Намери се първи благодетел на колата Made in BG

АКБ Форес прояви интерес към прототипа на български автомобил "Юнивърс", съобщи БТА. Производството на елементи на автомобила може да се прави в три завода на холдинга -"Машпроект инженеринг" - Стара Загора, "Панайот Волов" - Шумен и в "Елма" - Троян.

Обратно в новината

Коментари - Намери се първи благодетел на колата Made in BG | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

BRAWO MOM4ETA!!! Towa e mnogo dobra REFERENCIJA za wa6eto badeste!

Всичко хубаво ама с тези разсипници, които са се обявили за благодетели нищо няма да стане!

Първо да кажа браво на потрудилите се студенти. Искам да кажа на песимистите които твърдят че да има истинско автомобилостроене в българия е невъзможно. Нека се разходят до заводите в ботевград и се поинтересуват какво се произвежда там и за кои фирми от автомобилостроенето. АААА И ДА СЕ ПОИНТЕРЕСУВАТ ЗА КАЧЕСТВОТО НА ПРОИЗВОДСТВОТО ТАМ.

Интересно е това начинание, само дето не ми стана ясно защо толкова малко информация се дава при положение, че се търсят спонсори?! Двигателя бил на мерцедес и дизайна на ТУ...е и?! Има ли някъде информация която да внесе яснота, нещо ТТ данни? Какво толкоз сме се вдигнали на възстание, че ще правим автомобил тук? Кой ще си купи кола произведена в БГ за 16000 лв? Ако имах толкова пари, никога не бих ги дал за подобна кола, колкото и реклама да се излее. Според мен тази кола си е чисто и просто един опит да се рекламира ТУ, което не е хич лошо, но не се дава никаква информация - защото по всяка вероятност технически е на доста ниско ниво (което не е непременно лошо нещо предвид от къде произлиза). Много ми хареса мнението на БЪЛГАРИН, напълно го споделям. Но нека не си правим някакви илюзии за отколешни проектчета на нашите Гении, за които някой спомена. И тая работа ще мине, успокойте се господа... За подобни начинания далеч не трябват хитрите гениални (а не гениЯлни) нашенски инжинери-химери, а трябват държавна подкрепа (хе-хе), големи инвестиции (хе-хе) и сериозна пропаганда. ...абе кво се пеня и аз, това свободното време ражда много грижа за нищо работи...аре със здраве... п.п. 90 к.с. - 210 км./ч?!?! Тази кола да не е с пластмасов двигател, купе и окачване и да ги развива по силен наклон надолу при ураганен попътен вятър?

БРАВО МОМЧЕТА! БЪДЕТЕ ВСЕ ТАКА УПОРИТИ. УСПЕХ!

Брао пичове.Дано да намерите инвеститор,а на тези който и намират забележки да си карат строшените евро кочини на по 10-15 години и да пълнат гушите на прекупвачите.

веднага я взимам като излезе! ееее колко хубаво като има и добри новини в БГ нали? Дано да не е последната, има достатъчно добри учене и техници у нас все още. Ами български ваксини? и толкова други неща?

Браво на момчетата от ТУ , а може би и момичета . Справи ли са се отлично , а на който не му харесва да си направи сам , после ще сравним ;) . Бих си я закупил , но няма пари :) .

Zashto ne i BG kola??? Kakvo mu e trudnoto v dneshno vreme...kupuvash gotov dvigatel...suzdavash sobstven dizain i proizvejdash. Trudnoto v sluchaja e da preborish tupata tiradjiiska filosofija :))) mechtata za 10 godishno golfche ili 15 godishen mercedes nai -dobrata kola i sdelka :)))))) Bravo na umnicite-drugite firmi spraha da se razvivat!!!

а и какво очаквате от автомобил за тази цена? Да бъде като Мерцедес SL 55 AMG ли? да добра е онази кола в teslamotors.com , но и цената и е добра 92000 долара, А на всезнайкото Мирчо , му казвам първо да се ограмоти, после да си направи сметка след като сравнява с А класата, каква е цената на едната и каква на другата кола

Дачия и Лада имат модели по 10000-12000лв (EUR 5000-6000). Но по-скоро бих си взел нещо немско втора ръка за половината пари - Audi, VW или Mercedes, не и Opel - много гният ламарините :(((

