1.5 млн. опасни коли по нашите пътища

Регистрираните сервизи са 6700, а автомобилите – 4.2 милиона, това показва, че има много работещи в сивата икономика монтьори

Обратно в новината

Коментари - 1.5 млн. опасни коли по нашите пътища | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Има само едно по-гадно нещо от регистриран сервиз - нарича 'лицензиран' сервиз. Там работят ужасни некадърници, синчета на тоя и оня с двете ръце заврене незнам къде, които обаче взимат тлъсти такси за услуеитевсе едно сме в Западна Европа. Затова - домашния майстор , гаражния майстор, старата кола докато може. Едно време колите ги правеха да издържат десетилетия, някои от тях дори да те надживеят, като някои модели на Волво. Днес на 6-тия месец стават за смяна маса неща по колата и след гаранционния срок возилото вече е тотален скрап. Както и с цялата бяла и черна техника. А с подобна статия какво се насърчава незнам и не мога да определя, изсветляване на сервизите? Ами , че моя майстор ако излезе на светло и започне да плаща луди пари и данъци, купи си съответната хубава техника необходима за работа - сигурно ще реши да стане IT, защото файда няма да има, само дългове. А е много кадърен и чете новите неща, ама вече не се дава шанс на такива, само на разни момченца синчета на тоя оня и на 100 човека от тия един малко да поназнайва по 'регистрираните'. А - иначе хора да ти вземат парите - много.

Аз това мога а го кажа само от виждане, чуване и мирис. Хаха поне от 5-6 години е така пълен батак и щастливи шафьори. Всеки 3ти е горд собственик на машина за увреждане на здравето на другите. А паричките летят по джобчетата на замесените в търговията.

Абе нали сме с рекорден БВП, защо така сме с най-стария автомобилен парк? И добре, че повечето сервизи са в сивия сектор, че цените за ремонт са що-годе поносими!

За ПСЕВДО РЕМОНТ Приятелю за псевдо ремонт. Ако си купиш хляб а се окаже преместван от стар ще оревеш света.

За да защитя гилдията, ще ви кажа, колеги, че няма опасни автомобили. Опасните системи, в сферата на автотранспорта са на няколко други места: На първо място, това са задкормилните устройства, наречени водачи. В случая, възрастта на автомобила е напълно елиминирана. Статистиката твърди, че 75% от произшествията са с участието на нови, скъпи автомобили. Друга причина е пътната инфраструктура и прилагането на средствата за регулиране на движението. 15% от произшествията са поради неозначени препятствия и некадърно проведени ремонти и подръжка на пътищата. Още 5% са поради внезапни, непредвидими промени в пътната обстановка. Още 2-3 % са по медицински причини, които биха могли да се включат и към първата група. По технически причини, остава да са предизвикани едва 2-3 % от произшествията. Но е широко известна тактиката на медийния натиск, когато едни пари трябва да се насочат към едни каси.

Браво, много добре казано! Бий самара, за да се сеща магарето! А този Румен Дунев да не се прави на голям специалист! Това, че се купуват турски или китайски части не е генерален проблем! В Турция автомобилни части за всякакви автомобили се произвеждат повече от 25 години, а и китайците вече направиха стаж в тази област!

Браво, и аз си занех че 1 Ефективноста на спирачната система не зависи от използваните материали в дисковете и накладките 2 Спирачна течност не трябва да се сменя защото какво от отва , че температурата на кипене спада и газовата фаза не влияе на спрането 3 Дали ангренажа ще се скъса след 40 000 / ако е сменен а не само платен/ все тая ще го преглътна 4 Няма никакво значение ,че гаражния генийй ми е налял по-гъсто масло то такова е има, а че при студен старт му трябва повече време за да достигне до разпределителние валове и има ускорено износване все тая 5 Карането с "нови " гум втора употреба е без никакво значение, дали ще спреш за 2 или 20 метра са подробности мога да продъжавам още много, но сега разбрах, национална черта ни ,че сме все по-тарикати от дявола. Само ми е чудно защо тогава сме една от най-нещастните нации.

Каква е причината, болшинството собственици на стари автомобили, да търсят нерегламентирани сервизи, а дори, сами да се правят на майстори? Аз се досещам, но не ми се споделя. Някоко са причините и само една е цената на офертата. Но, когато диктатурата на капитала се настанява на пазара, финансовото съдиране на кожи е неизбежно.

