Коментари - "Ева, която расте и се смалява" на Иванка Могилска е разказът, който се падна на седмокласниците | Днес.dir.bg

"Ева, която расте и се смалява" на Иванка Могилска е разказът, който се падна на седмокласниците

Текстът е последната задача - преразказ на неизучаван художествен текст - от изпитния вариант 2 на националното външно оценяване по БЕЛ

Обратно в новината

Коментари - "Ева, която расте и се смалява" на Иванка Могилска е разказът, който се падна на седмокласниците | Днес.dir.bg

Коментари

Този разказ прилича на някаква халюцинация.Може би авторката се е повлияла от филма Туинпийкс?,,Совите не са това ,което са,,? Много се извинявам ,но как може да предложат тази боза на учениците!

"Расте и се смалява" - от шицофренията е. Такива текстове се пишат в променено състояние на съзнанието, често в в резултат на заболяване. Авторът на "Алиса в страната на чудесата" също е бил болен.

А за изпитния вариант-1 може ли да прочетем непознатият текст?

"преразказ на НЕПОЗНАТ текст", а ? И моето есе ще започне така: "Аз за този текст нямам какво да кажа, но наскоро открих един литературен шедьовър под възглавницата на тате. Нарича се Емануела. За терзанията, мечтите и страданията на младата жена ще ви разкажа сега".

важното е че дяцата ше имат убразувание... няма а са кат вас

Прочетох разказа от любопитство. Елементарен и лесен за преразказване. Не е за 7 ми клас. Но така се размива нивото и всеки в крайна сметка ще си влезе там докъдето се разпънат връзките на бащи и майки. Останалите ще запълнят бройките и на тях им пожелавам късмет. На другите не им е нужен такъв.

Както винаги совите не са това което са! Путя е виновен!

Само една проститутка може да расте и да се смалява! Това ли искате да учат децата бе!???

Абе откъде ги изкопавате постоянно подобни текстове?

Разказ е пълна повърня. Особено за момчета,така е когато в МОН са 60годишни,хайде стига вече!!!сложете в комисиите млади учители,млади!!!

По-глупав и безсмислен текст,откъде го изровихте...горките ни деца

Вие успяхте ли да преразкажете текста,? Аз не успях. Възрастен човек съм. С претенции за образованост.

Ама идиотите от МОН могат....или не могат...

Разказът е много труден за преразказ. Другите му качества и това дали е подходящ за 14-годишни е друг въпрос.

Е па ,че го преразкажем ,ама е пълен с клишета от осъмдесеттях години и не ме кефи брат!

Чакам с нетърпение бисерите от матурата.

Разкарайте нахалния тспир Сотир може да го направите на кайма за кюфтета и кебапчета.

Докаго ще има разделение на момчета и момичета за приема. В белия свят - от Русия до САЩ няма такова нещо. Приема се само по успех и по знания

Нали после родителите на момчета ще бъдат недовлни - в елитните гимназии ще са 90% момичета.

Ами да си сядат на д-тата и да учат. Не може едно момиче да не я вземат, за едно момче с много по ниска оценка

После момичетата ги компенсират с по-ранно пенсиониране :)

Ами няма такова от години - приема се само по успех и знания. Поне във Варна е така.

В София не е

Навсякъде се приема по успех и знания. Не знам защо си измислихте, че в София не е така.

цитат от този шедьовър: ..."в случай че някоя се натъжи и стартира да се смалява." Явно това е новоговора с който да се харесаме на "посолството"... айде и ние да се пробваме да "стартираме" някое смаляване или уголемяване.. абе направо да стартираме да спийк-ваме един нов ленгуйдж , стига с тия олд експрешънс, трябва да спийк повече с ню уърдс в новия уърлд и да ни лайкне ембаси-то защото разните му там Ботев, Вазов и т.н. са писали на ленгйудж който вече не е ап ту дейт и бай дъ уей трябва да се риплейсне с нов... ей това е задачата

Задачата е да спрем червената чума, но е видно, че ще е трудна.

Погледнах теста и вече не се учудвам какви са ни децата. Зубраческа история от първия до опследния върпос - само текста с разбиране, тезата и преразказа са нещо по-различно. Граматическите въпроси бяха интересни, но литературните са изцяло зубрачески - децата трябва да са изчели и назубрили всичко, за да изкарат резултат. Не се насърчава мисленето, а зубренето.

Аз затова в ученическите ми години недолюбвах литературата като учебен предмет, въпреки, че обичах да чета и четях много. Може би даскалката ми е била сухарка и кон са капаци, не зная, но нямах интерес да развивам теми, не само, но и ми беше непонятно, защо трябва да пиша точно тези определени неща за дадено произведение, когато усещах нещата по друг начин. В резултат винаги имах ниски оценки на контролни. Наще като повечето родители се амбицираха и ме пратиха на частни уроци, за да ми спаяват бала. Е, когато започнах да зубря готовите теми предоставени под форма на урок от частната даскалка, с клишетата, които радват даскалския поглед, - изведнъж някак си започнах да изкавам петици , шестици". До тогава учителката ми по литература все ми набиваше в канчето, че не съм разбрал "какво е искал да каже автора". Като погледна назад ми става мъчно как родителите ми са дали един куп грешни пари за "частни уроци" в онези гладни години пез 90-те.

