Махат данъците и винетките за електромобилите, ще се движат и в бус ленти

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма подготвя и до края на август ще внесе в Министерски съвет Национален план за действие за подкрепа на електромобилния транспорт.

Обратно в новината

Коментари - Махат данъците и винетките за електромобилите, ще се движат и в бус ленти | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Този въпрос с електромобилите се поставя в момента зада отвлича вниманието от грубото и безпардонно настъпление на Герб и МВФ (чрез наместниците си Дянков и Младенов) в посока на влошаване на условията за живот в България. Герб се специализираха когато правят големи мръсотии да гледат в другата посока и да плещят глупости. Така навремето Тодор Живков вдигаше цените. В момента Герб вдигна драстично цените на тока, петрола, ще вдига данъците за застраховки и имоти, приватизира БДЖ (като първо нагло го фалира), приватизира военните заводи. За електроавтомобилите и "глобалните технологии" (това ми е професията): 1. Човечеството отдавна е измислило двигатели различни които работят не с петрол, а с друго гориво. Първите им конструктори (70-90-те год.) мистериозно загинаха при неизяснени обстоятелства. Помислете си само, че навсякъде където има "утвърдена пазарна икономика" тези които държат кранчето с петрола са най-големите бандити - в САЩ те управляват страната и заради петрол правят войни къето решат по света. В Европа - държавата взима 70% от цената за граждани. В същност по слабо развитите държави в ЕС се издържат само от акциз в/у петрола и ДДС - ретроградни и мракобесни данъци които раждат само "спекулативни и не продуктивни пари", водят до финансови кризи и до излизането на Китай начело. 2. Човечестото не е мръднало от 50 години напред в създаването на технически по-добър акумулатор. В областта на електрониката се свли драстично консумацията на устройствата, но в областа на енергетиката (и респ. задвижване на автомобил) нищо не може да се направи грубо казано с познатите на днешната промишленост акумолатори. 3. Спуква се балона и за хибридните автомобили - всеки който е имал такъв (вкл. аз) знае, че няма никаква полза и нищо не е по-евтино, а точно обратното такъв автомобил като цяло води до много повече разходи за собственика си. 4. Дори при тези електромобили за които ни облъчват сега нищо няма да е по-евтино, защото когато трябва да си плащате тока от джоба (сега ви гъделичкат с фотоволтаични електростанции) сметките ви за ток (колите ще се зареждат нощем в гаража) при сегашните цени ще са по 200-300 лв. на месец. ПОМИСЛЕТЕ СИ !

Абсолютно подкрепям! Да допълня, ако му запалим и фаровете през лятото на електромобила, пробега би му се скъсил с 70-80%! Освен ако Шимон Дянкофф и Бойко Боклука не въртят педалите на задната седалка да задвиждат колата и динамото за фаровете!

Иване Иване нищо не вдеваш мойто момче. Например последното ти изречение за 200-300 лева за ток. Синко, а колко ще спестиш от това, че не пълниш резервоара? А това за фаровете - сладур, ако беше виждал електромобил дори на картинка, щеше да знаеш, че има дневни ЛЕД светлини, които намаляват пробега не с 80%, а с 5%. За другите неща ме мързи да коментирам, но може би наистина Боко е виновен, че не просвещава достатъчно народа кое какво означава за простия човечец.

Дали сега не трябва да очакваме инвестиции от страна на Бориславова в производството и/или вноса на електромобили?

Поредния опит за социално инжинерство от страна на държавата, при който държавата се опитва да ни каже какво да си купуваме, в случая ел. автомобили, нещо което за момента е голяма глупост.

Подобни идеи са дискриминативни по отношение на останалите водачи. Нека да им махнат таксите, които имат отношение към опазването на околната среда, но откъде накъде ще имат право да се движат в бус-лентите или да не плащат винетки? Да не би с електромобил да не се експлоатира републиканската пътна мрежа??

То и болното магаре не е съгласно с ветеринаря, ама това не пречи на лечението!