Глупости, дрън, дрън - " когато диктатурата на капитала се настанява на пазара, финансовото съдиране на кожи е неизбежно."! А трябва ли задължително да влизам в сервиз за елементарни текущи за поддръжката ремонти, като смяна на гуми, смяна на масло, охлаждаща течност, филтри или накладки? Трябва ръцете ти да са завряни отзад, че да не можеш да се справиш с тези основополагащи за резонна поддръжка грижи за автомобила! Двигателните и електросистемите на по новите автомобили си искат диагностика и тя се прави в сервиз,но това е много по рядък проблем! Редки са и смяната на стъкла, тенекии и периферия!

Интересно ми е какво става с отработените течности. Смея да твърдя , че няма да се утилизират природосъобразно, по-вероятно в канала или в печката.А после всички ревем,че е мръсно около нас. Отговори ми моля на един въпрос: Сменил си накладките сам, правиш ПТП поради неправилно пресичащ пешеходец и го блъскаш. Какво си мислиш ,че ще стане в съда ако не дай боже човека умре. Справка автобуса на Тракия вместо шайба използвана монета, сигурно помниш как свършва всичко. На мен няма да ми се случи не винаги работи,а застрахователите затова си имат термин - непозволени модификации. Дано да не ти се случва.

Знам да Според ADAC цената на притежание на автомобил е 100% от тях 40% са за закупуване на автомобила и 60% за подръжка, но това е в Германия В България за подръжка 98% от собствениците нямат възможност и все се чудят как да ЗАКЪРПЯТ положението. Защото все искаме да надскочим стандарта си. Може да е 20-30г. но да е Мерцедес ил BMW а това, че тези прекрасни автомобила са за преуспели хора за българите няма никакво значение. После почва реването ,че всички части са скъпи и юруш на автоморгите. А че там може да си купиш части от гепената кола на съседа пак няма значение. НИЕ ВИНАГИ СМЕ ПО- ТАРИКАТИ ОТ ДРУГИТЕ. Но в Гърция пъплим с ограниченията, ела да видиш след границата Хамилтън пасти да яде. Регистрация КН РК СО дават още 300 коня даже и нитро.

Ако частницте не работеха качествено нямаше да имат клиенти. Ето това е то. Саморегулация на пазара на труда се казва. Всичко друго е лобизъм и промиване на мозъците. Шибана държава!

4 200 000 коли, разделени на 6700 сервиза, това значи един сервиз да поддържа 626 коли. По 2 пъти годишно да влизат в сервиз, за 240 работни дни, това прави по 5,26 коли на ден да минават през сервиза. Моят майстор преди време работеше сам и правеше по 4-5 коли на ден за дреболии и обслужване - накладки, масла, термостати, свещи. За свестен монтьор не е проблем да смени всичките тези неща в рамките на час и половина. За алтернатори и стартери му отнемаше по 2.5-3 часа. С основен ремонт на двигател се оправяше за ден (неговата част от работата) - сваляне, разглобяване, смяна на части и връщане в колата, допълнителното врме идваше от шлайфане и други дейности, които правят други хора. Сега същият човек има голям сервиз с 4 монтьори+той самия, спокойно правят по 15-18 коли на ден, ако не е някаква трошка, невлизала в сервиз от 10 години. И всичките са много свестни и коректни хора.

Сега и касов апарат като си вземе всичко ще е цветя и рози. А от 2025 вече и гаранция ще дава на ремонта. БРАВО. Давай координати и всички сме за натам.

Защото новите китайски и други менте авточасти са много читави!!!

Огромния праблем на страната е, че не изтрепахме "контролиращите" навремето. В резултат на този огромен пропуск всяка година някое поредно лоби се нарежда да цака населението. Винаги с добри и благородни намерения, естествено. Само че така се обезсмисли изцяло демокрацията и свободата. Погледнете законодателството, почти не е останала област, която да не се контролира и надзирава, съответно рекетира, от някоя парадържавна структура. По този начин сега имаме всички недостатъци на запада, без почти нищо от плюсовете му. Време е за нова демократична промяна, този път истинска. За поне 50 години трябва да се забрани да се забранява !

Нямам какво да добавям или отнемам. Десятка! Нужен е, обаче, път. Стратегията ти е чудесна. Каква, обаче е възможната тактика?