При хората , както и при всичко има количество и качество. От приблизително 100 човека , една трета са горе-долу читави и стават за нещо. Не са гении, просто стават. Останалите две трети просто присъстват. Нищо лично , но това са фактите. Останалите две трети и да ги помпиш като футболна топка със всичките знания и пари на света , все не стават.

Педагозите към хората ли се причисляват, или са някаква друга категория? Демек - колко от тях стават?

Проблемът е в това, че задачата поставена пред учениците е неадекватна, а не в качествата на текста. Поставена така показва само дали, който слуша е функционално грамотен да разбере чутото. А това е твърде малко като критерий към 14 годишни хора, ходили 7 години на училище. По долу някой писа, че совата говорила малко, но казала много. И какво от това, когато от учениците се иска да повторят казаното, а не да разсъждават върху смисъла му.

Учениците не слушат текста, а го четат. Друг е въпрост, за даденото време, колко пъти могат да го прочетат - някой веднъж, друг - три пъти. И тук идва проблемът със системното НЕчетене у дома.

Каква е тая измислена авторка?

Нискоинтелигентна кайма е дошла на щанда. Никой не я купува. Ще трябва да се бракува.

Са глупости сорросоидна фашиска кайма искам фашистите да станат на кайма. Всъщност те са си една фашиска кайма ха ха ха. Сорроски кайма.

Пълно с идиотски коментари от дебили, които нямат идея за какво става дума, нито желание да разберат. После се чудим що децата ни са кретенчета – просто копират безмозъчността на родителите си. Задачата е преразказ на НЕПОЗНАТ текст. Няма никакъв смисъл да правиш преразказ на класическо произведение, щото за немалко ученици то ще е ПОЗНАТ текст.

Това всяка година се обяснява на нещастните родители, но явно никога няма да го разберат. Всяка година едно и също - плюене по автора, по МОН, по системата, по всичко. Единствено не плюят себе си и семейството, в което отглеждат неграмотните си отрочета.

С черния дебел шрифт има ли бисквитки картинки кепчи и всички други неща с които се пречи на хората.

Произведението но заглавието е отвратително. Дано е проклета Сорросоидната култура и матура. Жалко за хубавата ни страна. Който е написал това заглавие и който го е вложил е програмата трябва да бъдат изгорени на клада. Това е поредното посегателство на НПО над нас българите.

Произведението но заглавието е отвратително. Дано е проклета Сорросоидната култура и матура. Жалко за хубавата ни страна. Който е написал това заглавие и който го е вложил е програмата трябва да бъдат изгорени на клада. Това е поредното посегателство на НПО над нас българите.

Ееех, едно време какви автори изучавахме - Ботев, Вазов, Каравелов, Вапцаров, Смирненски...........

Разказът е много хубав и може да бъде усетен и разбран от нежните детски души. Много по-достъпен е за децата отколкото тежките депресарски разкази на Йовков и Елин Пелин. Но то не е ли там Моканина да прати за зелен хайвер отчаяните прости и суеверни родители на тежко болното момиче, влачено в талига напред-назад? Или пък стария Герак, който води осиротелия си внук в града да го даде храненик някъде понеже баща му е пройдоха и се е гътнал от алкохол и е заразил майката със сифилис, която също умира. Или пък наивния Балканджи Йово, който геройски си мисли, че хубавата Яна рязаните паламарки ще я пожалят ако го оставят накълцан. Ваща майка ненормална откъде ви копат такива.

Ами това са нещата от живота какъвто е /защото затова тези произведения са класика, защото са винаги актуални/ или какъвто е бил през време на турското робство. Ако спестяваме на децата истините, трудностите и тъжните моменти, тогава какво - всичко е дъги и еднорози, до първия изпит, на който се провалят, и до друг първи реален сблъсък с живота, когато получават истерии, кризи и пр. За художествената стойност на разказите на Елин Пелин и на Йовков изобщо няма да повдигам въпроса, защото Вие явно сте доста далеч от ценностите и посланията, които носят техните творби.

