Експерти: Никаква мантинела не е могла да спре тира на "Тракия", хората са били обречени

На това място трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, заяви автомобилният състезател Димитър Илиев

Обратно в новината

Коментари - Експерти: Никаква мантинела не е могла да спре тира на "Тракия", хората са били обречени | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

все казват че шофьора е заспал зад волана, ами защо не се мисли в посока тероризъм, може да е камикадзе и целта му да убива повече хора,, само предполагам,

_stankow

Разбира се, че задачата на ограждението е да спре автомобила. От всеки размер, разрешен да се движи по този път. При контакт под малък ъгъл, продължително триене и превръщане на кинетичната му енергия в топлина и енергия на деформация на съоръжението. А това, че е ниска, слаба, изтъняла - не и помага никак.

Глупости от крадци и мафия.Масово и по евтини са бетонните предпазни съоръжения.Не камион а бомба спират.За съжаление са вечни и няма средно и дългосрочни пари за крадене в тях.

мантинели, и защо не се слагат бетонни разделители, а нищо невършещите безмислени мантинели, през които големите камиони минават като нагорещен нож през масло. Това нито е първия, нито последният преминал тир, който ще убива хора по нареждане на Борисов... мантинелки вместо бетон на магистралите си е чиста кражба на средства по мафиотски.

Тъ.па.ко, Борисов ли ти е сложил тая мантинелка през 1996??? Ай шъ ви драм и копе.етата цоциялистически!

Angel Di

Ами защо тогава правите мантинели, като не помагат

То излиза, че никаква работа не вършат.

Ами не е.... 'Щото иначе ако бяхме от "белите" държави някои тулупи от АПИ щяха да са с присъди

1) Мантинелата била от 1996 год? Т.е. фирмите за поддръжка не са сменили изгнилата от 24 год мантинела, нали? Т.е. вина има фирмата за поддръжка на магистралата? Коя е фирмата за поддръжка на магистралата, която всички предварително декларират, че не е виновна? Както преди за влаковата катастрофа, причината била повредена стрелка от 1934 год... но фирмата за поддръжка не стана известна, както и дали въобще е имало ж.п. поддръжка, но стана известно, че БДЖ е във фактически фалит, а печелившите товарни превози са поети от наши фирми на олигарси, които по същото време са на конференция с Борисов на Боровец, нали? 2) Защо се позволявят тежкотоварни камиони по магистрала през почивните дни??? Това означава, че шофьорът е карал без седмична почивка и това МНОГОКРААТНО увеличава възможността за катастрофа! Възможността за катастрофа се увеличава и заради свръхтрафика през почивните дни от почиващи, отиващи/връщащи се от ваканция, нали? Дори спукана гума от тир на претоварена магистрала е фатална за шофиращите след камионите с износени гуми, карани от шофьори без право на седмична почивка!

да ти приседнат тия комисионни дано! хора умряха, защото сте лъжци и крадци! и камиона е 30 тона, не 40!!!!

Редовно минавам тоя учестък в посока Пловид и обратно, това е на около 2км преди бензиностанцията на ОМВ. Пътното платно беше доста пропаднало преди, после го кърпиха може би 2018г беше. Участъка след Чирпан е доста по-зле от това конкретно място. За мен става въпрос за спукана гума или нещо ако му е прилошало на шофьора. Едва ли е заспал, тъй като преди това място има вираж и леко спускане идвайки от Пловдив. ТИР в тоя участък да се движи с повече от 90км не съм виждал. Има поне 20-тина очевидци на инцидента ако се намерят поне 2-ма да кажат какво точно е станало ще бъде добре. За да скъса мантинелата, била тя и стара, значи рязко е завил и е атакувал мантинелата под ъгъл поне 40градуса. Проблем освен желязото за мен е и слабото забиване в бетона. Жалко за хората.

Агенции, агенции и пак агенции в България.Много лапане у нищо друго.Какво само приказвате, като сме на първо място по брой загинали в Европа.Това не е магистрала, а закърпен път.Аз съм пътувала със съпруга си със Тир и може да заспиш на волана, толкова гладък пътя.Тук през деня с тези дупки и кръпки не можеш да заспиш.Да излезе министъра на транспорта и да каже кой пусна тировете през уикенда, когато юли и август колите са в колона за и от морето.

