Без нови коли с дизел и бензин от 2035-а. Искате ли електрическа?
Чуйте Podcast новините тази сутрин, 15 юли 2021 г.
Обратно в новинатаКоментари - Без нови коли с дизел и бензин от 2035-а. Искате ли електрическа? | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
П.К. (нерегистриран)
Само изграждането на сградите за един съвременен автомобилостроителен завод поглъща 2 милиарда долара. Без технологичното оборудване. Не като за "инвеститора" на Кирчо за китайската рикша...
Колите на бензин, дизел и газ ще изчезнат (нерегистриран)
от пазара и производството когато петролната индустрия спре да е доминиращ световната икономика и политика фактор! Заради петрола се водят войни по света и в близкото столетие още няма да има какво да го замести в качеството му на сравнително лесно съхраним и преносим високоенергиен източник. Да се спре използването на петролните продукти като енергиен източник означава да се предприеме следващата стъпка към премахване използването им в авиацията и корабоплаването, а това няма нито как да стане, нито които да е заинтересовани от ползването им и получаващи милиардни печалби от тях и работещите с тях транспортни и други средства мултинационални икономически и финансови фактори да го позволят!
аха (нерегистриран)
казваш не спряха в европата вече сламките и чашите за кафе за еднократна употреба. Казваш не осъдиха VW и останалите компании, казваш че ВЕИ в Германия не произвежда повече ток отколкото всички фосилни източници на енергия... ок в коя година живееш?
И какво като ги спряха сламките, чашите и другите пластмасови прибори за еднократна употреба?! (нерегистриран)
Спряха ги защото преработването им не носи печалба, за това ги спряха! Да не мислиш че толкова са загрижени за опазване околната среда?! Ако бе така нямаше да позволят вноса и производството на ГМО хранителни продукти и ползването на опасните за хората, животните и цялата природа хербициди и пестициди! Ти се запитай в кой свят и в кое време живееш! Спира се това което не носи лесни и бързи печалби!
Аха (нерегистриран)
Преработка? Далавера? 30 години имаха далавера???? Я малко опорните точки. Подскочи към ГМО за което не знаеш нищо дори.
Гошко (нерегистриран)
Не се палете толкоз до 2035г. още стотина пъти ще си сменят мнението и сроковете...! Айде лек ден!
... (нерегистриран)
Българина иска да му е еФтнико. Не му пука какво лайна яде и какви газове диша детето му. Важното да е еФтинко и да е много. И това е нещо нормално. Собственото оцеляване е къде къде по-важно от това на децата, да не говорим внуците. Българина никога не е виновен. Винаги управляващите го са виновни. Той не. Ще създаде 1000 конспирационни теории как този и онзи иска да го заличи от земята щото много се интересувал точно българския народ да изчезне. То не бяха програми, то не бяха чипове, то не бяха ваксини и 5Г-та.ю Ама продължава да лапа аспуха на дизела си без катализатор и децата му играят на топка по паркинги фрашкани с такива коли. Ама разбира се. Боледуват щото другите са решили, че трябва да боледуват. Електро-мелектро.. ала бала. УстаФка беееее Долу бееееееееее
25 (нерегистриран)
Не само българина, а ВСЕКИ иска да му е евтинко!
... (нерегистриран)
Малко бъркаш. Поживей малко в по-развити страни. Познавам професори който ходят с КОСТЮМ и КОЛЕЛО на работа. Що ли? Познавам доста студенти и аспиранти които си купуват САМО био продукти (на кирлива 1000-1500 евро заплата от които 400 им отиват за жилището в което живеят). Що ли? Познавам германски певци които си купуват дрехи втора употреба, нищо че са милионери. НЕ... не е от стиснатост. Дават доста повече за благотворителност отколкото за дрехи. Една от колежките ми е на мнение че самолетите трябва да са 10х по-скъпи за да не се джитка за щяло и не щяло из европа. (аз не съм на същото мнение) Но всичко това е до възпитание и ВЪЗГЛЕДИ най-вече. И колко далече виждаш.... дали до носа си и само за гъза си... или за децата и внуците си.
