Експерти: Никаква мантинела не е могла да спре тира на "Тракия", хората са били обречени
На това място трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, заяви автомобилният състезател Димитър Илиев
Обратно в новинатаКоментари - Експерти: Никаква мантинела не е могла да спре тира на "Тракия", хората са били обречени | Днес.dir.bg
Коментари
все казват че шофьора е заспал зад волана, ами защо не се мисли в посока тероризъм, може да е камикадзе и целта му да убива повече хора,, само предполагам,
Разбира се, че задачата на ограждението е да спре автомобила. От всеки размер, разрешен да се движи по този път. При контакт под малък ъгъл, продължително триене и превръщане на кинетичната му енергия в топлина и енергия на деформация на съоръжението. А това, че е ниска, слаба, изтъняла - не и помага никак.
Глупости от крадци и мафия.Масово и по евтини са бетонните предпазни съоръжения.Не камион а бомба спират.За съжаление са вечни и няма средно и дългосрочни пари за крадене в тях.
мантинели, и защо не се слагат бетонни разделители, а нищо невършещите безмислени мантинели, през които големите камиони минават като нагорещен нож през масло. Това нито е първия, нито последният преминал тир, който ще убива хора по нареждане на Борисов... мантинелки вместо бетон на магистралите си е чиста кражба на средства по мафиотски.
Ами не е.... 'Щото иначе ако бяхме от "белите" държави някои тулупи от АПИ щяха да са с присъди
1) Мантинелата била от 1996 год? Т.е. фирмите за поддръжка не са сменили изгнилата от 24 год мантинела, нали? Т.е. вина има фирмата за поддръжка на магистралата? Коя е фирмата за поддръжка на магистралата, която всички предварително декларират, че не е виновна? Както преди за влаковата катастрофа, причината била повредена стрелка от 1934 год... но фирмата за поддръжка не стана известна, както и дали въобще е имало ж.п. поддръжка, но стана известно, че БДЖ е във фактически фалит, а печелившите товарни превози са поети от наши фирми на олигарси, които по същото време са на конференция с Борисов на Боровец, нали? 2) Защо се позволявят тежкотоварни камиони по магистрала през почивните дни??? Това означава, че шофьорът е карал без седмична почивка и това МНОГОКРААТНО увеличава възможността за катастрофа! Възможността за катастрофа се увеличава и заради свръхтрафика през почивните дни от почиващи, отиващи/връщащи се от ваканция, нали? Дори спукана гума от тир на претоварена магистрала е фатална за шофиращите след камионите с износени гуми, карани от шофьори без право на седмична почивка!
да ти приседнат тия комисионни дано! хора умряха, защото сте лъжци и крадци! и камиона е 30 тона, не 40!!!!
Редовно минавам тоя учестък в посока Пловид и обратно, това е на около 2км преди бензиностанцията на ОМВ. Пътното платно беше доста пропаднало преди, после го кърпиха може би 2018г беше. Участъка след Чирпан е доста по-зле от това конкретно място. За мен става въпрос за спукана гума или нещо ако му е прилошало на шофьора. Едва ли е заспал, тъй като преди това място има вираж и леко спускане идвайки от Пловдив. ТИР в тоя участък да се движи с повече от 90км не съм виждал. Има поне 20-тина очевидци на инцидента ако се намерят поне 2-ма да кажат какво точно е станало ще бъде добре. За да скъса мантинелата, била тя и стара, значи рязко е завил и е атакувал мантинелата под ъгъл поне 40градуса. Проблем освен желязото за мен е и слабото забиване в бетона. Жалко за хората.
Агенции, агенции и пак агенции в България.Много лапане у нищо друго.Какво само приказвате, като сме на първо място по брой загинали в Европа.Това не е магистрала, а закърпен път.Аз съм пътувала със съпруга си със Тир и може да заспиш на волана, толкова гладък пътя.Тук през деня с тези дупки и кръпки не можеш да заспиш.Да излезе министъра на транспорта и да каже кой пусна тировете през уикенда, когато юли и август колите са в колона за и от морето.
Никой ли не вижда слона в стъкларския магазин?!? Това е просто поредният турски тираджия, който трепе по българските пътища. Почвам да си мисля, че турските тираджии специлано се обучават за това - да, знам шегите са неуместни. Ми като не могат да спазват работен режим и правила, нека ги спрем! Държавата трябва да забрани достъпа на турски шофьори до нашите пътища. Да си ходят да безчинстваат в Анадола
Дежа вю със Своге... Всичко е наред, починалите Бог да ги прости. Показаха мантинелата по тв - съвсем корозирала, не може и трабант да спре.
