Експерт: Магистралите у нас са пътища на смъртта
Контролът по пътищата да е динамичен, а не статичен, казва Богдан Милчев
Обратно в новинатаКоментари - Експерт: Магистралите у нас са пътища на смъртта | Днес.dir.bg
Коментари
Инфраструктура от преди 40 години ,коли на по няколко години, мощни, бързи. Ето къде е несъответствието, годината е 2018 а не 1978! Ако не бяха толкова крадливи ко....та до сега за 27 години България трябваше да е само магистрали!
С GPS навигация за безболезнена смяна на манталитета на водача на МПС. 1. GPS навигацията се включва с ключа за запалване. 2. При първо превишаване на скоростта – GPS навигацията подава сигнал „Превишавате скоростта“. 3. При второ превишаване – подава сигнал директно на двигателя за намаляване на скоростта и я поддържа – 60-70-80 км/час или друга скорост, зададена му предварително. 4. На определено място /след ? км./ водачът е длъжен да спре за 20-30 мин. или друго време. Двигателя не може да се пусне през този период. 5. Ако отново се превиши скоростта, се прилагат точки от 2 до 4. 6. Горното не важи за автомобили със специален режим. Предимства осигурявани от GPS контрола 1. Задължително спазване на закона и определената скорост на движение, предвиден в него. 2. Рязко намаляване на катастрофите по пътищата с тежък изход. 3. Липса на субективен фактор при определяне на нарушението за превишаване на скоростта. 4. Изграждане на самоконтрол при водачите на МПС. 5. Непрекъснат контрол на МПС от спътниците за GPS. 6. Липса на парични санкции и свързани с тях практики. 7. Възможно изработване на електронните компоненти в България и създаване на нови работни места. 8. В момента съществуват системи за ограничаване на скоростта на автомобилите на някои известни чужди марки
Никакъв контрол не може да ограничи простотията, злобата, кухото его и безкрайната тъпа самоувереност на пътя на българския простак!
Отговори,сега така са направени магистралите,,дунавски вълни,,а прдставете си в бъдеще китайци да строят пътища,ще ни довършат.Тия проивеждат карцерогенни лекарства,не се притесняват.А може да е целта ,,да ни унищожат,, до посленият българин.Троловете сте много нагли и правите лоша услуга на герб.Не си въобразявайте,че сме комунисти,гласувал съм за ваз,та затова ме боли,че нищо нормално не правите.
Вчера два пъти ме изпревариха от дясно за да ми минат след това от ляво. Има концентрация на МАЛОУМНО НАСЕЛЕНИЕ НА ТАЯ ТЕРИТОРИЯ. НАЙ-ЯРКИТЕ ТЪПУНГЕРИ ЖИВЕЯТ В БГ.
Сегашните шофьори нямат разсъждение на едно пътуване София-Бургас ми стана ясно колко от шофьорите не спазват правилата как точно да се кара на магистрала не е редно колите дето се движат с различна скорост постоянно да ползват крайната лява лента при основание, че съседната е свободна
Някой тези наистена са така но това вече е до въспитанието на човека , иначе маса пари се даде за магистрали което е псупер но бяха некадърно изградени , ако е разрешено 140км къде са ви разделителните бетонни мантинели в случая където тира минава ламаринената мантинела и право в насрешното движение от другата страна . Виждал съм в деиствие полицаи под прикритие на магистрала и подкрепям
В чужбина всички карат внимателно, спазват законите - защото знаят че наказанията са много строги. Българите разбират само, когато им бръкнеш в джоба.
За магистралите трябва да се направи следното: - за тирове максимална скорост 100 км/ч и движение в дясната лента - за леки коли задължителна минимална скорост 160 км/ч и движение в лявата лента - леки коли, които искат да карат по-бързо, изпреварват през дясната лента След един месец джигитите, които много бързат, ще са се размазали в някой тир. Движението ще се успокои, катастрофите, а от там и жертвите, значително ще намалеят.
аз по нашата Хемус карам на места с 80 че по дупките имам чувството как гумата се опитва да мине през калника и да ми помаха за довиждане.....
