Автомагистрала "Тракия" - архивни кадри от 1982-ра

Строежът на отсечката Мирово - Мало Конаре, през обектива на фотографа Иван Григоров

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това на втората снимка детски труд и другарки с мотички ли са?

За 8 години от 63242лв на 69млн.лв за км.Бъркам ли или нещо грешно са написали?

Няма що, голям "връх" в строителството. Чудо невиждано. Южните ни съседи построиха 650 километровата Егнатиа одос за 15 години!

И преди нея се умираше яко по тамошния път към морето. Ъъъ... И тогавашните идиоти си ги биваше.

Тогава България имаше истински строители. Някога...

Ти си идиот, какви истински строители? Работят деца, бригадири, жени, без екипировка, без осигуровка, без Охрана на труда. Кочина!

Gugnelid

И въпреки това настилката и вертикалната планировка са по-качествени от тези, правени сега от добре екипирани измамници.

Пък някак успели да построят магистрали, тунели, ядрена централа, ТЕЦове, ПАВЕЦи, ВЕЦове, заводи... Нали, троле?!

Какво са работели жените? КАКВО???

Всичко построено, което виждаме, е от времето на соца. Дори след 33 години разрушения и унищожения пак остават качествени и значими неща. От времето на демокраДцията има няколко мола.

Истината е,че ще си умрете със злобичката,че целият ви нещастен животец е преминал през соца а сегашните млади дори не ви броят за живи

Истината е, че сегашните млади са чалгализирани, немотиривани, неграмотни и некомпетентни хора, които пет пари не дават какво става и дори не могат да си представят как едно време България е можела да построи собствена ядрена централа като сега една гранична ограда не може да вдигне.

Хахахааа! Смешко.

Тоалетна хартия имаше, произвеждаха я в завода в Белово. Имаше и лигнин по аптеките. Информация имаше колкото искаш, имаше и качествени западни игрални филми. С лаптопи и смартфони няма да ме впечатлиш, а леки автомобили сглобявахме в Пловдив, в заводите на "Металхим", 4-та палата. Това, което никога няма да разбереш е, че В СРАВНЕНИЕ СЪС СЕГАШНОТО ПОЛОЖЕНИЕ ТОГАВА имаше качествено медицинско обслужване, отлично образование и милицията си беше на мястото. Както казваше един приятел: "Най обичам хлапета, родени през 90-те, да ми обясняват колко лошо сме живели през 70-те." Дрънкай си, не ми пречиш. Фактът, че се пенявиш и ръсиш обиди ("тъпанар червен") показва, че си се озлобил, а озлобеният човек бърка и с води от грешни емоции.

Не сте достатъчно политкоректни и не се стараете да се харесате на новите шефове! Ще ви докладвам в ДС. Трябваше да монтирате на снимките военни с автомати и кучета, да изглежда по-принудителен, по-политкоректен труда. Какви са тези доброволни работи и най-вече жени работещи наравно с мъжете! Ще ни изкарате, че сме били по-напред от западналата цивилизация и това няма да се хареса на шефовете ви!

Да не е наш Боко Банкянски ?!

Колега кой я направи Бойко велики ли че не мога да се сетя?!

Най-голямата "тайна" за магистрала "Тракия" от времето на Бай ви Тодара-Велики е, че трасето София-Пловдив, което бе построено през соца, беше финансирано от Шаха на Иран. И това е защото хората са искали добра и бърза връзка между Близкия Изток и Западна Европа. Останалите е баладичен/поетичен Батак.

Затова ли тиквун завърши отсечката от стара Загора до Ямбол заради падишаха Ердоган ли да може по-бързо гастербайтерите и тировете му да се движат до Турция

Ония години имаше една бг транспортна фирма "СО МАТ", една от най-големите в Европа, която пренасяше стоки от Иран, Ирак, Сирия през Тюркие към Западна Европа. Пътната инфраструктура беше необходима. Тази фирма сега е "Вили Бец", поставено лице на комунистическите олигарси от началото на прехода

Този тиквен много дълбоко ти е бръкнал нещо? Още го помниш, а?

Той Тиквун със заслужения си принос към упадъка на България ще се помни дълго. Все едно да кажеш, че сме забравили Хайван Костов!

