АМ "Струма" ще се забави, ако преместят трасето заради античния град

Николай Нанков ще се довери на експертите археолози, проучваният вървят добре и са по график

Обратно в новината

Коментари - АМ "Струма" ще се забави, ако преместят трасето заради античния град | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Да де , ами след 2 години ако не са на власт и някой друг вземе да "гушне" парите - ужас ! Хайде сега история - глезотии , кой уважаващ себе си пеликан живее за историята ?

Като го гледам и слушам този хубавец, анализирайки състоянието на пътищата, ново строителство на такива, мога само със сигурност да заключа, че скоро няма да има магистрала Струма. Жалко е, че продължават да загиват хора, най-ценното нещо, дадено от Бога.

Какво ново строителство, като изграденото преди това не се поддържа и е само с дупки и неравности. Какво значи "магистрала"! Скоростен път със съответните характеристики, които на ните една магистрала не се на лице. На мутренската държава и това и е достатъчно. Нека поне да се разкрие тракийския град, за поука, как "изчезнаха" траките. Не е "римски" град откритото селище.

Сетих се за "не е задача лесна..." и в случая много подхожда: В Покровник и Зелен дол дружно пеят Got hates us all. А след това дори ми хрумна: Тази новина подсети ме сега че Скаптопара се римува със глагола вкара. Смятам, че не трябва да остане необруган варварин, който иска да посегне на единствените исторически останки в Благоевград. Та от БАН да не се правят на специалисти, защото това не им е бащиния.

ВЗЕЕМЕТЕ ГИ УНИЩОЖЕТЕ ДЕ, ДА СТАНЕ ПО- БЪРЗО ДАЛАВЕРАТА.

Не вярвайте на археолозите! Те винаги са склонни да издигнат стойността на откритията си, както готвачът си хвали манджата. Били направили уникална находка! Е, къде е, защото аз не видях нищо такова? От публикуваните снимки става ясно, че не е намерено нищо ценно. Сградите са били очевидно бедняшки, в момента са с 10 см. суперструкция, т. е., само разбити зидове от ломени камъни и не представляват нищо интересно. Малко по-вълнуващи са останките от гробница (?). Те са по-добре запазени и просто могат да бъдат преместени в някой провинциален музей, защото такива си имаме вече стотици. И така няма важни надписи, безценни стенописи, нито разкрити архитектурни паметници, които ще ти докарат стотици хиляди туристи. Просто материал за една-две скучни научни конференции, за които никой от Вас няма да разбере. И някой ще си напише още по-скучната дисертация, която пак никой няма да прочете. И за това ли да се мести магистралата?

Тъпите ти мисли не се отнасят за българите. Магистрала Струма и така няма дя се построи. Искат мутрите да перат пари. До сега можеше да е построена при силна икономически и политически държава, но не и в бантустан.

То пък у нас кой знае каква история няма! Замо на13 века сме ипрез повечето време даже не сме съществували! Е, какво да им уважаваме на тия разкопки тогава?

Време е да престанем да си унищожаваме историята! Ако не знаем и не ценим историята си ние се осъждаме сами да повтаряме грешките си. Нашите Управляващи още от 1944 г. не са на ясно, че важните неща са Човека (но всеки човек без изключение), ИСТОРИЯТА на БЪЛГАРИЯ (но не само 1337 г, а цялата много хилядна история), спазване на законите и др, А магистралата не е по-важна от историята ни и може да се забави и или да заобиколи (от ляво, дясно, горе или долу)!?!

Добрувайти драги съграждани! Най- доброто предстои! Днес Пламенчо , утре Кладенчо!

Ако в Израел или Китай се открие такъв град ще бъде национално събитие, всички строежи наоколо се спират, гвардията застъпва като охрана на обекта а учените получават всяка необходима помощ от държавата и частни дарители по моментално покриване на обекта по всички стандарти и моментална археологическа работа. В България този обект ще стане поредните ограбени руини, съсипани от бетон както Плиска, ларгото, Червената черква и т.н.

"Той съобщи, че първоначално ще се таксува преминаването по добри пътища..." а после дори и там, където няма пътища. Така де, Важното е да се дерат кожи от гърба на народа.

