АМ "Струма" ще се забави, ако преместят трасето заради античния град
Николай Нанков ще се довери на експертите археолози, проучваният вървят добре и са по график
Обратно в новинатаКоментари - АМ "Струма" ще се забави, ако преместят трасето заради античния град | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Шило
Мдааа, имаше един момент във филма "Под прикритие", където Джаро "подпомогна" експертите да вземат правилното решение! Ще ми се тук да не е така. По-добре да се забави изграждането на магистралата, да се приключат разкопките на античния град, да лъде консервиран, да лъде реставривано това, което може и да бъде предоставен на посетителите. Хубаво е да се развива културния, археологическия туризъм, за сметка на алкохолния.
гумата (нерегистриран)
Греда, копеле! Вдигнете магисралата на колци и пак няма да е гаранция, че и на мястото на колците няма да попаднете на селище, понеже цялото поречие на Струма е пълно със селища. Или минавайте като булдозери и местете находките или минавайте на колци с отбивки за всяко селище.
petar (нерегистриран)
Къде бяхте толкова време и не проучихте добре трасето? Спомняте ли си ББ ходи след Долна Диканя и моли археолозите да бързат като им осигури лампи за нощно виждане и печки да се топлят, та по-бързо да стане магистралата.Вероятно паметта ви е къса и затова не проучихте навреме трасето.Ся ко да праим господа учени?
вьи (нерегистриран)
и за да не изпочупите обекта викате хеликоптерите на Боко и без това само са разходжат до Евскиноград с тях поне да има полза от Кугарите
Ozzy (нерегистриран)
Всяко забавяне на магистралата ще коства човешки животи. Тъжно е, но е самата истина! Въпросът е дали да изберем културното наследство, или още 20 - 30 убити в катастрофи за всяка година забавяне.
красива (нерегистриран)
значи ще се плаща за 80% от пътищата в Бг или не съм разбрала правилно? Щото в Европа се плаща само за магистрали или части от тях или тунели или мостове...
Възмутен (нерегистриран)
Аз съм наясно, че това не е Рим или Сердика, но това е древната история на моя роден град. Град в който старини много няма. Но реално и Плиска , Преслав и Търново не са обекти от световно значение обаче аз не смятам, че парите за съхранението им са пари на вятъра. В крайна сметка ако се унищожи Скаптопара означава, че моите сънародници не уважават историята на моя град. Патриотизма не означава да унищожаваме всичко , което не от някой български владетел. Варвари с варварите.
TT (нерегистриран)
Изместете магистралата или я вдигнете на колони срещу няколко милиона лева и гледайте как след няколко години тия кирливи зидове ще буренясат, ще се разпаднат и ще бъдат забравени от всички институции. Примери ..бол, като най-пресният е край Кочериново-стотици хиляди разходи и НУЛА туристи.
Мъка (нерегистриран)
Тъпаци, тъпаци. Ще унищожите всичко, за да напълните джобчетата
До Мъката (нерегистриран)
Точно от тая врътка ще лапнат лесни мангизи.
коко (нерегистриран)
Липсата на интерес говори достатъчно ясно за нивото и културата на част от българите. Само минете гръцката граница и вижте ,че около всеки камък се създава история...
То е ясно (нерегистриран)
А бе то ясно, че за някакъв индивид от Априлци историята на някакъв град от Югозапада не е важна. Още повече явно го дразни факта, че докато по неговите родни места още е пълно с къщи без вътрешни тоалетни и се изхождат в дупки по дворовете то ние сме имали канализация преди 2000 години.
*_* (нерегистриран)
важното е МОЕТа да се лее :)
1 (нерегистриран)
И ПЛИСКА И ПРЕСЛАВ СА СВЕТОВНИ ЦЕННОСТИ. ДРУГ Е ФАКТА, ЧЕ НИЕ НЕ УМЕЕ,НЕ МОЖЕМ, НЕ ИСКАМЕ ДА ПОКАЖЕМ НАШАТА ИСТОРИЯ В ЦЯЛОТО Й ВЕЛИЧИЕ. ПЪК И ПОДМАЗВАЧИТЕ БЪЛГАРСКИ НЯМАТ ГОРДОСТ, НЯМАТ ДОСТОЙНСТВО.
Шило
Глупости! С какво магистралата спасява? Преди дни до Вакарел, на следващия ден микробус с още загинали. И това на "Тракия"-гордостта Бойкова
Никол (нерегистриран)
"Човек и добре да живее, умира и друг се ражда. Нека роденият по-късно, като гледа този надпис, да си спомня за оногова, който го е направил." Но как да си спомни като няма да има какво да гледа? Защото такива като теб виждат просто "кирливи зидове", а не хората, живели и създавали цивилизации по тия земи, бранили ги с цената на свободата и живота си, отглеждали потомство, за да остани някой след тях, който да изрича името им, за да не потъва то в забрава. Тези "кирливи зидове" са нашата памет и история, ако не я уважаваме и съхраняваме, просто не струваме нищо като народ. А народ, "който не помни миналото си, няма бъдеще". Казал го е Сервантес.
