България е първа в Европа по брой жертви на пътя
Не е работа на КАТ да издава шофьорски книжки, смятат експертите
Обратно в новинатаКоментари - България е първа в Европа по брой жертви на пътя | Днес.dir.bg
Коментари
Това,което пише тук е мит!Българите не загиват най много от автомобилни катастрофи а от корупцията на статуквото БСП,ДПС,ГЕРБ,ОП!Също така примитивен мит е,че българите са най бедните във Европа!Ако са толкова бедни защо има толкова реки от автомобилни потоци по пътщата и катастрофи!
Ей,няма ли да намалява това население,да емигрира в Германия като бежанците сирийци,циганите и друга паплач от светът ,че най сетне със по малко българи на пътя по удобно и безрисково се шофира,а и България по лесно се управлява!
Първи сме по бедност и какво ли още не . С тези темпове на смъртност, катастрофи, емиграция, ниска раждаемост и естествена смъртност от болести и бедност, след 10 години останалите последни българи ще си търсят друга държава. Това е краят. Тук не споменавам кражбите и корупцията, която доограбва малкото останало. Нищо качествено не проивеждаме. Търсете си навреме друга държава.
Като излезеш от София или др голям град, България се опразнила като, че ли е минала чумата. Населението се тъпче в София, Пловдив, Варна..
Изпълнява се завета на Партията да превърне селячеството в пролетариат, защото със селяни комунизъм не се строи! Това ни учеше даскала ни по история по Бай Тошово време!
Живея от 20 години в западна Европа и когато се връщам в България ме е страх да карам там. Българите нямат никаква представа как се кара в цивилизования свят. Отвратителни хора и шофьори са българите. Нация на първобитни и агресивни полухора.
И сме първи по смъртност в света, а не само в Европа. Втори бяха украинците. Въобще източният блок. Прехода е убийствен за него. Само Лесото е нагоре между държавите от източният блок.
ако направят колите летящи каква касапница ще е повсеместна! Сигурно за това и не ги правят (не че няма технически възможности и днес...)
Няма страшно природата ще се погрижи по естествен път убитите да намалеят един ден! Това е временно явление,ще дойде и повратен момент когато поради многото от автомобилни катастрофи ,ранени и убити на пътя ,българите с автомобили ще започнат да намаляват да обедняват измират от болести,бедност, корупция,старост или да са емигрирали в друга държава,тоест населението се топи а с това и убитите на пътя ще са по малко!
Живея в Русе. Пътувам много - до София и до Унгария. В Румъния - има 1 участък около 80-100 км. - където се кара с 60 км. - и е ужас. Но за 700 км. - само 60-70 е ужас. Там живеят около 25 млн. души. В България останахме около 5-6 млн - по празниците - когато се върнат повече хора от чужбина. В Северна България - от Русе - до Бяла и после до Търново - е най-натоварената част - като брой МПС на кв.м. - път. Преминаването на този участък ми коства нерви - колко преминаването на целия път - от Бяла до София. На 1-во място е проблема с пътищата - широчина , качество на асфалта , маркировки. После са шофьорите и т.н..
Има и друго ! При толкова проверки от храстите, само да се почувства неконтролиран, водачът подава газ до дупка и катастрофира сам , на прав път !
""България е единствената държава в света, в която искаме диплома, за да караме шофьорски курс. Ние сме една от малкото държави, в които КАТ издава книжката. Това не е нейна работа", на мнение е Георгиев." Не се и учудвам! България се населява и управлява предимно от потомствени овчари, дебили свинари и безхаберни хора. И тия хора, понеже друго не знаят и понеже мозъците им друго не могат да сътворят, измислят всякакви простотии, от които полза никаква няма. Факт е, че повечето хора с висше нищо не разбират от физика, от която се определя всичко при използването на МПС. Факт е, че в България се извършват фиктивни технически прегледи вече 30 години, което няма нищо общо с образованието. Факт е, че страната е на първо място по смъртност в света, както и по корупция в ЕС. Друг факт е, че участниците в повечето инциденти на пътя са образовани. Погледнете хората от парламента, управляващите. Всички до един се водят много образовани, ама реално нищо не става от тях. Да си припомним КТБ, Апартаментгейт, избора за гл. прокурор, водната криза в Перник, милиардите за военни самолети, лошото здравеопазване и образование, демографската криза. Всички тези проблеми се създават от образовани хора. Проблема не е толкова в образованието, колкото във възпитанието, манталитета, ценностната система и т.н. Все качества, които идват предимно от семейната среда. Както и в някаква вродена интелигентност.