№ (нерегистриран)
Това, че "познаваш" такива единични случаи просто потвърждапа общото правило!
... (нерегистриран)
не... не са единични. Определено не са. Просто ти дадох по-фрапиращите за да разбереш (или поне се опиташ) за какво става дума. От 22 човека в на шия институт които си готвят тука за обяд и винаги с БИО продукти - 2ма са вегани, 8 вегетарианци и ВСИЧКИ 22ма ТУКА на ОБЯД не ядът месо. Замисли се. Не бързай със заключение на базата на хипотези без да имаш факти.
анонимен (нерегистриран)
Многоточие, трудно ще се намери сечение между твоят германски частен случай/пример и нашенската действителност, която е друг частен случай. И за да не словоблудстваме на воля за бита и съзнанието, според социалния статус и местообитанието, нека спрем дотук. Лек ден!
... (нерегистриран)
що не вземеш да се върнеш на първия ми пост и да видиш колко си се отклонил в страни от него само и само да кажеш нещо?
Боклук от бсп (нерегистриран)
Това са последствията от действията на европейските социалисти и зелените. Нов марксиско-либерален социализъм насърчаващ хомосексуализъм.
А (нерегистриран)
Самолетите кво ги правим след 2035?
Нда (нерегистриран)
Ами акумулаторите? След 5 години са за боклука, а рециклирането им е голямо замърсяване.
за боклука си ти (нерегистриран)
новите батерии се рецийлират на 98 процента ВЕЧЕ, да не говорим след 15 години.
анонимен (нерегистриран)
пич, искаш ли да ти подаря няколко ;d.ur почти мъртви и съответно готови за рециклиране LiB, да си ги рециклираш на воля до заветните 98%?!! Само за сведение, ФауВе наскоро отвориха първия си завод за рециклиране на батерии от електрически превозни средства. Пилотен проект в Залцгиттер, Гермвания. Те, дето имат зад гърба си опита, технологиите, парите и още каквото там се сетиш, към настоящия момент планират да рециклират до 3600 батерии годишно. Оттук-нататък може да се сещаш и сам. Колкото до товите 98%, ще префразирам думите на Пол Андерсън от Университета в Бирмингам: "Понастоящем в световен мащаб е трудно да се получат точни данни за това колко % от литиево-йонните батерии се рециклират, но стойността, която най-често всички цитират, е около 5%". Това го казва човек с достатъчно години опит и практика в този сектор на новите технологии. Не случайно е и един от шефовете на Бирмингамския център стратегически елементи и критични материяли (BCSECM).
Бохи (нерегистриран)
И почваме да връщаме лития в почвата, откъдето е изкопан…
Б (нерегистриран)
Самолетите са едва 5% от производсвото на СО2. И отгоре на това например в Мюнхен - си ги произвеждат сами от .... ВЪЗДУХ. Как... ми седни и прочети малко вместо да си играеш с ИП сменячката.
27 (нерегистриран)
Какви самолети, какви 5 лева! Че то кравите във фермите отделят огромни количества замърсители на въздуха, и на почвата, и на водата...
Ох бох (нерегистриран)
Всички долу! Да е в тона на коментарите под статията :)
! ! ! (нерегистриран)
Бахти цензурата! Нещастни промити мозъци ли имат модераторите/редакторите, които си въобразяват, че са нещо повече от останалите, и могат по собствена преценка да трият каквото не им харесва... P.S. Разбира се, и този пост ще бъде изтрит след секунди.