Кой ви каза, че ако колата е над 20г, тя е опасна!? Егати наглата и безочлива манипулация. Предпочитам да карам някое старо Волво 244 или 744, отколкото нов пластмасов ковчег, на двойни пари. А това, че сервизите са малко, означава само, че повечето автомобилисти предпочитат да си правят колите сами, вместо да се доверяват на бездарници.

Автомобил на 20+ години не е равнозначно на опасен. Ебем ви в журналистиката.

Вярно е . Той е технически непригоден и морално остарял. Ако съобразиш движението си с възможностите на машината всичко е наред, но ние българите сме нация от пилоти. Дрябва да докозваш непрекъснато, че 20г. кола може да се движи като Порше.

Държавата да направи едно публично частно партньорство и построят завод за електромобили и батерии. Един мотор примерно 150 к.с. и пробег 300км са достатъчни и различни купета според нуждите. Технологията вече не е толкова скъпа, могат да си я купят и от Китай ако искат. Цена на световния пазар +-30к евро, в бг примерно 30к лв и безлихвен 10 годишен лизинг с включена поддръжка. На семейства с висше и 1 дете 25% субсидия, на 2 50, на 3-90. Старите трошки се изкупуват и се продават на външни пазари или се рециклират. Ниски данъци за ел.мобили а високи за вс. други и забрана да влизат в градовете. Печалбите от инициативата за чувствително подобряване на обществения транспорт.

Държавата да направи едно публично частно партньорство и построят завод за електромобили и батерии. Един мотор примерно 150 к.с. и пробег 300км са достатъчни и различни купета според нуждите. Технологията вече не е толкова скъпа, могат да си я купят и от Китай ако искат. Цена на световния пазар +-30к евро, в бг примерно 30к лв и безлихвен 10 годишен лизинг с включена поддръжка. На семейства с висше и 1 дете 25% субсидия, на 2 50, на 3-90. Старите трошки се изкупуват и се продават на външни пазари или се рециклират. Ниски данъци за ел.мобили а

Българинът е сикнал да е циция за колите. Наскоро реших да се оттърва от една от колите на минимална цена. Само оригинални немски части само лицензирани сервизи. Познайте. Обадиха се 3-ма души за 3 месеца. Никой не повярва. Накрая я продадох на приятел, а народът продължав да търси 10 годишна кола на 129 995 километра, и купува такива на 350 000, които после ремонтира с китайски части в гаражи.

Много точно За жалост има автомобили и на по 700-800 хил. 2013 -2015г. --- личен опит Внасят се таксита от Париж от ОАЕ и от къде ли не.

Петнадесет години карам само нови коли, чиято марка и фирма за обслужване започва с "Ба" и завършва на "тар". Лъжеха ме, мамеха ме, след всеки ремонт се борихме юнашката. Демонстративно си паркирах колите пред главния им ход и тествах всяко копченце и всяка функция - дали не са откраднали някой модул. Слава Богу, наритаха ги и вече колите се обслужват от друга фирама - започва на "Сил" и пак завършва на "ар". Но обслужва и същите коли във Великобритаяния, например. Ама вече обслужването тип "А" на GL 450 бензин е 400-500 лв. А не както преди 1200 лв. Да "МЕ" са по-добрите за българските пътища. Но ако искате подобадащо отношение за парите, които давате и обслужване на ниво - трибуквената марка е точният избор. Може да е "КИ`", може да е друго, ще се сетите, за коя трибуквена марка говоря. Сервизът и е до кино "Арена". Лично аз няма да се мърна към "Ме", докато не си изгонят мошениците от "къщичката".

Оперативният им лизинг. Колите втора употреба са с три, четири години гаранция и пет години включено обслужване. Да, "ШЧТ" 750 е много по-калпав автомобил от аналогията му на "МЕР" "Шмъ класа", ама това до 150 000 км. няма да го усетите. А ако сте го взели като нас на 53 000 км. на оперативен лизинг? До 150 000 км. ще сте го продали и няма да ви пука. Ще сте взели новата генерация. Единият дилър си скъсва трътката от зор, за да работи и във всеки момент има поне 50 коли за продажба. Втора употреба и в гаранция. Другият дилър има 2 коли в гаранция за продажба и не му дреме, очевидно. А сетете се са диларите на кои марки става дума.

