Коментари - Вълчев: Не може да разделяме децата по религия | dnes.dir.bg
назад

Вълчев: Не може да разделяме децата по религия

Религията трябва да се изучава от учениците като история на културата, а не да разделя в клас, каза вицепремиерът и министър на образованието и науката Даниел Вълчев пред bTV.

Обратно в новината

Коментари - Вълчев: Не може да разделяме децата по религия | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Който не осъзнава, че ТРЯБВА да учи, не може да му налееш насила в главата. Точно така е! И затова училището трябва да е доброволно. Всички обаче се тревожат, че тогава циганите нямало да ходят на училище. Да си намерят други механизми за стимулиране на циганите да учат! Защо заради циганите трябва всички български деца да учат в казармени условия! Като се забрани просията и работата на деца до 18 години, като се отказват майчинството и социалните помощи на хора, чиито деца не учат в каквато и да е форма, и циганчетата ще дойдат в училище.

Каква майка си ти, жал ми е за децата ти. Наркотиците, пушенето, пиенето, безразборният секс и масовите аборти не са грижа на образователната система, патко тъпа, а на семейството! Ти си зарежи детето да ти го възпитава улицата, пък чакай училището да ти го оправи. Боже, що не си прибереш вересиите! Отгоре на всичко си необразована - мюсюлманите не носят полумесец /не луна!/ на шиите си и за момичетата точно забрадката е символ на верската им принадлежност. Да не говорим, че нищо не си разбрала от статията, защото в нея не се говори за разделяне на децата, а тъкмо обратното. Горките ти деца, не са случили на майка!

Господин Министър, защо чак сега се сетихте, че религиите трябна да се изучават като история? Защото идва краят на мандата ви ли? Защо толкова години не се опънахте на ДПС? За да не развалите коалицията ли? А сега и да се посдърпате, вече не е от значение? За това, което чак сега ви дойде на ума, ние, учителите, го казваме от 20 години, но никой не поиска да ни чуе. Същото беше и с убеждението ни, че мястото на децата вечер не е в дискотеките и кръчмите. Трябваше да станат някои непоправими неща, та да се сетят управляващите ни, че по този начин непълнолетните бавно, но славно, се превръщат в непълнолетни престъпници. Късно е вече - и за мандата ви, и за децата. Защото тези, които преди 20 години бяха деца на 10-15 години, вече имат деца и ги възпитават така либерално, както либерално им позволиха свише управляващите да замръкват по заведенията и улиците, както либерално им дадоха всякакви права и им отнеха всички задължения.

незнам колко ще се обърне внимание на проекто закона който не се знае дали въопще някога ще се разгледа- аз съм против носенето на забрадка и шалвари но това не е религиозно насочено облекло а изоставане с тенденциите на развиващото се общество. Аз не мисля че децата още са навлезнали дълбоко в религиите на родителите си- дали Ахмед има луна или Иван носи кръстче или Давид има нещо друго не определя образованието им. А и другото има толкова деца които в нищо не вярват а тях как ще ги отделим- атеисти ли ще се наричат? Проблема е пиенето, пушенето, наркотиците, проституцията, побоищата, безразборния секс и масовите аборти от ученички- а за изкореняване на това се искат много добри правила в училищата. Но както обикновенно това не е важно. Цяло едно изпуснато поколение създава поколение вече- и техните деца се избиват.

В отговор на въпроса за насилието сред децата, той отбеляза, че не бива да свързваме религията с насилието на улицата. Ako znaesh samo kakva kratuna si ..

Ние, като общество сме се разбрали. Трябва да се разберете там в коалицията! Не обществото, а депутати в НС са причина за това, че един от проблемите е и незнанието на български книжовен език. Нали те гласуваха поправката! Щом, обучението на български език не е задължително в българските училища, за какво книжовно знание да говорим?

Разбира се, че религията трябва да се изучава от учениците като история на културата! Ама, да бяха се разбрали с коалиционния партньор и със съответния посланик у нас още в началото на мандата! Да бяха чули исканията и предложенията на учителките, които викаха от площада! Да бяха прочели нещо във форумите, накрая! Защо, чак сега му дойдоха тези дълбокомислени разсъждения в главата? Това си е чист популизъм и мрънкане за още един мандат на коалицията. Ноooo, хората преценяват по делата.