на този участък от пътя е трудно да заспиш.Не оправдавам шофьора,но мантинелата няма никакво отношение към причината за катастрофата и загубата на контрол на камиона.Леките автомобили в този участък се движим в лявата лента.Това,обаче,тировете не могат да правят и ето ви причината за инцидента - неравностите по платното.Но...естествено това ще бъде прикрито,ТРЕЙС(изпълнителите на отсечката) отново ще бъдат пожалени.
Това са 25 тона ! Никаква мантинела не може да ги спре
Между другото да уточня пак срещу едни други, дето ни разправяха, че имало спукана гума- по БНТ гледах вдигането на композицията с изправяне на колела, като предна лява гума може да е обгорена или изтрита при търсенето, но НЕ беше спукана.
Експертите какво мислят за пътната настилка на "новата" магистрала?
Този участък е строен 1995-2001-ва година. Жан Виденов уреждаше финансирането. Каква "нова" магистрала?
Преливане от пусто в празно на разни "експерти". Никаква мантинела не може да спре тези 40 тона, дори да е поставена вчера и да е от най-висококачествена стомана. Бетонни блокове ще са по-сигурна преграда, но и те може да не издържат. Вижте клипове от магистрали в САЩ, там между двете платна има широка разделяща ивица, поне 20 метра.
Верно, едни други българи искаха да спрат глигани от Румъния с бодлива тел?! И двете събития стават в България!
А да забави навлизането му в другото платно и да даде някаква възможност за реакция? Минал е за части от секундата през изгнилата потрошена мантинела от бай-тошово време на нашия велик строител на магистрали.
За дебилите, които с кръвта на хората правят политика, искам да поясня: Силата е равна на масата по ускорението. 30 тона по 90 км/час - това е сила, която няма какво да спре. Нито в Америка, нито в Япония, нито дори в Матушка Россия. А за жертвите към тази сила се ДОБАВЯ скоростта на насрещно движещите се автомобили - 1.5 тона по 130 км./час.
Айде сега,искаш да кажеш,че е трябвало и физика да учим и на училище да ходим а не по дискотеки и чалготеки,мантинелата е виновна,правителството е виновно и най-вече прокурорът а пРезидента е винаги прав
ъъъ, такова.. 90 км/ч е скорост , не ускорение. 30 т = 30 000 кг 90 км/ч = 25 м/с 30 000 х 25 = 750 000 кг х м /с - казва се момент или количество движение, не сила. ускорението в момента на удара никой не го зане
"На това място трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, заяви автомобилният състезател Димитър Илиев"
А защо никой не споменава при кое управлени се направи този участък който е нагънат като вестник?Нали една рускиня искаше да взема проби от магистралите за да доказва ,че се краде а сега мълчи-жокер трбе ли ви или да ви напиша кои строиха тогава???
истината е че никой не иска да накара тировете да спазват ограниченията. Вкараха нова тол система и уж ги слетят с GPS но не ги следят с каква скорост карат. Турският тир в България кара със 100 - независимо от ограниченията, дали е в населено място или не .... това е тъжната истина. И трепат наред. А може на границата да ги качват на влакове и да ги извозват. Хем пари за БДЖ, хем няма да ни развалят пътищата, хем няма да ни убиват. Ама ГРОБ толкова си могат. Да крадат до дупка и нищо полезно да не свършат.
мантинелата или друго съоръжение беше спряло камиона, какво щеше да се случи? Някой задава ли си този въпрос и защо не се коментира. Хванали сме се за мантинелата като решаващ фактор. Камионът щеше да се обърне, а възможно и преобърне няколко пъти и препречи собствното платно-всички ленти. Та в тях няма ли коли? Причината е в шофьора - или умора, което е предотвратимо и само това може да бъде осъдителна причина или прилошаване, което е мал шанс за пострадалите.
Причината е в разораната нива наречена път. И ти да си, няма да удържиш
си заспал от умора и най-перфектният път няма да те спаси, ако си получил инфаркт или друго прилошаване - също. Ако пътят не е хубав - карай внимателно, съобразявайки се с него. Никой не те кара зорлем да шофираш, като не ти харесва пътя. Стгиа си търсил причината някъде другаде, а не в теб самия, защото ще става все по-лошо. Все някой друг е виновен. Всеки трябва да поеме отговорност за това, което прави.
