Коментари - Божков си иска 6 млн. лв. от БДЖ | dnes.dir.bg
назад

Божков си иска 6 млн. лв. от БДЖ

Националният изследователски институт по транспорта, който е собственост на бизнесмена Васил Божков иска 6 млн. лв. за да сертифицира жп вагони. Института е монополист в тази дейност.

Обратно в новината

Коментари - Божков си иска 6 млн. лв. от БДЖ | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

елементарно. променете закона. имате и мнозинство в перламента. тогава и министъра ще спазва закона.

Абсолютно, и всички закони които не ви отърват. Така хе ще спазвате законите, хем ще правите каквото ви отърва. По Андрешковски

Значи, че Божков е платил на хора от НС да прокарат този текст, че трябва срптификат.Щото той е монополистът там и му трябват пари от нищо.

Абсолютно правилно! Олигархията няма партийни цветове. До таквъз морал не е дорасла...

този институт трябва да задължително да бъде държавен, така както е държавна и инфраструктурата на железниците.В случая крадливият и безскруполен престъпник Божков го е купил като при това си е осигурил тези 6 милиона да му идват в джоба всеки 5 години.Плюс това има у нас и други жп превозвачи и от тях ще взима пари - ето ти идеален бизнес издаваш някакви сертификати на нещо което така или иначе е сертифицирано и си лапаш милиончетата.При гласуването на закона за железниците тая гад заедно с краус и още няколко други безродници и предатели на България заложиха тези мини за да има от къде да лапат.Самото разделяне на железницата на БДЖ и НКЖИ беше началото на този процес.

НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ДА СЕ НАЦИОНАЛИЗИРА ТОЗИ ОКТОПОД И СА НАТИКА В ПАНДИЗА? И ЗАЕДНО С НЕГО ВСИЧКИ ДЪРЖАВНИЦИ КОИТО СА МУ ПОМАГАЛИ?

"В Закона за железопътния транспорт е записано, че по ж.п. линиите могат да се движат лицензирани превозвачи, които притежават сертификат за безопасност." "Според шефовете на БДЖ и НКЖИ, а и според самия транспортен министър Александър Цветков сертификатите не са важни" АЙДЕ-Е-Е, И ТОЯ ГЪРБАВ МИНИСТЪР ЗАКОНИТЕ ГИ НЯМА ЗА НИЩО!!!

Ясно, че тази дискусия не е за циркаджии, нито пък за Иванчо и Марийка. Без да съм гербаджия, цитирам министъра "..Техническото състояние на вагоните се установява с техническите прегледи, а не със сертификат. Затова, когато няма някаква конструктивна промяна във вагоните и локомотивите, не се налага и съответно подновяване на сертификата..". Всеки технически грамотен (било то циркаджия, гербаджия, или марсианец) ще го подкрепи, защото сертификат се издава еднократно за съответствие с техническите норми, а периодичния технически преглед установява текущото състояние за годност съгл. сертификата. И т.к. законът противоречи на този технически (и правен) постулат, то той трябва да се промени или да не се прилага в сегашния му вид.

Явно ти си единственият,който разбира от тази материя.

ами какво се учудваме - вижте год.тех.прегледи на МПС. нали ги извършват частници.Вече не проверяват нищо по изправността .Може и да си без калник - пак минаваш.Да не говорим за неща на които преди години в БГ се държеше. Ами екологията,катализатоите, вредните емисии, че то 90% трябва да не се допускат.НЕ ВСИЧКО Е РАЗЛИКА В СТАНДАРТА С БЕЛИТЕ СТРАНИ. И неща които не изискват много пари не се правят.Но дори и да струват пари.ок.Ами който има доходи той ще ползва кола.Че в магазина нима можеш да си вземеш всичко???