Няма нужда да си експерт, за да кажеш, че на уморените шофьори никой не им проверява тахошайбите. Едно време, когато няма тахошайби , магистрали и модерни коли, катастрофите са в пъти повече, но малко обвиняват държавата. Днес нескопосници бързат да дават заключения преди експертите по делото. Просто цяката държава цирк и защо това да не е ? В държавите с нисък процент на катастрофи просто има култура движението по пътищата. Това липсва и нас, наред с пистите за по- палавите момчета и момичета.
според мен съвсем умишлено, да кажеш че в държавите с ниско ниво на катастрофи/жертви ВИНАГИ има високо ниво на контрол по пътищата, и липсва корупцията при шофьорските курсове и изпити ... Доказателство за това е, че нашите шофьори, когато отидат в чужбина стават мнооого внимателни и не правят глупости ... както тук!
Аз само подсказвам -ако се приеме закон ,че данни от видеорегистратор важат за пред съд и ако на определен брой граждани се предоставят подходящи такива, не би било необходимо да караме катаджиите да хвърчет по магистралите и да засичат нарушения .Я засекат ,я не, а колко бензин ще изчезне не ти е работа! Така ще се възпита гражданска нетърпимост към нарушителите. А в градовете задължително на автобусите за градски транспорт да има видеорегистратор -така органите на КАТ още на другия ден могат да привикат и този дето е засякъл автобуса и този дето си е паркирал на автобусната спирка и този който кара опасно. Така и ще бъде безпристрастно и по-икономично и никой няма да те пита -к(ак)во правим (прайм)сега?-а глобата и толкова- Въпросът ми е -има ли воля в цялото общество да се спазват правилата? И не е ли дошло вече времето гражданите да вземат инциативата Вече е станало толкова зле,че се страхувам да карам и се кръстя,преди да тръгна на дълъг път.
Ами затворете ги и няма да има има смърт по тях. Шофьорите на смъртта ще се избиват на други места.
Статистиката на КАТ не отговаря на реалноста, което го вижда всеки шофьор, който е участвал в ПТП и вижда какви неверни неща пише КАТ. После на базата на напълно погрешни статистики, се променят закони, слагат се знаци неотговарящи на пътяи т.н. и съвсем ествествено нещата вместо да се подобрят се влошават, но онези от 80% все казват - вижте статистиките.
Много "експертно", няма що. Лафове взети от домашно съчинение на 15 годишна девойка. Експерт говори с цифри, с трендове, със сравнение с държави от същия размер и ниво на развитие. Само че не му изнася, тогава се вижда, че българските водачи са доста добри. А джигитите са възпитани от американските филми, там карат така - като луди.
Как КАТ прави статистика. Движат се с относително висока скорост в София по Цариградско шосе към Орлов мост, но някакъв умник решава да направи обратен завой, където свършва мантинелата, което е забранено, но КАТ го няма за да го глоби, ако го направи. Спира рязко, за да направи забранения обратен завой, завива и изчезва, а след него мазало - колите една връз друга, защото никой не може и да перположи, че трябва да спре насред пътя, а не при светофара. КАТ санкционира всички за несъобразена скорост, без истинския виновник разбира се. Втори случай, почти същото, но на друго място - зима, изпуска си левия завой, спира, дава на заден и след него мазало на леда. Виновни според КАТ всички други, но не и виновника.
Статистиката е много показателна. Натоварен път, съчетан с висока скорост е равно на месомелачка. Не случайно на второкласните пътища има много по-малко жертви. Българските "магистрали" са пътища, които са проектирани за скорости до 100 - 110 километра. Безмието максималната скорост да бъде надута до 140, за да могат батките да си карат лъскавите возила и да се глади себелюбието на ББ е тотално неоправдано. Максималната скорост трябва да е 110, а на участъци и 100. През 5 километра камера с отчитане на времето за изминаване на разстоянието между две точки. Спиране от движение на всички 20+ годишни таралясници, докато не бъдат преведени в състояние на техническа изправност. Задължително въвеждане на адаптивния круизконтрол при новите автомобили и задължителното му ползване на магистрала. Само подобни мерки ще намалят касапницата.