Магистралата остана недовършена, щото малко след това Шаха "емигрира^ в САЩ.

Тези врели некипели ги говори на някой друг за иранския шах цялата инфраструктура е направена по времето на Живков до 129километър Пловдив и от Бургас 80километра до преди Ямбол

Ти прочете ли статията Става дума за 1980 г. Ако Тиквата трябваше да "строи" трасето София-Пловдив, считай, че днес пътуваш по Хемус или Струма.

Ти да видиш аз си мислих че бате Бойко я е построил тази магистрала, нали се тупа все по гърдите че е построил магистрали?!

.. това което се направи през НРб... сега да де не могат да го бойдишат...

Си бил с лопатата там май а? Като те чета колко си неграмотен, се чудя как имаш достъп до гадния капиталистически интернет, и си си купил гаден, гнусен телефон или лаптоп използващ загнили тегнологии. Тогава тъпанар червен, нямахте тоалетна хартия, а си бършехте посраните гъзове с Работническо дело, нямахте достъп до никаква реална информация от околния свят. Всичко читаво се внасяше нелегално от сръбете. По- крадливата част от бащите и дедовците ви, караше руските си боклуци с краден бензин и нафта, и си строеше вилите с безплатен робски труд.

Не само няма да могат да го боядишат, но ще реват и колко бил гаден социализма.

Как едно нещо не построихте гнусни "демократи" сороспийски! Нищо! Дъно сте!

Моисей е бил прав- трябва да измрете поне две поколения комунисти, за да се оправим.

Па 45 години, не напреднахте спрямо 39та а? Тъпо болшевишко боклуче.

Не измрехте още бе дейба ваща семка болшевишка дейба до девето коляно...

преди 40 години имаше магистрали, но нямаше коли. Сега има коли, но няма пътища.

Нямаше магистрали, и нямаше коли. И нямаше кво да аи купиш с мизерните подаяния от Партията.

Преди 40г пътищата се правеха от бели хора. Сега белите хора са It специалисти и само мрънкат, че тъмнозелените не могат да правят пътища. Интересно какво ще стане когато поради липса на бели и тъмнозелените станат IT.

Половината от този селски път, наречен "магистрала" е сбъркан още при проектирането. А за изпълнението да не говорим- няма мантинели до ден днешен вдясно, има лоши виражи. Изобщо доста трупове лежат на съвестта на соц ендженерите, и последвалите ги мутро-айдуци.

направихте нещо за 33 години... скапаняк! само крадете това, което направиха комунетата! унирай нагло американско мекотело! пребоядисана чума! давам те курбан на господ! да си те прибира когато иска!

Че явно си бил с лопатата тогава,и те е яд че не си се иблажил от медеца.Иначе няма обяснение за ръпотията ти. А аз лично познавам, поне пет дункционери,, които си построиха вилите с държавни пари и безплатен труд.

Преди 40 години, пътната мрежа беше от коларски пътища с асфалт тук там. Най-много жертви на ПТП има точно тогава- необезопасени катакомби, и съветски катафалки.

Мразя ги. Кадрите. Тогава ме "приеха" за войник в свързочния полк във Сливен! И нашите ме откараха дотам с Москвича по Подбалканския път! Тогава магистралата не беше още готова, но я видях. Същите тези кадри от снимките - ужасни гадни спомени! Две загубени години от живота ми! Все едно съм бил в ЗАТВОРА!!!

Абе и аз съм на твоите години, но съм останал с впечатление, че ако си дисциплиниран не е толкова лошо. Ако не си ставаш. Все още си спомням за уроци от които имам полза. Да оставим настрана, че ако сега мога са се върна на 20 пак съм готов да "загубя" 2 години.

Бехте направили нещо поне, а то е сбъркано цялото.

да не са те "обидили" старите войници.... по няколко пъти

Интересно! Правителствата на Жан Виденов и на Иван Костов строят по 70 км. за 2 млн. Евра, а по времето на Борисов строят 115 км. за 700!!! млн. евра!!!! Само тоя пример е достатъчен за да изгние тъпото и нагло комуноидно ченге в затвора!!!!

Борисов-Фичето можеш само да го почешеш по ташките.

Си му чешал и прасковките явно, те ебем у гербаджийската сволоч.