И мен ме радва. Направо се чудя как великите сили чиято икономика е базирана на петрола (Като САЩ и Русия) допускат подобно развитие в повечето държави. До сега всичко в тази посока се саботираше от гадовете.

Ний караме най-еко транспорта, само сено гори, не замърсява въздуха искаме префереции ! Да караме в бус лентата и да може каруците да си ги пркираме в центъра безплатно и с предимство :)))

Много ме радват действия в тази насока. Предишните правителствени тикви работеха само в полза на Русия и Лукойл.

А сегашната правителствена Тиква само играе карти с шефа на Лукойл. И да, прави промени в закони и наредби за 5 автомобила в София. Евала, това е държавно мислене и кадърно управление.

ДО DIDO-ЩЕ ГО ПРЕМАХНАТ КОГАТО ДОГОДИНА ИМ ПЛЮЕМ ПОД ОПАШКАТА НА ГЕРБ.

...от кои си, дето ще плюете под опашката на Герб, че да гласуваме против вас.

Стига евтин еко-популизъм ! Електрически коли струват нереално много - защо не направят като в Израел - най-скъпото в колата са батериите и те са държавна собственост - като ти свърши батерията отиваш на бензиностанция и я сменяш със друга заредена срещу определена сума ! Така цената на електромобила ще е ниска, защото държавата ще плати батериите и електроавтомобилите ще станат масови - ще се пести гориво и ще се опазва околната среда. Но на правителството не му пука въобще за екологията и за хората и затова не взимат никакви мерки освен абсурдните освобождавания от винетки - абе електроколите струват над 100 бона мислите ли, че собствениците им ще се затруднят от 67 лв. за винетка ?

Стъпка по стъпка, колега! Пък ако ви е пресъхнала устата от плюене - пийте повече течности в това горещо време!

Така де, стъпка по стъпка - за 3 години управление - една стъпка за 5 автомобила в София... както се казва - времето е пред нас, първите 200 години ще правим стъпки, пък после... ех, живот, здравей, здравей

А дали ще карат на фарове през деня?

Чудесно. Искаме и застраховка до 50 лв. за такъв автомобил. И всички бонуси да важат и за конверсиите.

ко става в купето на такъв автомобил при -20 и при сегашните +38 градуса

Супер новина. Чакаме и преференции в кеш.

За тия дето се изказват неподготвени. Първо има разлика между хибрид и електромобил. При хибрида колата се задвижва основно от двигател с вътрешно горене, електодвигател работи в паралел и разхода на гориво пада при градско. На извън градско няма разлика. При електромобила колата се задвижва от ел. мотор захранван от батерии. И да има двигател с вътрешно горене инсталиран той НЕ задвижва колата директно, а върти генератор който произвежда ток за ел. мотора. Има смисъл да се стимулират електромобилите ако към тях се причислят и конвергатите родно производство. На обикновен автомобил се маха двигателя, инсталира се ел. мотор, литиеви батерии и контролен модул. По този начин може да се говори за някаква енергийна независимост, колкото и малка да е.

В момента дълбая да убедя Tesla да дойдат у Нас. Знате ги, нали ? :-)