Тоталитаристите са навсякъде ! ВСЕКИ трябва да може да има кола, без значение какви са му доходите, образованието, произхода на майка му и баща му, квартала в който живее и още каквото се сетиш. Тьй като извратеняци като тебе са създали централизираната икономика и са съсредоточили всичко в няколко града се налага нормалните хора да се придвижват по някакъв смислен начин. Карането на кола е ПРАВО на всеки именно заради незачитането на свободата, което е превърнато в практика последните години. За какво се махнахме от съветския съюз - за да ни сложат европейски ли ? Вместо референдуми ни натрапиха бюрокрация и мафия. Вместо свободна конкуренция - организирана престъпност. Когато процедурата за извършването на нещо стане по-сложна от самото нещо значи администратора е за як кютек ! Не може органи, които не са изборни да определят важни неща. Обществото е създадено само и единствено за да ни е удобно, нямаме нужда от правила, които са в наша вреда. А относно въпроса в статията - борят се две олигархии, какво друго. Ако имаше отговорни лица щяхме да имаме модерни железници и модерни заводи за поддръжката им. С високоплатени и престижни работни места, естествено.

ideyazabulgaria.org

за свобода, в последните три изречения си прав, но не в предишните. Тоталитаризма ,бюрокрацията и организираната престъпност не са пратени от Европа, щото развитите европейци нямат такива явления, те живеят богато и обществата им развити, държавите им силни, щото имат високо развито демократично съзнание и приложени железни обществени правила, като най важното е ВЪРХОВЕНСТВО НА ЗАКОНА. До това дередже се е докарал САМ българския народ, със своето ниско обществено съзнание, не познаване демокрацията и непознаване на правилата на развитите европейски демокрации, от там и на умението му да ги приложи в България. България вече 20 години се движи без обществените правила и без върховенство на закона , в хаос, липса на държава, с родена престъпна олигархия сраснала се с държавата, политиците и директно прегърнали се с организираната престъпност. Европа казва за България, че престъпниците и вместо да пълнят затворите, пълнят парламента. А там ги е вкарал само българския избирател със свободния си вот- значи със своето собствено СЪЗНАНИЕ. Престанете да търсите врага от вън, а го вижте в своите глави и среди в България. ЕС сега е само механичен сбор от държави , но нас ни вкараха в него с една единствената полза за нас- да се доберем до сърцето на развитите европейски демокрации, усвоим най-добрия техен опит и го приложим в своето общество, за да станем като тях богати и демократични. Ако сме вън от ЕС, значи сме вън от Европа попадаме отново в железните пипала на ориенталския свят и Турция. Идея за България- алтернатива на статуквото

Какви са тези частни лица, които отговарят за държавни структури от стратегическо значение, даже свързани с отбраната на страната? Не случайно кадрите за този вид транспорт се обучават във военно училище. Ама...сигурно не ги разбирам тия работи.

Иванчо, нито си технически грамотен,а още по-малко мислещ.Технически грамотният човек не може да измисли(Създаде) изделие(Документ) противоречащо на ЗАКОНА.А ако направи такова нещо той попада под ударите на закона.

Какъв закон ма Марийке, къзе този закон и има ли праворъдие и правоприлагане в Блъгария. Що не се скриеш ма манипулаторке. Кой те прати тук да говориш за закони- ГЕРБите ли или Божков? Те какво разбират от закони и спазвали ли са ги веднъж тези закони? Куха лейка!

правилно за какво ли са тези закони, можем и без тях. но защо аз като прекрача закона си нося последствията, а един министър ще е над тях. голям пример няма що. колкото тъп и безмислен да е един закон, все пак те/политиците/ са го измислили и те трябва да го махнат ако не им изнася. ама не за мен да важи а за министъра да не важи.нали затова са там да защитават наште интереси, ама май си гледат джобовете повече.

Марийке, Марийке, затвърждаваш нивото си от вицовете. Човешкият разум може да създаде всичко, което може да бъде създадено. И когато е полезно за човека, ще бъде узаконено, или променен закона, ако му противоречи. Ако законите не вървяха след техническите постижения, щяхме да сме в каменната ера. Ако влакът е спазвал закона, без последния да е бил променен, щеше да се движи и досега с 6 км/час!? Знаеш ли за човечето с червено флагче пред локомотива на Стивънсон? Но ти си Марийка - кифла от вицовете, или или набързо купила си юридическа диплома, без да знаеш нещата от живота?