Е, като приемат новия закон за движение по пътищата, тогава ще видите. Влиза и в сила новата система за гражданската отговорност - бонус/малус. Причините за катастрофите и жертвите са много и са известни. Аз само на една ще обърна внимание: Хората НЕ ВЯРВАТ, че законите се правят в техен интерес и с право. Променят/ колко пъти вече?/, създават с основна цел да увеличават приходите в бюджета. Каква е целта на "нашенската" бонус/малус система? - Да се стрижат още пари! Един пример: Изгоряла ти крушка на фара. През деня не го забелязваш. Спират те, пишат ти фиш /дали е редно е отделен въпрос, но е законно/. ОК! Плащаш си фиша. Защо този и подобни фишове трябва да ти носят малус-точки, при условие, че инцидент няма? Съгласно правото за едно нарушение не може да се присъждат две наказания! Имам близки в щатите. И при тях действа система Б/М. Но там плащаш малус само ако застрахователят е плащал за щети, нанесени по твоя вина. Не знам дали още е така, но предполагам, че е. 15% от застрахователната премия застрахователите превеждат в бюджета. И кой има интерес от повишаване цената на застраховката? Бюджета и застрахователите, разбира се. Как да им вярваш, че това го правели за нашето благо? Бележка: Българските застрахователни компании са на първо място в Европа по ръст на печалбите. Останалите сме на първо място по брой на жертвите! Странно, нали? Един въпрос, на който не знам отговора: За да ползваш бонус, трябва 5 години да нямаш нарушениЕ. Ако през тези 5 години извършиш нарушение без инцидент и те глобят официално, този 5 годишен период прекъсва ли се и започва ли да тече пак от нулата?
В коментара ,ми по долу исках да кажа ,че пътните условия изнервят водачите. Ако се съобразяваш с пътната обстановка и ограничения не можеш да свършиш никаква работа , например пътуваш Свищов-Пловдив , ще ти трябват 2 дена На запад са създали условия хем да спазваш , хем да пътуваш нормално! Там за същото разстояние ще ти трябва минимум два пъти по малко време от колкото тук/ и то ако не спазваш ограничения. Друг е въпроса ,ако си тръгнал на разходка.
Първа е и по асфалтирани и презастроени градове, както и на последно място по пешеходни зони и зелен и площши в Европа. Да виждате връзката? Абе, Батко няма ли да открива нов булевард, които да ви отрови живота?
Вчера гледах по паветата на Борис 3 един Голф. И се чудя кое е по-правилно да се каже -прелита или лети на кръстовището на Пирогов? Направо си беше страшно, добре че беше поне на зелен светофар.
Това си е напълно естествено. Всички несгоди на държавата ни се дължат основно на масовата тотална простотия на населението й. Впрочем, при катастрофите това е особено видно.
Че по нещо хубаво и практично може ли да бъде на челните места та се хвалите с поредното челно място по смърт, мизерия, кражби, манипулации...
Докато в България не се разбера от ВСИЧКИ които следва да го разберат , че пътната безопасност има ТРИ елемента : 1. Водач/ шофьор 2. Автомобил/ МПС 3. Път/ пътна инфраструктура И ,че в правилното взаимодействие м/у тях се корени проблема на пътната НИ безопасност ( а не в универсалната КАТ-аджийска дъвка с т.н.р. “ несъобразена скорост” все така ще оглавяваме класацията с жертви в Европа !!!
И що не кажеш направо - навсякъде и във всичко главното е как матРяла мисли и действа! матРяла е 1. Водач/ шофьор матРяла е купил и се грижи за 2. Автомобил/ МПС матРяла е строил и поддържа 3. Път/ пътна инфраструктура
Никъде няма подобна статистика в която България да е на първо място. "Специалиста" да посочи от къде са данните му.
В България антибългарската пропаганда и антиевропейската е много силна!Измислят се и се лансират ,,новини” катэ тази от измислени ,,авторитети” и започват да се разпространяват заедно с много негативни и лъжливи антибългарски внушения! Всичко това се ръководи от разузнаването и контраразузнаването на една ,,братска” нам страна на която целият свят е наложил санкции,а дипломатите и са нежелани никъде по света и са само търпени
Миналата година, един автобус с баби падна на излизане от град Своге. За да може да бъде пробутан един адвокат и изгонени няколко човека от администрацията се пробута тезата, че асфалтът бил виновен!! Такъв фарс може да се случи само в дивашка държава, но и в Европа виждате, че го има. За обществото медиите са новия бог и милиони се взират с празни погледи и отворени усти в синия екран. А от медиите внушават на хората, че трябва да вярват в поредния абсурд. Питам се как ли се гледат в огледалото някои от водещите журналисти вечер след работа? Или всъщност, собствения облик изчезва в момента, в който си продадеш съвестта... Няма как недисциплинирано ора да имат разрешение за управление на МПС, но както виждате у нас това е господстващото обществено мнение, защото корупцията е в душите на хората и няма нужда да бъде установявана по специален ред. Нашата компромисност ни уива държавата и обществото, но да имаш принципи днес явно е голям срам. Няма нищо по- логино като знаеш каква ти е колата да предпиемеш риска да причиниш
Точно работа на КАТ е да издава шофьорските книжки и даже малко контролира издаването на книжки. Ако сме първи в Европа по загинали на пътя, то точно КАТ не е пъдаря и спасителя от лудостта на бездарниците. Постоянно гледам как управляват някои и какви идиотски птп правят. ГТола вода! Бездарници! И мрели във войната по пътищата! Мрат , защото даже колата си не позиционират правилно на пътя, нямат рефлекси и са безогледни като хора, затова няма как да са отговорни като водачи на МПС. Повечето не ги интересува какво се случва с колата им, а после заводът производител или сервизът са им виновни.