ТИПИЧНО ПО БЪЛГАРСКИ И ТИ РАЗБИРАШ ОТ ХИБРИДИ КОЛКОТО ВИНЕТУ ОТ ПИШЕЩА МАШИНА ИМА ПЪЛЕН ХИБРИД И ПЛЪГИН ХИБРИД И ДВАТА ИМАТ ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ - НО И ДВАТА ИМАТ И ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛ КОЙТО СЕ ЗАДВИЖВА ОТ БАТЕРИИ И ДВАТА МОГАТ ДА СЕ ДВИЖАТ САМО НА ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛ ПИЧ РАЗЛИКАТА Е ЧЕ ПЛЪГИН ХИБРИДА СЕ ЗАРЕЖДА САМО ОТ КОНТАКТА И КАТО СВЪРШАТ БАТЕРИИТЕ МИНАВАШ НА ДВИГАТЕЛЯ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ НА ПЪЛНИЯ ХИБРИД БАТЕРИИТЕ СЕ ЗАРЕЖДАТ ОТ ВСИЧКО - ОТ ДВИГАТЕЛ, ОТ КИНЕТИЧНАТА ЕНЕРГИЯ ПРЕ СПИРАНЕ И ОТ ИНЕРЦИЯТА НА АВТОМОБИЛА, КАТО БАТЕРИИТЕ НЕ СЕ ЗАРЕЖДАТ ОТ КОНТАКТА. КОЕ Е ПО-ЕКОЛОГИЧНО Е ВЕЧЕН СПОР ЗАЩОТО ЗА ТАЗИ ЕНЕРГИЯ ОТ КОНТАКТА ПИЧ СЕ ИЗПОЛЗВА ЯДРЕНО ГОРИВО, ВЪГЛИЩА, ГАЗ И МНОГО РЯДКО ВЪЗОБНОВЯЕМИ ИЗТОЧНИЦИ ..... ТА МОЙТО МОМЧЕ ХИБРИДА СЪЩО Е ЕЛЕКТРОМОБИЛ А КОЙ ТОЧТО ЕЛЕКТРОМОБИЛ СА ПРЕДВИДИЛИ В СЪОТВЕТНАТА НАРЕДБА ТРЯБВА ДА ПРОЧЕТЕШ СЪЩАТА КЪДЕТО ТРЯБВА ДА ИМА ОПРЕДЕЛЕНИЕ ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛ ......

"На извън градско няма разлика. " - глупости!

Над 120 км/ч хибрида изключва ел. двигателя и Приуса ти ще се задвижва само на бензин. Тръгни с твоя Приус от София до Пловдив по магистралата и ще видиш. Временния разход няма да ти падне под 5л. на 100км. Само при комбинирано каране има пестене на гориво, когато хибрида ползва електро двигателя. Затова казвам че извън градско няма разлика с автомобил от същия клас.

Щом гори бензин значи не е електромобил в истинското значение на думата. Провери си значението на думата хибрид в речника. И ако имаш фотоволтаици да зареждаш електромобила, какъв по екологично чист транспорт може да имаш.

Това са първите политици на България с толкова динамични и модерни разбирания за обществени управление.

Направо са се изсипали от модерност и интелект. Само дето и по една книга не са прочели и ме е срам вече като видя някой от тях да срича на екрана - излагация пълна.

Винаги ама винаги ще предпочетем управници, които могат да лъжат звучейки ерудирано пред тези, които прокарват реални европейски мерки.

Смях!

Крайно време беше, да живее Европейския съюз. Сега ако започнат да спират и смърдящите дизели дето правят черни облаци, ще е идеално.

Това е стъпка в правилната посока. Дежурните платени и неплатени плювачи нека си пишат глупостите.

Като прочете човек всички други коментари и после твоя в главата му се ражда само една идея - не знам колко платени драскачи има тук, но малоумните хора, на които Боко може да увие лай*о и да го продаде като торта гараш намаляват - саде - само ти си.

От една страна ще подпомагаме екологията с 5 електромобила а от друга ще караме 3 000 000 да карат на запалени фарове денем. А и акумулаторите на електромобилите се произвеждат по доста неекологичен начин

Тези преференции са, защото електромобилите са едва 5-6 броя.С платените от тях данъци и винетки е като все едно да ги няма тези пари.Дали ще ги има преференциите когато не дай си боже електромобилите станат 100-200 хиляди?...

Не!

Баси смешната PR изцепка, големи бонуси и правомощия за колосалният брой електромобили 5-6 в София....на печелившите, честито!

ще премахнат ли абсурдния закон със каренето на запалени фарове пред деня,който изразходва не нужна енергия и намалява пробега на половина.

Браво. Сетиха най-сетне. Заслужават похвала за такива инициативи.

Автомобилите на газ и метан не замърсяват атмосферата и не изискват кой знае какви капиталовложения.Ако са се загрижили за екологията или за хората защо постоянно повишават цените на газта и на метана, защо не се въведат някакви данъчни облекчения? Електромобилите засега не само са много скъпи, но и смяната на акумулаторите им излиза колкото половината автомобил.И защо нищо не споменават за електрическите скутери-и те плащат всичко като за бензинов скутер.