Иванчо,тук се изказваш и под друго име.(Божков си иска 6 млн. лв. от БДЖ)Явно имаш нещо против института,който сертифицира.Явно там те стяга чепика!

Националният изследователски институт по транспорта, който е собственост на бизнесмена Васил Божков+ абе Божков да се обяви направо за държава България и въпросът да приключи. Май обаче ще срещне котра в лицето на ББ- той сега иска да я държавата...От български олигарх по- високо, по -дълбоко , по- крадливо и по- престъпен душманин нема...Да ми мисли българский народ, който ги е създал с акъла си...

Господа доколкото знам сертифицират се нови конструкции, изделия или модели въвеждащи се в експлоатация. Веднъж въведени подлежат на технически прегледи - периодични или годишни. Колкото за собствеността на националния институт, какво се чудите нали трябваше да се разграби държавата от сините и червени боклуци.Нали затова се правят реформите за да се взема държавното и да се пълнят гушите. Да се готвят болниците, защо не и затворите (в Англия има вече), КАТ, полиция ,армия.Гражданите няма от какво да се страхуват, ако някоя частна институция действа противозаконно, нашата "кристално чиста" съдебна власт ще защити ощетените. Преди бяхме най- точните комунисти след СССР всички бяха с ляв или десен уклон, сега сме по- пазарни от най пазарните. Циганите крадат движимо имущество, а българите окрадоха собствената си държава и това ще продължи до пълното и унищожаване. Ще станем за смях пред цял свят.

Ами ако не съм запознат няма да пиша, колега!!!Наясно съм какви хора работят там и какви в структурите на БДЖ... Виждам, че си в системата и ще те питам само до колко разбирате ор коравина и еластичност... щото при последните разработки за рециклирани вагони твои колеги, а може би и ти не знаехте колко е изискването!? А за такива дупедавци, които излязоха от института за да обслужват хора, които им обещаха повече не ми се говори... Тук не става дума кой какво може, а за начина по който държавата (която си и ти ) не спазва законите, направени от нея!!!

Колега, завършил съм ЕЖПТ в ТУ /МЕИ/, с достатъчно стаж в ремонта и експлоатацията на пътническите вагони. Познавам добре предишната серия /63../ рециклирани вагони по унгарска технология на Дряново, но последната изработка на Септември е пълна пародия, лицензирана от Института в Илиянци, за който става дума. А как ще коментирате 50 годишните спални вагони лицензирани пак там. Всичко е за пари.

Хайде сега, защо пък намесваш и Септември... Би трябвало да знаеш, че последният вариант на рециклираните вагони е по един и същ проект, който се изпълняваше от двата ни завода за пътнически вагони-Септември и Дряново. Забележи, че замисъла беше вагоните да са една и съща серия!!! Но... разлика в двете модификации има толкова много, че се чудя колега, ако влезнат два вагона при Вас (от Дряново и Септември) дали ще имате в наличност части за да подмените или екипирате и двата вагона. А тези вагони (доколкото чувам изявленията на министъра) от нова година ще обслужват т.н. "бизнес класа"!!! Не пиша тези неща за да влизам в пререкания, най малко с хора от сферата, а за да стане ясно,че се взимат решения, които контрастират на действителноста. Пишат се неща, които са извадени от контекста и сложени там, където някои трупат дивиденти. Докога ще четем написаното без да си задаваме въпроси и не само да си ги задаваме, но и да се научим да си отговаряме, ако не сами, то от хора, разбиращи от това, което ни интересува!!!

Забавно - "Националният изследователски институт по транспорта, който е собственост на Бизнесмена Васил Божков". Хем е национален, хем е частна собственост...

