Целта на компанията бе да покаже, че няма опасност за полетите заради вулканичния облак, заради който бяха отменени над 500 полета от и за Шотландия, предаде Ройтерс, цитирана  от БТА.

Самолетът летя един час на височина 41 000 фута (13 000 метра) от Глазгоу до Инвърнес, Абърдийн и Единбург през районите, определени от службата за гражданска авиация като "червена зона". Проверката установи, че такава зона не съществува, се казва в комюнике на авиокомпанията.

"Нямаше видим облак от вулканична пепел или каквото и да било друго наличие на такава пепел. Огледът след приземяването също не откри пепел по фюзелажа, крилата и двигателите. 

Сега компанията твърди, че притежава писмено потвърждение от производителите на двигателите и на фюзелажа на самолета, че е безопасно да се лети в "червена зона".
"Трябва да се запитате защо комбинацията от бюрократично безсилие в авиационния регулатор и в метеослужбата на Великобритания доведе до затваряне на небето над Шотландия, след като тази сутрин потвърдихме, че над тази част от страната няма вулканична пепел", заяви главният изпълнителен директор Майкъл О'Лиъри пред Би Би Си, предаде "Дневник".
По думите му метеорологичната служба е направила "нелогична прогноза за движение на митичен облак пепел". На 2000 км на юг от Исландия почти няма никакви следи от тази пепел в атмосферата, защото тя пада на земята, увери той.

"Раянеър" е един от най-отявлените критици на решението от миналия април, когато заради изригването на друг исландски вулкан над континента, изгуби над 30 милиона евро.
Засега британските и ирландските авиационни власти твърдят, че няма да има затваряне на небето в мащабите от миналата пролет, когато бяха отменени и провалени близо 100 000 полета и засегна 8 млн. души. .

Авиокомпаниите и властите трябва да се въздържат от „експериментиране” с полети през облака от вулканична пепел от Исландия, заяви обаче авторът на изследване на ефекта от миналогодишното изригване, предаде АФП, цитирана от "Фокус".
„Нито вие, нито аз бихме искали да се озовем на самолет, с който се правят каквито и да било експерименти”, заяви Сюзън Стип, геохимик от Университета в Копенхаген. "Миналата година „имаше много объркани хора и много изгубени пари, но нямаше изгубени животи заради проблеми със самолетите”, коментира Стип.

Последна актуализация в 19,35 ч.