Дигитална раница, електронни бележки, втора дата за матурите: Новата учебна година започва

Дигиталната раница не отменя носенето на хартиени учебници, а електронната бележка не отменя ходенето при лекар. И все пак пътят на дигитализацията в училищата е поет

Обратно в новината

Коментари - Дигитална раница, електронни бележки, втора дата за матурите: Новата учебна година започва | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Има е и българска дума - цифрова.

Днес народното събрание почете с 1минутно мълчание откриването на новата учебна година!

А едно време кво беше. Само 1 учебник, до 4 отделение, че и нарисуван с тримата глупаци. А сега по 10 кила раници носят и се връщат от училище като пребити.

Днешното т.нар. българско образование - copy-paste на американското такова. Дори надминахме американците по идиотизъм! Сегашното бГ-образование пуска на конвейер функционално неграмотни идиоти с дипломи за средно и висше образование. И в САЩ е така. За децата на американския "елит" обаче има 2-3 реномирани университета, където деца на простосмъртни американци не се допускат. И те така...

Направо въведете и електронно (формално) дипломиране. И без това всеки брадясал селски дебил се разхожда с диплома, която няма никакво покритие и не е по неговите умствени способности. След набор 1990 всичко надолу 90% е за кофата.

Какво “след набор 90” ти се привижда, бе човек!?! Я си махни розовите очила и виж реалността! То образованието свърши през 90-та, то набор 90 сънуваш.

Вече нищо не може да спаси краха на българската образователна система.....

https://www.eyewideopen.org/?p=4996 Фон дер Лайен призовава за нова глобална цифрова идентичност за всички хора Неизбраният ръководител на Европейския съюз, председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, призова световните лидери да въведат глобална система за "цифрова идентичност" на гражданите. Ръководителят на ЕС отправи този призив в речта си на сесията "Едно бъдеще" на срещата на върха на Г-20 в Индия в неделя. Манията мобилните устройства да доминират в живота ни ...

Отивай на работа. троленето няма да те направи имащ. Смешник!

….откъдето хората се връщат: Швеция връща печатните книги и писането на ръка в училищата с високо ниво на дигитализация Малките деца се върнаха на училище в Швеция миналата седмица и много от учителите поставиха нов акцент върху печатните книги, четенето в тишина и упражненията за писане на ръкописни букви, предаде Асошиейтед прес. Преподавателите отделят по-малко време за таблетите, самостоятелните онлайн проучвания и уменията на подрастващите за работа с клавиатура. Връщането към по-традиционните начини на обучение е в отговор на въпроси на политици и експерти дали свръхдигитализираният подход към образованието в Швеция, включително въвеждането на таблети в предучилищната подготовка, е довел до намаляване на основните умения. Шведският министър на училищата Лота Едхолм, която встъпи в длъжност преди 11 месеца като част от новото дясноцентристко коалиционно правителство, е един от най-големите критици на цялостното възприемане на технологиите. "Учениците в Швеция се нуждаят от повече учебници", заяви тя през март. "Печатните книги са важни за обучението". Миналия месец Едхолм обяви, че правителството иска да отмени решението на Националната образователна агенция да направи цифровите устройства задължителни в предучилищните групи. Властта планира да отиде по-далеч и напълно да прекрати дигиталното обучение за деца под 6-годишна възраст, казаха още от ведомството пред Асошиейтед прес. Въпреки че учениците в страната постигат по-високи резултати от средните за Европа по отношение на уменията си за четене, международна оценка на нивото на четене сред четвъртокласниците показва спад сред шведските деца между 2016 г. и 2021 г. През 2021 г. четвъртокласниците имат средно 544 точки, което е спад спрямо средното ниво от 555 точки през 2016 г. Въпреки това шведските резултати все още поставят страната на едно ниво с Тайван за седмия най-висок общ резултат в статистиката. За сравнение, Сингапур, който е начело на класацията, е подобрил резултатите си по четене от 576 на 587 точки през същия период. Средният резултат на английските деца по четене е спаднал съвсем леко - от 559 точки през 2016 г. на 558 точки през 2021 г. Някои от пропуските в обучението може да са резултат от пандемията от новия коронавирус или да отразяват нарастващия брой ученици имигранти, които не говорят шведски като майчин език. Прекаленото използване на таблети по време на учебните занятия може да доведе до изоставане на младежите по основните предмети, смятат образователни експерти. "Има ясни научни доказателства, че цифровите инструменти по-скоро влошават, отколкото подобряват обучението на учениците", казват от шведския институт "Каролинска" в изявление от миналия месец относно националната стратегия за цифровизация на образованието в страната. "Смятаме, че фокусът трябва да се върне върху придобиването на знания с печатни учебници и опита на учителите, а не върху придобиването на знания предимно от свободно достъпни цифрови източници, които не са били проверени за точност", заявиха експертите от института - високоуважавано медицинско училище, фокусирано върху научните изследвания. Бързото внедряване на цифрови инструменти за обучение предизвиква загриженост и от страна на Агенцията на ООН за образование и култура. В доклад, публикуван миналия месец, ЮНЕСКО отправи "спешен призив за подходящо използване на технологиите в образованието". Документът призовава страните да ускорят интернет връзките в училищата, но същевременно предупреждава, че технологиите трябва да се прилагат, така че никога да не заместват обучението, водено от учителя, и да подкрепят общата цел за качествено образование за всички. За да противодейства на спада в резултатите на Швеция по четене в четвърти клас, правителството обяви, че тази година ще инвестира 685 милиона крони (60 милиона евро) в закупуването на книги за училищата в страната. През 2024 г. и 2025 г. ще бъдат изразходвани още 500 млн. крони годишно, за да се ускори връщането на учебниците в училищата. Не всички експерти обаче са убедени, че стремежът на Швеция да се върне към учебниците е свързан само с най-доброто за учениците. Критиките на технологиите са "популярен ход за консервативните политици", казва Нийл Селуин, професор по образование в университета "Монаш" в Мелбърн, Австралия. "Това е ясен начин да се каже или да се сигнализира за ангажираност към традиционните ценности".