КЪДЕ Е ПРОКУРАТУРАТА - ПРОСТО НЯМАМ ДУМИ!!! ЗА БОЖКОВ ТРЯБВА ЗАТВОР, ЗАРАДИ СЪСТОЯНИЕТО НА КОМА, В КОЕТО СЕ НАМИРА БДЖ!!! ПОЗОР!!!

Много интересно - как така Национален (!) изследователски институт по транспорта е собственост на частно(!) лице? И каква отговорност носи за сертифицираната транспортна техника, но не и за разпределителните съоръженията по мрежата? И как така не някои вагони не фигурират в списъците на БДЖ? Май целта е да "въртим" едни вагони - ама за скрап ли са, нови ли са, "рециклирани" - печалбата да не се губи, а че са опасни? Та Той не се вози на влак.

Такаааа... Ха сега държавата БЪЛГАРИЯ, да си поиска тези 6 млн.лева от човека, който е продал този Национален институт... - монополист, на лицето Васил Божков... Защото В.Божков, най-вероятно е превел поне 20 млн.лв.по сметката на този държавен чиновник, за да се сдобие с Института... Когато Държавата, България, в лицето на Министър председателя и Прокуратурата, подде аргументиран иск за това в Съда, тогава ще призная, че я има. А аз ще се почувствам горд и защитен в нейните граници... Дотогава ще считам Държавата Бългатия, за територия, обозначена в Google maps, като Bulgaria

Правилно дедо Йоцо, да се търси из държавническите среди на БСП. Не без известно е, че личето В. Божков стои зад БСП и един от олигарсите, управляващи партията?

Това си е чист рекет над държавата. Всеки знае, че Божков е един от олигарсите ръководещи корпоративната бизнес картел- БСП. Дали правителството на Борисов ще му изпълни желанието, няма никакво значение, понеже това ще се даде тази общесвена поръчка на олигархията седяща зад картела ГЕРБ. Цели 20 години апашки се крадеше държавна собственост от всички управляващи картели. На всеки е ясно като бял ден, че картела ГЕРБ не се различава от картела БСП.

Националният изследователски институт по транспорта е собственост на Божков?!?!?!?! Каква е тая глупост,как нещо национално ще е частна собственост ???????

Докога Лукойл, Булгаргаз, НЕК, сега и този Божков, НЗОК ще са МОНОПОЛИСТИ в малка България? Защо не влязат други европейски фирми? Хем цените им ще спаднат както стана с мобилните оператори, хем ще станем по-европейци.

Да, ама транспортният министър по Дарик каза, че европейското законодателство не изисква такова сертифициране. А по Конституция то е над националното. И каза, че е поразчистил разни хора през седмицата, които са спрели подвижен състав, защото нямал Божков сертификат. Кофти, още едно кранче затвориха, а конгрес идва

въпросче - кой му го е дал това сладко институтче, което очевидно има монопол върху сертифицирането на подвижен жп състав? още едно въпросче - какво изследва националния изследователски институт, когато не се занимава със сертифициране на вагони и локомотиви?

За какво ли са тези закони в държавата след като самите министри не ги спазват и призовават даже подчинените си да си затварят очите. но явно някои си мислят че са над закона, защо ли дат Бойко си затваря очите за протежета си. Но явно далаверите от търговете за стари вагони е ясно къде отиват, но за сертификати няма и стотинка. Що ли? По важно е да се врътнат няколко милиона за стари кочински вагони, вместо за безопастност. ДО кога ще търпим това???

Чети бе, ужасния! Ново сертифициране не е необходимо, когато техническото средство е прието за редовна експлоатация (Европейски норми). Ти да не си сертифицираш скапаното возило всяка петилетка? Караш го само не технически преглед (Ако не минаваш и по документи). А влаковете преди всяко излизане от депо минават технически преглед със заверка на документи. Или да пълним гушите на мутрите с парите си?

Иванчо,явно си много тъпо герберче.Министърът има право да предложи да отпадне това изискване в закона.Но не може да нарушава закона!