До шофьора (нерегистриран)
Предимства: евтина поддръжка, добро ускорение, токът е ток и няма вече риск от некачествен бензин или дизел. Проблемите: Хората искат нормален голям автомобил с който да можеш да пътуваш навсякъде (до морето, в чужбина). А компаниите засега наблягат на малки градски коли които трудно могат за бъдат единствен автомобил или на ултра премиуми които са с ненужно висока мощност и ненужно много екстри на твърде висока цена. Реално електрически автомобил с купе например като на шкода октавия или шкода суперб с мощност от 150-200 коня и батерия 120 киловата на пазара няма. Тесла като габарити са най-близо до истинска кола и затова станаха толкова успешни дори в Европа.
22 (нерегистриран)
1. Токът НЕ е евтин 2. Ток се произвежда чрез ЗАМЪРСЯВАЩИ производства 3. Евтина поддръжка? Питай колко струва една батерия... 4. Добро ускорение? А това, че пробегът ДРАСТИЧНО намалява при "добро" ускорение? А при включване на климатик или парно? Дори и за включването на фаровете почваш да се замисляш. 5. При липса на гараж, в който нощем да се зарежда колата, какво правим? 6. Потресаващо малкият пробег прави почти невъзможно излизането от големия град на по-голямо разстояние. Когато след 150-200 км установите, че трябва да зареждате няколко часа, за да продължите, ще ви светне някоя лампа в главата. 7. Цената масово могат да си я позволят в някои други държави, където има и големи дотации. При нас ел.колите са и ще продължават да бъдат екзотика още много дълго време. Между другото, возил съм се в коли, преправени да работят с Браунов газ. Акумулаторът с 12 волта е достатъчен за разграждането на водата. Допълнително се правят настройки по запалването, но това не са невъзможни неща. Всъщност отдавна има такова производство, дори и в България. Но докато не свърши нефта, няма да ни позволят нещо евтино. А според последните проучвания нефтът не се получава от органични фосили. Доказателства има много. Не случайно вече изчерпани и закрити нефтени кладенци след десетина години се оказват отново пълни.
26 (нерегистриран)
... а за некачествения бензин или нафта да не говорим. В ЕС зареждам, и колата работи перфектно, не пуши, разход – около 5. Зареждането в България води до облаци след колата и разход около 8. Да не говорим и за комплекта гуми с джанти поради прекрасните български пътища.
@ (нерегистриран)
Статистика от ЕС: 1 от всеки 5 закупени ел. автомобили е върнат – заради голямата разлика между реклами и действителност. А батериите, както и останалите компоненти в една кола, се произвеждат с ток от ТЕЦ-ове. Те обаче не са в ЕС, и съответно не виждайки замърсяванията, решаваме, че няма такива. Същото е с FAP-филтрите на колите. Настроени са да изгарят събраните сажди, но не в града, където ще го видим, а на магистралата. Големите ГЛОБАЛНИ замърсители са други. А в случая ОТНОВО става въпрос за печалби...
Гост (нерегистриран)
То е ясно, че играта не е за да опазим околната среда. За опазване на околната среда има една много лесна мярка която може да се наложи. Минимална гаранция за нов автомобил 20 години, минимална гаранция за битова техника 30 години. От това, че постоянно произвеждаме и хвърляме замърсяваме много повече отколкото разликата от това дали ще горим 8 литра на 100 или 7 литра на 100. Със съвременните технологии за компютърни симулации могат да бъдат създадени автомобили които да не се чупят при нормална употреба. Просто никой няма изгода от това. Целта е да купуваш постоянно.
23 (нерегистриран)
Че то и първите найлонови чорапогащи, пуснати преди стотина години, са били вечни. Не са случайни приказките, че ако скъсаш ремъка на колата, сваляш на жената чорапогащите. Така всичко влиза в употреба. И жената , де. Но все пак производителите са се усетили около шестия месец на продажби, точно преди да фалират.
1 (нерегистриран)
за 16 лв. тесла стига от варна до софия
Фиат пунто (нерегистриран)
Аз стигам с 20 лв. на газ.
Шофьор (нерегистриран)
Докато не подкараш електрическа кола не разбираш за какво удоволствие става въпрос. Ускорението е като на състезателен автомобил. Икономията е зашеметяваща, а поддръцката евтина в сравнение с ДВГ. Трябват ти само гуми, акумолатор и течност за чистачки!