Бля, бля ,бля- почини си малко! Не си пред телевизионната камера и не правиш реклами на коли и сервизи!

Е кво като има Държавата да и купи нови ли . Ако имаме пари ще си купим нови

Имам 25 годишна Тойота която ще надживее всеки нов пластмасов таралясник и е перфектна. И питам как през 90те се возехме без колани и нямаше толкова катастрофи или поне така изглеждаше. Просто нацията затъпя приемете го тоя факт на мен лично 95% от хората не ми харесват, добрече се качвам във влака до Бургас 2-3 пъти в годината да си поговоря с някой свестен човечец.

В затъпелите включвам и журналистите които ни мястат кофи с помия всеки ден - интелектуален труд било това. В 5 клас пишех по-добри есета от вас смешки.

Но имаш проблем с правописа и пунктуацията! Това дали ти е направило впечатление?

А защо смятташ, че си извън затъпялата част? Как обощаваш хората, а себе си вадиш от сметката? Въпроса е подвеждащ. Зная отговора :)

Може да е някой с Порше модел 2017 г., който също се качва на влак, за да си поговори с някой свестен човечец? А всъщност да пие сиромашка кръв!

Имам се за свестен човек, но във влак последно се возих през студентските си години - просто нямах избор. Сега колчем се наканя да се кача на влак и стане някаква влакова катастрофа, която ме отказва. На влак ще се кача когато БДЖ го купят "Дойче бан".

"как през 90те се возехме без колани и нямаше толкова катастрофи или поне така изглеждаше" Тогава не отразяваха всяка катастрофа в новините. Иначе според официалната статистика на КАТ жертвите в ПТП през 90-те са над 1000 годишно. Миналата година са под 700.

Бой и стригане. Нищо ново в България.

Та значи викаш НОВИ и ОРИГНАЛНО части за СТАРИТЕ коли, ама ДА НЕ СА КИТАЙСКИ и ТУРСКИ? Т.е ДА НЯМА части за статоте коли. Ей, ненаядоха се бе, поредният лобистки закон! КОлко % катастрофи са станали, че са стари колите? КОЛКО ПИТАМ? Отговор няма и няма да има.

Предлагам държавата да закупи на грзжданите леки коли щом ще ограничава првото им на собственост и ссободния им избор. Нека всички коли станат държавни и държавата да се грижи за подръжката им, като осигурява места а паркиране и гражданската отговорност за настъпилите вреди. Предлагам на онззи поръчков мунчо да го духа! Аман от боклуци бе! Няма ли кой да го срещне този на улицата да го пита кой ке плати масрафа? И да го накара да плати. Време е тези общественици да се разкарат от живота ни, защото са отровни изроди.

Гумата, този път си в 10-ката.Два + ти сложих:-))

Да изкара статистика колко от колите ремонтирани в ''неоторизирани'' сервизи са причининили катастрофи поради лош ремонт/ или сменена част втора употреба и тогава да дрънка кое е опасно и кое не. Дотогава си остава един огладнял лаладжия - лобист на фирмените сервизи!

Ужасен съм! 4 200 000 автомобили на 5 000 000 души....това е българската идиотия - всеки (дори и пеленачетата да имат кола! Друг е въпроса каква част от тия 4 200 000 са таралясници! Спират ги навсякъде - в градинки, на пешеходни пътеки, в кръстовища....

Не се превземай с ужасяването си.Във всеки един момент никой не може да кара повече от една от кола.

Така е, но не е като едно време - купиш си едно "комби" и го ползваш за камион, семейна кола, градски автомобил и още каквото се сетиш.

Защо карам и поддържам 20г кола?Ами защото считам, че така допринасям за опазване на околната среда.Защото все още никой от производителите не публикува количествата вредни веества отделени при производството на един от техните рекламирани автмобили. Защото теоретично, а и практически нищо не се е променило принципно и драстично в ДВГ-то с вътрешно горене и управлението на емисиите му, за да се очаква, че една кола на 70-100К км замърсява по-малко от друга, поддържана правилно на 250К км. За вредните емисии при производството на батерии за електрическите да не говорим, то и тези дето ги правят и те не искат да се говори за това:-)) Защото усложниха колите с ненужна електроника, за да ги направят по евтини, защото механичните решение са по скъпи за производство Защото за да диагностицираш една кола на 20г, то трябва най-много един скенер за 100лв да ти прочете кодовете, другото се решава с ключове или мултицет. Защото за диагностицираш една кола от последните години, ти трябва апарутра за няколко хиляди лева, + кияците дето работят на нея за по 30-40-50лв на час, и резултатите не винаги са обнадеждаващи. И ако някой все пак каже:Ами как с по голям двг, съвременната ми кола харчи по-малко???Много просто, свалили са предавателното число на дифа, за да вкарат колата в нормативите за опазване на околната среда.Никакви други сериозни промени не са правени в начина на управление на горивен процес или подобряване на емисиите в сравнение с колите от преди 20г. Всичко е с цел доене на хората.Да си епм тия на доячните апарати