Това пък откъде го измъдри: "Не случайно на второкласните пътища има много по-малко жертви." В статистиката на КАТ за 2017-а си пише: Загинали по клас на пътя: - магистрала: 62 души - първокласен: 175 души - второкласен: 100 души - третокласен: 87 души Ранени: - магистрала: 424 души - първокласен: 1072 души - второкласен: 746 души - третокласен: 737 души
Абсолютно сте прав, против цифрите нищо не може да се каже ! Но и статистиките на КАТ са примитивни - само бройки. За да се оцени един път трябва да се вземе "загинали на 1 милион изминати км". Защото 4-те категории пътища са с различна дължина натоварване, трябва да се сравни при едно и също изминато разстояние по тях колко жертви се дават.
Ако се загледаш в статистиката по години, жертвите са над 1000 годишно до момента на цялосто отваряне на "Тракия". Като завършат "Струма", жертвите ще паднат още. Като завършат и "Хемус", ще паднат още. Накратко, най-устойчивият начин за намаляване на жертвите е чрез реконструкция на конфликтните участъци, така че да станат безконфликтни.
Абе човекоо, Имаш ли идея колко народ емигрира и мре всяка година в тази страна ? А да те светна ли, че тия дето емигрират са точно хората, на възраст да карат коли ... Само за последните 10 години (откакто ГЕРБ са на власт) населението на странта е намаляло с около 450 000 души! Като завършат магистралите ще са изчезнали още поне 200 000 ... е как според теб ще се отрази това на бройката на катастрофите по пътищата ? и дали ще се вземе предвид в статистиките на КАТ ??!!! А да си видял статистика за катастрофите по АМ Тракия преди и след увеличаването на максималната скорост от 120 на 140 км ? бива поне маалко да се мисли , преди да се говори или прави нещо
pipe, откъде ги измисли тези 100-110 км/час за магистралите? Точно обратното, магистралите са предвидени за движение с безопасна скорост доста над максимално разрешената. Ако не бъркам обикновено безопасната скорост е над 160 км/час. Има два проблема при скоростите. Първият е, че при ограничение дост под безопасната скорост за пътя, катастрофите се увеличават, което се знае по света, но не и в България. Второто е, че при двулентова магистрала наистина се получава конфликт между колите до 3,5 тона, на които им е разрешено да се движат с до 140км/час и останалите - до 100 км/час
Едно уточнение, защото масово се бърка: По "белия свят", определението "магистрала" съответства на високоскоростен път с ТРИ платна и повече, в едната поска (без да се брои аварийната лента). Колко такива всъщност имаме в БГ, и колко километра покриват?!... Не се сещам!... И да има някъде такава отсечка, тя е пренебрежимо малка и е едно просто "демо". В масовия, най-добър случай у нас има "Първокласен път", което съответства на определението - две платна в една посока, плюс едно аварийно платно... Така че, к'ви "магистрали", к'ви пет лева?! Смисълът на минимално 3-лентовата магистрала е да се разпредели потока поне на три - в едната лента (дясната) де се движат тежкотоварните автомобили, във средната - да се движат, тези, които не бързат и нямат автомобили, които да имат високи технически характеристики, и накрая 3-тата, крайно лява лента да остане за тези, които знаят и могат да карат, както и имат съответния автомобил, който може да се движи с по-висока скорост и тези на които им се налага да изпреварват по бавните участници в движението (в рамките на разрешената скорост, разбира се). Един от най-често срещаните фактори, които са причина за катастрофите по нашите първокласни пътища е точно несъобразено НИСКАТА скорост, с която тъпия галфон навлиза в крайна лява лента, засичайки всички зад него, които всъщност се движат с по-голяма скорост от него, без да поглежда в огледалото и без да подаде мигач - Класика!... Или пък, просто е решил, че ще си кара в лявата лента, ей така, за да ебава "джигитите"... И така, стигаме и до другия основен проблем - културата на участниците в движението! Защото, каквито и забрани, ограничения, наказания и измишльотини да се прилагат - Простакът си е простак и няма сила, която да го промени, освен тоягата, която поне малко да го усмири и сложи на място... Но това, за съжаление, също не е решение, защото, живеем в "Демокрация"... или по-скоро в дУмокрация!
Бъркаш. Основното при магистрала е безконфликтното движение, т.е. да няма пресечки, спирания и т.н., както и поне две ленти за движение във всяка посока, а не три, както си написал. Разбира се, че е много по-добре лентите да са три или повече, но и с две ленти пак е магистрала.