Ако се обърне в собствената си лента ударите ще са с много по малка скорост/движат се в една посока/ и ако спазваш дистанция можеш да спреш. В насрещното удара е със скорост от сбора на скоростите на двете машини е е над 200 км /ч И да спреш тира пак ще те помете , защото се движи срещу теб.
Това е мантинела на 25г., с тотално компрометирани връзки! Една качествена мантинела се откъсва от коловете и действа като еластична преграда! Тоест ако мантинелата беше в добро състояние нямаше да се скъса и щеше да задържи тира най-много да лявата лента и нямаше да му позволи да прекоси цялата магистрала и да помете всичко по пътя си! Aйде да го духат купените псевдо експерти! https://www.youtube.com/watch?v=kTYkrkAzyFM
Да продължавам ли да ги навирам в гъза на кучето тия експерти! https://www.youtube.com/watch?v=k4og-FWweRk
Ееее, ся, всички ганювци, форумни експерти казаха - мантинелата и ББ са виновни!!!! Какъв е тоя експерт с некви 25 години работа в областта, че да оборва Ганьо форумеца. Във ФБ е истината, братя
Основната причина за тежката катастрофа е неадекватното състояние на пътя, носещ напълно неподходящото за него име магистрала. Всички други причини са второстепенни и функция от основната.
Още щом си се родил в НРБ си бил обречен. Само в Африка е по-зле. Или поне беше. Гледам ги не идват много насам вече.
Много хора си мислят, че шофьорската професия е ПРОСТА РАБОТА ...НО,....Тя не е за ПРОСТИ ХОРА!!!;)) Освен това, в практиката си съм виждал и попадал на различни пътища и опасности по тях , например : Като този участък Чирпан ...Ст.Загора там проблема с настилката е от години и е престъпно бездействието на органите които отговарят и получават пари за този участък!!! Такива участъци се появяват и по германските, австрийските и всички Европейски магистрали,...НО ...там правят следното: От 10 км преди започването на проблема с пътя поставят знаци и светещи табели големи колкото камион и предупреждават, че скороста ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се намали като слагат дори ЗНАК ...КРАЙ на МАГИСТРАЛА и през километър НАМАЛЯBAТ СКОРОСТА със знаци някъде и до 30 км,..слагат пластмасови оранжеви конуси и гумени стълбове по метър високи със мигащи жълти, дори червени светлини КОИТО да си сляп,...ще ти ОТВОРЯТ очите ...Тоест бият светлина ТРЕВОГА от 10 км и я повтарят през километър , после през 200 м и.т.н !! Хората МИСЛЯТ както отговарящите за трасето така и шофьорите и се пазят едни, други !! КАТО, ВЕДНАГА ама ВЕДНАГА започват РЕМОНТНИТЕ работи по въстановяването !! Тук сложили една ръждясала табела Неравности по пътя и друга 90 км. и готово!! Чакат Бойко ВЕЛИКИЙ да дойде да Оглява 1 година докато намери фирма която да му напълне чекмеджето с Евра а хората се трепят като мухи и плащат данъци и винетки !!;))
Не е за прости хора, то е ясна, но гледам има много прости шофьори. Да видиш баничарка или бус на пътя си е жив ужас. Навремето се чувствах сигурен в автобуса, сега вече ме е страх да се качвам.
Болшинството шофьори карат на Тото - ще се блъснем, няма да се блъснем. Положението е зле!
Тя твърдо не е за прости хора.Но е за най простите.Далавери , контрабанда,кражби на гориво и куп такива дреболии са основните занимания на тираджиите.А за крадливото АПИ няма какво да коментираме-то е просто ферма за крадливи калинки.А главния строител на пътища у нас какво да кажем-прави пътища ,по които безопасно могат да пътуват само тикви , превърнати от добрата фея в каляски.
Ясно е , че мантинелата няма как да спре камиона , но аз искам да попитам коя калинка е променила наредбата , която забраняваше движението на тежкотоварни камиони петък и неделя, в натоварените часове , когато хората масово се придвижват и кой идиот ще поеме отговорност.
Някои идиоти се опитват да изкарат турския тираджия невинен,като казват 4е в мантинелата е вината!!!Върховна простотия и мазохизъм!!!
само че, който живее в развита страна, е виждал мантинелите как са. Дори да не спрат веднага тира, щяха да намалят скоростта му и да го задържат. Приказките може да ги приказвате само на някой, който не е виждал чужди автостради, например тия, които поддържа Бенетон. Всичко ви е със снизяване на критериите.
