БГНЕС
За 8000 лева колата може да стане електромобил
Превръщането на обикновен бензинов или дизелов автомобил в електромобил може да струва не повече от 8000 лв.
Това съобщиха от Индустриален клъстер „Електромобили“, обединяващ няколко български производители на такива возила, на слънчеви батерии и на зарядни станции за електромобили, както и учени от БАН.
Според доц. Иван Миленов от Националното висше транспортно училище „Тодор Каблешков“, България може успешно да се нареди да излезе на европейския пазар на електромобили, предаде LiveNews.
„След като днес заради вълненията в Египет петролът удари 100 долара, вече не мисля и да се качвам на бензинова кола“, каза той и представи един от електромобилите рено, произведени в България, със слънчев панел на покрива.
„Нашият електромобил е напълно екологичен и не е хибрид. В него са заложени всички най-модерни технологии от Япония, Германия и други страни“, похвали се Миленов. Когато се вдигне педалът за мощност, двигателят минава в генераторен режим, тоест не харчи, а набира енергия.
Средната цена на европейски електромобил е 28 000 евро, а на китайските - около 11 000 евро. „10-12 000 лв. ни струваше оборудването на един автомобил с нашата система и слънчев панел“, обясни Миленов.
С него се акумулират около два киловата на ден. Машината има т.нар супер кондензатоr, който позволява бързо потегляне и спиране на колата, добавя БТА.
Модифицираното Рено може да измине 100 км. с едно зареждане и при максимална скорост от 100 км./ч., но според членовете на асоциацията за първи модел и за градски условия това е много добро начало. 2,50-3,00 лв. струва изминаването на 100 км на електричество, което е почти 10 пъти по-евтино от изминаването на същия пробег на бензин.
От клъстера поискаха държавата да сложи нулева ставка ДДС за електромобилите в България и да създаде специален „зелен фонд“ с отпускането на потребителите на поне 5000 лв. за закупуването на подобни возила от български производители.
Според Здравко Стойнов от БАН, България след като е била един от най-големите производители на акумулатори и електрокари, е напълно нормално сега да си възвърне позициите. Според него българските учени още от времето на първата световна петролна криза през 70-те години разработват електромобили.
Според Андрей Константинов от българската фирма „Деян системс“ България би могла да изгради мрежа от зарядни станции за електромобили. Той представи интелигентната система Smart GRID, която може да бъде използвана от всички български ТЕЦ-овете и ВЕЦ-овете в България, за да се сведат до минимум вредните емисии.
По думите му по този начин България би могла да започне да създава свои интелигентни къщи, които сами да се захранват с енергия и дори да бъдат свързани с електроразпределителните предприятия.
Общинският съветник Мартин Заимов (ДСБ) заяви, че Столична община напълно подкрепя идеята за изграждане на инфраструктура за електромобилите в София. По думите му вече е решено паркирането в синята зона да бъде абсолютно безплатно за електромобилите.
„Обсъждаме тези автомобили да не се облагат с данък и общината по възможност да финансира някои проекти“, каза Заимов.
Според доц. Иван Миленов от Националното висше транспортно училище „Тодор Каблешков“, България може успешно да се нареди да излезе на европейския пазар на електромобили, предаде LiveNews.
„След като днес заради вълненията в Египет петролът удари 100 долара, вече не мисля и да се качвам на бензинова кола“, каза той и представи един от електромобилите рено, произведени в България, със слънчев панел на покрива.
„Нашият електромобил е напълно екологичен и не е хибрид. В него са заложени всички най-модерни технологии от Япония, Германия и други страни“, похвали се Миленов. Когато се вдигне педалът за мощност, двигателят минава в генераторен режим, тоест не харчи, а набира енергия.
Средната цена на европейски електромобил е 28 000 евро, а на китайските - около 11 000 евро. „10-12 000 лв. ни струваше оборудването на един автомобил с нашата система и слънчев панел“, обясни Миленов.
С него се акумулират около два киловата на ден. Машината има т.нар супер кондензатоr, който позволява бързо потегляне и спиране на колата, добавя БТА.
Модифицираното Рено може да измине 100 км. с едно зареждане и при максимална скорост от 100 км./ч., но според членовете на асоциацията за първи модел и за градски условия това е много добро начало. 2,50-3,00 лв. струва изминаването на 100 км на електричество, което е почти 10 пъти по-евтино от изминаването на същия пробег на бензин.
От клъстера поискаха държавата да сложи нулева ставка ДДС за електромобилите в България и да създаде специален „зелен фонд“ с отпускането на потребителите на поне 5000 лв. за закупуването на подобни возила от български производители.
Според Здравко Стойнов от БАН, България след като е била един от най-големите производители на акумулатори и електрокари, е напълно нормално сега да си възвърне позициите. Според него българските учени още от времето на първата световна петролна криза през 70-те години разработват електромобили.
Според Андрей Константинов от българската фирма „Деян системс“ България би могла да изгради мрежа от зарядни станции за електромобили. Той представи интелигентната система Smart GRID, която може да бъде използвана от всички български ТЕЦ-овете и ВЕЦ-овете в България, за да се сведат до минимум вредните емисии.
По думите му по този начин България би могла да започне да създава свои интелигентни къщи, които сами да се захранват с енергия и дори да бъдат свързани с електроразпределителните предприятия.
Общинският съветник Мартин Заимов (ДСБ) заяви, че Столична община напълно подкрепя идеята за изграждане на инфраструктура за електромобилите в София. По думите му вече е решено паркирането в синята зона да бъде абсолютно безплатно за електромобилите.
„Обсъждаме тези автомобили да не се облагат с данък и общината по възможност да финансира някои проекти“, каза Заимов.