Двамата направиха изявления във връзка със спирането на държавната субсидия за "БДЖ - Пътнически превози" в размер на 14 млн. лева от 1 юли т.г. Парите са предназначени за оперативни нужди.
До по-рано днес от финансовото министерство отказваха коментар за това и обясняваха спирането на субсидията с неизплащането на заема към Световната банка от страна на БДЖ, по който държавата е гарант.

Тази ситуация изправи превозвача буквално пред фалит и затова оттам обмислят драстично съкращаване на персонала и спирането на около 200 влака, потвърди Недев пред БТА. На въпрос кога се очаква това да стане, той посочи, че "това може да стане и утре".
"Някой път няма отговори, не съществуват такива", коментира изпълнителният директор.

Според Йордан Недев, от Министерство на финансите нямат законово право да спрат субсидията за БДЖ, защото така нарушават Закона за бюджета. В него изрично е записано, че подобни субсидии не могат да бъдат прихващани и спирани. Недев обаче направи уговорка, че с този казус се занимават юристите в холдинга и той не е компетентен да го коментира.

Недев нито отрече, нито потвърди обявените по-рано намерения да си подаде оставката от поста изпълнителен директор на БДЖ, като посочи, че подобен ход би бил логичен в настоящата ситуация.
По БНТ Недев самокритично заяви: "Изглежда сме некадърни! Не се шегувам, наистина".

Часове слез изказването на Недев, Симеон Дянков заяви, че ако дружеството представи до понеделник списъка от инициативи и те бъдат одобрени, железниците ще получат августовската субсидия от около 14 милиона лева.

"Ще им я пуснем, поне частично, но няма начин да продължи това социалистическо мислене - в крайна сметка държавата всичко изплаща, дори ние да сме взели заема. Продължило е от времето на Виденов досега, сега аз ще го спра". Днес разговаряхме пак с министър Московски, той е наредил на директорите на БДЖ да представят списък от допълнителни мерки, така че да е явно, че те правят всичко възможно, за да плащат поне част от този заем", коментира Симеон Дянков пред "Фокус".

Според вицепремиера, и транспортният министър Ивайло Московски, и директорите на БДЖ си вършат добре работата, но има явен принцип – щом дружеството е взело заем, трябва да си го плаща.

"През 1995 година тогавашното БДЖ, което е било заедно с НКЖИ е взело два заема от Световната банка по времето на друг виден социалист – Жан Виденов. Просто са опукали парите веднага и оттогава не се плащат лихвите. Преди няколко години Министерство на финансите плаща по първия заем, който е по-малък и напоследък БДЖ започна да не плаща и по втория заем. Един вид очакват от държавния бюджет Министерство на финансите да плаща лихвите по втория заем, които за тази година са около 30 милиона лева. Съответно казахме – няма такова перо в държавния бюджет, вие трябва да си плащате, знаем, че ви е трудно положението", заяви Симеон Дянков.

Той каза, че спряната субсидия за юли е много по-малка от парите, които дружеството дължи на бюджета - 24 милиона лева досега и още 6 милиона лева до края на годината. Според Дянков няма да се стигне до няколкохилядни съкращения в БДЖ.