Никой ли не вижда слона в стъкларския магазин?!? Това е просто поредният турски тираджия, който трепе по българските пътища. Почвам да си мисля, че турските тираджии специлано се обучават за това - да, знам шегите са неуместни. Ми като не могат да спазват работен режим и правила, нека ги спрем! Държавата трябва да забрани достъпа на турски шофьори до нашите пътища. Да си ходят да безчинстваат в Анадола

Много пъти съм писал , че всеки шофьор на ТИР трябва на вход и изход да бъде тестван за алкохол и опиати, едва ли ще отнеме много време и да му се проверява тахошайбата за спазване на почивките!

Дежа вю със Своге... Всичко е наред, починалите Бог да ги прости. Показаха мантинелата по тв - съвсем корозирала, не може и трабант да спре.

на този участък от пътя е трудно да заспиш.Не оправдавам шофьора,но мантинелата няма никакво отношение към причината за катастрофата и загубата на контрол на камиона.Леките автомобили в този участък се движим в лявата лента.Това,обаче,тировете не могат да правят и ето ви причината за инцидента - неравностите по платното.Но...естествено това ще бъде прикрито,ТРЕЙС(изпълнителите на отсечката) отново ще бъдат пожалени.

Това са 25 тона ! Никаква мантинела не може да ги спре

_stankow

Всяка мантинела трябва да може да го спре. Иначе за какво да се поставя ?

Гй

Фг

обречени са от боклука, който пусна тировете събота и неделя! Да се разбере кой е!

Между другото да уточня пак срещу едни други, дето ни разправяха, че имало спукана гума- по БНТ гледах вдигането на композицията с изправяне на колела, като предна лява гума може да е обгорена или изтрита при търсенето, но НЕ беше спукана.

Не търсене, а тътрене на гумата.

Експертите какво мислят за пътната настилка на "новата" магистрала?

Този участък е строен 1995-2001-ва година. Жан Виденов уреждаше финансирането. Каква "нова" магистрала?

95-97 - Ж. Виденов, 97-2001 - Софиянски, КОстов

Тъпака, сложил минус, може да провери, кога е строена. Минусът е явно, защото не му харесва, че е така.

Жалко загиналите дали са от едно семейство.

Преливане от пусто в празно на разни "експерти". Никаква мантинела не може да спре тези 40 тона, дори да е поставена вчера и да е от най-висококачествена стомана. Бетонни блокове ще са по-сигурна преграда, но и те може да не издържат. Вижте клипове от магистрали в САЩ, там между двете платна има широка разделяща ивица, поне 20 метра.

Верно, едни други българи искаха да спрат глигани от Румъния с бодлива тел?! И двете събития стават в България!

А да забави навлизането му в другото платно и да даде някаква възможност за реакция? Минал е за части от секундата през изгнилата потрошена мантинела от бай-тошово време на нашия велик строител на магистрали.

Измихте си ръцете, всичко и всички други са виновни!!! Хайде прокуратурата!!!

За дебилите, които с кръвта на хората правят политика, искам да поясня: Силата е равна на масата по ускорението. 30 тона по 90 км/час - това е сила, която няма какво да спре. Нито в Америка, нито в Япония, нито дори в Матушка Россия. А за жертвите към тази сила се ДОБАВЯ скоростта на насрещно движещите се автомобили - 1.5 тона по 130 км./час.

Формулата ти е манджа с грозде. Системните единици също.

Айде сега,искаш да кажеш,че е трябвало и физика да учим и на училище да ходим а не по дискотеки и чалготеки,мантинелата е виновна,правителството е виновно и най-вече прокурорът а пРезидента е винаги прав

ъъъ, такова.. 90 км/ч е скорост , не ускорение. 30 т = 30 000 кг 90 км/ч = 25 м/с 30 000 х 25 = 750 000 кг х м /с - казва се момент или количество движение, не сила. ускорението в момента на удара никой не го зане

Нямаше никой от дебилите да ме разбере, ако го бях написал, както вас. Напълно сте прав, естествено.

Помисли малко повече и се изходи пак.

Останете на линия! Вашето мнение е много важно за нас!