Димитърчо да си гледа състезателните коли, че е прост та прост. Има мантинели които могат да спрат камиона и ще го върнат обратно в неговото платно. Естествено Боко Курвата от Банкя не слага такива, защото трябва да се краде за да има парички да плаща на автобуси с цигани. Нали е вярващ, аз пък вярвам че Господ ще го накаже, и него и децата му и внуците му.
Добре, че капитаните на контейнеровозите, тежащи стотици хиляди тонове, не знаят , че са обречени, минавайки по тесните канали, щом един 40 тонен тир нямало как да бъде задържан да не влезе в насрещното!!! Докато престъпната шайка вилнее, това ще е резултата! Бог да прости загиналите.
Удара в мантилета не е бил челен, а под много малък страничен ъгъл и камиона просто трябва да се плъзне по нея и да се върне в плантното си. Има достатъчно клипове в интернет как действат тези съоръжения. "Мантинелата" е изгнила и закрепена с неподходяащи анкери в земята. Как пък АПИ един път не е виновна за нещо? Дори за падналото осветително тяло в тунела на Витиня , което уби жената пак не бяха виновни!!!
Магистралата точно там е в тотален разпад, мантинелата е ръждясала и изгнила... виновни няма, всички са били обречени.... вие идиоти ли сте?
Този път си гледайте работата ,минавам от там редовно . Точно там където стана катастрофата има такива дупки и още 40 км - към Бургас ,че ще ти изпадат пломбите.Миналата седмица бях свидетел на камион който едва влезе в пътя - благодарение на шофьора да е жив и здрав. Когато 44 тонен камион се набие в дупка с 90-95 км /час -някой дава ли си сметка как се вкарва в пътя или да не дава господ да спука гума в движение защото и това съм виждал заради дупки. АПИ -явно са чакали да мине лятото и да сложат едно ограничение 90 км на 5-10 км -преди участъка и да си решат проблема ,но този път не стана . За 2 години този участък само го увеличавт беше 20-25-30-40км .ЗАЩО НЕ СЕ РЕМОНТИРА това трябва да питат ЖУРНАЛЯТА - нали са за това . в случая пак шофьора ще е виновен няма как да е по друг начин като стана в СВОГЕ като в ТУНЕЛА и както винаги - АПИ - никога не са виновни. И не ме интересува нито кой го строил кой го е откривал има начин да се потърси отговорност за случилото се . Искам да имаме ПЪТИЩА а не ГРОБИЩА .Жалко за хората .Бог да ги прости.
Ще ти кажа защо не се ремонтира: понеже българският народ бързо забравя, да му напомня какво ги чака при управлението на БСП - те го строиха, те крадоха от него, те го откриха тържествено! И за краденето: всеки един километър от този участък струва със 600 000 лева повече, от участъците на Тракия, строени от ГЕРБ.
Контролните органи да излязат от храстите и да започнат да контролират трафика . Защо турците минават България на един дъх и не се съобразяват с нищо .
Ако хора на магистралата наистина са обречени, значи нещо е фундаментално сбъркано в тази магистрала.
КАК СЕ ПРВЯТ НА ЛУДИ И МНОГО ДОБРЕ ЗНАЯТ КАКВА Е ПРИЧИНАТА,ТАМ ИМА БАБУНИ КОИТО ТЕ ИЗХВЪРЛЯТ,МАМИЦАТА ИМ.И ПОЛИЦИЯТА ГО ЗНАЕ,ЩО ЗА ХОРА СА ЧЕ НЕ ГО ОПРАВЯТ ТОЗИ УЧАСТЪК,НЯМА ЛИ ДА ИМ ТЕЖИ НА СЪВЕСТА?
Ало вярващите глупаци! Къде е вашият всевиждащ, всемогъщ и справедлив БОГ - защо е допуснал тази ужасна трагедия, каква е божията промисъл в случая?!
По следите оставени от гумите на камиона е видно, че завива рязко наляво и удря мантинелата под почти прав ъгъл! Хммм?
Пример от ОАЕ: камионите се движат само в крайна дясна лента, изпреварването е забранено, ограничение на скоростта е 30км/ч под това за останалите платна. Освен това има забрана за движение на камиони по 2 часа сутрин и вечер, когато има трафик. И тая организация се спазва. Налага се въпросът защо тук говорят за мантинели, бетонови ограждения и т.н., а не за въвеждане на организация? Или пак до едни хора да вземат едни пари стигаме