Московски обеща сурови мерки след катастрофата

Колани в автобусите, таван за възрастта на рейсовете, както и пощенски кутии по всички автогари са част от промените, които Министерство на транспорта е подготвило след инцидента на магистрала "Тракия".

Обратно в новината

Коментари - Московски обеща сурови мерки след катастрофата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това с колание е абсолютна глупост!!! Доста хора под мен са изразили различни мнения и обосновки относно незадължителното слагане на колани в автобусите. Хич не си мислете, че като въведете колани ще има по-малко жертви при катастрофи с превозни средства от този тип. Идете и се повозете в европейски автобуси и вижте дали ги задължават с коланите! Аман от алчни предприемачи, възползващи се от трагедии!

Сурови, печени или даже варени да са новоприетите мерки, ако се спазват като досегашните, все тая...

А, да- само ти знаеш за какви възглавници в колите става дума... Другите хора пътуват още с габриолети и каляски... Аврора е права!

Закон за таван за възраст на рейсовете? Това ще поправи ли пътищата, ще подобри ли контрола над превозвачите, ще спре ли лобизма (корупцията) сред творящите и изпълняващите ЗАКОНИТЕ?! Писмата от тези пощенски кутии ще стигат ли до ДАИ?! Докога единствено министърът на транспорта няма да знае правилния отговор?

Под фалшивата загриженост за възраст прозират само и единствено интересите на големите фирми.За автобуса трябва да има само критерий, изправен или не, както е в ЕС, а не български далавери.

Пътниците се качват на СКРАП транспортно средство и в пълно неведение, че фирмата е пред фалит, а собственика е турчин със съмнителен лиценз...

За дългите дестинации (над 3 часа) трябва да има комфортни бързи влакове, както е в много страни. Ако има влакове с удобни седалки, възможност да се поразходиш, тоалетна, ресторант-вагон, климатици, много хора ще се откажат от раздрънканите автобуси. А вероятността машинистите да заспят е много по-малка и не носи чак такъв риск. Бог да прости загиналите хора.

Това значи ли че най-накрая ще изчезнат Икарусите от София??

Някой нещо да каже за новите рециклирани автобуси в градския транспорт, за новите тролеи икарус, за новите трамваи по широките релси, за новите вагони, за новите локомотиви...? Всичките са мааааааалко по-млади от 10 години :). И съответно ако влезне такъв закон, който да ограничава възрастта на превозните средства има 2 сценария - или да сме без транспорт, или да се окаже, че е неприложим, понеже общините не могат да си позволят да подменят морално, да не говорим за технически, превозните си средства.

Това,което си писал всички го знаем,но си траем:)И моля без тотални обидни квалификации!

Браво, това е добро начало...Добре е да задължат да въведат и дигиталните тахографи с лични карти на шофьорите, за автобусите, камионите и ремаркетата технически преглед всеки 6 месеца, задължително предни гуми само нови, не регенерат и втора употреба...

Е, имал съм добър шанс да оцелея и да чета малоумните ти коментари..:)

Таван ли ,че то тогава 99 % от автобусите трябва да ги бракуват. Трябва ли да стане такава трагедия ,че да започнат едни проверки и всичко това ще е за 3 дни. Питам аз къде са ни парите от винетки как не се напълни тази хазна ,до кога ще караме по тези калдъръми ?????

всичките злини идват от неморалните депутати,понеже си прокарват всичколобистко,та да печелят бурзо и по много-това са нашите изедници и врагове,командващи се и отвун-америка и турця *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Много яко - необжалваеми актове. Предполагам следващата стъпка е небжалваеми съдебни дела. Примерно спират ви полицаи и казват : - ти що си без колан? - ама аз съм - ами тогава що си без шапка? - .... - дай 20лв. и бега, ако не - 100лв. акт.

Хубави мерки, но не са достатъчни! Трябват да се направят криминално деяние и следното: лошото състояние на улици и пътища. Отговорните за това да получат между 5 и 10 години затвор и парична глоба за отстраняване на дупките. Същото за техническия контрол, за полицаите, които не контролират нищо и има големи безобразия по пътищата и т.н.

е ето за това правителството на г-н Борисов е НАЙ-ДОБРОТО до момента управлявало държавата защото строи пътища с които можем да се гордеем.

Да - като околовръстното

А какво ще правят със собствениците на фирмите? Явно те ще отнасят само глоба, докато шофьорите ще лежат в затвора!

Пътувайте с БДЖ!