той няма топки

То затова защото е скъпо правителството на ПП не хвърли и една лопата асфалт.

Един се сети за 10 разлики !

Като беше толкова прекрасно по социализма, що България фалира два пъти??? Детайлно описано в документите на БКП. Като е било толкова прекрасно защо руския възпитаник Петър Младенов свали Бай Тошо? След разрешение от Москва Като е било толкова хубаво по времето на социализма, що цяла България излезе по улиците да се радва че няма вече социализъм????? Като е била толкова развита Индустриална България, що твоите любими комунисти като изкупиха заводите и предприятията с крадени пари след това ги нарязаха за скрап???? Препоръчвам ти да отидеш и да прочетеш архивите на БКП. Публични са и със свободен достъп. Ще ти подействат доста отрезвяващо.

Това е проблема на днешна България. Отричане на всичко старо без значение дали работи или не. И аз не обичам соца, но за да се откраднат заводи и само от скрап да се забогатее означава, че се е работило. Нещо чуждо на сегашното поколение. Спорта се изследваше от запада и се приложи там, а нашият умря. Здравната система беше добра, но се унищожи. Образователната също и сега произвежда неграмотници. А защо фалира соца е друга тема, която е дълга за обяснение и се разбира от малко хора.

Темата, а е съществена. Ама вие- полираните комундета до ден днешен не го признавате. Държавата беше във фалит 50 години, и само заемите от изток ни спасяваха. И за това кой колко работи може да се спори- то беше нарицателен изразът- учи мама да не работиш. И ефектите от нищо правенето за една заплата се проявяват сега. Селското стопанство беше мъртво родено, изгонихте хората от селата за да строят бутафорни заводи работещи на загуба. После обвинихте Филип Димитров, че нямало земеделие. Изобщо онзи строй беше най- голямата трагедия в историята на човечеството- не само при нас

Няма жив комунист, който да ти отговори адекватно на този въпрос. Тези, които пишат тук и защитават режима, са децата и внуците на номенклатурата. Всичката червена сволоч, се пребоядиса на бизнесмени и предприемачи и ни фалира още поне два пъти после. А най-лошото е, че все още са с позиции. Като чуя по новините за Миньо, Стнишев и тем подобни "традиционни български имена", и ми идва да счупа тоз телевизор.

Добре казано, ама малко ше го разберат. Имаше и някои полезни производства. Но на фона на общото безхаберие и липса на отговорност, всичко беше тръгнало да се разпада. Може би около 25% от икономиката на НРБ имаше някаква рентабилност. Останалото беше леш и не можеше да оцелее само на раменете на действащите 25%. А за съжаление тези 25% бяха унищожени най-бързо. Комунягите се превърнаха в най-големите кръвопийци капиталисти и направо занулиха държавата. Върха беше 1996г. Стигна се дотам, че за войската трудно се намираше храна. Лично съм виждал трупно месо от резерва, с печат 1968 година, това ядяхме! Заслуга на комунистите и отрочетата им. Те бяха на власт тогава. Не само крадливи, но на всичко отгоре бяха и СТРАШНО ТЪПИ!

А сега не са фалирали западните държави много си прост тате Те имат супер вътрешен дълг и германия-италия всичките са фалирали печатат пари

Ужасът на тоталитарното общество. Никога повече комунизъм

Да виждате нещо общо между тези строители и мангалите на Баце които се правят на строители ?! Аз НЕ !!!

Хора работещи за едното ядене. Ама ти тия неща не ги знаеш щото си хлапенце от младежкото БСП.

Същото е. Разликата е в мащаба на кражбите, ама тогава половината членове на Партията си направиха вили с отклонени материали и работна ръка.

Благодарете на Баце, че ви направи пътища, защото тези Политически Проститутки само лъжат и мажат. По данни на БНБ от днес има спад на чуждестранните инвестиции с 53%.

Толкова си тъп , че бих ти препоръчал да се гръмнеш ! Куршума аз ще го платя !

Поне не съм лъжец и крадец, като твоите идоли Кирчо (на който му викат Простото и Тъпото) и Кокорчо ( доказан измамник и крадец). Иначе имам само 2 висши образувания и говоря 4 езика. Надявам се да си поне на моето ниво.

Ако имаше поне основно образУвание щеше да знаеш как се пише . Но няма да те светна умри си неграмотен .

