БГНЕС
Ковачки блокира голям бизнес проект
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е спряла процедурата за концесията на пристанището в Лом, научи БГНЕС от комисията.
С това решение е уважена жалбата на единия от кандидатите - обединението "Бри-Порт" на бизнесмена Христо Ковачки. Информацията бе потвърдена пред агенцията от транспортния министър Петър Мутафчиев, който беше председател на комисията за тръжната процедура за концесията на пристанищния терминал. Министърът е бил уведомен устно за решението на КЗК.
Към момента тръжната комисия е спряла от участие двама от кандидатите - "Порт Лом ТЕС-НРС" на Пламен Младенов и "Бри-Порт" на Христо Ковачки, и е внесла решение в Министерския съвет, който трябва да обяви кой от другите двама кандидати печели - "Кремиковци трейд", представлявано от Чавдар Минчев, или "Интерпорт" на Валентин Захариев (бившият собственик на "Кремиковци").
Министър Мутафчиев коментира, че тръжната комисия е изпълнила перфектно своите задължения, като е класирала кандидатите и е подготвила становище. Временно съгласувателната процедура ще бъде спряна до получаването на окончателната позиция на КЗК.
Помолена да коментира създалата се ситуация, кметицата на Лом Пенка Пенкова каза, че надеждите и куража на хората да останат в крайречния град са свързани с развитието на пристанищния комплекс. "Внимателно следим процедурата, не че можем да влияем, но сме загрижени", каза Пенкова. По думите й общината полага усилия да изпълни своята част от този голям инфраструктурен проект.
В момента на пристанището работят 350 човека. Завършва първият етап от изграждането на кейовата стена, ще бъде оформено околното пространство в крайречен парк. Но голямата работа, която предстои, е свързана с фериботния ро-ро терминал, започнат от румънската страна с финансиране по програмата ФАР. Фериботът е залегнал в инвестиционната програма на концесионера.
Към момента тръжната комисия е спряла от участие двама от кандидатите - "Порт Лом ТЕС-НРС" на Пламен Младенов и "Бри-Порт" на Христо Ковачки, и е внесла решение в Министерския съвет, който трябва да обяви кой от другите двама кандидати печели - "Кремиковци трейд", представлявано от Чавдар Минчев, или "Интерпорт" на Валентин Захариев (бившият собственик на "Кремиковци").
Министър Мутафчиев коментира, че тръжната комисия е изпълнила перфектно своите задължения, като е класирала кандидатите и е подготвила становище. Временно съгласувателната процедура ще бъде спряна до получаването на окончателната позиция на КЗК.
Помолена да коментира създалата се ситуация, кметицата на Лом Пенка Пенкова каза, че надеждите и куража на хората да останат в крайречния град са свързани с развитието на пристанищния комплекс. "Внимателно следим процедурата, не че можем да влияем, но сме загрижени", каза Пенкова. По думите й общината полага усилия да изпълни своята част от този голям инфраструктурен проект.
В момента на пристанището работят 350 човека. Завършва първият етап от изграждането на кейовата стена, ще бъде оформено околното пространство в крайречен парк. Но голямата работа, която предстои, е свързана с фериботния ро-ро терминал, започнат от румънската страна с финансиране по програмата ФАР. Фериботът е залегнал в инвестиционната програма на концесионера.