Дизелите от Германия тръгват към България
Евентуалното повишаване на екотаксите в България е добра насока, защото старите дизелови коли от Германия поемат към България.
Обратно в новинатаКоментари - Дизелите от Германия тръгват към България | Днес.dir.bg
Коментари
България от десятки госдини е боклукчийското кошче на Европейското семейство за стари коли. Само че българъския елит се прави че на знае за това. Не знае ли, не знае ли?
Пак ще събираме боклука на ЕС.... Заслужаваме си съдбата..
Абе, що Герб не вземе да ги санира тия стари дизелови коли, като панелките....
Между другото това е единственото добро и наистина еко решение! Не да се произвеждат нови таралясници което само хаби ресурси а да се реновират старите докато все още имат ресурс. И това че не се прави а все повече и повече се измислят уж нови решения просто демонстрира колко лицемерна е цялата работа! Автомобила е супер проста машина която елементрано може да се ремонтира и приведе в по-високо ниво на стандарт. Защо не се реновират/рециклират старите авомобили? Всеки сам вижда колко по-чисти и по-тихи са новите метанови рейсове спрямо дизеловите.........
Първо сметнете че за последните 20 години са само 3,5млн автомобили които са около и над 10 15г и сметнете колите само в Германия и колко толкова ще залеят България?А май пак някой ще спечели за пореден път не мъчени пари.Защо трябва всеки път да се вързваме на джамбазките номера на заинтерисуваните политически и икономически бандички.А? Ами не си купувайте бе хора ,стягайте си количките и карайте умно!
Цялата дандания опира до 2 неща - безкрайната алчност на данъчните и лобито на продавачите на нови коли. Ако народа си мълчи и трае значи е мълчаливо съгласен да го мародерстват и с всяка година ще му става все по трудно.
Хванете се и на тази германска въдица- първо диселовите коли ще ви ги продадат по- евтино, а след това ще ви качат таксите така, че ще ви се завърти свят- това направиха и правят сега в Европа и Скандинавия. Никой не иска да купува дизелови коли.
Малко вероятно е в Германия или в друга държава да забранят дизеловите автомобили. Простото сравнение показва, че дизеловите автомобили по Евро 6 замърсяват по-малко от бензиновите по Евро 6.
Я виж ти какъв специалист си имаме тук. И как разбра бе мамин, колко точно замърсяват, като нито имаш апаратурата нито имаш знанията да се изказваш по въпроса. Единствените тестове правени от неправителствена организация, или производител до момента са правени само в Америка, и покрай тях какво си намерихме....... Дизелгейт. Като се появи Бензин и Газгейт, тогава ще филосовстваш.
За съжаление всеки един от нас може да види кой тип двигател замърсява повече движейки се по улиците в БГ!!! И не става въпрос за Евро 6 защото отва са само нови автомобили а за евро 3,4,5! На които филтрите и катализаторите вече не работят и масово се махат защото са запушени. След това да караш зад такъв дизел е все едно да караж зад уплашен октопод! Просто трудно се намира пътя и люти на очите! Плюс това дори и евро 6 дизел докато загрява не може да се диша до него!
Германските компании търсят в Източна Европа и говорят българското правителство, за да купят колите си. Но как ще стане това, ако хората нямат пари? Просто забранявайте по-старите автомобили и повишавайте данъците си. Те няма да имат къде да отидат
Момчетата, които имат по-стар автомобил, ще плащат повече и какво ще прави правителството, за да подобри екологията с парите или просто да открадне парите за тях. Ще има ли видими промени? Ти и аз плащаме на боклука и да получите боклук в края. Така че, ако правителството иска българите да карат нови автомобили, тогава данъците трябва да бъдат съкратени от правителството, ако искам да си купя нова кола. Да кажем 100 лева на месец и лизинг на автомобила. Но те няма да го направят. Защото знаят, че държим устата си затворена. Това е манипулация и те го
Момчетата, които имат по-стар автомобил, ще плащат повече и какво ще прави правителството, за да подобри екологията с парите или просто да открадне парите за тях. Ще има ли видими промени? Ти и аз плащаме на боклука и да получите боклук в края. Така че, ако правителството иска българите да карат нови автомобили, тогава данъците трябва да бъдат съкратени от правителството, ако искам да си купя нова кола. Да кажем 100 лева на месец и лизинг на автомобила. Но те няма да го направят. Защото знаят, че държим устата си затворена. Това е манипулация и те го
Голямата манипулация е, че автомобилите в Българяи замърсяват много, т.е. замърсяват наднормено, а истината е съвсем друга - никъде няма наднормено замърсяване в България заради автомобилите. причината е проста - колите в Българяи са млко и се движат много по-малко в сравнение с градовете в ЕС, където наистина имат проблем със замърсяването заради трафика.
