За 8000 лева колата може да стане електромобил

Превръщането на обикновен бензинов или дизелов автомобил в електромобил може да струва не повече от 8000 лв.

Обратно в новината

Коментари - За 8000 лева колата може да стане електромобил | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

да бих се радвал за една по чиста балгаря сас навлизането на електромобилите това е бадещето благодаряви *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

През 1996 електрическите коли се появяват по шосетата на Калифорния. Те са тихи и бързи, не отделят вредни емисии и се движат без бензин. Десет години по-късно тези футуристични коли са изчезнали. Какво стана? Защо сме преследвани от духа на електрическата кола? Това не е първият път, когато убиват електрическия автомобил. Преди сто години, по пътищата е имало повече електрически коли, отколкото такива с вътрешно горене. За много хора електрическата кола е въпрос на личен избор. Те са тихи, движат се плавно и се зареждат вкъщи. За сравнение, бензиновите коли се палят с манивела и замърсяват въздуха. Това е цитат от филма Who killed the electric car. Има го в интернет потърсете го и го изгледайте...

И като няма ДВГ с изгаряне и топлина, как е решено отоплението?

С два електрода на слепоочията! :Р

В Европа вече се предлага eлектрически автомобил от Нисан! Казва се LEAF. Рено също предлагат електрическо Kangoo. Дано се появят скоро и в България...

Мда, купуваш си автомобил за 20 000 лв., даваш го на нашите "спецове", те му изтърбушват двигателя и му слагат каквото трябва за още 12 000 лв.! После си имаш побългарен автомобил за 32 000 лв. и резервен нов бензинов двигател в мазето. Бравос, добре измислено!

махнете тая статия не се излагайте ,цел свет не може да го направи като хората а ние видите ли за 5000 евро от всека барака - електро ,да им поясним на изобретателите - става въпрос за електроАВТОМОБИЛИ ,които се движат по пътищата ,а не за ЕЛЕКТРОКАРИ ,стана ли им ясно или не ,ако не нека продължат с почина СДЕЛАЙ САМ

Аз съм за електромобилите и в момента си сглобявам сам един такъв в гаража. Има една част наречена контролер, която е доста скъпа, та в момента разработвам заместител за нея. Иначе предимствата на електромобила са много ако се използва само за градско каране. Спираш на сфетофар - двигателят спира-нулева консумация-нулево замърсяване. Забравяш за бензиностанции, масла,скъпи филтри и части за двигателя, водни помпи, радиатори антифриз и т.н. Разбира се за извънградски пътувания обаче ти трябва друга кола.

когато направите истински велоалеи, като в Германия например, тогава правете инфраструктура за електромобили, смешници задръстени...

БМВ, Мерцедес и други водещи автомобилни производители отдавна имат готови за серийно производство електромобили. защо мислите не ги пускат на пазара? Да сте чували за родстара ТЕСЛА? Не е чешки магнетофон, ами английски спортен електромобил 3.7 сек до 60 км/час, 245 мили за едно зареждане. 112845 доларчета е цената. Максимална скорост 201 км/час. Та какво по-точно беше измислил нашенеца?

Нещо, което не струва 100000 лв и работи с ток вместо с банкноти...

Модел S е по-готин, седан и струва само 50 000 долара:)

Хубаво и идеята е страхотна и имаме огромен шанс ако се стегнем. Само че по българска традиция ще си останат само приказките понеже нашите политици нямат аванта от тази идея. Нещо повече, нашите специалисти ще бъдат принудени да продадат идеите си в чужбина атново заради простотията на политиците.

Не става, чеда мои, не става тая! Слъмчевите панелчета са доста скъпи, а имат и определен живот, не са вечни. После електрическата енергия от тях трябва да мине през акумулаторчета, а те са също нетрайни, скъпи и много отровнички за природата. Не се рециклират напълно и накрая ще се озовем до гуша в...щях да кажа лоша дума, ама и промишлени екскременти става. А иначе електрическият автомобил са го измислили много отдавна, дори е бил първото моторно возило преди да измислят двигателчето с вътрешно горене. Истината са велосипеди, магаренца и кончета. Вярно, няма да има превишени скорости, ама това ще го преживеем някак.

мда...да измислим телепорта и да забравим всичко що е на колела и крака :) опс ама той и телепорта е измислен отдавнам, а защо никой не го дава на гражданите?! "Новия световен ред" така е рекъл. Нищо скъпо няма, цената е абстрактно нещо. Както банковата система на една голяма държава. Когато им спрем тока 96% от богатството им ще се изпари с последния "жив" елекртрон в проводниците на компютрите им. Е те толкова е и реална цената на всичко около нас.

Не ми излизай, чедо, с разни езуитщини за абстрактното на цените. Тия работи сме ги измислили ние поповете и не може на краставичар краставици да продаваш. Иди на пазара да видиш колко е абстрактна цената на доматите и чушките, па го обясни на зарзаватчиите. Въпросът е, че както и да го въртите и сучете, пак на моята ще дойдете, рано или късно.

