Така наречените в теорията на мениджмънта мистериозни клиенти ще следят доколко служителите на агенцията спазват изискванията за качествено административно обслужване в края на данъчната кампания' 2008.
Сред основните показатели, които ще наблюдават, са: любезно и вежливо отношение на служителите; делово облекло на персонала на НАП; условия за достъп до офиса на НАП; носене на идентификационни знаци от служителите (т. нар. баджове); организация на опашките; наличие на указателни табели, информационни табла с ясна и разбираема информация; информация за хартата на клиентите и стандартите за обслужване и други.
Проверяващите екипи ще бъдат от дирекции, различни от проверяваните, за да се осигури обективност и безпристрастност на оценката. Всички констатирани недостатъци ще бъдат незабавно отстранявани.
Подобни изненадващи проверки предстои да се извършват в структурите на НАП и след края на кампанията' 2008.
На 29 и 30 април НАП ще предложи на своите клиенти и допълнителна услуга. Всички физически лица, които искат да подадат декларациите си за облагане на доходите, но има опашки, ще могат да позвънят на Информационния център на НАП на телефон 0700 18 700 и да получат информация къде се намира най-близкият пощенски клон, в който да подадат декларацията си. Освен в офис на НАП, декларации могат да се подават и директно в 414 пощенски станции, където служителите на "Български пощи" ще издават и входящ номер. Възможно е декларациите да се изпратят и по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка на цена 1,80 лв., като за дата на подаване се приема датата на пощенското клеймо.