Ако говорим за градовете си прав , но ако говорим за с.София не си прав :D
В София единственото наднормено замърсяване е с фини прахови частици в най-студените дни на зимата заради използването на въглища, дърва, стари гуми и т.н. Какво не съм прав?! Да не си се подлъгал по лъжите на Фандъкова, която не смее да озапти електората си да гори какво ли не и затова обивнява автомобилите използвайки поне три манипулативни хватки - средногодишни стойности, прибаването на прахът от неизмитите улици към замърсяването от автомобилите и игнорирането на дошлите от други райони ФПЧ.
Този "експерт" ни манипулира с грешни данни. Например, по данни на КАТ към 15.07.2016 година, регистрираните автомобили са 3,76 милиона, в т.ч. 1,85 милиона бензинови и 1,64 милиона дизелови. При леките автомобили картинката е била подобна - 3,24 милиона регистрирани, в т.ч. 1,78 милиона бензинови и 1,2 милиона дизелови. Как за година и половина бензиновите са намалели с много, а дизеловите са се увеличили доста, не знам.
И като как да стане тая работа с вдигането на доходите? Ето, аз примерно, съм превозвач. Имам три влекача и три хладилни полуремаркета. Естествено, втора ръка, със стандарт Евро-5. Тарифата е 1€/km, че за някои и по-малко. 40% от тях са за горивото. Един автомобил изминава около 7000 км следно на месец. Е, а някой да каже, как да дам 2000€ месечна заплата на шофьор тук, в България? Говоря за ЗАПЛАТА, а не за командировъчни, които са нещо отделно. И не забравяйте за разните осигуровки върху тия 2000€. Честно да ви кажа, много бих искал при мен хората да получават такива заплати. Но как?...
Без претенцията да ти правя сметка на бизнеса, ама ми е любопитно - спедиторските фирми нямате ли някакви специални договори за зареждане на гориво от бензиностанциите и да купувате ГСМ на по-тънка цена? А връщат ли ви ДДС-то за горивото? Питам от любопитство.
има го това с горивото, но това са около 5% отстъпки, не повече. По отношение на ДДС-то, какво? Това си е данък, за който фирмите са само пощенска кутия. Т.е. имаш право да го задържиш за един месец и трябва да го изпратиш в хазната. ДДС е данък, с който се облага всеки краен потребител. Е, друг е въпроса, ако си "бизнесмен" печелещ от данъчни измами с ДДС, но не за това става дума. Аз друго исках да покажа, а именно, че трудът в България не се цени! По-долу един, дето ми приписа куп любовници, луксозни коли и нам си още кви простотии (е, не са простотии, за който може да си го позволи :) ) дава пример с Германия. Ами, да, наши шофьори, наши превозвачи, работят в Западна Европа и наистина, в някои случаи получават бруто до 4000€. Но има една малка подробност - там не се заплаща по 1€/км, а значително повече.
Добре бе приятелю " бизнесмен". Твоите германски колеги как плащат на шофьорите си по четири хиляди евро заплата? Да не би техните камиони да вървят с въздух? Ама не може дъщерята и зетя да са на твоя издръжка, да купиш на любовницата нов джип, ти да си всяка вечер по заведенията, и всичко това да го финансираш с печалбата от два, три камиона. Естествено че за работника ще останат жълти стотинки.