Вместо да плещите глупости, прочети статията и виж цените на строителство при банкянския комуноид и при Виденов и Костов!!!

Баце ми напраеи само ДЪЛГОВЕ!!! Трижди проклет да бъде БОЙКО БОРИСОВ! Да се пържи вечно в АДА дано, амин!!!

Нямаш и средно най-вероятно, така че не се пъни гербаджийче смешно.

Ти си на хранилка на Гроб, вижда се от далеч.

Не е перфектна магистралата проектирана е за лади и москвичи. Строена е бавно и тегаво, но пък от друга страна никъде като изключим износената настилка няма пропаднали участъци и тотален разпад, който виждаме на южната тангента и "новите" участъци на същата магистрала. Да ремонтират мостовете, да сменят настилката да ограничат скоростта до 120 и ще изкара още 50 години.

Знаеш ли откъде докъде стига построеното от другарите???

В развития комунизъм се вижда как се работи с упадачни техники на гадни капиталистически западни фирми- в случая шведски валяк в комбинация с западногерманска машина за полагане на асфалт...

Когато се правеше централната канализационна трябва, по главната улица съм пълзял в нея с фенерче, за да видя дали всички тръби при свръзките са подмазани и отвътре, а не само външно.Не съм мигвал от притеснения за мои обекти, а заплатата ми беше 160 лева.И до днес не е избила нито една тръба, и няма дефекттирали фасади от 1986 година. Гонехме качество, а не пари.

160 лева е твърде много да лазиш с фенерче в тръбите и шахтите

За да си върши от тая дейност е трябвало да си партиен другар като за начало. За възрастта няма да говорим щото явно си някакъв столетник. Като пишете измислици поне се съобразявайте с годините. За да си вършил това дето го обясняваш сега трябва да си на над 80 години.

Ама вие бяхте по-скоро изключение от правилото. Масово и поголовно се крадеше от бензнина до шоколада. А ти без да ми се обиждаш си от най-тъпите комунисти като моя дядо - лека му пръст. Той беше най- добрият геодезист в България- създател на Централният Кадастър. Но дори и на него му скроиха болевишки номер преди да се пенсионира.

Ужасът на социализма - мъже, жени и деца работят ангария да строят пътища като през турското робство.

и роби от трудови войски и КЕЧ

1 км.магистрала -1 млн.струва. Но директно за строежа. Сега много милиони. И много черни чували се пълнят. Бъдете здрави и още по-наивни!

Що народ си е направил вили от тези магистрали , информацията е от бивша колежка , работила на Хемус като домакин . Голямо разхищение е било по нейни думи, а и 1 милион за тогава са много пари , Средна стойност на сегашното строителство е 3,8 милиарда.

С безплатните работници безплатните материали и безплатните машини от тия магистрали партийния Елит си построи палати.

С две думи - Това, което е построено ние не можем да ремонтираме. Минавам често по Хемус, и не мога да повярвам на очите си как е разкопан балкана. Толкова ли е сложно да се направят тунели и да се краде по-малко.

Не да ремонтираме, а само да боядисаме не можем! Хората тогава бяха работливи. Вярно, не бяха богати,но не бяха и гладни и си бяха щастливи. Ходеха си по гости, веселяха се. А сега?! Мммм? Като кукувици - всеки се затворил в копторката и се мисли за важен.

Строителни войски? Дето работеха за едното ядене по заповед? Бригадите дето също работеха за едното ядене защото партията заповядва??? Тия дето крадяха отвсякъде откъдето можеше? Тия листи бяха работливите хора бе нещастно тролче? Искаш ли да отидеш да поработиш безплатно на магистралата, да видиш как е? Искаш ли за всяка дума против партията да те пребиват в най-близкото милиционерско управление??? Да си крепостен селянин?

Крайно неграмотен. Всеки тунел, струва в пъти- по- скъпо от откритият му еквивалент. А и на Витиня не виждам какво са разкопали- общо взето пътят следва ждрелото или е на мостове и тунели.

Еххх, а имахме държава някога... и се строеше. Сега само мрънкала гледам - "ръчен труд, скапана техника". Кога за последно си хващал поне тесла?! Бих обобщил на калпава ракета космоса и крив!