Въпрос!?! (нерегистриран)
Как стои въпроса с отоплението зимъска!?!
Шофьоръът (нерегистриран)
Питай норвежците. Отоплението е перфектно сутрин станеш хапваш, отвориш си приложението на телефона. Писнеш климатика в колата и докато стигнеш до нея тя е размразена и вътре е 20 градуса.
ХА ХА ХА (нерегистриран)
И цената 30 000 евро от горе! Заминаха икономиите.
Шофьорът (нерегистриран)
Така ще се научите да си пазите и поддръжкате колите, не като почне нещо да се обажда, шъц у мобилето за продаване.
Ми (нерегистриран)
Няма проблем всички да караме електрически Китай ни е брадска държава там ще ни направят милиони Цените са високи а нямаме пари. Койййй каза че електрическите не замърсяват. Ми тока от въглища ми докато се направят батерий а те са в Китай тука е чисто.
До Шофьора (нерегистриран)
Предимства: евтина поддръжка, добро ускорение, токът е ток и няма вече риск от некачествен бензин или дизел. Проблемите: Хората искат нормален голям автомобил с който да можеш да пътуваш навсякъде (до морето, в чужбина). А компаниите засега наблягат на малки градски коли които трудно могат за бъдат единствен автомобил или на ултра премиуми които са с ненужно висока мощност и ненужно много екстри на твърде висока цена. Реално електрически автомобил с купе например като на шкода октавия или шкода суперб с мощност от 150-200 коня и батерия 120 киловата на пазара няма.
НОВ (нерегистриран)
В България сме лесни,до 2035 г. няма да остане и един километър магистрали !!! Да му мислят в Европа, където трябва на 60 км. разстояние по магистралите,да правят зарядни станции!!!
Filo (нерегистриран)
Ток имах предвид.
Filo (нерегистриран)
А той откъде?
Хи хи (нерегистриран)
В нашето семейство имаме три коли. Четвъртата е на път! Кво праим!
Ми (нерегистриран)
По новите изисквания колите с двигател за. скаб и държавата ще ви даде нови електро коли.
Има едни бавнотракащи моторетки (нерегистриран)
Които хем искат да живеят по-добре, хем не мислят за икономиката и за другите хора, явно или са израстнали без да са си дали много зор за това, което са получили или са израстнали в семейство на хора без много мозък. Слаби са както в главите така и в телата.
ХА ХА ХА (нерегистриран)
Чудно ми е , от какво ще произвеждате гуми и смазочни материали за ел. колите?
ИСКАМЕ, как да не идсаме?! (нерегистриран)
Но искаме и прилични заплати, да не говорим пък за болната тема - пенсии!!! /пардон, ако настъпих някого или бохчата му/! Защо продължавате да се бъзикате с ошушканото население и по мариантоанетно му да им предлагате пасти когато нямат стотинки вече и за хляб /който впрочем също поскъпна/?
Заплатата ти (нерегистриран)
Зависи от теб!
Европеец (нерегистриран)
България уонтс ю ама в другия живот. В тоя - Германия по те иска
А па пенцията баш! (нерегистриран)
ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА
Поредните (нерегистриран)
Двама некадърници, които смятат, че някой им е длъжен! От липсата на грамотност си личи, че не заслужавате нищо повече от социалки!
фесоглава лисица (нерегистриран)
Поредния АЙ ТИ или приближен на властта усвояващ обществени поръчки наготово или държавен служител с протекции. Но с партийна книжчица в джеба
Хахаха (нерегистриран)
Поредният, който работи и печели честно заплатата си! Учи и се развива. Без политически или държавни протекции! Жалка картинка сте българските дрипльовци! Хем некадърни, хем мързеливи... та и прости! В тази разсипана от вас страна има и такива, които наистина работят, развиват се и печелят много добре! Да, заплатата ви зависи само от вас!