Имаше един документален репортаж по телевизията го даваха не много отдавна. Темата беше за това как във времето постепенно са се съкратили много влакови линии, а на тяхно място са създадени автобусни такива - става въпрос за лобисти. Накратко: съкратени влакови линии, увеличени автобусни такива. Защото има лобисти и интереси за печелене на пътници съответно на пари. И понеже автобусните превозвачи са много, конкуренцията не е малка, и оттам тръгват всички проблеми, от които потърпевши са обикновените хора - по-евтино, по-бързо, и животозастрашаващо!

вярно е, но дано след мерките да се променят нещата...защото вместо 10 автобуса една фирма да поддържа 3, но според всички изисквания..

За какви контролни органи става дума в България ?! Снощи гледах разговор по БНТ с директора на ДАИ в Бургас- айде, моля ви се, директор, по-скоро приличаше на ученик, чакащ с часове пред вратата на фирмата, за да се появи евентуално шефът, не ставаше ясно ДАИ ли е подчинен на въпросната фирма или обратно- това е не само посредственост, но и подигравка с държавните контролни органи.

Когато се появи заглавие: "Московски ВЪВЕДЕ сурови мерки..." - ТОГАВА ще бъде новина! Наслушали сме се на обещания от всякакъв вид!

За коланите си абсолютно прав. Имах такъв случай- от температурата закопчалките на коланите отказват а димът задушава и това става за секунди.От ужас блокираш до такава степен, че даже не можеш да се освободиш от колана. Да не се случва....

след дажд качулка но в булгаря е така парво става после промени има толкова неща за промяна не само това никои явно не си варши работата а защо на какво се далжи

Кой по дяволите измисли този термин "свръхпредлагане"? Обикновено "свръхпредлагането" е добро за потребителя, заради конкуренцията.

Пак започнаха с простотиите. Само повод да има. Не може да няма обжалваемост на актовете. НЕ МОЖЕ да се позволи безконтролност на действията на която и да е институция. Безнаказаността води само до злоупотреби с положението, до нищо друго! Не може също така една групичка превозвачи да искат да им се гарантира пазара, като законово се ограничи броя на конкурентите. Били работили на ниски цени и фалирали - ето това е естетственият механизъм на регулация. Тези със старите каруци и предлагащите лоша услуга на висока цена ще изчезнат. Иначе пак ще ни возят мутрите както си искат....

Нека да не плачат автомобилните превозвачи, че цените са ниски! Изобщо даже не са! Разходите за пътуване на двама човека с лек автомобил са горе-долу колкото автобусните билети за същата дестинация! Това нормално ли е? Защо не излезнат депутатите от миналото Народно събрание, които при промените на Закона за автомобилните превози отхвърлиха ограничението за възрастта на автобусите, а въведоха такова ограничение за таксиметровите автомобили, които пътуват изключително градско и не обяснят защо го направиха? Заради тях на пътя са летящите ковчези на по 7-8 милиона километра пробег, наричани "автобуси". Отделен е въпросът, че се допуща свидетелство за управление на автобус да се получава от полуграмотни хора със основно образование, без всякакво чувство за отговорност!

Това важи ако колата е на бензин и е с по-старите двигатели. При дизеловите коли, по-икономичните модели и на газ, ако ще пътуват двама души до където и да е, е твърдо по-евтино с кола.

Уважаеми редактори от ДИР-а, пропуснали сте много важен момент от сутрешното интервю по БТВ-и на уважавания г-н министър на транспорта Московски. Той вече е взел необходимите мерки и вчерашния рейс на фирмата по злощастната линия е бил "ескортиран от ДАИ". Нямам подходящи цензурни думи за коментар, затова само - Свещена ГЕРБерска простота! И тия си мислят, че ще оправят държавата. Смешници! Време е да си ходят барабар с първия ГЕРБер.

Абе колко ви плащат комундетата за такива писания, ни в клин, ни в ръкав? Доста ще да е щом толкова се стараете... А сега да вземеш да обясниш каква е връзката между счупените 20 годишни автобуси, неремонтираните 30 г. пътища, простотията и алчността на голяма част от бг населението и т.н. и транспортния министър от ГЕРБ? Ако ти беше министър щеше да направиш какво? А умнико?