Примерно туризъм. Има хотелиери и ресторантьори, които плащат реални работни заплати, осигуровки и данъци, нямат едно кебабче без фактура и сертификат за произход, алкохолът им се купува само от сериозни фирми и всичко е с платен акциз. Нафтата им за отопление също се купува от утвърдени големи фирми, регистрира се в деня на получава в НАП с ЕГН на шофьора, номер на превозното средство и т.н. Пожарната безопасност, съоръженията с повишена опасност, ЗЗБУТ, техническия надзор на асансьорите - всичко се спазва. А това спазване струва време и пари. Те как да се конкурират с Бай-Ганьо хотелиер, който не прави нито едно от тези неща, няма една фактура за това, което му е в кухнята, зарежда нафта от крадци на гориво от локомотиви, зарежда газ от бензиностанциите като си носи сам бутилчиците, което е абсолютно забранено. И пак застрашава живота на гостите на хотела при пожар или аварийна ситуаци и здравето им с храна и менте алкохола, който предлага от бидони? Не по-малко опасно е от неизправен автомобил на пътя. От харнително отравяне се умира, от пажар също, от паднал в шахта асансьор също, от неизправно газово стопанство също, от менте алкохол също... Навсякъде, където има ток, вода, газ, горива, работа с открит огън, хранителни продукти и т.н. и не се спазват законите, наредбите и правилниците, които са им подзаконови актове, не е по-малко опасно от това един неизправен автомобил да е на пътя, защото в сервиза работят некадърници с фалшиви резервни части и без документ за квалификация.

ЕВАЛА, ТРУДНО Е ДА СЕ КАЖЕ ПО-ТОЧНО

Поредната тъпа статия! Какво означава 1,5 милиона опасни коли? Та нали са минали технически прегледи в лицензирани пунктове ? Нали всички тия пунктове (поне там където ходя аз (Еврокар се казва) мерят какво ли не, вкл. фарове , газове , дим и тн...?

Нали всички ходим на технически прегледи. Колите ми са нови, слава богу, едната е в гаранция, та и три часа да гледат - все тая. Преди това са минали през официалния сервиз и няма какво да кажат. Ама прегледа е: спирачки на заден мост, спирачки на преден мост, ръчна спирачка, не се проверява спирачна течност. Къси-дълги, стопове - това е, дори клаксон не ме накараха да надуя, тази година забравиха да ме накарат да пусна и чистачките и пръскалките, а сме февруари. И всичко това се снима от камера. Отворете предния капак, отворете задния багажник, а имаш аптечка, браво, никой не я отваря да види дали вътре има нещо, никой не поглежда кога за последно е проверяван пожарогасителят. Ами кога е проверяван, когато е излязла колата от завода, кога... А трябва да се проверява, пълни и заверява един път годишно. А съм виждал коли, които при леки катастрофи са изгаряли пред очите ми, слава Богу без жертви и ранени. И пет коли около нея сме се опитвали да я гасим с пожарогителчетата си - нищо не ставаше, половината не пръскаха. Само се нагългахме с отрови. При нормалният тест на TUV отиват поне час и половина. У нас 15-30 минути, зависи дали те познават. Не са хубави тези работи. Ако тези прегледи станат реални, половината коли в големите градове ще бъдат бракувани. И трафикът ще се облекчи, и вредните газове ще намалеят. И хората по улиците ще станат по-спокойни, защото нама да се борят за престрояване като опълченец на Шипка с башибузук.

