Депутати: При 140 км/ч ще има повече катастрофи и замърсяване
Катастрофите и смъртните случаи по магистралите ще се увеличат, ако допустимата скорост стане 140 км/ч, заяви лидерът на ДСБ Иван Костов по време на парламентарната дискусия преди първото четене по промените в Закона за движение по пътищата в парламента. Депутатите обаче не успяха да гласуват заради изчерпване на времето, предаде БТА.
Обратно в новинатаКоментари - Депутати: При 140 км/ч ще има повече катастрофи и замърсяване | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Иван Додов
За пръв път трябва да се съглася с даскала по комунистическа полит-икономия Костофф. Всички Европейски и Японски съвременни автомобили са конструирани така, че драстично да увеличават разхода си при скорости по-високи от 100км/ч. Причините са много - най-вече финасово-глобални: да не забравяме, че в цяла Европа 1/2 от цената на безина и 2/3 от цената на нафтата са АКЦИЗ и ДДС ! Колата ми е с 245 к.с. (модел 2011 г.) и разходът се качва драстично при скорост още от 110 км/ч. При 200км/ч разходът се вдига над двойно - при 100км/ч гори 5.5л/100км при 200км/ч гори 12 л./100км. При 140км/ч. гори 7л/100км.
деер
Понякога някой от 240-те мошеника казва малко истина. Но защо не изисква наказанието за служителите, който издават книжки без изпит?!!! Защо не се изисква информация колко касети са били унищожени от стационарните камери? Защо българският шофьор не зачита пешеходците ? Защо хората на инат минават зад маневриращ на заден ход автомобил? Колко се повишава разходите и амортизацията от тези препятствия пред пешеходни пътеки ? Защо камерите се слагат на безсмислени места ? защо не се сравни потреблението на горивата и жертвите на пътя?..... Защо не се въведе евтина компютърна конфигурация и система за записване на номера на спрения автомобил преди контактът полицай-шофьор? Защо да няма камери в колите на КАТ? Защо не са по 1 в кола?..... Нека вземем добрите практики от белия свят, а не само лошите!!!!
против (нерегистриран)
Нямам в предвид да се врежеш със 140км/ч в бензиностанцията, а да се врежеш със 140км/ч в този, който се опитва да уцели изхода за Пловдив и същевременно да не уцели колите, които излизат на магистралата. Но това е моето мнение. На тази магистрала и 120 и са много. А относно Германия, не мога да се сетя някой двишещ се със 180км/ч да ми е присветквал да се махам от пътя му, докато изпреварвам друг участник с 130 например. Айде, весело изкарване на всички, и да внимавате по пътя!
против (нерегистриран)
Магистралата не е само права отсечка. Сещам се за изхода от магистрала Тракия към Пловдив и Карлово. Или изходите от бензиностанциите по магистрлата. Една от тях е OMV, буквално на изхода за Чирпан. Има шофьори, които намаляват на 70, за да се уцелят изхода. Да не говорим за друагата ни "магистрала". Хайде да не сравняваме и Германия с България :) Твърдо съм против вдигането на скоростта.
123 (нерегистриран)
Брей, че компетентен тоз дургар Костов. Всестранно развит, от всичко разбира и акъл дава. Иване, Иване...
3евзек
А ти малко трябва да попрочетеш за челното съпротивление и как то зависи от скоростта. Също за разхода н енергия при ускорение от 120 до 130 и от 130 до 140.
1chovek
Аз предлагам на шофьорите безплатно да се раздават автомати. Така по-бързо и по-ефективно ще се осъществи желанието на някои политици - геноцида над българския народ.
Димитър
+1
Димитър
При нормална пътна обстановка и реалност и мислещ и коректен шофьор,скорост от 140 е за предпочитане.Коли след 2007ма,8ма често имат и 7ма скорост,която при 130 няма как да вкл!Проблема е,че магистралите са с 2 ленти и при движещ се товарен автомобил с 100км и изпреварващ го отдясно по-стар автомобил с 110км,а отзад друг с 140 вече става стрес и потенциален проблем!То е и така и така....
дасдсфасд (нерегистриран)
Коя е тази кола която при 130 не може да включи на последна предавка? АМАН ОТ ГЛУПОСТИ! По тази логика Lexus-а с 8 предавки сигурно включва последната при 200 км/ч...
Димитър
Веднага ти отговарям-новата Ц класа на Мерцедес!