А ти ако беше по-умен щеше да си отвориш сайта на мерцедес и да видиш дали е 20 годишен автобуса въобще ... Прости ли сте, че не виждате, че искат да разчистват конкуренция, а пак няма да спрат мазалата, защото дори новите се движат с некачествени консумативи... Сети се, че всеки автобус се движи върху гуми, а тук никой не се замисля, че се внасят такива боклуци, които имат само външен вид, но не и параметри и качества като истинска гума ... Вместо да одират бесни суми за лицензи, да им направят отстъпка от данъците, ако влага ежегодно в нови (не китайски) гуми ... Друг е въпроса, че трябва да въведат контрол на сертификатите на гумите.

Леле, Бойко освен че ти е обръснал брадата май ти е изпил и акъла... Право казва Зоркото око, нищо че не ми харесва никът му.

Комундета - това е герберския принос за еманация на тъпотата на Бойко, превзела цялото му продажно котило

От болната глава прехвърлят проблема на здравата!Контрола му е майката!!!В Англия отиваш на преглед и техника проверява ВСИЧКО и дори и една крушка да не свети те връща!!Тик егати пием кафе докато си "оформим" документите!

Имал съм такъв случай , който не ми е приятно да си спомням. В някои случаи е необходимо да реагираш бързо, а коланите пречат. Закопчалките на коланите се бяха стопили и практически не е възможно да се освободиш и да избягаш.

Ползата от тия колани и въздушните възглавници е доста спорна, именно защото на път стават най-различни ситуации. Мой колега веднъж беше ударен много леко от пиян, който му се движел на зиг-заг насреща, колегата отбил встрани, но не могъл да отиде далече заради реката. Ударът бил лек /огънати ламарини на предната врата/, но сработили всички възглавници на чисто нов голф 4 / случи се 2000 г./, жената и детето на задната седалка се оказват така затиснати, че не могат да се освободят сами, а той не може да излезе бързо поради огънатата врата ... Накрая прескочил лоста и се измъкнал от другата страна, та ги освободил и тях, и сами се прибрали с колата. Но след това няколко месеца се лекуваха от стрес, детето заекваше, жената с невроза, не може да спи, иначе бяха цели и залепени на седалката, ама каква полза?! Накрая колата остана месеци в сервиз, защото възглавниците не можели да се вкарат обратно, а новите стрували много скъпо и застрахователят не искаше да плаща ... стана мазало.

И как тези мерки ще държат шофьорите будни а???тук 99 процента става въпрос за задремване което не е необичайно по това време на денонощието. Колкото до гръмване на задна гума те там са двойни и автобуса се овладява спокойно. Той се овладява и при единична щом е задна гума. Сега се мъчат да оневинят шофьора като размият нещата със възраста, гумите, лицензите и куп още глупости

Обикновено при чифте гуми (двойни) винаги вътрешната гума е по-калпава. Лошото в цялата ситуация е че тя е и най-близо до въздушната възглавница на окачването. Професионалните въздушни пушки работят на 10 bar-а (атмосфери казано на нашенски) налягане. А сега си представете при налягане от около 9 парче с големината на юмрук каква сила има. А при нормално движение по магистрала да ви слезе автобуса рязко с около 15-20 см как ще го овладеете?

Ти имаш ли си някаква представа какво става когато гумата гръмне.Прави разлика между спукана и гръмнала

Изглежда, по сигурност и качество, транспортът в България прилича повече на индийски, отколкото на европейски.

Бойко Борисов е пак виновен! А на загиналите Бог да прости!

И кво сега ? Взривиха автобуса и втори ден ни засипват с лъжи . Бития бит , умрелия умрел . Ислямския тероризъм ни застигна а Боко се насра от страх

Ами защо бе,Московски не решиш и да има съответния брой светлоотразителни жилетки,по една аптечка на четирима пътника,съответно и аербегове на всяка седалка.......аман от простовани!Аз бих уволнил и политиците и депутатите които се занимават с такива глупости и харчат народна пара!Проблема е във вас....проблема е във Нас,че още ви търпиме.

За аптечката е добра идея, но въздушните възглавници просто ги забрави ... това значи да променяш световните стандарти за строене на автобуси и контрола на стоенето на всеки да е седнал в точната позиция като при самолет ... няма ли точно сядане, няма и файда от възглавницата...

а при При счупен гръбнак, заради колан, поради липса на активен подглавник как ще се отървеш ....

Дано това ограничение с годините наистина влезе в сила. Но аз лично дълбоко се съмнявам. Това би означавало огромни разходи за превозвачите за обновяване на автопарка - нещо, което те никога няма да допуснат в подкупната ни страна.