"На това място трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, заяви автомобилният състезател Димитър Илиев"

А защо никой не споменава при кое управлени се направи този участък който е нагънат като вестник?Нали една рускиня искаше да взема проби от магистралите за да доказва ,че се краде а сега мълчи-жокер трбе ли ви или да ви напиша кои строиха тогава???

Строен е 1995-2001-ва година участъка. Ти си провери, кой е управлявал тогава.

Това не е оправдание ако мантинелата е била некачествена.

истината е че никой не иска да накара тировете да спазват ограниченията. Вкараха нова тол система и уж ги слетят с GPS но не ги следят с каква скорост карат. Турският тир в България кара със 100 - независимо от ограниченията, дали е в населено място или не .... това е тъжната истина. И трепат наред. А може на границата да ги качват на влакове и да ги извозват. Хем пари за БДЖ, хем няма да ни развалят пътищата, хем няма да ни убиват. Ама ГРОБ толкова си могат. Да крадат до дупка и нищо полезно да не свършат.

мантинелата или друго съоръжение беше спряло камиона, какво щеше да се случи? Някой задава ли си този въпрос и защо не се коментира. Хванали сме се за мантинелата като решаващ фактор. Камионът щеше да се обърне, а възможно и преобърне няколко пъти и препречи собствното платно-всички ленти. Та в тях няма ли коли? Причината е в шофьора - или умора, което е предотвратимо и само това може да бъде осъдителна причина или прилошаване, което е мал шанс за пострадалите.

Причината е в разораната нива наречена път. И ти да си, няма да удържиш

си заспал от умора и най-перфектният път няма да те спаси, ако си получил инфаркт или друго прилошаване - също. Ако пътят не е хубав - карай внимателно, съобразявайки се с него. Никой не те кара зорлем да шофираш, като не ти харесва пътя. Стгиа си търсил причината някъде другаде, а не в теб самия, защото ще става все по-лошо. Все някой друг е виновен. Всеки трябва да поеме отговорност за това, което прави.

Ако се обърне в собствената си лента ударите ще са с много по малка скорост/движат се в една посока/ и ако спазваш дистанция можеш да спреш. В насрещното удара е със скорост от сбора на скоростите на двете машини е е над 200 км /ч И да спреш тира пак ще те помете , защото се движи срещу теб.

посока? Той препречва пътя и няма значение от къде идваш. Дистанцията и възможността да спреш важи и за двата случая. Изведнъж пред теб се изпречва бариера, какво значение има от коя страна й идваш. Не търси под вола теле. Едно и също е!

Това е мантинела на 25г., с тотално компрометирани връзки! Една качествена мантинела се откъсва от коловете и действа като еластична преграда! Тоест ако мантинелата беше в добро състояние нямаше да се скъса и щеше да задържи тира най-много да лявата лента и нямаше да му позволи да прекоси цялата магистрала и да помете всичко по пътя си! Aйде да го духат купените псевдо експерти! https://www.youtube.com/watch?v=kTYkrkAzyFM

Да продължават да духат https://www.youtube.com/watch?v=CtpfydluN68

https://www.youtube.com/watch?v=byIEd8jTnu8

Да продължавам ли да ги навирам в гъза на кучето тия експерти! https://www.youtube.com/watch?v=k4og-FWweRk

Не знам какво къде навираш, ама на тоя камион, като го пуснеш с двойно по-голяма скорост и още 20тона в ремаркето.....

Нещо за скоростта на тестовите камиони ??? 50 или 60 км в час с толкова се правят тестове а не с 90 или над 90 и пълен товар...

Ееее, ся, всички ганювци, форумни експерти казаха - мантинелата и ББ са виновни!!!! Какъв е тоя експерт с некви 25 години работа в областта, че да оборва Ганьо форумеца. Във ФБ е истината, братя

Основната причина за тежката катастрофа е неадекватното състояние на пътя, носещ напълно неподходящото за него име магистрала. Всички други причини са второстепенни и функция от основната.

Абсолютно

Още щом си се родил в НРБ си бил обречен. Само в Африка е по-зле. Или поне беше. Гледам ги не идват много насам вече.

