Кмет защити Слънчев бряг от филм на BBC за алкохолния туризъм
Кметът на Несебър Николай Димитров заяви, че филмът на британската телевизия Би Би Си за Слънчев бряг - “Пиячка, обиколки по баровете и България“, е тенденциозен. Според него зад лентата стоят интереси на конкурентни дестинации.
Лентата на Би Би Си описва Слънчев бряг като място за леснодостъпни и евтини алкохол и наркотици, на сексуален разврат и престъпления. "Това не е ваканция, това е доброволно да търсиш смъртта" - е един от изводите на авторите.
Кметът разказа, че екип на телевизията дошъл при него през лятото с мотив, че правят филм за района. Димитров добави, че той вече е имал предварителна информация, че той ще е тенденциозен.
"Съгласих се, защото ние нямаме какво да крием. На мен ми стана ясно от самото начало, защото четири пъти бях попитан за цената на текилата. Аз й казах (на журналистката Стейси Дули), че текила нито произвеждам, нито продавам. Знам, че е евтина, в сравнение с Англия и на други места има евтин алкохол", разказа още градоначалникът пред БГНЕС.
Той добави, че в курорта и в Несебър идват всякакви туристи - едни на семеен туризъм, други – на културно опознавателен, трети – на ловен, четвърти – на развлекателен.
Според кмета това, че туристи прекаляват с алкохола и забавленията им излизат извън нормите, е проблем на възпитание и на средата, в която живеем.
Много конкурентни дестинации се притесняват от бързото развитие на Слънчев бряг, затова се появяват и такива тенденциозни филми, смята Николай Димитров.