Това съобщи началникът на сектор „Компютърни престъпления, интелектуална собственост и хазарт" в ГДБОП Явор Колев, цитиран от "Фокус". Посредством интернет сайт - виртуален МОЛ, достъпен за неограничен брой потребители, се разпространявали голям асортимент стоки, носещи запазени световноизвестни търговски марки, без съгласие на правоносителите, допълва БТА.

От склада и магазина на виртуалния МОЛ са иззети голям асортимент от артикули - чанти, шапки, шалове, часовници, гривни, колиета, обеци, портфейли, парфюми и др., носещи търговските знаци на световни марки, собственост на "Кристиан Диор", "Люи Вюитон", "Адидас", "Долче и Габана" , "Версаче", "Армани" , "Булгари" , "Радо" , "Монблан" , "Омега" , "Ролекс" и др.

Щетите, нанесени на правоносителите са за над 1 млн. лв. Магазин и скрито складово помещение, където са се съхранявали стоките, са в центъра на София. Те били рекламирани масирано в огромния виртуален магазин на адрес mаllvm.com, където потенциалните клиенти имат пряк поглед върху вида на модната и уж маркова стока, могат да я поръчат и след плащане да я получат, често без да разберат, че е контрабандна. Антимафиотите задържали включително и пратки, които са били подготвени за разпращане на различни места в страната.

Иззети са и 2 компютърни конфигурации с администраторски достъп до сайта. Срещу нелегалните търговци е образувано досъдебно производство по чл. 172 Б НК за извършени престъпления срещу интелектуалната и индустриалната собственост, за които се предвижда наказание лишаване от свобода до 5 г.

Въпреки че официално сайтът е разбит, оказа се, че виртуалният МОЛ работи. Страницата във фейсбук на мола е активна, а търговците отговарят на клиенти да се обадят след седмица поради профилактика на сайта, съобщи БНТ.