Промените в закона, които са предложени от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, предвиждат да се вдигне максималната скорост за движение по магистралите в България от 130 на 140 км/час.
Промяната бе подкрепена от премиера Бойко Борисов, който в средата на декември заяви: "Кой кара по магистралата със 120 км/час? Новите автомобили са направени така, че дори не могат да включат 5-та или 6-та скорост, а полицаите седят и дебнат".

Иван Костов обаче коментира от парламентарната трибуна, че съвременните модели коли разходват сравнително ограничено гориво и излъчват малко вредни емисии при скорост 115–120 км/ч.
"Всички коли със скорост над 130 км в час отиват към много висок разход на гориво и отделяне на вредни емисии”, посочи лидерът на ДСБ.

Той бе категоричен, че страната е в икономическа криза и не е редно да се създават повече вредни вещества и да се изразходва повече гориво, предаде "Фокус". "Това са сериозни аргументи против увеличаването на скоростта”, подчерта Костов и заяви, че изглежда разумно въвеждането на скоростни пътища.

Румен Такоров от левицата каза, че сред европейските страни ограничение от 140 км/ч има само в Полша. В Германия няма ограничение на скоростта, тъй като страната е производител на автомобили, но дори и там, ако падне и капка дъжд, скоростта се ограничава на 130 км/ч, добави той. Депутатът от БСП изчисли, че ако максималната разрешена скорост бъде увеличена, реално това ще значи, че хората ще пътуват от София до Бургас само с около 13 минути по-кратко.

Такоров също изрази опасения, че такава поправка би довела и до увеличение на пътно-транспортните произшествия.

Дискусията по измененията ще продължи на извънредно заседание на 24 април.