Живея в САЩ, и честно казано , първо четох голяма част от коментарите , доста негативни и очаквах колата да изглежда някаква дървена и грозна . Нищо подобно обаче, когато видях снимките, а тези дето критикувате дизайна , направете нещо по -добро ! КОе му е посредственото?КОлат е сходна с Митсубиши Колт, Пежо 107 .Ситроен С1 и доста подобни. Абе хора живеете в България ,а май сте забравили да четете български. Пише ,че двигателят е ВЗАИМСТВАН, а не е на МЕрцедес. Което по моите разбирания по български език, означава да използваш принципа . Естествено , че би трябвало да се търси разработка на екодвигател , тъй като това е единственото решение за бъдещата енергийна криза. Както и да е , освен критики няма да са излишни и малко добри думи ,хората са направили нещо , а не са убили човек все пак ,нали?

dizaina e super, izrabotkata - ba li go :)

Браво момчета!!!Възхищавам ви се!!Желая ви успех!!Но не с Банев,моля ви! Ще ограби труда ви,както ограби хиляди българи!!Мястото му е в затвора!!!

Успех на творците. Бог да я прости колата ако АКБ Форес се заемат с нея (вижте какво направиха с парното в Казанлък).

Браво на тези момчета! А колкото до отрицателтиге коментари тук - това си е народопсихологията ни - отрицание на всичко ! Ще тръгнем напред тогава когато повярваме в себе си!

дайте шанс нещо хубаво да се случи в БГ. сигурно е трудно, още повече,много ще им пречат. Важното е да опитат, пък току виж нещо добро се случи. Успех, момчета!

hihi, e kvo, tia sega A-klasata, kato navaliana ot sniag, li 6te ni prodavat i tia aziatski o4i4ki(farove)... mnogo mi ponamirisva tva na izmi6liotina. Mai dosta intenzivna e bila taia praktika v Daimler... malko sa im pokazali kak da misliat na mom4etata- destuktivno. Takava kola ne moi6 prodade v germania nikoga... to toia dizain striaska. Kak 6te izlejda 2ria model s na Le4kov mutrata li otped. A za tva 4e mechanikata i elektronikata sa vnosni- golema rabota... To i na dezata e iasno, 4e vsi4ko si idva ot zavodite v kitai. ako mislite 4e v koreia ot 10mil. 9,5 sa injeneri i techolozi- lajete se. Ne moje tia horitza tam da proizvejdat ot telefoni do korabi...da si gledat rabotata. A za nemskia sozializam znaem- vsi4ki firmi si podeliat know-how-to i vsi4ki v kupom begat v kitai da si proizvejdat v edin i sa6ti zavod detailite.Taia tirada be6e za tva, 4e horata praviat ziganii, no stava vapros za golemi pari i za kitai(golemi darjavi).Globalni pazari i zapazeni marki,a pri nas kvo 10 godi6na investizia(iako prane na kinti)i krai...Koi ti misli za kolata, a kajete. Nekoi da e kazal ne6to konkretno?!? Te mia predstaviat kato posleden model BMW. DA AMA KATO VADI6 NOV MODEL BMW NE MOJE6 DA KAJE6 NE6TO IZVANREDNO NOVO... osven 4e 6te e skapo, po-hubavo i revolizionno. E mersi: na6ata e grozna, skapa e za srednia balgarin i edinstvenoto revoliuzionno v neia sme si nie podoliubzite kupuva4i! Da go duhat i Baneff i Maneff... te samo zavodite 6te preustroivat 5 godini da dostignat standartite. Horata po4vat ot kolela, posle im slagat dvigateli i sled minimum 50 godini i mnogo denono6na rabota praviat 1 naistina golem model, i togava im se otvariat vratite za svetovnia pazar. Ako utre o6te badat proizvedeni 100 broiki i po4nat da se testvat po pati6tata rodni 6te im triabvat pone 3 godini da izgladiat defektite. O6te utre ako iskat ROmantzite ne drugite, kom6iite 6te tragnat da izkopirat disaina 6te go ka4at na 1 Renault Clio i gotovo. Na6eto e ili himera ili prikrita A-klasa, za da vidiat al4nite nemzi koi 6te im osiguri rabotna raka, zavodi, 4e i pazar sega kato se zamislia. A za elektronikata hihihihhi golem trik nema 6to Samsung, ako si mislite 4e vsi4ko v Mercedes e Siemems. ne tova ne e taka. Ima i Bosch, i Siemens, i Samsung i Toshiba ako 6te6. Zaradi tova 4e ima 1 hubavi firmi4ki kato BenQ naprimer, koito si proizvejdat i za Siemens i za Samsung i za SONY i t.n. , no tia firmi4ki sa vtora raka, neiszvesni i nepoznati nikomu. Ot disaina do produkta se pravi v tiah, samo lepenkata e na izvesna marka,predstavete si Coca-Cola prizvedena v Ungaria naprimer. Taka nie sega nito 6te imame ne6to novo nito ne6to originalno, nito 6te e na6e nito ... ni6tooooo disain hahahahahha emi hubavo, evala i na kraia mashaaahla