Я напишете имената на гласувалите подобен закон и създали този монопол за рекет от държавата. От журналистиката се очаква това, както и да отиде и им зададе въпрос защо вършат такива безобразия, а после се мазнят и ни поучават. Напишете ги кои са и нека знаем, когато се гласува, какви ги вършат родни политици

Министърът няма никаква представа от жп транспорт и мерки за безопасност. Реално погледнато се опитват да премахнат сертифицирането, защото 80% от влаковете в България не са в техническа изправност и са опасни. Аз не бих се возил на каубойските влакове на БДЖ.

На английски "гост" означава "призрак". Та питам тоя призрак кой му е сартифицирал колата, ако сам кара кола или си има наемен шофьор? Техническите прегледи са единствените, които доказват годността на всяко возило - както е с колите (ако, разбира се, са нормално направени). А жп вагони и локомотиви май се проверяват за изправност всеки ден и това сартифициране е измислено еденствено за да се пълнят нечий гушки.

Аз, ако си спретна сам технически преглед на колата, дали ще имам проблеми като ме спре някой КАТаджия като изскочи из зад храстите?! Не ставайте смешни неможе ежедневните "проверки" на БДЖ да заместят проверка от специализиран/сертифициран орган!

Този е най-големия рекетьор... Ега ти и държавата сме ..... Пфууу

Какво излиза?В закона е записано,че трябва да има сертификат,който се заверява на 5г.Някакъв министър заявява,че влаковете ще се движат и без сертификат.Тук този министър нарушава закона.Друга е приказката за частният национален институт.

Национален? Хахахахахахаха. Божков - олицетворение на нашата нация!

да му пратят данъчни и ДАНС да видим какви данъци е платил.И как вярно Национален, пък собственик на съмнителен тип

Срамота. Какво пречи да се направи нов? Преди не се даваха подробности ама явно грабежа при БСП(Комунисти?) е тотален. Не случайно по света се страхуват най много от комунизъм т.е. ГРАБИЗЪМ.

Предлагам да се сертифицират от чужбина,може и по-евтино да излезе...например Словакия или Унгария........

На подвижния състав /локомотиви и вагони/ се извършват планови ремонти и технически прегледи в съответните заводи и депа, съгласно действуващите правилници и наредби с указани срокове ,цикли и обем ремонтни дейности .Това е регламентирано и се следи от органите за безопасност в БДЖ и Изпълнителна агенция към Министерство на транспорта.Въпросните сертификати са една ненужна формалност,плод на лобистки интереси ,прокарани в интерес на божковия институт респективно съответния холдинг ,свързан с червените пари.

Що някой не купи и министерски съвет за 6 лв. та да се оправи тази смотана държава.И да му дадат народното събрание като бонус.

Давам левче .

Националният изследователски институт по транспорта, който е собственост на Бизнесмена Васил Божков ...И КОЕ МУ Е НАЦИОНАЛНОТО. И КОЙ ПОЗВОЛИ СЕРТИФИЦИРАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ ДА Е ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ?!?! АКО НАИСТИНА НЯМА ИНФОРМАЦИОННО ЗАТЪМНЕНИЕ - ПОСОЧЕТЕ КОЙ Е ПОДПИСАЛ ЗАПОВЕДТА ЗА ПРОДАЖБА ... ИЛИ ДРУГ ВИД ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА В РЪЦЕТЕ НА БОЖКОВ. ВРЕМЕ Е ЗА НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ!!!!!!!!

Министърчето си трае, а нещата около БДЖ са си все същите, както и в предишните години...

Ама, че лъжи се изписаха тези дни за нашите влакове... Първо, цената която се иска от БДЖ за сертифициране на возилата им (ЗАБЕЛЕЖЕТЕ - ИЗИСКВАНО ОТ ЗАКОНА) не е 6 млн. лв., а многоктратно по-малко! Второ, НИИТ- ЕООД не е станал монополист от самосебеси... Не може да казваш монополист на някой, който се нагърбва да върши черната работа, а когато не ти пада на колене и не ти играе по свирката да го наричаш монополист! Некаа стане ясно на всички, че в страната няма друг орган, който да е навътре със всички неща в ЖП Транспорта и който да има ресурса и кадрите! А може би, министърът на транспорта усеща, че и неговото време иде и грабна метлата, да си почисти къщичката, но трябва много да внимава да не измете нещо наистина нужно в старанието си да се покаже голям чистотник!!!