Това, че ти бъркаш не означава, че масово се бърка. Никъде няма пътища с 3 платна. Пътят има 2 платна, по едно за движение във всяка една от посоките. Платното може да е от 1 или повече ленти. В Германия има аутобани с по ДВЕ ленти в едната посока, без да броим аварийната. Българските магистрали са напълно функционални, отговарят на изискванията за максимална кривина на завоите и на максимален наклон на пътя. Максималната скорост наистина е перверзия. Само 2 страни в Европа, България и Полша, имат допустима скорост 140 км/ч. Проблемът е в наглото пренебрегване на ограничението - колите летят с поне 160 км/ч. И бившият катаджия е прав - трябва да се въведе динамичен контрол. Да патрулират цивилни полицейски автомобили, оборудвани с камери, и при дръзки нарушения да се налагат яки глоби, включително и временно отнемане на книжката. Страх лозе пази, е казал народът.
Само че, слава богу, дефинициите не се дават от хора, дето делят света на "бял" и "черен". Според Виенската конвенция за движението по пътищата (1968), на която България е страна още от първия ден на приемането и', още в първия и член, е казано: Член 1 j) терминът "автомагистрала" означава автомобилен път, специално построен и предназначен за движение на автомобили, който не обслужва пряко прилежащата територия и който: i) c изключение на определени места или на определен период от време, има разделени платна за движение в двете посоки, отделени едно от друго с разделителна лента, непредназначена за движение, или, по изключение, с други средства; ii) не пресича пътища, железопътни и трамвайни линии и пешеходни пътеки на едно ниво; iii) обозначена е със специални знаци за автомагистрала; Същите текстове 1:1 са и в нашия закон за движението по пътищата. Та и на нас ни се искат пътища с по 8 ленти в едната посока, но това не прави нащите магистрали по-малко законни, ценни и полезни.
Поредният глупак, търсещ евтина медийна слава.Ама нормано, бивш милиционер, какво да се очаква.Пътя им бил виновен, а не глупаците, каращи коли.
85% дебилни шофьори в комбинация с 85% дърти изхвърлени(бракувани !) коли, при 85% разбити с дупки пътища - кво да очакваш, даже сме добре
Анализа е ясен - як контрол и глоби без да могат да се измъкват. Камери със звук във всеки полицейски автомобил. Признаване на информацията от видеорегистраторите за налагане на санкции. Не може в чужбина всички да карат нормално и да спазват правилата, а като се приберат тук да карат като за последно.
За 99.9 от жертвите на пътя е виновен КАТ. Контрола е почти нула и всеки си кара както иска. Наказват се 0.01% от нарушителите. Трябва да се наказват 99.5% и жертвите ще намалеят двойно. Проблема може да се реши много лесно - снимки и видео от видеорегистраторите да се приемат за основание за наказание и 5% от сумата да се дава на подалия сигнала.
Съгласен съм с теб с две поправки - КАТ санкционира за не 0,01%, а 0,001% от нарушенията. Второто е, че при санкциониране на 99,5% от нарушенията, нарушенията ще намалеят не два пъти, а около 100 или повече пъти.
Нарушенията да, ма аз казах ,че жертвите по пътищата ще намалеят двойно. Ма за жертвите на никой не му дреме...
Я погледни статистиката от гледна точка дължина на пътя в километри. Магистрали - 734 І клас път - 2 928 ІІ клас път - 4 028. Както се вижда магистралите са една четвърт от първокласните пътища, а процента на смъртните случаи е 35. Демек магистралите са по-смъртоносни от първокласните пътища, а би следвало да е обратното.
Сега прибави и брой коли преминали по тези пътища и нещата се обръщат. По магистралите има най-малко катастрофи и жертви, спрямо изминатите километри и броя на колите.
И какво има да му анализират. В статистиката на КАТ за 2017-а си пише: Загинали по клас на пътя: - магистрала: 62 души - първокласен: 175 души - второкласен: 100 души - третокласен: 87 души Ранени: - магистрала: 424 души - първокласен: 1072 души - второкласен: 746 души - третокласен: 737 души Излиза "експертът" и се изказва. Да беше прочел статистиката.