Тези снимки са менте,магистралата е построена лично и само и единствено от гърбавите бригадири начело с парапитека еднокнижник Боци,полухората заслужават извинение за фейк новината

Страхотна статия!

С каква скапана техника и ръчен труд … качеството изглежда недостижимо за магистралния буци и всички около него

има една магистрала във франция - от Mец до Вердюн май, да минеш струва 20 тина евро под 100 км, пътят е като стъкло, не се усеща. Тук хем плащаш винетка, а т.нар. магистрали са тотал щета, особено дясната лента. Бойкото се фръцкаше с джипката, целуваше Херо ама то само с това не става. Но за парите не забравя да кашира "за извършена работа". пътуването по магистрала по соца беше безплатно, нямаше и 20 лв такса паркинг по морето, интересно за какво, на държавна земя искат пари частници че си спрял, за цената на бензина да не говорим.

А аз по соца имах само вноска за кола.

20 евро за 100 километра и 50евро за цяла година. Кое е повече?

Мързи ме да пиша ... но КРЕТЕН си .

че то по Борисовата отсечка изглежда по-зле

Умнокрасивите ,некъпани бананоядци цвилят от кеф -байчовци сторили примитивно през лошия социализъм без техника. Надрусаните им кратуни не смилат ,че снимките са от довършителни работи Тия стометрови бетонни виадукти под тях сигурно са ги строили с катъри и кирпич? В задачата се пита -колко виадукта, вец язовира,елетрифициарани ж.п линии ,главни пътища ,вуз ,аец посториха те за 2 години промяна? За 30 години западна демокрация няма дигнати поне една демократична гимназия или техникум ,само бардаци и молове! Има ли берем поне една сменена крушка, зарита дупка ,скован курник някъде или само голяма уста ,гей паради и пърформанси с наврени вибратори отзад на жълтите павета ? Ако не беше Бойко и фандъчката дебелогъзите софийски джендъри още щяха да се возят на метро само от Люлин до центъра,кога ги извикат Кики и Ристю Бойкоев да мятат яйца и домати на орлов мост!

Глупости.

Какво барем едно построихте ,тъпако третополов от 2020 насам?

Виадукти ако ги нямаше безпратните роби от Трудови войски и КЕЧ нямаше ни виадукти ни НДК нито комплекси да има .Но да разбереш разликата ( щото явно по далече от Кавала едва ли си бил ,Гледай някой бг филм от 80 те с виадукти после и филм сниман в София и по прованса.После гледай филм с виадукти пак от 80-те сниман някъде на Запад и филм примерно в Париж или Лондон.

В България никога не е имало западна демокрация.

Несъществуващи думи в Българският език, не съм чел никога в едно изречение. А иначе, не знам как сравняваш Другарю, 50 години робски труд ( СВ, бригади) работещи на загуба ,с половин година правителство на който и да е. Ако ще ще Франклин Рузвелт да сложиш при тези условия, пак комундетата ще спечелите.

Не съм виждал етнически българи строители от доста време.....

бахти некадърниците, 6 години за 10 километра.... типично по комунистически

Казваш - сега направихме милиони километри ? Ехххх тикво , тикво - разпознахме те .

Тази магистрала има лоша карма, затова взима толкова жертви. Започната е през соца с труда на ограбвани и унижавани хора. Строена не за прослава на родината, а в угода на комунистическите велможи. Кой знае колко безплатни трудови дни са дадени за нея, да не говорим пък за труда на репресираните полит затворници и противници на режима. Ако не бяха дошли на власт демократичните правителства никога нямаше да бъде завършена. За премахване на комунистическото проклятие тегнещо над магистралата трябва да бъдат изградени на подходящи места и отбивки православни параклиси, та Бог да се смили и да отмени прокобата.

Евстатииии, Евстати, лесно е да се дрънкат глупости, ама е трудно да се работи. Хората по онова време вършеха чудеса, а сега само дръскачи

на времето имаше бригадирски труд и цигани и българи работеха.Какви бригади имаше след работния ден бригадирски огън песни смях,а какви бригадирки само

другото име на бригадирския труд - робски!!!

Да разбирам , че работилите по околовръстното на София ... са поне милионери ?

Представи си сега бригадата ... накрая си лягаш с Ана ... а тя Ахмед ...