Абе (нерегистриран)
една къща, дето кенефа й е вътре в нея, не ми я хвали...
Браво (нерегистриран)
Инфраструктурата на тол системата ще бъде изградена върху около 80% от републиканската пътна мрежа. Супер, хем от Гинес може да получим награда за рекорд по покрити с тол пътища, хем стадото яко ще плаща за всяка превозена по него стока. Ама то си го заслужава де, като акълът му е толкова щом не загрява че колкото повече плаща, толкова по-лоши са пътищата.
Иван (нерегистриран)
Да направят това което се прави навсякъде в цивилизованият свят ,находките се преместват на подходящо място ,хората цели градове местят а тези не могат три декара със находки да преместят ,и най сетне трябва да разберат ,че тази магистрала е най важната за икономиката ни ,тя свързва най близкото пристанище със столицата и продължава за Европа като Е79 и Западните Балкани.
Про (нерегистриран)
Е, да се върнем към варианта с тунел, май, или милионите вече са планирани?
Казах (нерегистриран)
Накрая и винетки ще плащаме и тол-такси ще ни скубят и пътен данък пак ще си има....!За една услуга тройно плащане!
То е ясно (нерегистриран)
Да не забравиш добре да намачкаш вестника преди да го употребиш по предназначение. Че освен канализацията и тоалетната хартия не сте открили още.
.... (нерегистриран)
Ако трасето мине в ЕСТАКАДА над археологическия обект, няма да се засегнат други имоти, няма да е необходим нов парцеларен план, нови процедури и т. н. със съответното време за тях. Ще има известно закъснение заради проекта на съоръжението и изграждането му, както и оскъпяване. Ако не греша, разбира се.
< (нерегистриран)
А строят с твоите пари от данъци и акцизи.
Второкласен (нерегистриран)
Хайде сега нека някой пресметне колко загинали има в Кресненското дефиле и колко на АМ Тракия от началото на годината. Май първенството е на магистралата. Та излиза ,че не магистралата спасява човешки живот. Разумното каране му е майката независимо по какъв път караш.
Не грешиш (нерегистриран)
Не грешиш. Само дето бюджета за преместване на антиките няма да отиде при археолозите.
72 (нерегистриран)
И за да е всичко автентично, не е необходима магистрала, а кози пътека.
За какво ни е правителство (нерегистриран)
От 1 януари 2019 г. ще бъдат въведени електронните винетки, а от април-май същата година - толсистемата. В момента Световната банка прави анализ на тарифирането, ще предложи и модела на бъдещото ценообразуване и избора на пътища, допълни министър Нанков
4 (нерегистриран)
ами ако и по новото трасе се намерят още римски бани??? Аз викам най-добре направо през Сртумица, Пехчево и Тработивище да пуснем магистралата
лицемерие (нерегистриран)
За тези археологически останки знаеха още преди започване на проектирането. Но не направиха нищо, даже ББ по стар навик, даде на археолозите срокове да копат и да се махат. Сега "Кво праи тая лисица на рамото ми?!?!??".
Пич Дьо Мон (нерегистриран)
Античността винаги ще я има. Н.Нанков надали.
Пенчо-Петко Славейков (нерегистриран)
И сега как ще ходя на море да Гърция....
кин (нерегистриран)
Пълни глупости!Никво забавяне няма да има освен ако са решили още пари да окрадът .
пешо (нерегистриран)
ТРАСЕТО ДА МИНЕ В ТУНЕЛ ПО ПОРЕЧИЕТО. От 20 до 200 пъти по малко изкопи и насипи. Не се изкачват планини зимно време / а и лятно/. Няма да излезе по скъпо. Ще се запази природата. Нека се видят аналогични проекти по Европа. Като имаме за водач бате ви Бойко, който слага за министри на строежите и развитието брокера Плевнелиев , "партийния секретар" Павлова и човечеца Нанков, добро развитие на България няма да има скоро. Огледайте се и преценете правилно ли се харчат НАШИТЕ европейски пари за еко и вело пътеки под ръководството на царя на европроектите Томи Дончев. Някой от нас добрите инженери и предприемачи просто сме отчаяни, че толкова години не се намери добър водач на България да ни измъкне от последното място в Европа.
00 (нерегистриран)
даааааааааа... историята на тази земя пречи на европата! затова пускаите булдозерите! няма българия - нема препятствия за европата!
Тон (нерегистриран)
Бетонирайте разкопоките и продължвайте да спорите с Р. Македония, кое е било “македонско”. Нация, която не уважава историята, няма бъдеще. Естествено това хората, чиито мандати изтичат скоро и няма гаранция, че ще продължат да крадат, не ги вълнува.
Тони (нерегистриран)
Фундаментите на тази естакада дали няма да се окажат директно в разкопките?
Изрод
Какво е 2 години спрямо 2000 ? Все ще оцелеем още 2 години без магистрала ! Този римски град не е ма шепа шопари дошли от Волжките степи а е на човечеството !
Джим Кери (нерегистриран)
Гледам го и само на смях ме избива.