Пенко се събуди и погледна надолу.Видя чорапите си, които бяха оцветени като дъга. Е от немития паркет, бяха заприличали на тъмни парцали. Той отново нямаше спомен какво се беше случило вечерта. Единствено се сети за шарените хапчета, които пое. После всико се завъртя, и демоните на Пенко се появиха. Той самия нямаше страх от тези същества , защото знаеше , че след 10-15 мин, те ще изчезнат и единствено главоболието и чувството за боклук и блато ще постоят известно време. Пенко се притесняваше за Ева. Тя беше ту малка, ту голяма. Ева , се наричаше физиологичния израстък на неговата априятелка Мара. Марта беше момченцето с което Пенко израстана. Всъщност Марта беше някогашния мартин, с който двамата с Пенко играеха на войници, бутаха колички. Но пораснаха и Мартин една сутрин се събуди и реши че е Марта. Е пикалото беше кръстено Ева.........и двамата редовно играеха с Ева, която ту беше голяма когато има сила, ту ставаше малка като й дойдеше в повече.......... Е това заслужават от МОН, само че няма да се изненадам такова нещо да получи 6.

Твоето е по-добро. Онзи текст дразни, дразни, дразни.

Децата са спокойни? Да бе Хахахахахахахаха Две деца в класа на сина ми днес са преживяли психологични сривове. Едното в началото, другото в края на матурата! Имало е истерия, рев и рев. Харесва ли ви, МОН? Дано всички детски сълзи ви се върнат в огромна болка!

Ами не са виновни МОН, а родителите на децата. Амбициозни родители - стресират, пренавиват, побъркват децата, после системата ви винивна!

Кой смаза системата и ни докара до плащане на уроци? Кой влиза в час и съзнателно не преподава, за разлика от частните уроци! Кой написа долнопробни "учебници" и всяка година прави матурите изродски? МОН са виновни и никой друг! И го казвам като човек, който повече от 10 години помага активно в училища и университети! МОН заслужават всяка детска сълза да се превърне в час болка заради това, което надробиха в образованието!

Продължавам да твърдя, че родителите са в пъти по-виновни от системата. Родителите бутат телефони в ръцете на децата си преди дори да навършат година. Родителите захвърлят децата си пред телевизора с разни тъпи детски филмчета и предавания. Всичко е с цел да не мрънка, да не реве, да не се занимавам! Родителите не възпитават, не учат, не показват и не се ангажират с нищо. После очакват държавата и системата да свършат всичко вместо тях, при това с претенции че "наш'то е най-умното и най-доброто, щото видиш ли как се оправяло с телефона и компютъра"! Децата ви са неграмотни, не могат да четат, не ИСКАТ да четат, нямат интереси, нямат чувство за отговорност, не ми се изрежда колко още нямат. И за всичко това са виновни РОДИТЕЛИТЕ! Вие, скъпи родители, не сте ги научили на нищо, не училището! Колко пъти децата ви ви видяха с книга в ръка? Колко пъти играхте футбол, скачахте на ластик и на въже с децата си? Колко пъти разказахте за Вселената, за Левски, за Ботев? Колко пъти гледахте с децата си смислен филм и след това сте обсъждали? Изобщо, колко време отделихте на децата си, освен да ги нахраните и облечете?!

Не знам, разказът не ми хареса. Литературата е много субективно нещо. Защо не дават нещо, което е известно, от общоприет автор и самият текст да бъде лесен за преразказване. И с тия сови, нещата съвсем отиват на буламач. И после що имат тройки. Ами ще имат. Следващият път дайте за преразказ епизод 3 от Туйн Пийкс.

ИЗДАТЕЛ НА ИВАНКА МОГИЛСКА - "ЖАНЕТ 45" ПЛОВДИВ СЪС СОБСТВЕНИК БОЖАНА АПОСТОЛОВА - МАЙКАТА НА МАНОЛ ПЕЙКОВ!! ДРУГИТЕ КОМЕНТАРИ СА ИЗЛИШНИ! РЕВОЛЮЦИЯ ТРЯБВА ХОРА, НЕ ПИСАНИЯ ПО ФОРУМИТЕ - И БЕЗ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕТО Е ОТЧАЙВАЩО

ще пиша стиховете на поета с ватенката Пеньо Пенев това е пздрав за Гешев и за Мунчо Еби си майката Еби си майката ти казвам ти стана прост милиционер и теб не искам да приказвам

Гешев го познах кой е, един дето е завършил милиционерската школа в Симеоново. Сиреч, станал милиционер. Ама Мунчо кой е, не мога да вдяна. Сещам за още един като Гешев, ама на него едни му казват Боко, други Тиквата. Да не са го прекръстили?

Ако знаеше какво е ватенка нямаше да питаш

От снимката към статията - всички момченца още отсегат приличат на абсолютно "меки китки" и участници в прайда. Ма то и с тия разкази, накъде бе лельо ваня? Явно жените ще трябва да разчитат вече само на донорски семенни клетки, поради пълното падение на тестостерона. ЗАКРИВАЙ!