090 (нерегистриран)
Заплатата ти (нерегистриран) Зависи от теб! Зависи на около 25-30%.... В Булгаристан на 15%... Ако продваш наркотици или работищ в "индистрия", която ограбва милиони или води до смърта на милиони може да е по-висока. Ако не си съгласен - духаш супата ! АЙДЕ СТИГА ДЕСНЯШКО-ПОПУЛИСТКИ ЛЪЖИ ОТ ПРОФЕСИОНАЛНИ ЛЪЖЦИ КАТО ТЕБ !
Моята е 7К (нерегистриран)
Без политика, без Иют. Работа, учене и развитие! Дрипльовците като вос само могат да мечтаят! Бедни, болни и прости!
бравос! (нерегистриран)
Ако ти е 7к заплатата и висиш сопол във форум, значи или правиш далавери, или криеш данъци или си на държавна хранилка с поръчки. За 7к даже в държавата, където живея нямаш време за форуми......
АЗ (нерегистриран)
Ако има изградени станции за зареждане на автомобили на ток,за колко време ще се зареждат батериите,защото ако сме тръгнали на работа няма ли да закъснеем ако батерията се зарежда поне за един час.Ще има масово закъсали автомобили по пътищата.
Има, или нема такъв народ!?! (нерегистриран)
Клошари в електрички!
Да (нерегистриран)
Ако решат проблема с пробега и зареждането на батериите! До тогава бензин и толкова!
Илиян (нерегистриран)
Ти колко изкарваш с едно зареждане, каруцарю?!
офф.. (нерегистриран)
6 на сто бандзин, 40 литра резервоар зимай молива и сметай.
Винаги (нерегистриран)
Доказваш, че си мега прост! Такива като теб трябва да бъдат връзвани и изтрелвани в дълбокия космос. Поне едно полезно нещо да свършиш. Кретеноид!
Илиян (нерегистриран)
6/100 в мечтите :D Поне 8/100 харчи дръгела ти !
Илиян Олигофренидис (нерегистриран)
Кретеноид!
Кретене (нерегистриран)
Мазда ЦХ5 на една година 8/100. Не всички са прошляци като теб! Боклук долен!
Илиян (нерегистриран)
Електромобилите имат един недостатък ! Няма как да се правите на разбирачи и да го ремонтирате пред блока , каруцарю !
Илияне (нерегистриран)
Един четвъртит на батерии за теб барем млъкнеш!
Оле (нерегистриран)
Не е истина колко си прост! Разбери, че не всички са бедни като теб! Накои караме нови коли, а такива като теб само седят и гледат! И така е честно!
Каруцар на нов Jeep (нерегистриран)
Вози се по БДЖ!
Илиян (нерегистриран)
Карате нов внос на 100 Хил км!!!!
Хубав въпрос (нерегистриран)
В Рая на секънд хенда и новия внос...
НАЙ
Джип се разцепи на 2 при удар в дървета в Пловдив, загинаха момиче и момче на 20 и 21 г. (снимки)
"Уолстрийт Джърнъл": Руските бомбардировки на Украйна са по-смъртоносни от всякога
Шофьорът на разцепения джип в Пловдив - с книжка от 3 г. и провинения на пътя
Шофьорът на разцепения джип с 16 нарушения за 3 г., сред тях 5 акта за колани и скорост
Задържаха собственика на пистолета, с който синът на Явор Божанков простреля леля си в Арбанаси
"Уолстрийт Джърнъл": Руските бомбардировки на Украйна са по-смъртоносни от всякога
Джип се разцепи на 2 при удар в дървета в Пловдив, загинаха момиче и момче на 20 и 21 г. (снимки)
АП: Русия не иска Харков, целта е да отклони ценни украинските резерви от фронта в Донецк и Луганск
Шофьорът на разцепения джип в Пловдив - с книжка от 3 г. и провинения на пътя
Украинската армия призна за успех на Русия в Харковска област