Mihail Samnaliev
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
489 (нерегистриран)
Силно се съмнявам, че има нужда от вдигане на скоростта на магистралите. И без това е пълно с джигити и без това полицаите не пишат актове за под 150. Нито имаме пътища, нито има причина чак толкова да се бърза. Ако искаш да летиш има си самолети. Има причина скоростта по повечето магистрали в света да е 120-130 км/ч
pepi (нерегистриран)
160 за магистрала 130 първокласен а който кара с под 90 на проверовъчен 50 град 80 софия бургас пловдив
joro (нерегистриран)
Аз си мисля, че Костов вместо да говори за шофиране по-добре да мине проверовъчен изпит пък тогава да говори. От 1992г. той не е карал кола, защото даже ако се наложи да отиде до близката бакалия шофьорите от НСО го возят безплатно ( така де от нашият джоб).
men (нерегистриран)
Айде бе по кой път, редвно карам по магитралата уикенда и колко са рядко колите каращи с 120-130 стига с тия измислици нямало пътища и карам с 90 по магистралата.
х ф (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
да (нерегистриран)
И според мен е по-разумно скоростта на остане на 130км. Особено при това ниско качество на пътищата на някои места. Мисля, че първото нещо, след като бъде завършена магистрала "Тракия" е да бъде подменено, подчертавам, изцяло пътната настилка в областта около Пазарджик. Там е немислимо да минеш с по-стара(не прекалено стара, да кажем над 5г. от среден клас кола) със скорост над 110км. За какво ограничение от 140км говорим? Това е напълно неразумно.
69 (нерегистриран)
Костов ако иска да кара с 115-120 км/ч. Никой не е казал че като се вдигне ограничението всички ще карат със 140 и нито 1 км//ч по-малко. И в момента има хорица които кротко и културно си жулят със 110 в лява лента и не пречат на никой. Останалото което твърди Костов са глупости.
69 (нерегистриран)
Исках да кажа "жулят със 110 в дясна лента и не пречат на никой".
nananan (нерегистриран)
за съжаление - написа го правилно първия път.... и джигитите ги ипреварват отдясно..
джигит (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Славянчо (нерегистриран)
По тази логика Германия е най големия замърсител и с най- много катастрофи. Те нямат ограничения на магистралите! Кола над 2000 кубика има по малък разход при скорост 140 от колкото при 120. Ако пътищата ни бяха наред и карахме с нови гуми и не пиехме нямаше да има такива проблеми. Но има ако ... Да ти еб. и държавата смешна!
гожгож (нерегистриран)
Днес искрено се разсмях . Такъв майтап скоро не бях чел.
ЗАЗ с мръсна газ (нерегистриран)
Нищо общо нито с екологията, нито с възможностите на автомобилите имат предложените 140км/ч. Просто трябва да се отместят заветните 30км/ч по-висока скорост. При това превишение санциите скачат драстично. Борисов лобира за джигитите!
jam (нерегистриран)
Джигитите и сега си карат и не им пука - тях ограничения не ги хващат
ЗАЗ останал без газ (нерегистриран)
Така е, но камерите са безмилостни и от София до Бургас можеш да направиш колата си държавна или на съдия изпълнител. Сега никак няма да прилича на утре. Хората мислят с переспектива.
Дървосекачът (нерегистриран)
Ама много ви се ммммоля ( За да не изтаковам . ), дами и господа ясно-чии избранници -- а вземете да Работите ! (, това за което Ние Данъкоплатците ви плащаме )
Възмутен (нерегистриран)
Уважаеми колеги, от 40години карам кола,но тази простотия, която е в момента по-пътищата преди не е била.Колкото е по-неопитен шофьора, толкова по-нагло се държи на пътя.На властимеещите не им пука за нас, за тех е важно да има по-висока скорост за да си отидат по-бързо на село,а другите кучета ги яли и без това населението намалява и оглупява тотано, даите да им помогнеме и да се избиат по пътищата.
Дървосекачът (нерегистриран)
Описвате пределно-точно картинката . Ако позволите само -- аз-лично считам, че трябва да има Живи Хора . ( И то не само за да им се прави данъкодоене ! ) ----- И по мое-скромно виждане : 1.Определянето/осъвременяването на ограничението за скорост (,както и Правилата за Движение,) си е задължение на Комисията по Безопасност (към МТ ) 2.Който не спазва ограниченията -- има си глоби (, ама които трябва да са адекватно издадени, и когато са верни -- надлежно да се платят ) 3.При инциденти -- ясно .....А тез шашкънчовци/ки в парламентата , простете -- просто трябва да Работят .(, а не да плямпотевничат)
НАЙ
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
Голямо задръстване и човешки останки на пътя след катастрофа на един от изходите на София
"Сова Харис": ГЕРБ е лидер с 26,6%, интрига за второто място между ПП-ДБ, "Възраждане" и ДПС
Путин: Москва засега няма намерение да превзема град Харков (видео)
Путин: Москва засега няма намерение да превзема град Харков (видео)
"Сова Харис": ГЕРБ е лидер с 26,6%, интрига за второто място между ПП-ДБ, "Възраждане" и ДПС
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
НСО след катастрофата с Петков: Съболезнования за загиналия, въздържайте се от спекулации