Този разказ много ми прилича на изнасилена копирайт история от която са махнали продуктовото позициониране :)))). Пепсита, кокаколи, разни хедендшолърси и хапчета за главобол и диария. Сякаш е създаден за да нашлякаш тук там рекламки, а самия текст няма никакво значение. През 2026-та година децата ще преразказват рекламата за македонска наденица :))))

УНСС - Утре Носете Съответната Сума. Или както се казваше в една рап-песен: УНСС - две агнета и едно прасе. Щом безмозъчните миски, плеймейтки, чалга певачки и прочее курви из България станаха виШистки с дипломи за виШо, кво да говорим повече?! И всички те с любимите им специалности - право и психология. Имаше даже една малоумна кретенка, беше някаква миска там - бяха я намърдали бир парче юристконсултка в Столична голяма община. Малоумка, дето няма акъл на две магарета сламата да раздели! Имаше и един сладострастен дъртак, ректор в университета в Свищов, дето раздаваше дипломи за висше на килограм. Дори Галя трактористката с диплома за трактористка и комбайнерка от МТУ-Русе(Машинно-трскторно училище), известна повече като Глория, и тя има диплома за висше от същия университет в Свищов. Ама ако я питаш Глорията сигурно и таблицата за умножение не знае. Таблица за умножение, дето се учи във втори-трети клас! Закривай!

Моят само се смалява...

Е много смислен....и според мен повече ще са тези, които "ще усетят" разказа, от колкото тези, които "усещаха" тежките депресивни разкази на "класиците", заради които едно време мразех литературата! Совата е говорила малко в разказа, но е казала много

Ако няма Балканджи Йово с отрязаните крака не става.

Ако нямаше Балканджи Йово с отрязаните крака, нямаше нито теб, нито потомството то да го има. Или не, можеше и да те има, ама под формата на евнух например. Така че тихо.

За хора които филми като "Батман""Х-мен" са шедьоври на филмовото изкуст во, така °тема за зрелостен изпит.

Е няма ли в разказа кръв и турско робство не ми го хвали.

Липсва ти феса, а? Отивай - наблизо е. Ще идваш на екскурзия по изборите.

Аз съм гагауз от Максуда. Мене фес ми не требва.

Човече, тук са наблъскани 453 факта, без никаква логична връзка. Как се преразказва това?

разказа от любопитство. Зададох си въпроса на какво учи децата този разказ? Че човек се смалява, когато има задължения. Чудесно възпитание. Затова децата масово имат двойки по български език и литература, или както пишат „просветените“ журналисти – БЕЛ. После се учудваме, че децата ни не четат и не знаят какво е задължение в живота.

замисли се по-дълбоко

Разказът е с подчертан джендъро-сексуален подтекст. Намалява ѝ се, смалява ѝ се, държели се за ръце, за да се подкрепят и.т.н...Това е продукт на болния мозък на Могилска, която очевидно не е наясно със сексуалната си ориентация.

Очевидно, авторката е била стресирана от първия мензис на собствената си щерка и половото й съзряване, и е написала тая тъпотия. Чудно е обаче защо в МОН са се впечатлили от подобни глупости? Хора, почвам да се отчайвам вече......

За момчетата, особено пък на тази възраст, ще е трудно да дочетат до край тази мозъчна дефекация. Не трябва да се дава текст, който явно облагодетелства конкретен психопрофил. Да се бяха напънали да подберат текст, който поне еднакво рационално се възприема от момчета и момичета? Да не говорим за специални интереси в различни области. Да не говорим за деца, живеещи в малки населени места, в предимно аграрен поминък срещу такива, които целият им живот е минал в центъра на големите градове... Подобна задача може да предостави данни за нечия дисертация по детска психология, но по никакъв начин не трябва да оценява литературните знания!!!

и един бисер ".....и се явил Ботев гол в ръката с нож..."

Относно "произведението" кой играе въздушен хокей? кой си "пъха" четката за зъби в устата? коя майка приготвя грижливо закуска и не обръща внинание на емоциите на дъщеря си? Коя майка гали по косата, а не по главата? колко момичета си "прощават" след 5 минути сърдене? Защо объркват децата с този разказ, който е толкова отнесен че може да бъде разбран само от големи хора? Молч МОН да публикува съставът на комисията, която е избрала този извратен разказ

И какъв е смисълът от полюциите на Могилска? някво момиче станало голямо в пубертета и започнало да мокри котето вече, така ли?? демек, скрита еротика или.....?!? Те и без това, седмокласниците не стават за нищо......

Този преразказ ще провери възможността за запаметяване на детайли и последователност на факти. Нищо друго. От първи прочит запомних около една трета. Не знам колко пъти го четат на учениците.

Разказчето е супер. По-добре от Баба Илийца дето се въртяла около кола или Леля Дъмша и Ангелинка.

Не е по-добре.

Разказът е ПЪЛНА КОЧИНА!!! МОН е за закриване!

Гледам на сничката от 6 деца, 4 са с очила, почти 70%. А едно време, в класа ми в Априловсата гимназия, нямаше и един ученик с очила.

Е, и? В смисъл е стигма някой да носи очила ли? в 21 век сме, не в средата на 20, когато е било ужас момиче в България да носи очила - о, горката, ще си остане завинаги стара мома.