До икономически неграмотните! 1) България не произвежда коли или основни възли за тях. 2) Всяка закупена кола означа изтичане на ресурс и стимулира друга икономика. 3) Затова винаги ще се насърчава вносът на евтини коли 2,3...10та употреба, а не нови и скъпи. Така че, спете спокойно деца. И сега евро 4 дизел получава зелен стикер в Германия за достъп до центровете на големите градове, вече, ако въведат измененията, да получава най-вече жълт и то по решение на местните власти. И нещо друго, досега стикер се даваше въз основа на типовата регистрация на колата, а вредните газове се гледаха на техническите прегледи/TUV. Сега за сертификат искат всяка кола да се мери индивидуално, сещайте се защо.
При правителство на ББ това няма да стане. Да засегнеш 90% от шофьорите и да чакаш после тези хора да гласуват за теб е колкото наивно, толкова и непродуктивно. ще забраниш колите с ДВг и ще оставиш бай Мангал да гори каквото си иска където си иска. Това просто е безмислено. Да не говорим, че просто няма как да искаш от едно МПС, което по спецификация отговаря на Евро-2 да покрива Евро-6. А да спреш от движение 70-80% от колите е невъзможно. Ще вдигнат малко данъците, ще вдигнат малко пушилка - и до там.
добре бе, въведете и заплащане като в Германия, пък налагайте такси като там...
Тиражират мнения на такива експерти за да тормозят гражданите. Човекът не прави връзка между доходи и жизнен стандарт и разходи. Не може да бъде експерт. Та, както и по-долу е написано - важното е да имат достатъчни доходи хората, та да могат да купуват все по-скъпите нови автомобили. Лъжите за някаква загриженост за природата е с цел да се повишат доходите от данъци, с примитивния лозунг - да дерем докато ни търпят. Разбира се, такива рестрикции ще доведат до колапс на потреблението, защото хората нямат доходи да преминат на друг вид автомобили.
Вместо да се вдигат екологичните такси, да се вдигнат доходите за да може всеки да си купи нова кола. Както германците. Правили си някой сметката, как това ще се отрази на икономиката, ако с вдигането на таксите половината леки и товарни МПС ще бъдат спрени. Какво, ще се разнасят стоките с каруци?
"Да се вдигат доходите" От де да се вдигат брях? От само себе си да си се вдигат ли? Къ да са вдигат като всякое крадне, лъже, мами, крие данъци, не плаща данъци и осигуровки, точат ДДС, надписват десеторно бюджетите по обществените поръчки, краднат от тези поръчки, ...... чоранте мосте, лява ръка десен джоб,..... къ да ти го кажа повече..... А кой да следи и контролира като НАВСЯКЪДЕ е така - корупция ...... От де да се вдигнат доходите? всичко е меко казано опорочено, по-скоро загнило, покварено,.... МАТ'РЯЛА Е ТАКЪВ. НЕМА СВЕТЛИНА В ТУНЕЛА. Здравна каса източена. Болници и Държавни фондове - източени,..... те частните фирми си ги точат и фалират - Банки с милиарди окрадоха (Не само КТБ, а визирам целия период след 89-та.) И никой - нищо. След След 10-20 г. предполагам няма да има и пенсионни фондове...... Абе...... ти сакаш да "направели" да има по-големи доходи....... КОЙ да го направи? За последните 30 г. поколение политици се изредиха. Сите са едни и същи. МАТ'РЯЛААААААААА
Ма те тракторите, комбайните по полетата САМОСВАЛИТЕ, ТИР-овете, АВТОБУСИТЕ.. И ТЕ СА С ДИЗЕЛИ.. За тях поне ДУМИЧКА няма ли да отворите.. Или само за паричките на ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ сте се загрижили..
Статията е пълна лъжа. Старите дизелови коли в германското мобиле са по-скъпи от новите в автозавода Горубляне.
Във България трябва да бъдат забранени да се регистрират втора ръка във КАТ следните марки автомобили и КОИТО ЧАДЯТ НАЙ МНОГО,И ИМАТ ПРОБЛЕМИ СЪС ТУРБИНИТЕ,ТОВА СА.AUDI,VW,BMW,MERCEDES.I DR
В Булгаристан народа краде нафта, продава- препродава БДЖ, камиони, автобуси, трактори и т.н. Андрешковци, затова се карат дизели в тази Кочина.