Сложете и ремонта на ремонта от краденето на герб и магистралата стана по-скъпа.

Борисов, българската Меркел, Краля на магистралите и недовършената три години "магистрала Европа" - 40 км път до Калотина със 100 процента усвоени пари харесва този пост.

и огради против животни и мантинели в края на магистралата

Ти в кой свят живееш? Освен това мрежите от магистралата се крадяха от околните села. Разходи се из тях и забележи колко дворове са все още със зелената мрежа.

все за крадене ти е в главата зелени мрежи нямаше тогава

1982 год. по време на развитият социализъм реалитета е - мизерия.Един трасктор и 5 - 6 пенсионера с мотики лопати и кирки.На друг фотос - служители от ведомство и те мобилизирани с лопати -кво правят не е ясно.Снимка 5 - най показателна - байчо на 70 години с ушанка явно бригадир гледа тъпо до някаква раница.Кози ,каруци и валяк.Картинката беше същата до преди 3-4 години когато ремонтираха Графа - 10 мангала с каски и жълти жилетки садят и пият бира ,пушат и подпират лопати до тях един бял в малък тракнор копае. 1 километър го ремонтират 3 години. Градинката срещу СУ също ремонтирана от мангасари ,ремонта на 100-200 кв.метра 2 години.

,,Картинката беше същата до преди 3-4 години когато ремонтираха Графа " ...нали сега - развита демокрация ?

Не бързайте да казвате,че съм соцносталгик.Не съм. По професия съм строителен инженер. Нашият град го посроихме в далечната 1986 година . По 12 часа на смени работехме. Елате сега да видите какво порутина е Пълна с чиновници администрация, а градът е поредната кочина. Дори централните улици са с дупки - кратери. Нямало пари. А за да си тресят задниците по разни фолклорни и други шашмалогии има пари. Кметовете на градовете трябва да са строители , а не даскали.Но, кое ли пък е нормално в нашата държава...

При Бай Тошо , държавната администрация беше 40 000 на 10 млн . Сега на 6 млн. е 440 000.

Бюджетните служители по негово време бяха не по малко от 4 млн., а 10 млн. никога не сме били.

4000000 АБПФК ...

Последно ходих в Благоевград като ученик в 5-6 клас през началото на 90те. Страхотен, бял, красив, зелен, подреден град. Чудесен като всичко направено от Соца.

KOMUNISTI !!

120 километра с мостове и тунели = 700 милиона лева. ~120 километра с Трейс Груп, без мостове и без тунели - 3 милиарда лева. Хм, някой май е поприбрал някой лев?

Много тъпо сравнение на 1 лев от 1982-ра с 1 лев през 90-те и след 2000-та...

Каквото съм построил, не можете го боядисате.

строил викаш, с цената на робския труд, а соц велможите се изживяваха като робовладелци....

строили и то по правилата гледайте хубаво ама хубаво снимките ,мантинели в края на магистралата .Ако ги имаше сега тези мантинели сръбския автобус с дечица нямаше да е в дерето

Автобусът щеше да се удари в мантинелата да залитне и да се преобърне по таван. Жертвите щяха да са много! Не бягайте от часовете по физика!

Нямаше. Щеше да е като оня сливенския ром дето с 4 възрастни+4 деца се джасна точно в мантинелата и изгоря. Лошото е, че загина дете а не скапаняка дето е карал.

Горе -долу такава беше средната цена ,в която влизаха мостове /виадукти/ и тунели.Случвало ми се е, когато пътувам с чужденци по АМ"Хемус да ми задават въпроса ,кой е построил магистралата.Отговарях ,че е проектирана и построена по време на социализма ,от български инженери, български работници,с български материали ,с български ,съветски и от другите социалистически страни машини и съоръжения.

кой да каже че Хемус е платена с пари от Иран, който пък е платил да има магистрала до Турция, а не до Правец ;)

Дали е предвидена за такъв трафик какъвто има в момента, не е ли време да се добави поне още по една лента във всяка посока и да се оправят много по бързичко дупките и неравностите в бавната лента? Също трябват и камери за средна скорост и патрули които в реално време да прихващат камикадзетата с по-сериозни превишения на средната скорост, които застрашават живота на спазващите правилата!

нв, не е време, сега чегъртаме.