Само дето в Гърция например преглед се минава веднъж на 2 или 3 години. А тук всякак година. Хубаво, да ми гледат колата 2 часа - ще гледат, ще я гледат, пък я пуснат - самият аз не съм луд да карам 18 годишна кола и да возя семействто си вътре и да не съм сигурен, че е в изправност. Всичко е лобизъм на големите сервизи. Да не говорим, че като трябваше да ми оправят автоматика, нямаше голям сервиз, който да го направи. Направи го един малък В Дружба, никой друг не пожела, хеле пък ГОЛЕМИТЕ.

Ти си караш децана, но хората с това си изкарват храната. С която, си хранят децата. Във всяка кола най-сигурното място е мястото на шофьора. Изключения се правят само за бронирани автомобили със специално предназначение. Едва ли твоят случай е тъкъв. Та те няма да се посвенят в чупен автомобил да возят туристи, други и т.н.

Всичко това са проблеми на контрола над колите. Да затягат тях, че разрешават опасни коли по пътищата! Дали сервиза е легален или не, не го прави опасен, както искат да ни убедят от няколко седмици.

Ако сервизът е нелеален и ремонтите няма да са легални. Ремонтите ще са мижи, да те лажем. Няма произход на частите, няма гаранция за монтажа... Хора та и не жените си нямат вяра, че на автомонтьорите си ще имат? Защо? Защото са по-честни? Те Балван стар и Дачу кар лъжеха като дърти цигани. Заради това и им отнеха или ограничиха правата - как да вярваш на гаражен сервиз?

Това да го видя , няма да повярвам. Само се имитира дейност.Ако тези пунктове работят както трябва поне 1 мил. автомобила ще са спрени от движение. Всички с "модерни" китайски ксенони са негодни защото светлоизточника не е пригоден към рефлектора и обратното. Затова Ви "вадят" очите на пътя, но се чувстват като гъзари. А сметнете колко са.

Добре бе, в Турция и Китай се правят оригиналните части за 90% от автомобилите ни. Останалите са в Мароко или Мексико. Защо се правят на луди, не е това проблема. Разликата в обслужване на автомобила ми в официален сервиз е само в цената, а качеството е дори по-лошо. Лагер на главината, който ми сложиха там изкара две години. "Немарковия" кара четвърта без проблем. В официалния сервиз ми слагат части Ricambi, в неофициалния - Brembo и то е само 20-30% по-скъпо от Ricambi-тата...

Тенденциозна статия на кабинетен специалист. Бягайте далече от технологичните колеги на ,,специалиста" Емил Германов. Той води редица кампании с цел лобизъм за лицензиране на сервизната дейност, която да елиминира хиляди самостоятелно работещи добре специалисти, но пък конкуриращи неговите приятели. Те искат да се въведе поредната монополизация и натоварване на българите с нови многократно по-високи цени! Това е част от войната срещу българите!

Ходете и вижте по дворовете бе, във всеки втори двор има морга и гараж за монтаж на части 8-ма употреба.

Ама това е само във Вашите, ромските махали

За смяна на реле в парното за 5 минути ми взеха 100 лева за 20 годишна кола. После се правиха на залисани за да не ми дадат касов Бон

Ползвал съм гаранционните услуги на фирмен,оторизиран сервиз.Смяна на масло двигател.Врът,2 литра навън,доливане,останалите 4 литра,чекирани във фактурата са лява ръка,десен джоб.На 70 К км.,вече извън тяхното обозрение,сменям горивен филтър.Фактуриран,платен и пр.на 35 К км.Брей,зор,не излиза.След кански мъки,е навън.Чекваме го в датата по номер на елемента,който сме свалили.Първично вграждане-никога не е бил пипан от излизането от фабриката.Дотам бяха нагли,че бяха написали за сменени задни накладки.Нещо,което е твърде видимо.Освен това,никога не съм приличал на блондинка.Естествено,че накладките не бяха пипани.Гаранции за "качество",а!!!???

Да, точно така работят приятелите на Емил Германов от скъпите сервизи! Измамници! А съседа в квартала никога досега, години наред, не ме е подвел. Дори с частите 2-ра употреба, които съм купувал винаги е бил много внимателен. Идвал е с мен сам да се увери, че трябва да ги закупя. Така, че оставете тези с големите сервизи,които рядко са виждали кола. Нека е малък, но да работи качествено, защото не е анонимен, като в големите!

За любимата си "кола" българина дава повече пари отколкото за здравето си. Направете проста сметка. А че държавата си търси своите 150-200 млн. от данъци е донякъде похвално.