Коментари - "Ева, която расте и се смалява" на Иванка Могилска е разказът, който се падна на седмокласниците | Днес.dir.bg

"Ева, която расте и се смалява" на Иванка Могилска е разказът, който се падна на седмокласниците

Текстът е последната задача - преразказ на неизучаван художествен текст - от изпитния вариант 2 на националното външно оценяване по БЕЛ

Обратно в новината

Коментари - "Ева, която расте и се смалява" на Иванка Могилска е разказът, който се падна на седмокласниците | Днес.dir.bg

Коментари

Този разказ прилича на някаква халюцинация.Може би авторката се е повлияла от филма Туинпийкс?,,Совите не са това ,което са,,? Много се извинявам ,но как може да предложат тази боза на учениците!

"Расте и се смалява" - от шицофренията е. Такива текстове се пишат в променено състояние на съзнанието, често в в резултат на заболяване. Авторът на "Алиса в страната на чудесата" също е бил болен.

А за изпитния вариант-1 може ли да прочетем непознатият текст?

"преразказ на НЕПОЗНАТ текст", а ? И моето есе ще започне така: "Аз за този текст нямам какво да кажа, но наскоро открих един литературен шедьовър под възглавницата на тате. Нарича се Емануела. За терзанията, мечтите и страданията на младата жена ще ви разкажа сега".

важното е че дяцата ше имат убразувание... няма а са кат вас

Прочетох разказа от любопитство. Елементарен и лесен за преразказване. Не е за 7 ми клас. Но така се размива нивото и всеки в крайна сметка ще си влезе там докъдето се разпънат връзките на бащи и майки. Останалите ще запълнят бройките и на тях им пожелавам късмет. На другите не им е нужен такъв.

Както винаги совите не са това което са! Путя е виновен!

Само една проститутка може да расте и да се смалява! Това ли искате да учат децата бе!???

Абе откъде ги изкопавате постоянно подобни текстове?

Разказ е пълна повърня. Особено за момчета,така е когато в МОН са 60годишни,хайде стига вече!!!сложете в комисиите млади учители,млади!!!

По-глупав и безсмислен текст,откъде го изровихте...горките ни деца

Вие успяхте ли да преразкажете текста,? Аз не успях. Възрастен човек съм. С претенции за образованост.

Ама идиотите от МОН могат....или не могат...

Разказът е много труден за преразказ. Другите му качества и това дали е подходящ за 14-годишни е друг въпрос.

Е па ,че го преразкажем ,ама е пълен с клишета от осъмдесеттях години и не ме кефи брат!

Чакам с нетърпение бисерите от матурата.

Разкарайте нахалния тспир Сотир може да го направите на кайма за кюфтета и кебапчета.

Докаго ще има разделение на момчета и момичета за приема. В белия свят - от Русия до САЩ няма такова нещо. Приема се само по успех и по знания

Нали после родителите на момчета ще бъдат недовлни - в елитните гимназии ще са 90% момичета.

Ами да си сядат на д-тата и да учат. Не може едно момиче да не я вземат, за едно момче с много по ниска оценка

После момичетата ги компенсират с по-ранно пенсиониране :)

Ами няма такова от години - приема се само по успех и знания. Поне във Варна е така.

В София не е

Навсякъде се приема по успех и знания. Не знам защо си измислихте, че в София не е така.

цитат от този шедьовър: ..."в случай че някоя се натъжи и стартира да се смалява." Явно това е новоговора с който да се харесаме на "посолството"... айде и ние да се пробваме да "стартираме" някое смаляване или уголемяване.. абе направо да стартираме да спийк-ваме един нов ленгуйдж , стига с тия олд експрешънс, трябва да спийк повече с ню уърдс в новия уърлд и да ни лайкне ембаси-то защото разните му там Ботев, Вазов и т.н. са писали на ленгйудж който вече не е ап ту дейт и бай дъ уей трябва да се риплейсне с нов... ей това е задачата

Задачата е да спрем червената чума, но е видно, че ще е трудна.

Погледнах теста и вече не се учудвам какви са ни децата. Зубраческа история от първия до опследния върпос - само текста с разбиране, тезата и преразказа са нещо по-различно. Граматическите въпроси бяха интересни, но литературните са изцяло зубрачески - децата трябва да са изчели и назубрили всичко, за да изкарат резултат. Не се насърчава мисленето, а зубренето.

Аз затова в ученическите ми години недолюбвах литературата като учебен предмет, въпреки, че обичах да чета и четях много. Може би даскалката ми е била сухарка и кон са капаци, не зная, но нямах интерес да развивам теми, не само, но и ми беше непонятно, защо трябва да пиша точно тези определени неща за дадено произведение, когато усещах нещата по друг начин. В резултат винаги имах ниски оценки на контролни. Наще като повечето родители се амбицираха и ме пратиха на частни уроци, за да ми спаяват бала. Е, когато започнах да зубря готовите теми предоставени под форма на урок от частната даскалка, с клишетата, които радват даскалския поглед, - изведнъж някак си започнах да изкавам петици , шестици". До тогава учителката ми по литература все ми набиваше в канчето, че не съм разбрал "какво е искал да каже автора". Като погледна назад ми става мъчно как родителите ми са дали един куп грешни пари за "частни уроци" в онези гладни години пез 90-те.