Към всички пишещи по-долу и мечтаещи да не плащат винетки и данъци... Помислете само ако тези манипулатори от ГЕРБ премахнат винетките и данъците върху електромобилите, намалят ДДС върху храните, както искат много хора, какво ще папат тия майчини сладури? Освен това увеличения брой електромобили ще бръкне косвено в джоба на ББ, защото ще намалеят продажбите на горива от Лукойл. А нали всички знаете за неговите връзки с управата на руския гигант...??? С две думи.... Излишни напъни на министър Добрев, без да го е съгласувал с прекия си началник... Няма да стане!!!!

С някой неща няма как да не се съглася ама за винетката от къв зор ? Нима те не търкат асфалта и не се движат по пътищата ? Ма кво ли пиша се едно ще стане нещо :)

Ти къде си видял електромобил да се движи изънградско. Смешните им акумулатори не го позволяват.

До 5 години батериите ще могат да се зареждат за 15 мин и колата да измината 300 км на зареждане. Тогава да те питам дали с 5 лева за ток или с 50 за бензин ще предпочиташ да си зареждаш колата. Провери Tesla Model S, Nissan Leaf, Mitsubishi i-MIEV

до 5 години - ти чуваш ли се кви ги блещиш - то не се знае утре живи ли ще сме, тоя за след 5 години прави планове

Накратко: 1.Браво !(по принцип за подпомагането на масовизирането на елмобилите) 2.Двойка по бързодействие (на вземането решение) 3.Не на движение в бус-лентата ... А сега да Чуем/Прочетем: А.Колко ще струват елмобилите и как ще се кyпyват/намат Б.Какво ще правим със старите коли Б.1.Ще има ли бонификация при смяна за елмобил Б.2.Ще има ли Програма за изкупуване и рециклаж

Напълно съм съгласен с тези преференции за електромобилите.Само че,всеки би си го купил ,ако има с какво.То няма работни места за достойно заплащане,в провинцията икономиката бере душа.А тези преференции са все едно да ми подарят дворно място на Луната.Абе химера някъква.Добри намерения.

А колко ли ток изхарчва един елктомобил при зареждане от 100 км и съответо емииси произвежда?? И какви са тия глупости в България, където средната работна заплата е 370 евро, а един нормален автомобил струва поне 10 хиляди, да не говорим за тия "електрокари".... Да се разработи евитин и надежден двигател, който не гори петрол, а например

ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ЩЕЛИ ДА СЕ ДВИЖАТ В БУС ЛЕНТИТЕ И ЩЕ РАЗТОВАРЯТ ТРАФИКА- ТОВА КОЙ ПОЛУИДИОТ ГО ИЗМИСЛИ ПОМАЧЕТО ДЕЯНЧО ИЛИ КУЧКАТА ФАНДИ. В СОФИЯ ИМА 5-6 ТАКИВА КОЛИ И ТЕ ТОВАРЯТ ТРАФИКА. БОЖЕ ТИЯ НОРМАЛНИ ЛИСА ИЛИ НА ВСИЧКИ ТЕ АКЪЛА ИМ Е КОЛКОТО НА ВОЖДА БОЧКО + ЧВРЪЧКО, РАЗДЕЛЕНО НА ПИ/ 3,14/

Абсолютно неморална дискриминация и сегрегация е това. Пореден псевдо-държавнически напън. Да не ми се сравняват с Лондон, щото им нямаме нито полицията нито съдебната система нито какъвто и да бил атрибут на нормална държава. Тия дето ограбиха нацията сега с нашите пари ще си добавят допълнителен комфорт. Защо нямаше и няма и досега никакви облаги за метановите автомобили ако толкова ги е еня за екологията? В тая криза да пускаш такива балони е лицемерие и признак, че си толкова далеч от истинските проблеми на нацията и икономиката, че по-далеч няма накъде. Замозабравили се паразити!