Мрем по следните причини: Корупция при проектите и изграждането - това се дължи на недосегаемост на партийните другари и съдиите. Корупция при издаване на книжки, процедурата по обучение. Бедност поради корупция и невъзможност да се поддържа стандарт за подръжка на МПС с конкретните доходи под прага на бедност. Корупция при прилагане на присъди - ако си с пари може да убиваш хора безнаказано, ако си прокурорски син - няма да лежиш ефективно.
КАТ не работи това е видно . Дори в София посред бял ден се вършат нарушения пред очите на всички. Наказани няма.
Кой кара - матРяла! Кой обучава - матРяла! Кой измисля правилата - избраните от матРяла измежду матРяла! Кой следи дали се спазват правилата - матРяла! Кой не спазва правилата - матРяла! Кой реве по форумите и дава акъл - матРяла! На кого дава акъл - на матРяла, дето е избран от матРяла измежду матРяла! Кой мре по пътищата - матРяла! Ей това е справедливост - накрая матРяла да плати сметката!
Защо този матрял спазва правилата в Гъция/от наблюдение го знам/и в Ес ,в Сащ и навсякъде където отиде ,а тука нееее
Първо - това показва колко е жалък матРяла и как бабаитлъкът бързо изчезва от страх! Второ - матРяла спазва навън щото е малцинство и не той налага правилата и следи за тях! Тъй че, матРяла не може да се самоуправлява и винаги има нужда от Голем Брат, или пък да избяга при други дето го могат! На матРяла му наложиха Соца и пак на матРяла му "спретнаха" демократичен преврат - съседите румънци дадоха над 1000 жертви, разстреляха Чаушескови, а матРяла чу по радиото, че бай Тошо бил сменен от другарите! матРяла най-бяга от себе си - дори през турско не сме имали толкова избягали, колкото сега, въпреки че не е имало визи-мизи! матРяла най си личи като няма контрол и правила - всичко грозно лъсва и показва истинската същност!
"В основната схема, гарантираща безопасно движение, а тя е човек-път-автомобил, човекът е поставен на първо място. Той със своето знание, поведение и манталитет може да компенсира до голяма степен недостатъците на останалите два фактора. / и колко може да компенсира 20 % , 50% , колко ? пътищата и обозначенията НИКОГА не трябва да са двузначни , дори и пингвин да се качи да кара , трябва да се ориентира за посоката която е избрал , а за човешкия фактор , лаболаторно отгледаните тарикати / бизнесмени и служители / си личат от стотици метри по наглото поведение на пътя , то не е бързото шофиране , а умишленото дразнене на околните с поведението си , има и такива за които е измислена фразата ;толкова си можат ; но те поне не го правят съзнателно , радващо е че повечето бързо се ориентират в напрегнати ситуации без да таят гняв и злоба , за съжаление подобието на закон ги преследва за да се пълни касичката на мвр ,а както се очертава и тази на застрахователите
Аре стига сензации!!! - как ги изчислихте 98 на милион? Аз ги изчислявам 86 на милион (611/7.1) Да не говорим че има световна статистика която показва че има няколко държави в ЕУ които имат повече жертви от България - Ръмъния, Полша, Латвия ... Пък да не говорим за Европа където много други имат повече. Справки: https://en.wikipedia.org/wiki/Listofcountriesbytraffic-relateddeathrate Какво ще кажете да спрем да се самобичуваме че сме "най-зле, най-пропаднали, най-бедни, ..." - Не сме
1. Населението реално живеещо е около 5,5 млн. Другото е на запад. Цифрата е много над 98 на млн. 2. Тази статистика показва повишена смъртност при силно намаляващо население, което значи голяяяям проблем. 3. Инвалидизираните от ПТП следва да се пишат също. За тях плащаме всички, а няколко близки се връзват към тях и приключват приноса си към обществото, тъй като стават болногледачи.
