеш колко хубаво светиш!!! Като те заслепят 10-15 пъти едва ли ще виждаш още предимствата

Най-после се сетиха !!!