12 000 убити на пътя за 10 години
Около 130 000 български семейства са потърпевши от катастрофи през последните 10 години, основната причина в повечето случаи е висока скорост и алкохол. Над 12 000 са убитите, 108 546 - ранените при катастрофи у нас от 1998 до 2008 г.
По думите й в последната година драстично са се увеличили случаите, при които неправоспособни шофьори убиват хора на пътя. Филмът е посветен на ужасните катастрофи с млади хора по пътищата. Представени са няколко конкретни случая от различни краища на страната, като акцентът е върху последствията.
Идеята е филмът да обиколи България, за да го видят колкото се може повече млади хора между 16 и 20 години. Ще бъде показван и във всички звена на КАТ. Според уговорка с комисар Алекси Стратиев, началник на КАТ, филма ще гледат всички 18-годишни младежи, преди да им бъде връчена шофьорската книжка.
"С първия филм "Умирай лесно" - за насилието между учениците, обиколихме 20 града. Понякога дискусиите с ученици, родители, педагози, социални работници продължаваха повече от три часа и децата питаха защо никой не разговаря човешки с тях," разказа Емилия Антова. Според нея основна вина за агресията и в училище, и на пътя, имат родителите, защото децата растат на улицата и пред компютъра. Те не си дават смeтка, че реалността е съвсем различна - преобърната кола от компютърната игра тръгва отново, но в живота последиците са ужасни, отбеляза Антова.
В "Умирай лесно - втора част" са представени четири трагични случая с катастрофи. Кадри на Областната дирекция на МВР във Варна показват "пътя на смъртта" за добричкия мерцедес на пияния шофьор Хюсеин Нихат, който уби на спирка във Варна 15-годишния Денислав Русков. Друга част от филма е посветена на съдбата на 22-годишно момче от Тополовград, което катастрофира с висока скорост и остава инвалид.
Камерата влиза в Централния софийски затвор за изповедта на младеж, убил при катастрофа своя приятелка. Зрителите стават съпричастни и на живота на семейство Нацеви от София, чиято дъщеря Михаела е в будна кома след катастрофа между мотор и автомобил, неспазващ предимство.