не ми се вярва, че в България може да се призвежда кола

типично по български се оплюва труда и ентусиазЪма на другите. Браво!!! на момчетата и целия екип. Успех!

ай да видим тоз прототип ще види ли бял свят на пазара или ще си остане прототип!!!

Lo6o niama deto mom4etata se zanimavat s dizain na koli, oba4e tova koeto go pi6at po mediite 4e ot tozi prototyp moje da senapravi BG proizvodstvo moje samo da se popikame ot smiah. Mnogo hora koito pi6at tuk sa6to niamat ideia kakvo struva i kakvo se iska za da se realizira takova proizvodstvo i serviz:) Niamam ni6to protiv truda na mom4etata, no tozi proekt e zagubena cauza..dano pone sled tolkova 6um si nameriat rabota v niakoia izvestna avto marka

Краш тестове провеждани ли са? Нещо повече за сигурността на шофьора и пътниците да ни кажете?

Kato vazpitanik na TU Sofia, filial Sliven lichno poznavam segashnia dekan G-n Karapetkov. Toi e mnogo gotin, umen i znae kakvo pravi. Razbira se , ne vsichko zavisi ot nego.Ako niakoi ot vnositelite na koli ot tozi klas ne sloji darvo v spizite , proizvodstvoto ima goliam shans da startira.Dali shte e uspeshno i pechelivsho tova ne znam , chastnite investitori , koito davat parite sigurno sa presmetnali.USPEH!

Колата е супер! Браво на момчетата! Сега ако има как и да се появят онези непознати гениални българи, които измислиха начин да запалят двигател с вътрешно горене с вода... Патентова се и много поздрави на мерцедес. Нейса! Ще ги гръмнат, обесят, заколят и избият. Зад петролната индустрия стоят световни интереси и десетки милиони бързо размножаващи се арабески, които трябва да ядат. Още веднъж браво на момчетата. Новото поколение ще вдигне България на крака. До няколко години ще си проличи.

Хайде малко фактология!!!Руснаци решиха да правят Волга 3111 , е направиха я:)Взеха задница на ягуар окачване на бмв , части на мерцедес.......и кво ли още не . Накрая никай не беше наясно как да се ремонтира този урод!!! А иначе външно като я погледнеш е страхотна. Да са ни живи и здрави момчетата дето я направиха , ама ако е такъв български урод да не знам за какъв автомобил да търся части ........... И цената за тези пари всеки ще си вземе 3-4годишна чудесна кола от европа(сега не ми скачайте с какви ли не нападки)скоро бях в Белгия и Холандия , ако знаете какви коли се продават на по-ниски цени от 8000евро , а до две годишни обслужени с гаранция среден клас за около 10000евро!!!! Та това е спрете спора безсмислен е , просто за нова кола цена около 5000-6000евро и ясна концепция на частите и агрегатите иначе си е умряла работа.

BRAVO MOMCHETA ZA SMELOSTA VI - JELAQ VI USPEHI NO SI TURSETE DRUGI INVESTITORI A NE BANDITI KATO TEZI V AKB FOREST - OBURNETE SE KUM DURJAVATA I BANKITE ZA DA IMATE USPEHI - BRAVO !!!

