БТА
Ограничават колите в София при следващия ”зелен билет”
Следващия път, когато се пусне "зелен билет" в София, задължително ще ограничим влизането с автомобил в централна градска част.
Това каза кметът Йорданка Фандъкова по повод мръсния въздух в София пред Нова телевизия.
Около 40% от замърсяването на въздуха се дължи на битовото отопление, а 60 % на автомобилите, категорична бе тя.
"Факт е, че общините и СО в това отношение самостоятелно може и предприема всички възможни мерки за намаляване на замърсяването от автомобилите чрез инвестиции в градския транспорт и велоалеи”, каза още Фандъкова.
Мерки на Столична община при мръсен въздух >>
Тя отхвърли твърдението, че успехът на т.нар. „зелен билет” е и индикация, че не е трябвало да се увеличава цената на билетите от 1 на 1,60 лв.
„Когато увеличавахме цената на билета, това беше икономически обосновано”, каза кметът и добави, че общината е намалила цената на картите, за да стимулира ползването на градския транспорт.
Фандъкова подчерта, че следващия път, когато се пусне "зелен билет", задължително ще ограничат влизането с автомобил в централна градска част.
Това е и една от мерките на Столичната община, приети от Общинския съвет, срещу намаляване на замърсяване на въздуха в града. Тя предвижда при превишение над 200 микрограма на кубичен метър на фините прахови частици в София да бъде забранено паркирането в Синята зона на града.
По повод искането да не се отпускат помощите за отопление под формата на горивата, които замърсяват въздуха, кметът каза, че общината вече е поставила въпроса пред социалното министерство. Оттам са уверили, че за следващия отоплителен сезон ще има нови правила и промяна.
Тази вечер жители на столичния квартал "Красна поляна" отново излизат на протест срещу мръсния въздух и Виетнамските общежития.
София и Русе дишат най-мръсен въздух >>
Съдийка отказа делото за мръсния въздух в София >>
Един от всеки 9 смъртни случая е свързан с атмосферно замърсяване, сочат данните на Световната здравна организация. Ако българите продължават да дишат най-мръсния въздух, ЕК може да поиска от съда на ЕС налагане на "солени" санкции.
Около 40% от замърсяването на въздуха се дължи на битовото отопление, а 60 % на автомобилите, категорична бе тя.
"Факт е, че общините и СО в това отношение самостоятелно може и предприема всички възможни мерки за намаляване на замърсяването от автомобилите чрез инвестиции в градския транспорт и велоалеи”, каза още Фандъкова.
Мерки на Столична община при мръсен въздух >>
Тя отхвърли твърдението, че успехът на т.нар. „зелен билет” е и индикация, че не е трябвало да се увеличава цената на билетите от 1 на 1,60 лв.
„Когато увеличавахме цената на билета, това беше икономически обосновано”, каза кметът и добави, че общината е намалила цената на картите, за да стимулира ползването на градския транспорт.
Фандъкова подчерта, че следващия път, когато се пусне "зелен билет", задължително ще ограничат влизането с автомобил в централна градска част.
Това е и една от мерките на Столичната община, приети от Общинския съвет, срещу намаляване на замърсяване на въздуха в града. Тя предвижда при превишение над 200 микрограма на кубичен метър на фините прахови частици в София да бъде забранено паркирането в Синята зона на града.
По повод искането да не се отпускат помощите за отопление под формата на горивата, които замърсяват въздуха, кметът каза, че общината вече е поставила въпроса пред социалното министерство. Оттам са уверили, че за следващия отоплителен сезон ще има нови правила и промяна.
Тази вечер жители на столичния квартал "Красна поляна" отново излизат на протест срещу мръсния въздух и Виетнамските общежития.
София и Русе дишат най-мръсен въздух >>
Съдийка отказа делото за мръсния въздух в София >>
Един от всеки 9 смъртни случая е свързан с атмосферно замърсяване, сочат данните на Световната здравна организация. Ако българите продължават да дишат най-мръсния въздух, ЕК може да поиска от съда на ЕС налагане на "солени" санкции.