Компанията прибягва до тази мярка, тъй като напоследък са зачестили оплаквания от клиенти в медиите и директно към Globul във връзка с обаждания с цел измама, предаде TechNews.bg.
Най-често оплакванията се отнасят до обаждания от мними служители на Globul, които предлагат закупуване на SIMкарти, обещавайки по-ниски цени на апарати или услуги. В други случаи клиентите са приканвани да закупят ваучери, заради “техни роднини“, които са изпаднали в беда; в трети случаи пък се изисква лична, конфиденциална информация от абонатите, заради спешни случаи, засягащи техни приятели или роднини.
Операторът предупреждава абонатите да бъдат изключително бдителни към подобни обаждания, особено когато те изискват някакъв вид допълнителни действия от тяхна страна. Globul съветва клиентите да вземат превантивни мерки.
В никакъв случай потребителите не бива да споделят каквато и да е била конфиденциална информация/документи на обаждащи се без установена със сигурност самоличност, посочват от Globul.
Абонатите трябва да бъдат изключително внимателни към обаждания от неизвестни номера, независимо колко логично и убедително звучат. За да се уверят за самоличността на обаждащия се, хората трябва да настояват за среща на живо, да попитат за имена или случки, за които представящият се за техен роднина или приятел би трябвало да знае.
Ако обаждащият се представя за служител на Globul и изисква някаква лична или конфиденциална информация, абонатите оператора трябва да го попитат за името и длъжността му и да проверят истинността с обаждане до телефонен номер 1232, съветват от компанията.