Нали сме един век назад ......

Заема ценно място в дир.бг и отнема възможността за оше една новина за Украйна или Путин. Цък цък.

.... ЩО ШЕ ГИ ИЗПИТВАТ ИЗОБЩО ?! . НАЛИ ИМА ЕНТЕЛЕКТ !

ТАМ ГДЕ ТО ДИГИТАЛИЗАЦИЯТА ЖИВЕЙ ! . ВАЖНОТО ДА Е УЧИ ОЩЕ ОТ 5 КЛАС, ЧЕ ПОЛОВЕТЕ СА 69, И КАК ТРЯБВА ДА СЕ ЕБЕ ! . ДА СЕ УЧАТ НА ..."ЛЮБОВТА" !. .

След нолкова дигитално обучение ще им останат ри очи да виждат, ще могат ли да пишат на ръка, и може въобще да не цъдат изпитнани, защото и не учат.

И ти си пропуснала много от училище :) Дори не можеш да пишеш.... не става въпрос за грамотно дори!

ОТ СЕГА ВЕЧЕ НЯМАТ "НАБИТА РЪКА" ЗА ПИСАНЕ НА РЪКА ...ИНАЧЕ ЦЪКАТ ВЪРХУ КЛАВИШИТЕ КАТО КАРТЕЧНИЦА...

Не. Страните, които въведоха тази глупост преди повече от 10 години връщат традиционните методи на обучение, точно поради причините, които споменахте. Гньо обаче сега се сетил да тръгне натам, откъдето вече хората се връщат, защото видяха, че този модел не работи.

Едно прегазено дете от пиян, едно убито дете на ЖП прелез, едно намушкано дете от друго дете, едно нито дете в детска градина "щастливо детство"..... Честит първи учебен ден!

Пазете се деца!

Голем прас. Почва още една година на безсмислено мятане и губене на времето по измислени затъпяеащи програми, в които и голям човек може да се видиоти. Умните деца все още успяват да се изучат ту там въпреки програмите, но и това е на привършване.

Погледнете ги какави са карикатури... Пародия на ученици- с обеци по езиците, пъпа, татуирани, с къси поли гащи- анусите и пипилите надничат изпод прашките, бозките отвън, джукливи, пушат, пият, с райския газ в раницата, въздебели, замазани ,по 90 кила в шести клас с дебели очила като на лимонадена бутилка дъното...Влачат се като мърди... Смяхх

Прави си, но защо се описваш не разбрахме :)

Знам кой описва, но аз като гледам по улиците и моловете. Момчетата ...подобия на нещо плашещо, но не бъдещ мъж, нито като визия,нито като характер. Момичетата...все по-гнусни, неженствени и дебели. Тук там има и нормални, но са единици

Какво гледаш и какво виждаш са две различни неща. И още, не си фактор за да дефинираш другите :) Та, няма нужда да ни казваш какъв си. Отивай да работиш, че и за минималка се изискват усилия.

Те онези страни, от които вземаме челен опит в образованието, вече разбраха, че са сгрешили и връщат в училище хартиените учебници и писането на ръка, с химикал. Ама ние трябва да сме дигитализирани. Нищо, че в резултат децата стават все по-неграмотни. Важно е да могат да си направят бюджет за месеца.

С други думи подготвят ги за смяна на пола по тяхно желание внушено дигитално. За стопяване, де.

Разлигавените, мързеливи, разпасани, разгащени невъзпитани, неграмотни, джендърчета, чалгарчета и татуирани подрастващи жрици на любовта започвали училище... Голема работа...

Успешна, присъствена и мирна! Въпреки МОН.