Както обкновенно, разни идиоти се изказват неподготвени в подкрепа на мафията, искаща да дои народа. В САЩ, понеже са ни образец за много неща като "най-развита демокрация", се движат милиони коли на по 20г та даже и стотици хиляди на по 40-60 и повече години, особено в южните и западните щати, където не се налага хвърляне на сол и химикали през зимата.Без да са регистрирани като Antique, а с редовните си номера.Които номера, повечето щати разрешават при приключване на регистрацията от една кола да бъдат прехвърляни на следваща. Индустрията с части втора употреба в САЩ е за милиарди $, данъците влизащи в хазната също, и осигуряват работа на милиони хора.Ефектът от използването на втора употреба части, които имат поне 2-3 пъти по дълъг живот от първоначално планираният, е от изключително голяма полза за опазването на околната среда. Отделно, в Масачузетс, управляван от демократи,преди 3 г. опитаха да прокарат законопроект за отмяна на правото да си ремонтираш сам колата и искаха да задължат всеки да я кара в сервиз.Е, познайте какво стана???Разбраха, че ще изпаднат от управлението на щата и отмениха законопроекта:-))) В много от автоморгите има поне привидно контрол за това от къде е извадена дадена част.Но има много, около 50% от автоморгите, в които сам си вадиш частта и тя не се завежда при продажбата с ВИН-а на колата от която е свалена.И това не е незаконно. Та цялата работа е да се дои народа, за да се обогатява мафията и управляващите, които при демокрациите са едно и също нещо.

Е виждам че си похвалил САЩ. Защо тогава, аджеба си сложил - най развитата демокрация в кавички??? Така е модерно в момента или що?

Трябва да е в кавички защото употребява чужда мисъл, вече паразитен израз. Така се получава добър и грамотен изказ без да се оставя впечатление, че пишещия ползва клишета като неграмотник. А за останалото - абсолютно прав е човека, на 100 % !!! Един от проблемите на България са лобистите, като автора на статията, който не е особено грамотен притежател на дипломи, но... автора на статията лобира срещу заплащане с цел елиминиране на конкуренцията на мастодонтите, за да печелят повече. А мастодонтите в автосервизната дейност са абсолютно копие на некадърниците от някогашната ,,Мототехника и автосервиз"...

Малко е сложно, но ще пробвам да обясня, щото фактът, че питаш....А и не съм ги похвалил, просто всичко опира до пари и когато става дума за пари, нещата в САЩ са уредени по по-ефективен начин.Ненапразно наблегнах за данъците, които влизат в хазната.Макар, че това не е добре за хората, изкарващи тези данъци. Накратко, най-развитата демокрация, не са това което претендират, но трябва да си живял там поне десетина години и да си много наблюдателен, за да разбереш как системата работи хората.

Колата ми влиза единствено и само в НЕлицензиран сервиз. Влиза там,защо монтьора го познавам от 30 години. Знам му образованието. Знам какъв софтуер иска да му краквам /да бе, инсталирам с крак/. Знам, че от там цената ми пада поне с 50% от разни плащащи си всичко сервизи. Сори, ама аз лицензи и данъци не искам да плащам. Не искам бе! И правя всичко възможно да си ги спестя.

НО ИСКАШ ДЪРЖАВАТЕ ДА ТИ СТРОИ ПЪТИЩА И ДА ТИ ПОДЪРЖА. ЕСТЕСТВЕНО ОТ ПАРИТЕ НА БЪЛЦИТЕ КОИТО ПЛАЩАТ НАЛИ?

Тояно от сервиза на Дунаев да не се изказват, защото .... да не напиша роман за тея, от който няма да са възхитени. Но лошите пътища са не по-малко опасни, остри дупки, които изкъртват окачването, режат гуми и кривят джанти.

Частите за по-старите модели, над 10г.ли беше, не помня, ги правят "гаражни" фирми. Патил съм от това. А с оригинални ПОДБРАНИ части колата е като нова. Някои части наистина се износват бързо, не става да се подменят с втора употреба. И кой и как я прави естествено.

Чета подзаглавието: "...много работещи в сивата икономика монтьори" Това с опасните коли е просто повод да ги налазят. Ако трябва за смяна на шарнир на един 20 годишен кош да отидеш в лицензиран сервиз повечето хора просто ще спрат да си поддържат колите въобще и тогава наистина ще станат опасни

Да бе, българина сам си оправя всичко, кола, пералня, печка!