Мразещита България и платените да плюят и да правят негативни внешения
Всъщност кое му е лошото да кажеш, че българинът е тъп и за чеп за зеле не става? Пречат ти фактите ли?
Вижте сега, празни приказки, колкото искате, навсякъде, обилно, напоително, и все с експертно мнение... А истината е в статистиката - обърнете внимание на нея, а не на разни нелепи медийни изяви кой е по-по-най... Статистиката казва категорично: най-голям брой тежки катастрофи, с много загинали, е за сметка на млади пишлемета по на 18-19 години с таралясници по на 20-25 години, и веднага след тях, пак по статистика, идват кифлите с луксозни автомобили, телефон в едната ръка е цигара в другата... Това е истината и там трябва да се обърне остро внимание, с тежки санкции и правила.
И пътищата имат вина, но главната причина е в манталитета! Да на Ганьо кола и той трябва да покаже как може повече от всички, как е по-безстрашен, по-голям тарикат и успешен! Крайният резултат е препълнени гробища с млади хора и почернени роднини! Струва ли си за 10 секунди его, цял живот мъртъв?! Весели празници и умната!
Сигурен съм, че изпреварваме дори Русия, където всичко е "най".
Гледам започнал е да строи и пернишкия водопровод. Там все още няма толкова много жертви, но то е защото Ешерихия коли обича топлото време.
Голямото самочуствие на хората в България най-често не е оправдано. Мнозинството е просто и нахално. Това много добре проличава по държанието на пътя, където всеки може да "покаже" на какво е способен. Резултата е налице
Преди точно една година стана катастрофа в София на 4-ти километър - на изхода на бензиностанцията - посока Младост 1. В новинарските сайтове се почви заглавие - Шеф в охранителна фирма катастрофира жестоко в София или Голям началник катастрофира зверски с Ауди за 200 бона... Същия този човек, вече си има книжка и му бе върната в средата на 2018 година... Похвали се, че цената на спиране на прокурорско разследване е 10 000 лева. Същия този човек е и собственик в Радио СВ Такси ... Всичко това Ви го напомням за да знаете в каква държава живеем. По неофициална информация - КАТ са си свършили работата блестящо и причината за връщане на шоф. книжка не е в тях. Според написаното водача е бил видимо пиян (според написаното в нета), но е факт, че вече книжката му е върната. Застрахователите са отказали да платят по каско за щетите на Ауди-то. Пиша тези неща, защото утре може и Вие да пострадате от подобен човек с подобен манталитет, както и да Ви уведомя за цената за спиране на досъдебно производство - от 10-14 хиляди лева.
Ще знаем да имаме 10-14 хиляди настрана за всеки случай, че то досъдебното производство си е направо половин присъда.
статистика на ..... 1968г- 1062 загинали 1978г - 1153 1990 - 1567 2000г-1012 2016 г-708 2017 г -682 загинали това е , дрОгаре! с пет пъти повече коли, които изминават средно по четири пъти повече километри, загиналите са наполовина!
Оххххх, не разбра ли поне заглавието?
Нали знаеш, че който дойде на власт, първо сменя шефа на статистиката.. Шефа на статистиката пък, от своя страна сменя методологията и ей ти по добри резултати... Само за информация, че след последните смени, ако не умреш в колата при катастрофа, а след 4 часа в болница, вече не се водиш жертва на катастрофа... Ей така се правят добри резултати...
След проучване, преди седмица-две ни съобщиха, че 50% от българчетата са прости! То хубаво, ама защо в статистиката влизат циганите и турчеещите, които попринцип не говорят български!!! Сега в тази статистика е ясно, че няма как да изкючим пияните, неграмотни "младежи" от циганстите гета. Следователно всичко е точно.
Всеки, който казва, че виновни са пътищата ни не е наред. Карам в 2 Европейски държави постоянно, няма такива полу идиоти като тук никъде другаде. Никой не спазва знаци, маркировки, ограничения. Бай ганя е над тези неща, а корупцията е на огромни висоти и наказания няма.
от статията се разбира само, че някойси красимир георгиев от .... е едиснтвения експерт в родината ни, и следва он да раздава книжките и определя правилата!
Мангала с купена книжка човек ли е? Сигурен съм, че половината катастрофи са с получовеци.
Нищо не се споменава за лошите пътища - лъскавият хлъзгав асфалт, липсата на маркировка, неравностите и дупките. В коя държава в Европа пътищата са толкова зле?
Даже и в много бананови държави в Азия и Африка, пътната мрежа е в доста по-добро състояние.