Тола не е за бедняци (нерегистриран)
Дупе да ви е яко, като трябва да се бъркате постоянно да плащате на всеки няколко километра, ще ви се отщат и коли и мотори, пътуването с обществен транспорт ще ви се стори рай, и по евтино и по спокойно и по безопасно. Тола не е за бедняци, каращи брички по на 20 години.
vasi (нерегистриран)
Всичко може, ако има желание да се запази този уникален град! Иначе хиляди аргументи за пари, срокове и т.н....! Пълни глупости са направили тези некадърници, които са знаеели за този град и в името на собственото си благополучие, са разрешили проектирането на магистралата точно върху този терен! Вечная памет на българската история,култура, туризъм...!
Отвратен от шума и мръсния въздуг (нерегистриран)
Сега всеки задник се друса на мека седалка, и кьораво и сакато има по бричка, а често и по няколко, София се е заринала в таратайки от европейските морги, вече не се диша, не се спи, не се живее в тази клоака. Трябва да се направи нещо, което да застави хората да се откажат от колите: два пъти по скъо бензин, пет пъти по големи данъци за колите и пътищата, забранени улици за движение в жилищните квартали, ....тол системи и в градовете, например: 1000 лв за право да се кара кола в София.
Тола не е за бедняци (нерегистриран)
Дупе да ви е яко, като трябва да се бъркате постоянно да плащате на всеки няколко километра, ще ви се отщат и коли и мотори, пътуването с обществен транспорт ще ви се стори рай, и по евтино и по спокойно и по безопасно. Тола не е за бедняци, каращи брички по на 20 години.
Крсдците се оправдават (нерегистриран)
Абе Нанков, стига си нанил, време е за работа, антични градове, миещи се мечки, прескачащи зайци не са пречки, а идиотски оправдания за това, че вместо да строите, крадете парите. Каквото и да има на земята или под земята, можете дабвдигнете пътя над земята.
ДЕТРОЙТА (нерегистриран)
6 ЧАСА КИСНЕ СТАТИЯТА В ДИР БГ - САМО 46 КОМЕНТАРА .... ПРЕДИ - СЪС СТАРИЯ ДИЗАЙН БЯХА СТОТИЦИ - ДА ВИ СЕРА НА САЙТА ТЪП :)) ... И НА ШЕФА ВИ - ГЕЯ СЕРГЕЙ - ЖЕНАТА НА ДОГАН И БОЧКО :))
Петър (нерегистриран)
С Гърция никой не може да се мери в Европа! Това е народ с огромно значение за човечеството! В цял свят знаят къде и какво е Гърция. Ние, за съжаление, не можем да се сравняваме с тях.
Оня с коня (нерегистриран)
Рушете бре цървули! Хората с акъл в по белите държави печелят от такива обекти, а вие рушите, пък после държавата била бедна. Ми слагайте асвалта. След някоя друга година ще си го слагате от з... защото не остана какво да носи приходи в тая държава, а рано или късно, като вземете и полседния лев от бедния българин, ще ви питам какво и от къде ще крадете! Дори и в държави като Македония и турция всеки камъм е забележителност и туристите се скубят за да го видят.
gost (нерегистриран)
"Инфраструктурата на тол системата ще бъде изградена върху около 80% от републиканската пътна мрежа или малко над 16 хил. км, каза още министърът." Какво означава това? Почти никъде не мижеш да мръднеш без да платиш. И всичко това в джобовете на няколкото привелигеровани пътно-строиъелни фирми.
анализатор (нерегистриран)
Когато възникне проблем Боко изпраща някой от неговите Бърбориновци-министри като това момченце с мигащи очички зад очилцата да решат проблема без да знаят как.
идио (нерегистриран)
в нормалния свят тол пътищата са по избор. Винаги трябва да имаш алтернатива. Гугъл навигацията обаче, умишлено по подразбиране те води в платените пътища (бизнес интерес). Затова, всеки път трябва да казваш "avoid tolls please" Но... в мутристан дебилленд нямате избор! всички плаюате парно, независимо искате или не, всички ходите по потрошени тротоари с буреняци (зеленина) независимо дали искате или не. Всички ще ПЛАЩАТЕ тол такси, независимо дали искате или не. А решението е тъй лесно... зад терминал 2
НАЙ
"Загинаха мнозина. Ще загинат още повече": Вярват ли украинците в победата като преди?
"Хюман райтс уоч": Руските сили вероятно са екзекутирали най-малко 20 украински войници от декември
Представител на украинското разузнаване: Може в крайна сметка да се наложи да преговаряме с Русия
30 убити кандидати и 11 отвлечени: Задават се най-жестоките избори в историята на Мексико
Главчев дава сигнал в ДАНС и прокуратурата по случая с болница "Мама и аз"
"Загинаха мнозина. Ще загинат още повече": Вярват ли украинците в победата като преди?
Френски министър: Сто и петдесет хиляди руски войници са загинали във войната
Представител на украинското разузнаване: Може в крайна сметка да се наложи да преговаряме с Русия
Борисов и Караянчева оглавяват листите на ГЕРБ в по два града, ето и кои са другите водачи
Програмата на ООН за развитие: Разрухата в Газа е достигнала най-сериозното ниво от 1945 г.