Да го питам министъра един автобус, колко ресурс има и как се изплаша средството за примерно 10г. Пътищата били лоша. Аз като бях в Германия видях, че и на добри пътища стават катастрофи и то доста по-тежки от тук. Всичко опира до водача. Аз съм автобусен шофьор. Преди два месеца бях на "психо" и установих, че са толкова занижени критериите, че почти всеки може да го издържи.

Европейската практика не слага ограничение на годините на автобуса, но на нас пътищата ни не са като в Европа, каза Московски, цитиран и от БГНЕС..... е добре де, след като качеството на пътя е изведено като фактор за амортизацията, защо ограничителната мярка да е базирана на годините, а не на километрите... примерно? ами ако от своите 25 години, 20 от тях тоя реис е каран в Aвстрия да кажем? или пък нов автобус не може да се счупи в нашенска дупка? оправете пътищата, стегнете корумпираната пасмина в даи и кат и запалете по една свещ, тва е, останалото е от лукавия....

Айде поредния балкански субект дето му пречат коланите. А как може тогава в една Норвегия хората да ги ползват а у нас не може. А контрола е елементарен. Просто докато не са закопчани пътниците автобуса не тръгва

Слагането на колани е задължително при самолетите и автомобилните състезания. Докато има шофьори, които се чувстват като пилоти и състезатели, тези колани не са необходими- те даже пречат.

Честито на новите комисионни от продажбата на най-скъпите ППСта ... Няма да си признаят, че катастрофата е заради гръмнала и колкото и нов да е автобуса пак ще се въргаля при гръмване ... Няма да спрат и да сертифицират гумите, които се продават, а се целят в служебно разчистване на конкуренцията.... Гледайте снимките внимателно и мислете - Катастрофиралия автобус е 2007ма година и дори втора употреба струва над 200 000лв. Заблуждението в информацията е точно заради доста тлъсти комисионни от един пазар, в който почти няма движение... Не трябва да се ограничават годините на автобусите, а да се въведат ограничения за гумите, които се продават - да са сертифицирани, защото в момента карат масово с китайски гуми, които са криви още като нови и дават ужасяващи дефекти.

Това че,една партия е млада ,не означава ,че е еднодневка!

лобистките интереси са винаги над обществения интерес. 3-точковите колани в автобусите трябва да са задължително условие. Трябва и сериозен анализ от експертите да кажат защо има толкова много тежко пострадали и починали при преобръщането на автобуса. Според мен при такъв тип катастрофа коланите са щели да спасят много хора

Да, като ги държат в пламъците на топло.

... ако са имали колани са щели първо да останат по местата си, задушени от дима и топлината.

Ролбари в автобусите.

като карат регенерати така става

И ако всичко това вземе, че стане всички вие ще ревете че са ви вдигнали с 10лв билета София-Варна/Бургас. Докато не си оправим манталитета и не се научим, че за да е качествено трябват пари все така ще е.

За съжаление горчивия ни опит подсказва, че обикновено цената скача с 10лв, а качеството не мърда.

в интерес на истината тази фирма май наистина даваше най-ниски цени. Като нищо може да са и спретнали капан. Съмнявам се, че конкурентите и са 100% изрядни и без финансови затруднения. Пък и тепърва започва голямото преселение на "софиянци" към морето

Браво,много точен,почти перфектен анализ!Всичко е въпрос на манталитет!Всички знаем ,които караме автомобили,разбира се,как се движат автобусите-с непозволено висока скорост,с рискови изпреварвания,нарочно те притискат отзад на няколко сантичетра от колата ти,засичат те по кръстовища ,не спазват знаците забраняващи изпреварването...

Иван Вълков е депутат от ГЕРБ и председател на транспортната комисия в парламента. Смятам ,че трябва да се изкажат и потърси отговорност и народните представители към транспортната комисия защото те диктуват правилата. Цитирам Иван Вълков : В момента законодателството е много добро и не бива след всеки сериозен инцидент да казваме, че трябва да бъдат правени промени .Сега се правят проверки и след тяхното завършване ще може да се каже каква е причината за катастрофата. Идеята автобусите да са до 20-годишни е с цел да се ограничат превозите с много остарели машини. От техническа гледна точка един автобус на 15 години може да е в много по-изправно състояние, в сравнение с автобус на 5 години. Въпреки всичко по-старите автобуси имат износване, умора на материала, което също указва влияние. Не може да кажем точно какъв да е критерият за годините на автобуса.