Когато възникне проблем Боко изпраща някой от неговите Бърбориновци-министри като това момченце с мигащи очички зад очилцата да решат проблема без да знаят как.

"Инфраструктурата на тол системата ще бъде изградена върху около 80% от републиканската пътна мрежа или малко над 16 хил. км, каза още министърът." Какво означава това? Почти никъде не мижеш да мръднеш без да платиш. И всичко това в джобовете на няколкото привелигеровани пътно-строиъелни фирми.

в нормалния свят тол пътищата са по избор. Винаги трябва да имаш алтернатива. Гугъл навигацията обаче, умишлено по подразбиране те води в платените пътища (бизнес интерес). Затова, всеки път трябва да казваш "avoid tolls please" Но... в мутристан дебилленд нямате избор! всички плаюате парно, независимо искате или не, всички ходите по потрошени тротоари с буреняци (зеленина) независимо дали искате или не. Всички ще ПЛАЩАТЕ тол такси, независимо дали искате или не. А решението е тъй лесно... зад терминал 2

Рушете бре цървули! Хората с акъл в по белите държави печелят от такива обекти, а вие рушите, пък после държавата била бедна. Ми слагайте асвалта. След някоя друга година ще си го слагате от з... защото не остана какво да носи приходи в тая държава, а рано или късно, като вземете и полседния лев от бедния българин, ще ви питам какво и от къде ще крадете! Дори и в държави като Македония и турция всеки камъм е забележителност и туристите се скубят за да го видят.

6 ЧАСА КИСНЕ СТАТИЯТА В ДИР БГ - САМО 46 КОМЕНТАРА .... ПРЕДИ - СЪС СТАРИЯ ДИЗАЙН БЯХА СТОТИЦИ - ДА ВИ СЕРА НА САЙТА ТЪП :)) ... И НА ШЕФА ВИ - ГЕЯ СЕРГЕЙ - ЖЕНАТА НА ДОГАН И БОЧКО :))

Абе Нанков, стига си нанил, време е за работа, антични градове, миещи се мечки, прескачащи зайци не са пречки, а идиотски оправдания за това, че вместо да строите, крадете парите. Каквото и да има на земята или под земята, можете дабвдигнете пътя над земята.

Дупе да ви е яко, като трябва да се бъркате постоянно да плащате на всеки няколко километра, ще ви се отщат и коли и мотори, пътуването с обществен транспорт ще ви се стори рай, и по евтино и по спокойно и по безопасно. Тола не е за бедняци, каращи брички по на 20 години.

Сега всеки задник се друса на мека седалка, и кьораво и сакато има по бричка, а често и по няколко, София се е заринала в таратайки от европейските морги, вече не се диша, не се спи, не се живее в тази клоака. Трябва да се направи нещо, което да застави хората да се откажат от колите: два пъти по скъо бензин, пет пъти по големи данъци за колите и пътищата, забранени улици за движение в жилищните квартали, ....тол системи и в градовете, например: 1000 лв за право да се кара кола в София.

Всичко може, ако има желание да се запази този уникален град! Иначе хиляди аргументи за пари, срокове и т.н....! Пълни глупости са направили тези некадърници, които са знаеели за този град и в името на собственото си благополучие, са разрешили проектирането на магистралата точно върху този терен! Вечная памет на българската история,култура, туризъм...!

Дупе да ви е яко, като трябва да се бъркате постоянно да плащате на всеки няколко километра, ще ви се отщат и коли и мотори, пътуването с обществен транспорт ще ви се стори рай, и по евтино и по спокойно и по безопасно. Тола не е за бедняци, каращи брички по на 20 години.

Гледам го и само на смях ме избива.

Какво е 2 години спрямо 2000 ? Все ще оцелеем още 2 години без магистрала ! Този римски град не е ма шепа шопари дошли от Волжките степи а е на човечеството !

Бетонирайте разкопоките и продължвайте да спорите с Р. Македония, кое е било “македонско”. Нация, която не уважава историята, няма бъдеще. Естествено това хората, чиито мандати изтичат скоро и няма гаранция, че ще продължат да крадат, не ги вълнува.