Магистралите трябва да са три активни ленти за движение и новите магистрали или нови чуастъци трябваше да се направят с поне една лента по-широки, но пусто бързане да резне по-бързо лентичката и да се тупа в гърдите какво той бил построил ни струва много катастрофи и загинали, както и много повече средства за разширението на тези магострали след време.
Принципно статистиката на КАТ е напълно погрешна, а все нея ни бутат, за да докажат, че шофьорите са виновни. Реалността е друга: - над 95% от нарушенията и катастрофите в България са поради липсата на контрол за спазването на закона - около 4% от барупенията и катастрофите са заради лоши пътища и знаци и маркировки неотговарящи на пътните условия - около 1% от нарушенията и катастрофите са по вина на шофьорите Всееки ден в България се правят средно по над 200 милиона нарушения, а КАТ санкционира за едно на 100 хиляди нарушения, т.е. КАТ не работи.
Когато шофьорът кара с 50 км/ч над разрешеното или изпреварва на места, които не са разрешени, или пък кара така сякаш пътя е негов, кой е виновен? Ретроградният меркурий или някоя друга планета? 99% от катастрофите стават по вина на задкормилното устройство. Липсата на контрол НЕ е оправдание за просташкия манталитет и избиването на комплекси на пътя.
Според статистиката на КАТ за миналата година: - под 1% от жертвите са в ПТП поради превишена скорост; - близо 50% от жертвите са в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост
Няма държава по света, в която правилата да се спазват без държавата да налага спазването им със силата на държавните структури. Приказките за манталитет, култура и възпитание са за онези 80%.
100% от катастрофите са заради недооценяване на ситуацията от водачите. Какво прави КАТ? Налага глоби, вместо да се погрижи водачите да се замислят и да се опитат да подобрят способността си за оценка на ситуацията.
Почти 100% от катастрофите са защото шофьорите в България и най-вече чужденците шофьори са убедени, че каквото и нарушение да направят, КАТ няма да ги санкционира. При толкова много нарушения заради липсата на контрол, стават и много катастрофи, което е логично. Разбира се КАТ успешно е промил мозъците на онези 80%, че шофьора е винаги виновен, вкл. и чрез несъществуващата "несъобразена скорост", което се вижда и по коментариите им.
Никой нормален няма да тръгне да прави нарушение, в което знае, че има голям шанс да загине. Следователно извършителят на опасно нарушение или не е нормален, или не знае, че има голям шанс да загине. Ако не е нормален, не би следвало да има книжка. Другото е въпрос на опит. Сляпото спазване на правилника не те предпазва от ПТП. От ПТП те предпазва правилната преценка на ситуацията. Примерно по правилник се спира на 1 м. от знак "Стоп". Само че в 99% от случаите знакът "Стоп" е сложен така, че от него нямаш нужната видимост. Съответно спирането на метър от знака е пълно безумие, за да спреш пак на 3 м. след него на мястото, откъдето получаваш видимост, за да осигуриш предимство.
В КАТ експерти няма, както сред настоящите, така и сред бовшите служители на КАТ. КАТ трябва да изпълява закона, а не да го пише, както е сега и после не го изпълнява. Най-добре за България е КАТ да се закрие.
Проблема е, че две ленти в посока са малко за скоростите е с които се движим ( дори разрешените от закона) и наличието на доста бавно движещи се в дясната лента ( камиони, ТИР, какво ли не...). После е ясно - един джигит стига и ….бум !
НЕ СА ВИНОВНИ МАГИСТРАЛИТЕ А БЕЗСМЪРТНИТЕ СОБСТВЕНИЦИ НА БЪРЗИТЕ КОЛИ , КОИТО СЕ ЗАБРАВЯТ КАТО СА НА ПЪТЯ!!! СМЯТАТ ЧЕ СА САМИ !!
Айде, айде ... Идиотите с бързи коли ок ... А нещо така за тежкотоварните? И те ли карат с 200? Факт е, че има проблемни зони и те няма да се оправят никога, ако някой не свърши работа с анализа и подобрението на пътища проектирани и строени преди десетилетия за съвсем друг трафик и превозни средства ... Но те нашите, ръйш ли, си говорели и анализирали, нямало нужда от професионален анализ - къде ще има, нашите Тикви и Кратуни са специалисти по всичко, анализират си за 5 минути всичко по време на кафе ...