Както винаги, ние сме 50 години назад и 20 в ляво. Дизайна много хора в България могат да го направят и то в пъти по-добър. Няма нужда от колектив, от 80 годишен професор за водач и двулична застаряваща министърка изживяваща се като кръстница и сбръчкано рекламно лице. Нужно е само малко въображение и 5 дена на спокойствие пред листа. Възможно ли е наистина един автомобил да се нарече изцяло български, при положение че сме направили само дизайна ? Пратете тея смешните Мерцедес в трета глуха и всички други акули на пазара на автомобили, които ще искат да правят/предоставят истинските части от него (става въпрос за тези части, които го правят авто). Теглете по една путка майна на всякакви олигофрени от рода на АКБ Форес или каквито са там крадци и мошеници. Погледа ви трябва да е в съвсем друга посока. Никакви двигатели с вътрешно горене - оставете тъпунгерите с тъмните очила да им се кефят както ние на времето се радвахме на бананите по Коледа. Вижте какво правят от teslamotors.com - приятно бях изненадан и от друг линк, който присъстваше в поста на друг участник в този блог - zapworld.com - поинтересувайте се за техническите характеристики на тези автомобили и тогава кажете пак че ние сме нация техническа - това ако не се лъжа е лозунг от комунистическо време - нещо като Тази година завод за полупроводници, догодина за цели проводници. Много неща сме откраднали от вън, много неща и другите народи крадат от всякъде. Защо пък да не вземем и идеите за електрически автомобили ? Тези мизерни ДВГ-та ако ще и от Мерцедес да са, колкото и малко емисии на лайняни газове да имат, никога няма да станат 0. Замърсяваме си природата, това рефлектира върху нашите майки и бащи, върху нас самите и най-важното - върху децата ни. Само не казвайте Ама за да се зареди акумулатора, електроцентралата и тя 'пуши' защото ще бъдете неприятно изненадани от фактите. Ако продължаваме в този дух, още повече ще страдат внуците ни и никой от нас няма да умре спокоен. Направете електрически автомобил от до с технически характеристики като от гореспоменатите линкове (350 мили с едно зареждане на акумулатора, продължаващо 10 минути според zapworld.com !!!!!!!!!). Ето тогава няма да има злобни изказвания а всички ще викат с пълен глас БРАВО!. Страната ни се е превърнала в търговска площ за дребни прекупвачи, складове на едро, крадци, мошеници и политици (последните трима изглежда че са едно цяло)! Не се превъзнасяйте от създаването на един дизайн, защото няма да видите че има много по-добри цели за постигане. Единственото нещо което мога да пожелая на дизайнерския екип, е да се съберат с техничари и заедно да си намерят по-добър стимул.

Абе то няма нищо българско в тая кола освен, че в българия са я сглобили. Аз не разбирам много ама ще предложа купето да прилича като това на ладата. Ше стане много яко. Като лада само че ще вдига 200км.

Пътят на успеха за младите инженери в БГ не минава през проектирането и производството на автомовили а в сътрудничеството с големити ав.фирми и доразработването и производството не части компоненти и системи оптимално ефиктивни за местните условия както технически така и икономически.Само така ще има Финикйско покритие на дипломата;ако греша ще си скъсам публично моята.

Да оставим колите на Германците те са измислили този бизнес;а ние да се захващаме с нещо друго край Сливен стават много хубави домати

Всичко много хубаво, ама не можаха ли да вземат да излмислят някое по-свестно име? Юнивърс, пфу!

С изключение на един- двама от участвуващите на останалите изглежда не им е ясно как се организира серийното производство на един продукт,още повече на един автомобил,който трябва да отговаря на стандартите за Евро 4,да е продаваем и конкурентноспособен на пазара и колко стотици милиона са необходими за това иколко време е нужно.Известен ли е периода на възвръщаемост на инвестициите и още куп технически,метрологи и финансови въпроси.Когато си ги изясните,тогава пишете.

На тази кола само дизайна е оформен от студентите, иначе са събрани части и шаси от тук и там - колкото да прилича на кола. За тези, които са наясно с високите изисквания, им е ясно, че от това сериозно нещо няма да излезе и е рекламен номер на бат. Лечков и мутрински фирми. Иначе е полезно упражнение за студентите, защото повечето от тях излизат от университета без да имат елементарни практически, а бих казал и теоритични познания. Не искам да злобея обаче, държавата съсипа образованието ни и продължава да го прави с псевдо-реформи т.ч. студентите не са виновни.

Bravo na mom4etata ,4e sa se potrudili i sa napravili ne6o interesno ! No dobre 6e bude da se pogledne i malko kriti4no kum na4inanieto s cena ot 8000 euro za bazov model kak tozi avtomobil bi spe4elil bitkata s utvurdeni na pazara marki ? Ne biva da se gleda na na4inanieto samo ot strana na emociyata ,tryabva ikonomi4eska obosnovka i dobur raz4et ,a uspeh 6e ima pri dobro saotno6enie ka4estvo -cena ! USPEH !