Като си платя мобилния телефон, кабела, интернета, като напълня дизела до горе и на едно кафене не мога да ида, а какво остава храна да си взема или лекарства...
Ма кой те кара да ходиш до кенефа с 30-годишния си голф? Бас хващам, че си от тези с кредитите и голфовете, дето после реват, че нямали пари. Кой те би по главата да си взимаш айсифон и таратйка? И какво, по-умен ли стана с тях? Остава да кажеш и че лотарийни билетчета търкаш!
Хаха българия най жалката държава овцете слушат вожда бат бойко тиквата и кузируват хаха
Дизеловото гориво е най-евтино като производствена себестойност , но в същото време е с най-висок акциз ! Казано иначе - Държавата лапа най-много от продажбата на дизел . Така ,че каквото и да Ви говорят - докато има лапачка , ще има и нафта ! А има ли нафта - ще има и дизели ! Съвсем друг е въпроса , че дизеловите двигатели се експлоатират ДВА до ТРИ пъти повече като пробег от бензиновите ! И това обяснява неприятната миризма когато се шофира зад някой дизел отдавна превъртял 300 - 400 000 км.
Неприятната миризма е защото дизеловото гориво в бензиностанцията не е дизел, а някаква смрад дето минава за дизелово гориво. Запушва филтри и ева майка, баща и всуе роднина до 3-то коляно на дюзите. Като не се дозира горивната смес добре се появяват миризми (щото горенето продължава в катализатора) и/или пушек (когато катализатора го няма) заради примесите. И понеже Бай Ганьо инстинктивно като не дърпа звера натиска докрай вместо да иде в сервиз - скапва колата, а с нея и въздуха.
Факт - едно от най-силните лобита в парламента е това на вносителите на стари коли.. Нещо да чухте за колите с десен волан? Например, да се задължат купилите ги евтино, поне фаровете да са принудени да си сменят с такива за дясно движение? Не сте и няма да чуете. Тях на ГТП дори не ги проверяват. И не защото не отговарят на ЗДвП, а за защото пунктовете нямали уреди за ляво движение, пък уредите били скъпи, па някой ша са охарчи.. Та тъй ще бъде и с дизеловите автомобили от Германия. А честно казано - в София десет такива коли замърсяват колкото една печка във виетнамски общежития..
Що за малоумници са тези, които купуват дизели въобще ! Нов, стар, дизелът си е дизел - шумен, пушещ и миризлив. Това се знае от много години, далеч преди актуалното днес голямо замърсяване на въздуха. Най- добре е вносът на тези коли да се забрани въобще !
г-н Разбирач, дизелът е шумен, пушещ и миризлив щото се кара като бензинов двигател - газ до ламарината и втората причина е заради некачественото гориво. Ако дизеловият автомобил се кара като Икарус, а не като Ламборджини ще е тих, НЯМА да пуши и няма и да мирише. Само, че мнозинството авто-инструктори в БГ са се учили на Лада 5-ца и преподават същият маниер на новите шофьори. За некачественото гориво е редно най-накрая да се удари по някои ближни и блажни на властта люде, щото да се вкарат в еко-нормите.
Приятелю разбирач, карам дизелов Сеат Леон произведен 2015 год. Тази година за сефте минах технически преглед. Вредните емисии са далеч, далеч под допустимите норми. Машинката на майстора не може да ги хване. Пет коли като моята цапат по-малко един двайсет годишен бензинов таралясник. Знам ще кажете не-всеки има пари за нова кола. Ами вместо десет хиляди за петнайсет годишто БМВ или Ауди можете да дадете дванайсет и да си вземете нова Дачия. Само че на тия с БМВ-та ако им споменеш за Дачия ще го приемат като лична обида. За това данъка за нова Дачия трябва да е двайсет лева, а за старо БМВ двеста. Не като сега обратното.