даааааааааа... историята на тази земя пречи на европата! затова пускаите булдозерите! няма българия - нема препятствия за европата!

ТРАСЕТО ДА МИНЕ В ТУНЕЛ ПО ПОРЕЧИЕТО. От 20 до 200 пъти по малко изкопи и насипи. Не се изкачват планини зимно време / а и лятно/. Няма да излезе по скъпо. Ще се запази природата. Нека се видят аналогични проекти по Европа. Като имаме за водач бате ви Бойко, който слага за министри на строежите и развитието брокера Плевнелиев , "партийния секретар" Павлова и човечеца Нанков, добро развитие на България няма да има скоро. Огледайте се и преценете правилно ли се харчат НАШИТЕ европейски пари за еко и вело пътеки под ръководството на царя на европроектите Томи Дончев. Някой от нас добрите инженери и предприемачи просто сме отчаяни, че толкова години не се намери добър водач на България да ни измъкне от последното място в Европа.

Пълни глупости!Никво забавяне няма да има освен ако са решили още пари да окрадът .

И сега как ще ходя на море да Гърция....

Античността винаги ще я има. Н.Нанков надали.

За тези археологически останки знаеха още преди започване на проектирането. Но не направиха нищо, даже ББ по стар навик, даде на археолозите срокове да копат и да се махат. Сега "Кво праи тая лисица на рамото ми?!?!??".

ами ако и по новото трасе се намерят още римски бани??? Аз викам най-добре направо през Сртумица, Пехчево и Тработивище да пуснем магистралата

От 1 януари 2019 г. ще бъдат въведени електронните винетки, а от април-май същата година - толсистемата. В момента Световната банка прави анализ на тарифирането, ще предложи и модела на бъдещото ценообразуване и избора на пътища, допълни министър Нанков

Ако трасето мине в ЕСТАКАДА над археологическия обект, няма да се засегнат други имоти, няма да е необходим нов парцеларен план, нови процедури и т. н. със съответното време за тях. Ще има известно закъснение заради проекта на съоръжението и изграждането му, както и оскъпяване. Ако не греша, разбира се.

Не грешиш. Само дето бюджета за преместване на антиките няма да отиде при археолозите.

Фундаментите на тази естакада дали няма да се окажат директно в разкопките?

Не би трябвало -- мястото им зависи от проучването и проектирането. По-сложна задача ми изглежда опазването на археологическия обект при изграждането на съоръжението.

Накрая и винетки ще плащаме и тол-такси ще ни скубят и пътен данък пак ще си има....!За една услуга тройно плащане!

А строят с твоите пари от данъци и акцизи.

Е, да се върнем към варианта с тунел, май, или милионите вече са планирани?

Да направят това което се прави навсякъде в цивилизованият свят ,находките се преместват на подходящо място ,хората цели градове местят а тези не могат три декара със находки да преместят ,и най сетне трябва да разберат ,че тази магистрала е най важната за икономиката ни ,тя свързва най близкото пристанище със столицата и продължава за Европа като Е79 и Западните Балкани.

Инфраструктурата на тол системата ще бъде изградена върху около 80% от републиканската пътна мрежа. Супер, хем от Гинес може да получим награда за рекорд по покрити с тол пътища, хем стадото яко ще плаща за всяка превозена по него стока. Ама то си го заслужава де, като акълът му е толкова щом не загрява че колкото повече плаща, толкова по-лоши са пътищата.

важното е МОЕТа да се лее :)

А бе то ясно, че за някакъв индивид от Априлци историята на някакъв град от Югозапада не е важна. Още повече явно го дразни факта, че докато по неговите родни места още е пълно с къщи без вътрешни тоалетни и се изхождат в дупки по дворовете то ние сме имали канализация преди 2000 години.

една къща, дето кенефа й е вътре в нея, не ми я хвали...

Да не забравиш добре да намачкаш вестника преди да го употребиш по предназначение. Че освен канализацията и тоалетната хартия не сте открили още.

Точно от тая врътка ще лапнат лесни мангизи.

Тъпаци, тъпаци. Ще унищожите всичко, за да напълните джобчетата

Изместете магистралата или я вдигнете на колони срещу няколко милиона лева и гледайте как след няколко години тия кирливи зидове ще буренясат, ще се разпаднат и ще бъдат забравени от всички институции. Примери ..бол, като най-пресният е край Кочериново-стотици хиляди разходи и НУЛА туристи.