При хората , както и при всичко има количество и качество. От приблизително 100 човека , една трета са горе-долу читави и стават за нещо. Не са гении, просто стават. Останалите две трети просто присъстват. Нищо лично , но това са фактите. Останалите две трети и да ги помпиш като футболна топка със всичките знания и пари на света , все не стават.

Педагозите към хората ли се причисляват, или са някаква друга категория? Демек - колко от тях стават?

Проблемът е в това, че задачата поставена пред учениците е неадекватна, а не в качествата на текста. Поставена така показва само дали, който слуша е функционално грамотен да разбере чутото. А това е твърде малко като критерий към 14 годишни хора, ходили 7 години на училище. По долу някой писа, че совата говорила малко, но казала много. И какво от това, когато от учениците се иска да повторят казаното, а не да разсъждават върху смисъла му.

Учениците не слушат текста, а го четат. Друг е въпрост, за даденото време, колко пъти могат да го прочетат - някой веднъж, друг - три пъти. И тук идва проблемът със системното НЕчетене у дома.

Каква е тая измислена авторка?

Нискоинтелигентна кайма е дошла на щанда. Никой не я купува. Ще трябва да се бракува.

Са глупости сорросоидна фашиска кайма искам фашистите да станат на кайма. Всъщност те са си една фашиска кайма ха ха ха. Сорроски кайма.

Пълно с идиотски коментари от дебили, които нямат идея за какво става дума, нито желание да разберат. После се чудим що децата ни са кретенчета – просто копират безмозъчността на родителите си. Задачата е преразказ на НЕПОЗНАТ текст. Няма никакъв смисъл да правиш преразказ на класическо произведение, щото за немалко ученици то ще е ПОЗНАТ текст.

Това всяка година се обяснява на нещастните родители, но явно никога няма да го разберат. Всяка година едно и също - плюене по автора, по МОН, по системата, по всичко. Единствено не плюят себе си и семейството, в което отглеждат неграмотните си отрочета.

С черния дебел шрифт има ли бисквитки картинки кепчи и всички други неща с които се пречи на хората.

Произведението но заглавието е отвратително. Дано е проклета Сорросоидната култура и матура. Жалко за хубавата ни страна. Който е написал това заглавие и който го е вложил е програмата трябва да бъдат изгорени на клада. Това е поредното посегателство на НПО над нас българите.

Произведението но заглавието е отвратително. Дано е проклета Сорросоидната култура и матура. Жалко за хубавата ни страна. Който е написал това заглавие и който го е вложил е програмата трябва да бъдат изгорени на клада. Това е поредното посегателство на НПО над нас българите.

Ееех, едно време какви автори изучавахме - Ботев, Вазов, Каравелов, Вапцаров, Смирненски...........

Разказът е много хубав и може да бъде усетен и разбран от нежните детски души. Много по-достъпен е за децата отколкото тежките депресарски разкази на Йовков и Елин Пелин. Но то не е ли там Моканина да прати за зелен хайвер отчаяните прости и суеверни родители на тежко болното момиче, влачено в талига напред-назад? Или пък стария Герак, който води осиротелия си внук в града да го даде храненик някъде понеже баща му е пройдоха и се е гътнал от алкохол и е заразил майката със сифилис, която също умира. Или пък наивния Балканджи Йово, който геройски си мисли, че хубавата Яна рязаните паламарки ще я пожалят ако го оставят накълцан. Ваща майка ненормална откъде ви копат такива.

Ами това са нещата от живота какъвто е /защото затова тези произведения са класика, защото са винаги актуални/ или какъвто е бил през време на турското робство. Ако спестяваме на децата истините, трудностите и тъжните моменти, тогава какво - всичко е дъги и еднорози, до първия изпит, на който се провалят, и до друг първи реален сблъсък с живота, когато получават истерии, кризи и пр. За художествената стойност на разказите на Елин Пелин и на Йовков изобщо няма да повдигам въпроса, защото Вие явно сте доста далеч от ценностите и посланията, които носят техните творби.

