„От началото на следващата година ще започнем набирането на първите специалисти от БДЖ.. Постепенно според потребностите ще набираме и кадрите”, каза Братоев пред "Фокус".

От 2000 служители, които предстои да бъдат съкратени от БДЖ, около 300 ще имат шанса да започнат работа в метрото. Те ще бъдат подбрани чрез специална процедура и ще преминат допълнително обучение за работа. Най-дълъг е допълнителният курс за машинистите - шест месеца.

„Метрополитен” се нуждае от специалисти по железния път, автоматика, електрооборудване, ремонт на подвижния състав.
Всички новонаети са на изпитателен срок шест месеца", посочи Братоев. Железопътните специалисти са много ценни кадри, тъй като имат специална правоспособност, добави той.
По думите му, 70% от машинистите в метрото са от БДЖ.

По-рано транспортният министър Ивайло Московски коментира, че при фалит на БДЖ може да бъде създадена на нейно място нова компания.

Заради проблеми в БДЖ и бъдещите съкращения на 24 ноември от 8 ч. до 16 ч. национална ефективна стачка ще спре влаковете в цялата страна.