Липсата на интерес говори достатъчно ясно за нивото и културата на част от българите. Само минете гръцката граница и вижте ,че около всеки камък се създава история...

С Гърция никой не може да се мери в Европа! Това е народ с огромно значение за човечеството! В цял свят знаят къде и какво е Гърция. Ние, за съжаление, не можем да се сравняваме с тях.

"Човек и добре да живее, умира и друг се ражда. Нека роденият по-късно, като гледа този надпис, да си спомня за оногова, който го е направил." Но как да си спомни като няма да има какво да гледа? Защото такива като теб виждат просто "кирливи зидове", а не хората, живели и създавали цивилизации по тия земи, бранили ги с цената на свободата и живота си, отглеждали потомство, за да остани някой след тях, който да изрича името им, за да не потъва то в забрава. Тези "кирливи зидове" са нашата памет и история, ако не я уважаваме и съхраняваме, просто не струваме нищо като народ. А народ, "който не помни миналото си, няма бъдеще". Казал го е Сервантес.

И за да е всичко автентично, не е необходима магистрала, а кози пътека.

Аз съм наясно, че това не е Рим или Сердика, но това е древната история на моя роден град. Град в който старини много няма. Но реално и Плиска , Преслав и Търново не са обекти от световно значение обаче аз не смятам, че парите за съхранението им са пари на вятъра. В крайна сметка ако се унищожи Скаптопара означава, че моите сънародници не уважават историята на моя град. Патриотизма не означава да унищожаваме всичко , което не от някой български владетел. Варвари с варварите.

И ПЛИСКА И ПРЕСЛАВ СА СВЕТОВНИ ЦЕННОСТИ. ДРУГ Е ФАКТА, ЧЕ НИЕ НЕ УМЕЕ,НЕ МОЖЕМ, НЕ ИСКАМЕ ДА ПОКАЖЕМ НАШАТА ИСТОРИЯ В ЦЯЛОТО Й ВЕЛИЧИЕ. ПЪК И ПОДМАЗВАЧИТЕ БЪЛГАРСКИ НЯМАТ ГОРДОСТ, НЯМАТ ДОСТОЙНСТВО.

значи ще се плаща за 80% от пътищата в Бг или не съм разбрала правилно? Щото в Европа се плаща само за магистрали или части от тях или тунели или мостове...

Всяко забавяне на магистралата ще коства човешки животи. Тъжно е, но е самата истина! Въпросът е дали да изберем културното наследство, или още 20 - 30 убити в катастрофи за всяка година забавяне.

Шило

Глупости! С какво магистралата спасява? Преди дни до Вакарел, на следващия ден микробус с още загинали. И това на "Тракия"-гордостта Бойкова

Хайде сега нека някой пресметне колко загинали има в Кресненското дефиле и колко на АМ Тракия от началото на годината. Май първенството е на магистралата. Та излиза ,че не магистралата спасява човешки живот. Разумното каране му е майката независимо по какъв път караш.

Къде бяхте толкова време и не проучихте добре трасето? Спомняте ли си ББ ходи след Долна Диканя и моли археолозите да бързат като им осигури лампи за нощно виждане и печки да се топлят, та по-бързо да стане магистралата.Вероятно паметта ви е къса и затова не проучихте навреме трасето.Ся ко да праим господа учени?

Греда, копеле! Вдигнете магисралата на колци и пак няма да е гаранция, че и на мястото на колците няма да попаднете на селище, понеже цялото поречие на Струма е пълно със селища. Или минавайте като булдозери и местете находките или минавайте на колци с отбивки за всяко селище.

Шило

Мдааа, имаше един момент във филма "Под прикритие", където Джаро "подпомогна" експертите да вземат правилното решение! Ще ми се тук да не е така. По-добре да се забави изграждането на магистралата, да се приключат разкопките на античния град, да лъде консервиран, да лъде реставривано това, което може и да бъде предоставен на посетителите. Хубаво е да се развива културния, археологическия туризъм, за сметка на алкохолния.