Като споменаваш нова дачия да си купим що не споменеш нещо и за обслужването - че след 30 000км спирачните дискове са за смяна , че след 150 000км турбината е 'прогорила' масло и има опасност да налееш интеркулера и да пламнеш по време на движение. И за финал след 5г тази дачия ще става само за скраб защото няма да има никакви шансове да се държи на пътя. Мерси за такава оферта - без пари да ми я дават не бих я взел.
Какви мерки могат да се предприемат, за насърчаване на покупка на нови и поддръжката на стари автомобили: 1. Данъци и такси за ЕВРО 6 да са 30% - така се поощрява покупката на нов автомобил, при който освен ниски емисии има и по-нови системи за сигурност. 2.Да се направят ставки за отделяни емисии СО2 и фини прахови частици , където най-големите замърсители да плащат най-скъпи такси.Това да се удостоверява при ГТП и да се контролира от Мобилни лаборатории на КАТ. При несответствие - глоба за нарушителя и затваряне(или солена глоба) на Пункта издал сертификата. 3. Достъп за различните типове норма: ЕВРО6 - навсякъде, ЕВРО5 - без централна част на градове над 200 000хил и т.н.
Това не може да го напише "Българин". Това са германските розови сънища ... :)
Альооо, елай си дома;) Поощряването на която и да било покупка става само по един начин - като можеш да си я позволиш. За целта ти трябват определено количество финикийски знаци! А у държавата символ на бедността у ЕС те са кът - преди да ги отделиш за ново возило, имаш да ги "наметсваш" за много други неща, включително и в джоба на държавата!
Ми хубу де. не разбрах от кво се оплакваш? карай си москвича на газ и си свиркай. Нищо няма да ти вдигат.
ГЕРБ е единствената партия,която доказва,че не защитава интереса на народа,а бизнес интересите на разни олигарси и фирми!!! Сега се опитват да накарат хората да оставят старите си кочини и да си купят нови,ама няма как да стане,защото няма пари за по нова! А като оставим старата още по зле!Хората просто ще останат без пари или ще карат без да плащат данъци,няма да плащат и глобите си,ако ги хванат! Няма да теглим кредити за жилища,защото трябва да си плащаме колите и от там те ти нова поредна криза... Тук никой не мисли с главата,а само се чудят,какво да ти смъкнат от гърба....
Суджук Паша Ефенди,какво каза по въпроса?ще бъдат ли забранени във някой градове стари дизелови автомобили да преминават през тях,по принцип във София е пълно със такива провинциялни автомобили,но хората са гладни и бедни като църковни мишки,и за сега не им налаган никакви санкции защото се мъчат като грешни дяволи да си шпащат наемите на панелните жилища,и храната и заемите,и картите за метро.
Пич, ти трябва да бъдеш цитиран в учебниците по български език! Трябва да станеш еталон за неграмотно писане. Добре ще е, учениците да видят как не трябва да пишат!
Добре бе,в Германия доходите са гигантски спрямо нашите,направете ни заплатите,като в германия и тогава ни показвайте,какво правят там!Аман от долнопробни измислици,как да оберем хората! Така ли вдигате доходите бе,лъжци и мошеници?!?
Пълна тъпотия.Първо в Германия още няма решение по този въпрос а и да има сроковете в които това ще се случи са бая далечни.Така че цената на дизела там няма да мръдне в близките 3 до 5 години.
Това ,което смятат да направят може да се направи в Германия,където доходите са 20 пъти по високи,но не и тук,където няма доходи!!! Защо ни сравняват с Германия,а не с Македония,която е на нашето дередже?!?!? Смешно е,но е така!!! Ако приемат тези евро такси ще изгонят още хора от тази проклета територия,хептен няма да има хора тук,всички бягат заради мизерията и корупцията тук,всички,а те пък се чудят,какво още да те одерат... Как да остане някой тук,как,с какво се опитва държавата да задържи българите?!?!?!?С какво????
Викаш трябва да те оставят да опушваш всичко с таратайката си и да троеиш другите, така ли?
Щом смяташ , че хората ги държи в БГ карането на разпадаща се таралясници значи си много зле !!! Поредният селяндур с 30г дръгел на който предстои да му вдигнат таксата !!! Дано ти я вдигнат така , че вече само за скрап да става твоя таралясник !