Донякъде подкрепям Избор!, но не във всичко. Това с дистанционната форма за обучение го има в САЩ, за другаде просто не знам, но като гледам умственото ниво на американците, едва ли е за препоръчване. Тези неща са много хубави на теория, но живият живот е нещо различно. Теорията борави с идеални величини, а в практиката се натрупва сбор от всякакви странични фактори и резултатът е много различен от очакваното - вж. теорията и практиката на комунизма. Казваш, че родителите си пиоемат отговорност детето да учи. И сега никой не ги е освободил от тази отговорност, а резултатът? В твоите идеи има по принцип хляб, но те са принципно осъществими в едно доста по-далечно бъдеще, и то ако базата бъде добре разработена от умни хора, в което, за съжаление, се съмнявам. За религията съм напълно съгласна - тя няма място в училище. Колкото до повтарянето, не съм сигурна. Опасявам се, че в крайна сметка учителите ще пишат тройки по милост и децата ще си минават от клас в клас все така неграмотни. Какво значи, че циганчета отпадат в 3-4 клас, понеже не знаят български - а дотогава как са преминавали по-нагоре? Да се работи индивидуално с изоставащите - че това го имаше и по време на социализма. И на мен, като отличничка, са ми затривали времето да влача на буксир тройкаджийки, но резултат не е имало. Ти се мъчиш да му обясниш формулите, то се мъчи да ти пълни главата с клюки и дрънканици. Който не осъзнава, че ТРЯБВА да учи, не може да му налееш насила в главата.

Най-възрастният е най-грамотен, защото учил при друга система. Ами нали, това е държавната политика - система за неграмотност и упростачване!? Сега, в края на мандата, започна да ръси най-големите глупости. А, когато учителките викаха от площада, че искат смяна на системата и правила в училище, министърът се криеше зад дебелите стени на министерството, а полицаите бяха повече от протестиращите, за го пазят от жените. Да беше питал тези, които работят в училищата, какво е нужо! Кофти му било, че по тези въпроси нищо не се прави. Ами да беше правил, бе демагог такъв!

Аман от простотии!

Религия в църквата, в джамията и в синагогата. В светското училище - история и философия на религията. За да разберат децата, колко са измислени и лицемерни религиите и проповедниците им.

Изцяло подкрепям мислите на Вълчев в тази посока. Който иска да учи религия, може да я изучава по желание, а не всички да са задължени да я учат в училище! Колкото до мигрантите в България, защо държавата да им осигурява учене на майчин език? Кой пришълец в САЩ учи с държавни пари майчиния си език? А? Те са емигрантска страна и не се ангажират. А ние, щото сме много богати и заемаме цял континент, щедро ще раздаваме държавните пари за да учат пришълците майчин език! За повтарянето на класовете - не само в началната, ами и в основната степен учениците не трябва да повтарят класа! Не да се гонят децата, а да се работи с тях - вярно е. И още - да се равнопоставят различните форми на обучение от 1 до 12 клас! Индивидуално, дистанционно, дневно - децата да избират! Да си избират и учителите! Ако при дневната форма този избор по-трудно се организира, при индивидуалната и дистанционната няма проблеми! Повече демокрация в училище - децата да избират учителите си и предметите; има страни, в които това се прави! Ако едно дете учи дистанционно, например, няма абсолютно никакво значение учители от кои училища му преподават и го изпитват. Важно е всички електронни дневници да са на едно място, документацията да е редовна като при останалите ученици. Бюджетът за обучението на ученика да е за училището, към което е записан ученикът без значение в каква форма учи. Друг вариант е да си има образователни центрове за дистанционно и за индивидуално обучение и бюджетът на учениците да отива там. Никой не пречи на желаещите да търсят консултации - както на живо, така и виртуално. И ако някой ми каже, че като не са всяка сутрин на училище, децата няма да учат, ще го цапна по устата! Първо, родителите си поемат отговорност детето да не се мотае по улиците, а да учи. Второ, кой смее да ми каже, че като ходят всеки ден на училище, децата са образовани? Нежеланието да се равнопоставят формите на обучение е страх на учителите да не останат без работа, а не грижа за децата. Обаче да не забравяме, че учителите ги има заради децата, а не е обратното.

Правилно другарю Вълчев, не е хубаво да ги делиш децата. Трябва всички в един калъп да са, кое е по високо клъц с брадвата. А и как така ще се делят, едно при един чичко да учи немски, друго при друга леля да учи френски, трето пък при трети чичко да учи фуй английски! Аз предлагам всички под строй при другарката да учат руски!

Жалко за кадърния министър... Заобиколен е от алчни и нескопосани политици и от ясно изразено прост народ...

Не може ли?! Как да не може?! То, просто си става! И то, под мъдрото ръководство на МОН и научните му програми. Разделят се децата, разделят се възрастните. Не според министъра, а според българското общество, религията трябва да се изучава като история на културата! За изповядването на религия си има други институции. Между другото, питам се, какво направиха в НС с предложението на Местан - изучаването на български език в училище да не е задължително? Какво ще каже Вълчев по въпроса? Излиза, че щом не може да разделяме децата по религия, трябва да ги разделяме по изучаване на... майчин език. И след като МОН свърши и това разделяне, един ден, някой министър ще признае в края на мандата си: не може да разделяме децата.