Пенко се събуди и погледна надолу.Видя чорапите си, които бяха оцветени като дъга. Е от немития паркет, бяха заприличали на тъмни парцали. Той отново нямаше спомен какво се беше случило вечерта. Единствено се сети за шарените хапчета, които пое. После всико се завъртя, и демоните на Пенко се появиха. Той самия нямаше страх от тези същества , защото знаеше , че след 10-15 мин, те ще изчезнат и единствено главоболието и чувството за боклук и блато ще постоят известно време. Пенко се притесняваше за Ева. Тя беше ту малка, ту голяма. Ева , се наричаше физиологичния израстък на неговата априятелка Мара. Марта беше момченцето с което Пенко израстана. Всъщност Марта беше някогашния мартин, с който двамата с Пенко играеха на войници, бутаха колички. Но пораснаха и Мартин една сутрин се събуди и реши че е Марта. Е пикалото беше кръстено Ева.........и двамата редовно играеха с Ева, която ту беше голяма когато има сила, ту ставаше малка като й дойдеше в повече.......... Е това заслужават от МОН, само че няма да се изненадам такова нещо да получи 6.

Твоето е по-добро. Онзи текст дразни, дразни, дразни.

Децата са спокойни? Да бе Хахахахахахахаха Две деца в класа на сина ми днес са преживяли психологични сривове. Едното в началото, другото в края на матурата! Имало е истерия, рев и рев. Харесва ли ви, МОН? Дано всички детски сълзи ви се върнат в огромна болка!

Ами не са виновни МОН, а родителите на децата. Амбициозни родители - стресират, пренавиват, побъркват децата, после системата ви винивна!

Кой смаза системата и ни докара до плащане на уроци? Кой влиза в час и съзнателно не преподава, за разлика от частните уроци! Кой написа долнопробни "учебници" и всяка година прави матурите изродски? МОН са виновни и никой друг! И го казвам като човек, който повече от 10 години помага активно в училища и университети! МОН заслужават всяка детска сълза да се превърне в час болка заради това, което надробиха в образованието!

Продължавам да твърдя, че родителите са в пъти по-виновни от системата. Родителите бутат телефони в ръцете на децата си преди дори да навършат година. Родителите захвърлят децата си пред телевизора с разни тъпи детски филмчета и предавания. Всичко е с цел да не мрънка, да не реве, да не се занимавам! Родителите не възпитават, не учат, не показват и не се ангажират с нищо. После очакват държавата и системата да свършат всичко вместо тях, при това с претенции че "наш'то е най-умното и най-доброто, щото видиш ли как се оправяло с телефона и компютъра"! Децата ви са неграмотни, не могат да четат, не ИСКАТ да четат, нямат интереси, нямат чувство за отговорност, не ми се изрежда колко още нямат. И за всичко това са виновни РОДИТЕЛИТЕ! Вие, скъпи родители, не сте ги научили на нищо, не училището! Колко пъти децата ви ви видяха с книга в ръка? Колко пъти играхте футбол, скачахте на ластик и на въже с децата си? Колко пъти разказахте за Вселената, за Левски, за Ботев? Колко пъти гледахте с децата си смислен филм и след това сте обсъждали? Изобщо, колко време отделихте на децата си, освен да ги нахраните и облечете?!

Не знам, разказът не ми хареса. Литературата е много субективно нещо. Защо не дават нещо, което е известно, от общоприет автор и самият текст да бъде лесен за преразказване. И с тия сови, нещата съвсем отиват на буламач. И после що имат тройки. Ами ще имат. Следващият път дайте за преразказ епизод 3 от Туйн Пийкс.

ИЗДАТЕЛ НА ИВАНКА МОГИЛСКА - "ЖАНЕТ 45" ПЛОВДИВ СЪС СОБСТВЕНИК БОЖАНА АПОСТОЛОВА - МАЙКАТА НА МАНОЛ ПЕЙКОВ!! ДРУГИТЕ КОМЕНТАРИ СА ИЗЛИШНИ! РЕВОЛЮЦИЯ ТРЯБВА ХОРА, НЕ ПИСАНИЯ ПО ФОРУМИТЕ - И БЕЗ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕТО Е ОТЧАЙВАЩО

ще пиша стиховете на поета с ватенката Пеньо Пенев това е пздрав за Гешев и за Мунчо Еби си майката Еби си майката ти казвам ти стана прост милиционер и теб не искам да приказвам

Гешев го познах кой е, един дето е завършил милиционерската школа в Симеоново. Сиреч, станал милиционер. Ама Мунчо кой е, не мога да вдяна. Сещам за още един като Гешев, ама на него едни му казват Боко, други Тиквата. Да не са го прекръстили?

Ако знаеше какво е ватенка нямаше да питаш

От снимката към статията - всички момченца още отсегат приличат на абсолютно "меки китки" и участници в прайда. Ма то и с тия разкази, накъде бе лельо ваня? Явно жените ще трябва да разчитат вече само на донорски семенни клетки, поради пълното падение на тестостерона. ЗАКРИВАЙ!