Лаков, наясно ли стекакви хора /специалисти/ останаха да работят в НИИЖТ. Много от нещата, които трябва да сертифицират не са ги виждали и на картинка. Проверете какви са заплатите там и тогава говорете за специалисти. Те отдавна се изнесоха от този институт. Депата са на много по-високо ниво от "института". Справка пътническо депо "Надежда".

Абе вие имате ли идея, че националната банка на щатите е частна, а сте тръгнали да ръсите разум от главите си на оператори на биологични единици. Не е проблема, че института е частен - проблема, е че държавата не спазва собствените си закони.

може национален изследователски институт да е собственост на Божков????? Нямам думи???

Защо да нямаш думи бре, не си ли се сблъсквал с абдикирането на държавата, та това те учудва? Божков може да е всякакъв (разбирай какъвто ти го описват) но само той се нагърби с неща от които държавата се отрече!

Ох, добре, че е той да ни носи на гръб!

За паметниче на Бузлуджа ли се борим? Или в алейка в Борисовата градина. Заслужил! Алтруист, а? Виж къв си смешник, бе.

Не само това е собственост на Божков и другите олигарси - банките, полицията, дупето на Бойко - всичко е тяхна собственост...

Националният изследователски институт по транспорта собственост на един човек може да има само в Булгаристан. Но какво се чудим като цялата ни държава всъщност е собственост на някой

Тага е в БГ - мутри с милиони рекетират държавата, следователно и всеки от нас. Ето защо не е чудно за никой, че 90% от хората се радват когато гръмнат някой като Божков.

" Детайли по сделката Предмет на дейност: изпитания, сертификация, контрол и надзор на продукти, процеси и услуги за железопътната структура, за релсовия и железопътен транспорт; диагностика на системи, съоръжения и изделия, контрол на ремонтната и експлоатационна дейност в релсовия и тролейбусен транспорт и съответната инфраструктура; разработка на уникални, нестандартни и дребносерийни изделия и съоръжения; разработване и внедряване на нови технологии за транспорт. Продажбата на 24.98 % от капитала на Национален изследователски институт по транспорта ООД, София, представляващи 364 дяла се извърши на 25 май 2004 г. в Агенцията за приватизация на основание чл.1, ал.2, т.1, чл.4, ал.1, чл.32, ал.2, т.1 и чл.34, ал.1 от ЗПСК, чл.36, ал.1, т.2 от Наредба за търговете и конкурсите. Договорът е сключен между Агенцията за приватизация, представлявана от Станислав Ананиев и Бултехинженеринг АД, представлявано от Алдин Барутев. Купувачът Бултехинженеринг АД е със седалище и адрес на управление в София. Цената за 24.98 % от капитала на Национален изследователски институт по транспорта ООД, София е 55 940 лева, платими както следва: - 100 % от цената чрез позволените от закона непарични платежни средства при подписване на договора.ЕТО ТАКА Е ПРОДАДЕН НА БОЖКОВ СПРАВКАТА Е ОТ ГУГЪЛ ЧРЕЗ ПРИВАТИЗАЦИЯ ПРЕДИ НЕЯ Е ОШУШКАН ОТ "НАШИ " ХОРА НА ВХОДА И ИЗХОДА ПАРТИНИЯ ,ДИРЕКТОРА И ВСЕ БСП- АРИ А,ПОСЛЕ ВИКАТ ИСКАМЕ СИ ,,,,,,, НЕЗНАМ КОЛКО ПАРИ ОТ ПРИВАТИЗАЦИЯТА.

А защо ли ми се чини, че през 2004 бесепарите не са били на власт, а?