Кога най-накрая ще въведете данъчни облекчения за автомобилите с евро4 и евро 5 стандарти? В развитите държави тези автомобили плащат по-малко данъци а в България до 10 пъти повече от останалите!

Когато стандарта ни се повиши. В момента данъците за автомобили са социални. Евтин автомобил - малък данък, скъп автомобил - висок данък. Не е справедливо от екологична гледна точка, но е справедливо от социална.

В по-голямата си част тези идеи показват неразбиране на смисъла на таксите и ограниченията в правилника: бус лентите са за гарантиране на бързото придвижване на АВТОБУСИТЕ! Ако искате направете ленти за електромобили. Винетките са за набиране на средства за рехабилитация на пътищата. Електромобилите не летят по тях - и те са на колела.

Четох из нета, че у нас за старите коли се прави смяна на бензиновия двигател с електрически срещу 3-5000 лв.

тоя сополанко да си избърше нослето преди да се изкаже пред другарчетата си и по бавно за да не запъва

Какво ще се случи, когато броя на електромобилите в София стане по голям от броя на местата в синя зона? За другите МПС няма да има място, а център за градска мобилност няма да има никакви приходи. А това ще стане много скоро.

Кога. През 2208 година ли :-)

До няколко години !

Много просто, ще сменят закона и ще ги обложат и ел. автомобилите. Примери колкото щеш. Сещам се за зелената енергия. Обещаваха скъп ток на инвеститорите сега ги наричат "спекуланти". Обещават ни коли с облекчения - после ще ни наречат "данъчни измамници". Или ще ни вдигнат други данъци за компенсация. p.s. Като цяло планетата няма неизчерпаем ресурс на петрол и рано или късно трябва да измислим друго.

НЕ разбрах тези преференции за всички хибриди ли са или само за чисто ел. автомобилите, които са много малка част. Ако са за всички хибриди то тогава ще гледате лексуси и други скъпи возила в бус лентите и без данъци и винетки.

Много хубави идеи като за законопроекти, ама ... дали изобщо ще влязат в сила и дали ще са достатъчни? При положение че една електрическа кола сега се продава за 70 - 80 хиляди лева, а аз имам възможност да си купя само кола на старо до 4000 лева и то на изплащане или със заем?

Има и бая по-скъпички. редовно виждам луксозни джипки лексус 450h за по 150хилядарки да правят по улиците каквото си искат, а след време и без данъци и по бус лентите.

Ти и заради това само обсъждаш тези коли, а не ги караш! Защото повечето хора не са свикнали да четат и да вникват в текстовете!!! Става въпрос за ЕЛЕКТРИЧЕСКИ автомобили, не за хибридни!!!

А ти случайно да правиш разлика между хибриден и напълно електрически автомобил? Въпросния модел на Лексус е е просто "пълен хибрид" и тези аванти за него няма да важат.

Ами батка като не те кефи ше ходиш с автобуса, градския. Като немаш парички за хубава кола нема да си купуваш. То за дъргел всеки ше намери пари, ама докато има дъргели, ще има и еко такси. Що не се пробваш с колата за 4000 лв да минеш през центъра на Лондон примерно. Няма как. А и едно от най-сбърканите неща в тая държава са брой коли на глава от населението. То колата стана като GSM-a. Всеки с по два три.

Ти що си мислиш , че този закон ще е за мене и тебе? Той ще обслужва тези дето могат да дадат 1.5-2 пъти повече пари за кола щото е хибрид. Има там разни новички колици за по 100000 и отгоре. Е има и за по 50000 ама с размери на трабанче. Тези пари от заплата не се изкарват нали се сещаш.

Ама чети правилно бе колега, законът е ЗА КОН! Не е за нас - некачествения матриал.

между хибрид и електрически автомобил...четете внимателно.

чиста форма на дискриминация и сегрегация.пак богатите са облаготетелствани защото тези електромобили са нови коли и не са по джоба на средния българин.

аззз

и сегрегацията и дискриминацията касаят физическите лица, а не вещите.