слушай пи4, по-полека с определенията и изказванията. Баща ми на времето като ме учеше да карам казваше - всеки трябва да кара с толкова, с колкото може да контролира автомобила, едни могат с 60 други с 160. Едни карат със 100 по магистралата, повечето карат с 120-140 като тебе, аз карам с колкото позволява колата и обстановката, разбира се. Професионален шофьор съм от 10 години, а за целия ми шофьорски стаж имам една катастрофа и то при потегляне от светофар... с един москвич. Така че вместо да теглиш майни на тоя и оня непознат във форумите си гледай лявото огледало да не идва някой, щото според мен поне половината катастрофи в София стават така, с малки скорости. Виждал лично 3 такива и още 3 опасни разминавания по тоя начин. Важно е всеки да се простира според чергата си, а не да слага етикети и съди хората, щото съм сигурен, че ти драги не си способен да видиш гредата в собствените си очи. ;-)

Добре, Професори. Направете по добра кола от тази. Аман от критици. Всеки знае да критикува но не всеки може да направи...

Добре, Професори. Направете по добра кола от тази. Аман от критици. Всеки знае да критикува но не всеки може да направи...

Не омаловажавам труда на учениците, но и други могат да нарисуват автомобил.За двигателя разбрах, за електрониката - също. Жалко, че само художниците ни ги бива. Не разбрах как се е появила ходовата част? И защо автомобил с двигател на Мерцедес и електроника на Самсунг ще струва толкова малко!?

Чудесен модел, НО не и с БАНЕВ! Ако бяхме нормална държава, този човек трябваше да е в затвора. Не капиталист, а крадец!!! Той не гради и не създава, а руши и краде!!! Но за такива хора не си заслужава да говорим. Тя съдбата си знае работата! Браво на създателите на модела, сигурен съм, че ще се намерят достойни българи, които ще инвестират в проекта!

Абе хубаво сте почнали...кола да правите, ПОЗДРАВЯВАМ ВИ ЗА СМЕЛОСТА!--още по-хубаво, че двигателя НЕ е наш, че додето се научим да правим мотори ще минат 200 години...Аз лично НИКОГА не бих си купил кола с БГ сърце под капака... 1/Колко до дизайна... има доста още да поработите там... ГРУБОВАТА Е, прилича - като подход - на първите (и всички) руски Лада Самара - като ДЯЛАНА С ТЕСЛАТА - ако е съзнателно търсена лека арогантност...мммммм - не се получава убедително. А ако прототипа ви е грубоват, какво остава, когато (евентуално) влезе в производство и се направят някои технологични компромиси...Иначе еднообемната каросерия е хит през последните години, това е добре... 2/ Тия дето правиха Маестро направиха някои генерални грешки - внесоха морално остарял модел и пригаждаха го за нашите пътища... Абе кой ще си купи дърта кола с бабешки изглед!? Затова мислете как ПО-СЪВРЕМЕННО да ви изглежда автомобилчето - да го харесат и у нас и оттатък. А ако е добре направена тя ще върви добре по всякакви пътища! 3/ Скъпа е!!! БАЗОВИЯТ МОДЕЛ трябва да е изчистен от всички глупости, за да е ПРОСТ, ЗДРАВ И ЕВТИН!! А който иска екстри... да си плаща....(Пример: базовият модел КАМИОН на Тойота 2,5tdi има само едно радио и струва колкото базовия модел на лека кола Фолксваген Голф 1,9tdi)........ ЖЕЛ ВИ УСПЕХ!!!

Кото за първи съвременен опит за кола в БГ модела е доста сполучлив. Сравнен с дървените модели на Dacia е доста по- разчупен и да не забравяме е все пак първи опит, дано има следващи. Цената е достатъчно намалена за автомобил с девигател на Mercedes, не трябва да се сравнява с тази на Dacia, които ползват двигатели на ..... как беше онази марка Reno ??!

Най-красивата кола , която съм виждал досега!!! Който не я харесва - нищо не разбира!!! Техничес характеристики???- няма така ,че няма и какво да се коментира... Себест - пак без коментар... ПАЗАР?? БРАВО на МОМЧЕТАТА!!! Ка стана със София - това беше също добра идея - Ако не се лъжа вдигаше над 200 и то с двигател от Лада-1300/ 80-те години/???

Brava be unaci !!!

Дрън-дрън. Проявили интерес от АКБ Форест. Какво е това АКБ Форест? Ченгеджийскокомсомол организация.Организа на национални предатели.

Браво пичове! Все така! Но бягайте далече от акб!!!!!!!! Далече.