От 2009г. до сега всички такси, данъци и всякакви измислици се вдигнаха с една единствена цел Бойко да става все по -богат! А на среща една голяма пръдня! Сега като се пусне и ТОЛ системата ще плащаме и винетка и данък за движение из населените места и пак пътищата ще са в окаяно състояние! В българия основно живеят едноклетъчни оранизми!
ТОЛ таксата е за камиони бе ДЕБИЛ.
до никнейм (1): Незнам дали колеагата е дебил ама ти си дебил по 2!? Като вмъкнат тол такса за камионите всичко що е услуги , транспорт на хранителни и нехранителни продукти ще ти се калколира в крайната цена а това ще ти удари и на теб по джобето. Да не мислиш че чорбаджията ще смали портфейла само защото на теб ти се ще да ти е по ефтино както вчера а ?
Ако регистрирам колата си в Македония и я карам тук ,хваща ли ме евро-санксията?
Поредното дране подготвено от ГЕРБ!!! Така ГЕРБ повишава доходите на българина,с дране и такси!!!!
По-надолу в постовете имаше въпрос, защо точно дизелите, след като човекът бил гледал емисиите на нов автомобил, където дизелът отделял повече вредни газове. Така: Това което е видял е за емитиран CO2 (g/km), където емисиите са сходни, но... Дизелът освен СО2 изхвърля и много сажди т.н. фини прахови частици(всеки шофьор е виждал пушилка от дизел пред себе си).Когато автомобила е нов или не му е свален филтъра - сажди няма. Хайде сега помислете, на колко стари дизелови автомобила в България като се задръсти ФАБ филтъра и в сервиза му кажат, че нов е 2-3 000лв. го сменя... Най-голям проблем за дихателната система, а и основно замърсяването идва от праховите частици.
да се сложат филтри или катализатори
Естествествено. Тук говорим за мерки. 1. Данъци и такси за ЕВРО 6 да са 30% - така се поощрява покупката на нов автомобил, при който освен ниски емисии има и по-нови системи за сигурност. 2.Да се направят ставки за отделяни емисии СО2 и фини прахови частици , където най-големите замърсители да плащат най-скъпи такси.Това да се удостоверява при ГТП и да се контролира от Мобилни лаборатории на КАТ. При несответствие - глоба за нарушителя и затваряне(или солена глоба) на Пункта издал сертификата. 3. Достъп за различните типове норма: ЕВРО6 - навсякъде, ЕВРО5 - без централна част на градове над 200 000хил и т.н.
ТАпака, написал това, изобщо не живее в БГ явно... Тука 90% от колите идват от Италия бе, кютук... В Германия виждал ли си цените на колите и виждал ли си цените тука??? Смешко!
Да върнат софийското жителство и всички селяни, които дойдоха с герп в София последните 10 години по родните им места и въздуха ще се изчисти.
Селянин, а ти кога отиде в София???
Всеки ден минавам 80 км, за да отида на работа в големия град. Пътни не ми се изплащат, защото пътувам от малко към голямо населено място. Пътят по който пътувам е отвратителен, дупки и бабуни. Като извадя от нетната заплата разходите за транспорт ми остават чисто 500 лв. Е, с тия пари каква кола мога да си позволя "уважаеми" господа Управлялащи?
Кола с газова уредба!!! Не се прави на бедняк, тъпако, причината не е в парите - на газ е с 40% по - евтино!!!
охоо ... остават ти 500лв ... чакай да те напипат политиците, ще ти измислят и ддс и данъжи и облози и такси и ще развалят 'пътя', щото ти тоя пазарджишки лунен пейзаж, дето го минаваш всеки ден сигурно в картите се води първокласен път, нали. А такива трябва да се 'ремонтират' - демек да се крадат пари за ремонта им. И те така те знаем си нататък.
При Бай Тодор трафика в градовете беше само заран и вечер когато хората отиваха и се връщаха на работа. Сега сульо и пульо джитка напред назад из целия град в цял ден в противоположни посоки да се чуди човек кой кога с какво се занимава.