Много хора си мислят, че шофьорската професия е ПРОСТА РАБОТА ...НО,....Тя не е за ПРОСТИ ХОРА!!!;)) Освен това, в практиката си съм виждал и попадал на различни пътища и опасности по тях , например : Като този участък Чирпан ...Ст.Загора там проблема с настилката е от години и е престъпно бездействието на органите които отговарят и получават пари за този участък!!! Такива участъци се появяват и по германските, австрийските и всички Европейски магистрали,...НО ...там правят следното: От 10 км преди започването на проблема с пътя поставят знаци и светещи табели големи колкото камион и предупреждават, че скороста ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се намали като слагат дори ЗНАК ...КРАЙ на МАГИСТРАЛА и през километър НАМАЛЯBAТ СКОРОСТА със знаци някъде и до 30 км,..слагат пластмасови оранжеви конуси и гумени стълбове по метър високи със мигащи жълти, дори червени светлини КОИТО да си сляп,...ще ти ОТВОРЯТ очите ...Тоест бият светлина ТРЕВОГА от 10 км и я повтарят през километър , после през 200 м и.т.н !! Хората МИСЛЯТ както отговарящите за трасето така и шофьорите и се пазят едни, други !! КАТО, ВЕДНАГА ама ВЕДНАГА започват РЕМОНТНИТЕ работи по въстановяването !! Тук сложили една ръждясала табела Неравности по пътя и друга 90 км. и готово!! Чакат Бойко ВЕЛИКИЙ да дойде да Оглява 1 година докато намери фирма която да му напълне чекмеджето с Евра а хората се трепят като мухи и плащат данъци и винетки !!;))

Не е за прости хора, то е ясна, но гледам има много прости шофьори. Да видиш баничарка или бус на пътя си е жив ужас. Навремето се чувствах сигурен в автобуса, сега вече ме е страх да се качвам.

Болшинството шофьори карат на Тото - ще се блъснем, няма да се блъснем. Положението е зле!

Тя твърдо не е за прости хора.Но е за най простите.Далавери , контрабанда,кражби на гориво и куп такива дреболии са основните занимания на тираджиите.А за крадливото АПИ няма какво да коментираме-то е просто ферма за крадливи калинки.А главния строител на пътища у нас какво да кажем-прави пътища ,по които безопасно могат да пътуват само тикви , превърнати от добрата фея в каляски.

Ясно е , че мантинелата няма как да спре камиона , но аз искам да попитам коя калинка е променила наредбата , която забраняваше движението на тежкотоварни камиони петък и неделя, в натоварените часове , когато хората масово се придвижват и кой идиот ще поеме отговорност.

Заради КО ВИД-а го разрешиха

Има зелен коридор за тировете заради короната бе дебил иначе ще папкаш трева от градската градина но кой да ти каже

Някои идиоти се опитват да изкарат турския тираджия невинен,като казват 4е в мантинелата е вината!!!Върховна простотия и мазохизъм!!!

само че, който живее в развита страна, е виждал мантинелите как са. Дори да не спрат веднага тира, щяха да намалят скоростта му и да го задържат. Приказките може да ги приказвате само на някой, който не е виждал чужди автостради, например тия, които поддържа Бенетон. Всичко ви е със снизяване на критериите.

Димитърчо да си гледа състезателните коли, че е прост та прост. Има мантинели които могат да спрат камиона и ще го върнат обратно в неговото платно. Естествено Боко Курвата от Банкя не слага такива, защото трябва да се краде за да има парички да плаща на автобуси с цигани. Нали е вярващ, аз пък вярвам че Господ ще го накаже, и него и децата му и внуците му.

Няма такава мантинела, която да спре 30-40 тона със скорост 90-100км/ч.

Добре, че капитаните на контейнеровозите, тежащи стотици хиляди тонове, не знаят , че са обречени, минавайки по тесните канали, щом един 40 тонен тир нямало как да бъде задържан да не влезе в насрещното!!! Докато престъпната шайка вилнее, това ще е резултата! Бог да прости загиналите.

Удара в мантилета не е бил челен, а под много малък страничен ъгъл и камиона просто трябва да се плъзне по нея и да се върне в плантното си. Има достатъчно клипове в интернет как действат тези съоръжения. "Мантинелата" е изгнила и закрепена с неподходяащи анкери в земята. Как пък АПИ един път не е виновна за нещо? Дори за падналото осветително тяло в тунела на Витиня , което уби жената пак не бяха виновни!!!