много просто... доста от по паралиите направиха лицензирани сервизи (уш) на централни местенца лъскави и сега ги е яд че народеца го е страх да влезе вътре като знае колко кожи ще му съдерат (законно)..... яд ги е че малките сервизчета им хапват по голямата част от лебеца....

Пълен хаос, мизерия и НИКАКЪВ ред няма вече 30 години, вие чак сега го забелязахте, смешници

Хммм, а защо никой не обръща внимание на опасните дупки по улиците ?! Отговорът ще е ясен - е то отнякъде трябва да почнем :)

Нямам нищо против всяка година-две да си подновявам автомобила. Въпросът е защо след като се занимавам с висококвалифицирана дейност по 8-10 часа дневно не мога да си го позволя.

Така ще изплатиш чисто нова кола на лизинг. Проверено от семейството ми вече два пъти.

Ne moga, hem mi se pushi hem mi se pie hem svet mi se vie.

Nova kola e chisto nabutvane. Stoinostta i pada na polovina za 3-4 godini.

Няма нито да спра да пуша, нито да пия, нито ще се лиша от нещо заради само и само за да е имам ново желязо на паркинга.

аман от поръчкови статии... няма значение кой ти прави колата и с какви части, има значение как е направена и да е изправна, и това е изискване по закон и в момента, затова са техническите прегледи. Ако държавата иска безопасни автомобили, ще затегне нещата там, за да се прави истински обстоен преглед. Като започнат да спират коли, които са установено опасни, а не просто на възраст, хората ще си преценят къде и как да си оправят колата, та да е безопасна и да я пуснат пак в движение...

Ей тези които от всичко разбират като този, обикновено най много лъжат, около 90% от малките сервизи работят с около 4-5 вносители на части, ако при тях е всичко наред то и по веригата ще е наред, иначе тоя си прави реклама да дере кожи.

Това е така ама българина нали гледа САМО да му е евтино , а другото майната му ! А че живота му е в риск от такива „майстори” , не му дреме!

явно мутрагенската държава пак е в настъпление , такива врътки ще си измислят че едва ли не всеки гражданин е виновен за това че живее тук и получава 200 евра на месец а видите ли не отделя достатъчно за служителите и за собствената си безопасност , но какво да се прави , по добре вместо таралясници си купувайте пушки

Не е важно, че са на повече от 20 години.Важно е как се подържат.Доста таралясници съм видял по на 5-6....години.

особено тия дачии кии и шкоди

Ти предпочиташ бабишкера на 80 години, отколкото девойче на 18 години. ...и викаш, че бабата здрава та здрава... Вервам ти..

Taraliasnik na 5 godin? She imash da vzemash, iavno ne si pomirisval kola po-nova ot 15g.

Ела да ти покажа служебна корса на 4 години и 530 000 км.....

Вие нещо не сте нормални, вече има по магазините толкова евтини и достъпни и в същото време качествени части, кой ще слага многократно употребявани! Са ви пречат малките гаражчета нали идиоти

Пич абслютно си прав до сега част втора употреба не съм сложил колкото и да са евтини.Втора ръка са по скъпи.Чудят се как да привличат клиенти защото тези сервизи са страшни обирджий.

Тъпанар, спри да пишеш това "Й", Аман от дебили като теб

Сега, вие нали не си мислите, че става въпрос за вашата безопасност и качеството на ремонта на колите ви?Не ставайте смешни!Целта е да се създаде поредната държавна агенцийка, да се назначат още няколко хиляди чиновника-паразита и децата/снахите/зетьовете им.Те да плъзнат да рекетират автоморги, сервизи, гаражи и обикновени хора които за някои лев ремонтират коли на познати и роднини.Всичко това, разбира се, докато от вашите данъци им вървят заплати, бонуси, здравни, командировки и тн. и тн.Няма по-добра хранилка от държавната и няма по-сладък рекет от рекета под държавния чадър.

Вместо да ни информирате,просто спрете таралясниците в БГ!

точно сервиза на Румен Дунев - дунев моторспорт са едни от най-голямите мошеници и използват части мента. Вижте по форумите на всички марки какво пишат

Джурналистите форуми не четат. Те пишат каквото им се подскаже/каже!