Според статистиката на КАТ за миналата година: - под 1% от жертвите са в ПТП поради превишена скорост; - близо 50% от жертвите са в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост Не защитавам "безсмъртните собственици на бързи коли", просто е добре да знаеш, че 90 км/ч са напълно достатъчни, за да се пребиеш като куче, ако не оценяваш ситуацията адекватно.
Първо, това са магистрали само на хартия. В тях са заложени изключително много капани, които могат да предизвикат ПТП - неправилни виражи или липса на такива, неправилно отводняване, лоша настилка с вдлъбнатини, които могат да ти изхвърлят колата, липса на обезопасителни мрежи и други фактори. Може би Струма се доближава най-много до магистрала, но Хемус и Тракия в голяма част са много опасни. Ако няма контрол върху безопасността на самите магистрали, то този "динамичен" контрол няма да даде никакъв ефект.
На крива ракета космоса .. опа магистралата му виновна
Крайно време е да се направи северната магистрала за да не пътуват всички по южната. Сега куцо и съкаго е та тракия. А и другите магистрали да се изградят а не само да се приказва. Резултати трябват а не приказки
В малка България няма контрол, защото на властта така и е удобно. От най- горе до последната махала т.н. " управляващи", са направили мазало от престъпност и беззаконие. Катастрофите и самите шосета са част от резултатите на горното. Става въпрос единствено за пари и за власт, по най- лесния възможен начин. Ако не бяха точно тези политици и бизнесмени, щяха да са други, но накрая щеше да е същото. Защото сме българи и така е в България.
Крайно време е да се направи северната магистрала за да се палто вариант южната. Сега купон и скатове е та тракия. А и другите магистрали да се изградят а не само да се приказва. Резултати трябват а не приказки.
Най вече по магистралите създават проблем големите камиони,където водачите заспиват и става белята,а колите много рядко по тяхна вина правят катастрофи по магистралите.
Абре Експерте! Кви наредби, кви 5 лева бе човек?!! Те причините са ясни и на баба ми, ама питай защо никой не прави нищо!!! Ей ти причините: 1. Фалшиви шофьорски книжки, продадени на куцо, кьораво и сакато!!! 2. Тоталана липса на контрол по пътищата - така джигитите си правят каквото искат!! 3. Лошо планирани и лошо поддържани пътища: - дупки, стеснения, магистрали само с две ленти! 4. Стар автопарк! 5. Лоша маркировка, липса на осветление и сигнализация. Ей това ти е основата на всичко. Ето ти и решението: По т. 1 : Проверовъчен изпит и психотест за всички в България! + Уволнение на целите екипи на автомобилна администрация и МТ!!!! По т. 2 : Служебни автомобили с радари и камери за 3 седмици по всички пътища на България - 90 % от джигитте ще изгорят!!! Останалите ще се уплашат. И такива акции на всеки 2-3 месеца. + КАТ - децимация и назначаване на нови хора. По т. 3 : Ей тука Бойко ще е най-доволен, заедно със строителната мафия!!! Ще турят веднага по още една лента на магистралите!!! Верно за милиарди, ама пак ще е нещо. И пак ще е калпаво изпълнение ... нЕма бягане от тях! По т. 4 : Смяна на правителството на България и всички в затвора, за предизвикване на национална катастрофа, бедност, мизерия, смърт в особено големи размери!!! По т. 5 : Пак Бойко и Строителната МАФИЯ !
Поздравления!!!
Нищо ново не казвам. Всички знаем, че в лявата лента на АМ Тракия всяка 5-та кола кара с над 160 км/ч, и КАТ го знаят, ама се правят на умрели лисици! И на кьоравия му е ясно, че на магистрала с разрешена скорост от 140 км. трябва да има поне една лента за бавно каращи - примерно тирове, камиони, стри коли, една лента за нормална скорост и една за изпреварване! Заради простотията, наглостта, корумпираността и безхаберието на управляващите се избиваме и ни избиват всеки ден ама си мълчим!!!! Я една всенародна подписка за подвежане под отговорност на персонала на Министерство на Транспортс воглаве с министъра (дето уби сина си при транспортен инцидент) и глей кво става!!!