И глиган на магистралата имаше, а шофьорката била жена и била виновна.

Магистралата точно там е в тотален разпад, мантинелата е ръждясала и изгнила... виновни няма, всички са били обречени.... вие идиоти ли сте?

Този път си гледайте работата ,минавам от там редовно . Точно там където стана катастрофата има такива дупки и още 40 км - към Бургас ,че ще ти изпадат пломбите.Миналата седмица бях свидетел на камион който едва влезе в пътя - благодарение на шофьора да е жив и здрав. Когато 44 тонен камион се набие в дупка с 90-95 км /час -някой дава ли си сметка как се вкарва в пътя или да не дава господ да спука гума в движение защото и това съм виждал заради дупки. АПИ -явно са чакали да мине лятото и да сложат едно ограничение 90 км на 5-10 км -преди участъка и да си решат проблема ,но този път не стана . За 2 години този участък само го увеличавт беше 20-25-30-40км .ЗАЩО НЕ СЕ РЕМОНТИРА това трябва да питат ЖУРНАЛЯТА - нали са за това . в случая пак шофьора ще е виновен няма как да е по друг начин като стана в СВОГЕ като в ТУНЕЛА и както винаги - АПИ - никога не са виновни. И не ме интересува нито кой го строил кой го е откривал има начин да се потърси отговорност за случилото се . Искам да имаме ПЪТИЩА а не ГРОБИЩА .Жалко за хората .Бог да ги прости.

Ще ти кажа защо не се ремонтира: понеже българският народ бързо забравя, да му напомня какво ги чака при управлението на БСП - те го строиха, те крадоха от него, те го откриха тържествено! И за краденето: всеки един километър от този участък струва със 600 000 лева повече, от участъците на Тракия, строени от ГЕРБ.

Сигурен бях !!!! И за Своге е същото !!! Оставка !!! Мутрите вън !!!

Контролните органи да излязат от храстите и да започнат да контролират трафика . Защо турците минават България на един дъх и не се съобразяват с нищо .

Ако хора на магистралата наистина са обречени, значи нещо е фундаментално сбъркано в тази магистрала.

Да, и затова в Испания по многобройните магистрали не ограничават тирове през горещото лято и почивни дни, но има бетонна прегада между двете платна

КАК СЕ ПРВЯТ НА ЛУДИ И МНОГО ДОБРЕ ЗНАЯТ КАКВА Е ПРИЧИНАТА,ТАМ ИМА БАБУНИ КОИТО ТЕ ИЗХВЪРЛЯТ,МАМИЦАТА ИМ.И ПОЛИЦИЯТА ГО ЗНАЕ,ЩО ЗА ХОРА СА ЧЕ НЕ ГО ОПРАВЯТ ТОЗИ УЧАСТЪК,НЯМА ЛИ ДА ИМ ТЕЖИ НА СЪВЕСТА?

Ало вярващите глупаци! Къде е вашият всевиждащ, всемогъщ и справедлив БОГ - защо е допуснал тази ужасна трагедия, каква е божията промисъл в случая?!

споко, ще го извъртят по техен си начин...

Отиди да го попиташ, защо питаш нас? Пък и нали си атеист и не вярваш в Него, питай нищото, в което вярваш защо го е направило това.

По следите оставени от гумите на камиона е видно, че завива рязко наляво и удря мантинелата под почти прав ъгъл! Хммм?

Пример от ОАЕ: камионите се движат само в крайна дясна лента, изпреварването е забранено, ограничение на скоростта е 30км/ч под това за останалите платна. Освен това има забрана за движение на камиони по 2 часа сутрин и вечер, когато има трафик. И тая организация се спазва. Налага се въпросът защо тук говорят за мантинели, бетонови ограждения и т.н., а не за въвеждане на организация? Или пак до едни хора да вземат едни пари стигаме

щото нищо немогат да направят, толкова им е капацитета! А си задай въпроса дали шофьора е почивал и дали не е манипулирал данните за навъртяните часове, километри и почивки? Нищо не се говори за тази възможност?

Ами в почти всички други държави има бетонови блокове като ограничители след мантинелата да се попитат тези експерти защо на Тракия няма, хем участъка е строен 2007-ма на 1977-ма този специално...