Този разказ много ми прилича на изнасилена копирайт история от която са махнали продуктовото позициониране :)))). Пепсита, кокаколи, разни хедендшолърси и хапчета за главобол и диария. Сякаш е създаден за да нашлякаш тук там рекламки, а самия текст няма никакво значение. През 2026-та година децата ще преразказват рекламата за македонска наденица :))))

УНСС - Утре Носете Съответната Сума. Или както се казваше в една рап-песен: УНСС - две агнета и едно прасе. Щом безмозъчните миски, плеймейтки, чалга певачки и прочее курви из България станаха виШистки с дипломи за виШо, кво да говорим повече?! И всички те с любимите им специалности - право и психология. Имаше даже една малоумна кретенка, беше някаква миска там - бяха я намърдали бир парче юристконсултка в Столична голяма община. Малоумка, дето няма акъл на две магарета сламата да раздели! Имаше и един сладострастен дъртак, ректор в университета в Свищов, дето раздаваше дипломи за висше на килограм. Дори Галя трактористката с диплома за трактористка и комбайнерка от МТУ-Русе(Машинно-трскторно училище), известна повече като Глория, и тя има диплома за висше от същия университет в Свищов. Ама ако я питаш Глорията сигурно и таблицата за умножение не знае. Таблица за умножение, дето се учи във втори-трети клас! Закривай!

Моят само се смалява...

Е много смислен....и според мен повече ще са тези, които "ще усетят" разказа, от колкото тези, които "усещаха" тежките депресивни разкази на "класиците", заради които едно време мразех литературата! Совата е говорила малко в разказа, но е казала много

Ако няма Балканджи Йово с отрязаните крака не става.

Ако нямаше Балканджи Йово с отрязаните крака, нямаше нито теб, нито потомството то да го има. Или не, можеше и да те има, ама под формата на евнух например. Така че тихо.

За хора които филми като "Батман""Х-мен" са шедьоври на филмовото изкуст во, така °тема за зрелостен изпит.

Е няма ли в разказа кръв и турско робство не ми го хвали.

Липсва ти феса, а? Отивай - наблизо е. Ще идваш на екскурзия по изборите.

Аз съм гагауз от Максуда. Мене фес ми не требва.

Човече, тук са наблъскани 453 факта, без никаква логична връзка. Как се преразказва това?

разказа от любопитство. Зададох си въпроса на какво учи децата този разказ? Че човек се смалява, когато има задължения. Чудесно възпитание. Затова децата масово имат двойки по български език и литература, или както пишат „просветените“ журналисти – БЕЛ. После се учудваме, че децата ни не четат и не знаят какво е задължение в живота.

замисли се по-дълбоко

Разказът е с подчертан джендъро-сексуален подтекст. Намалява ѝ се, смалява ѝ се, държели се за ръце, за да се подкрепят и.т.н...Това е продукт на болния мозък на Могилска, която очевидно не е наясно със сексуалната си ориентация.

Очевидно, авторката е била стресирана от първия мензис на собствената си щерка и половото й съзряване, и е написала тая тъпотия. Чудно е обаче защо в МОН са се впечатлили от подобни глупости? Хора, почвам да се отчайвам вече......

За момчетата, особено пък на тази възраст, ще е трудно да дочетат до край тази мозъчна дефекация. Не трябва да се дава текст, който явно облагодетелства конкретен психопрофил. Да се бяха напънали да подберат текст, който поне еднакво рационално се възприема от момчета и момичета? Да не говорим за специални интереси в различни области. Да не говорим за деца, живеещи в малки населени места, в предимно аграрен поминък срещу такива, които целият им живот е минал в центъра на големите градове... Подобна задача може да предостави данни за нечия дисертация по детска психология, но по никакъв начин не трябва да оценява литературните знания!!!

и един бисер ".....и се явил Ботев гол в ръката с нож..."

Относно "произведението" кой играе въздушен хокей? кой си "пъха" четката за зъби в устата? коя майка приготвя грижливо закуска и не обръща внинание на емоциите на дъщеря си? Коя майка гали по косата, а не по главата? колко момичета си "прощават" след 5 минути сърдене? Защо объркват децата с този разказ, който е толкова отнесен че може да бъде разбран само от големи хора? Молч МОН да публикува съставът на комисията, която е избрала този извратен разказ

И какъв е смисълът от полюциите на Могилска? някво момиче станало голямо в пубертета и започнало да мокри котето вече, така ли?? демек, скрита еротика или.....?!? Те и без това, седмокласниците не стават за нищо......

Този преразказ ще провери възможността за запаметяване на детайли и последователност на факти. Нищо друго. От първи прочит запомних около една трета. Не знам колко пъти го четат на учениците.

Разказчето е супер. По-добре от Баба Илийца дето се въртяла около кола или Леля Дъмша и Ангелинка.

Не е по-добре.

Разказът е ПЪЛНА КОЧИНА!!! МОН е за закриване!

Гледам на сничката от 6 деца, 4 са с очила, почти 70%. А едно време, в класа ми в Априловсата гимназия, нямаше и един ученик с очила.

Е, и? В смисъл е стигма някой да носи очила ли? в 21 век сме, не в средата на 20, когато е било ужас момиче в България да носи очила - о, горката, ще си остане завинаги стара мома.