По света строят железопътен транспорт,а не магистрали! Строят се и магистрали,но повече се влага в железопътния транспорт,в България е обратното,защото от магистралите може много повече да се краде!! Като се строяли магистрали и бизнесът щял да идва,да де,ама този бизнес го чакаме вече 20 години и той не идва въпреки строежа на магистрали... Бизнесът отива там,където има хора,в България хората бягат заради ниските заплати и затова и бизнес няма да идва тук....
Каква магистрала имаме ние?! Няма едно информационно светещо табло, което да показва времето, трафика и т.н В дясната лента ако караш с повече от 100 колата ще се разпадне от неравности. Мантинелите навсякъде са без светлоотразители и не са съобразени със съвременните изисквания за безопасност, маркировката е избледняла навсякъде или липсва и като добавим и бай-ганьо който си мисли, че е безсмъртен и резултата е налице. За 3 дена 3 катастрофи с 6 загинали и то само на Тракия.
Оооо, това е такава кочина, че край нямат свинщините в нея.Да бе, в Търновско са най-големите свине по дебилщина с тези знаци за концентрация на ПТП, защото на междуградски път слагат ограничения с камери, защото пияните селяндурници с купени документи излизат на пътя като сватбари и глобите хвърчат.А това, че жена и бакшиш не знаят за съществуване на мигача- да не говорим.Да трябва динамичен контрол.Прави ми впечатление, че все повече жени с таралясници побеснява на магистралата-150-160 км са нищо за тях.Нали педла за газта трябва да е до дупка и да покажа на мухльовците какво мога.Все повече се убеждавам, че умните хора са със скъпи и яки машини и много рядко ще видиш простотия от тяхна страна.Имам чуство, че те се кефят на комфорта на машината,а не ма скороста.За това на безрасъдни и мърди на пътя трябва да се налагат строги наказания.Не са виновни толкова магистралите, колкото главочките с таралясниците.
Категорично невярно твърдение, че голяма част от хората със скъпи и мощни коли в БГ са с висок интелектуален потенциал!!! Точно обратното - 90% от каращите луксозни коли, трудно могат да си напишат имената и не признават никакви пътни правила, защото считат, че всички трябва да им дават път и предимство по пътищата.
Не виждам много коментари от форумните професори, аналитици и филосови, които да твърдят, че ограниченията за скорост на пътя са "смешни", "комунистически", "остарели", "излишни" и други подобни дивотии.
Ченгено си остава ченге. Нищо не е казал. Мутренската държава създаде и мутренско държане по скоростните автомобилни пътища, а и не само по тях.Магистралите са проектирани за скорост 100 км/ч и с една лента за движение и една лента за изпреварване, плюс аварийна лента. Мутрата се движи постоянно в лентата за изпреварване поне с 200 км/ч, но това създава проблеми при завоите, т.е в кривите участъци от трасето поради природен закон - центробежни сили. Но мутра и спазване на закон и правила са несъвместими понятия. И понеже и правителството е мутренско, никой не обръща внимание на това. Отделен е въпроса за качеството на пътната конструкция и пътната настилка. Там е въпрос на строителите и подръжката, където също са само мутри.
70-80% карат бавно стари коли...Останали карат бързо нови коли, но в...насрещното движение...
Цивилни полицейски коли в трафика - без ограничение на бензина. Както е навсякъде по света. Вдигаш 200 - спират те, свалят ти номерата -толват ти колата - глобяват те 1000 -2000 лева , 1 -2 седмици обществен труд ( събираш боклуци по пътищата)...и готово. Какво толкова го мислят тея тъпанари не знам !!!
Сигурно сме и единствената държава, в която липсата на наредба, пречи на некви чиновници да "анализират". Като приемат наредбата, чиновниците ще похарчат едни пари, ще поанализират, поанализират, ще напишат един доклад и готово! Работата е свършена, а проишествия пак има и не по-малко! Щото с наредби и писма не се решава въпросът с лошите пътища, пренатовареността им с коли и камиони, безумното шофиране от хора, кой знае как взели книжки, създаването на ситуации от безнаказани автоталибани и мутрафони с коли за милиони, които държавт всички в джоба си! Ето половината ви работа я свърших и без наредба!