И като ти удари токов удар насред телепорта: ще спестиш и от погребение - направо ще си готов кремиран...

Супер идея! Ами добре! Айде! Писна ми от бензинови, дизелови и всякакви видове автомобили. Над главите ни всеки Божи ден се сипят милиарди киловати слънчева енергия, а няма кой да я оползотвори. Ако не се почне веднага никога няма да се почне производството на тея автомобили. С радост ще си купя електромобил ако помогне държавата. Петрола е голямо оръжие, станем ли независими от него ще бадне робството! За Бога Бойко, дай ни своята благословия!

Аман от прости хора - изразът "с него се акумулират около два киловата на ден" не значи нищо. Евентуално могат да се акумулират около два киловатчаса. И след това не бива да се чудим защо простият български гражданин не разбирал какво пише в сметките му за ток и парно.

bobsyn@

нека да минат още 10тина годиники като вземе по-осезаемо да се усеща недостига на петрол и газ всички щем не щем ще се научим и ток да пестим, и парно, и градски транспорт да ползваме, и да не внасяме банани от 5000км разстояние, а да си ядем нашите си домати и краставици. Просто твърде много разхищаваме и потребяваме, защото за момента има достатъчно лесно достъпни енергийни суровини. На този етап алтернативните енергийни източници ги виждам като възможмост за ограничаване на замърсяването, но дори да закрием всички ТЕЦове и да останем на АЕЦ и урана ще свърши един ден. Специално за електромобилите не мога да преценя дали производството на ток и рециклирането на тези автомобили е по-чисто от вредните емисии от двигателите с вътрешно горене.

По принцип си прав! Алтернативните източници на енергия не са лоши, но не са достатъчно сигурни. За въглищата се твърди, че има запаси за около 500 години, в световен мащаб. Урана - зависи каква е схемата на използване, но и там има доста запаси. Това което дочух /не е прочетено от официален източник/ - за производството на един автомобил се изразходва много повече енергия отколкото изразходва самия автомобил през времето на експлоатация!!! Ако производството на електрически автомобили гълта приблизително същото количество енергия, то електрическите автомобили няма да са много по-чисти от сегашните, считано с разхода на енергия за производство и движение!!! Така електрмобилите се оказват по-чисти в прекия смисъл - не изхвърлят директно замърсители, но да се има в предвид, че енергията им се произвежда на друго място - електроцентралата. Освен това замърсяването от автомобилите не е само от двигателите. Замърсяване има и от поддръжката, гумите, спирачките ...

Дано скоро да се въведат в производство масово такива електички, ще бъде супер, ще е икономично и много по тихо...

Защо все на нас българите ни изливат глупостите си разни мазни дебелогъзи чиновници! То не е слънчева енергия, то не са вятърни глупости, сега пък електромобил! Дали не си правят експерименти с издръжливостта на населението? Нищо екологично няма във всички глупости, въпроса опира до пари. Знаете ли как се прави един акумулатор, е като научите тогава преценете дали е екологично! Нужен е някакъв рестарт на човечеството иначе ще се самоунищожим по мъчителен чиновнически начин!

Ти си болен, лекувай се спешно...

Той може да е болен, ама ти си много недочело момче. Поинтересувай се и тогава раздавай присъди каубой.

Важното е че тези автомобили имат 0-леви емисии, за разлика от изгорелите газове на традиционните. Друг плюс ниско ниво на шум, лошото е че им се надуват умишлено цените и пак ще ги гледаме през крив макарон, докато на запад ги карат и дишат чист въздух. Просто трябва да станат достъпни за хората.

Ха да потретя, че да фане дикиш дано. Че както я караме ще целувате кръста на сутрешната литургия. Та рекох, със миризливи газове от червата, често придружавани от специфичен шум, боя се не прави и маймуни с трици се не ловят. Та затова върнете се към каручките теглени от животни и не се гнусете от екскрементите на гадинките, защото са екологични и като остарее магаренцето или кончето можете да си направите суджученца или пастърмица, а от ръждивите железа само тетанус може да пипнете.

С колко места е и дали 4х4. Това ме интересуза ,защото съм ловец.

само като го видаих тоз автомобил и разбрах що ми липсват частите от количката за голф......варни ми частите и чистачките:) *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

от този български изобретател и не е известно на света досега?

Това с батериите е "вятър" работа. Много малък капацитет, много скъпи , трудни за производство, проблеми с прегряването, проблеми при студено време,дълго време за зареждане. Истината е във водорода и горивните клетки. Ама кога?

Ами водородчето, чедо, от къде ще го вземеш? Да не расте по дърветата или да си го точиш от чешмата? Прадядо ти го е бил измислил, ама нали младите сте все акъллии! Кончето или магаренцето - екологично, естетично и евтино. Като остарее я луканки, я пастърма. А от ръждивите железа само тетанус можеш да хванеш.

Водород се произвежда лесно и евтино. Кеф ти електролиза кеф ти некой от другите методи.Единствения проблем е безопасността защото се самозапалва при висока концентрация във въздуха.

Американците, като технология са го отработили още в 1964. Успешно се прилага по времето на програмата "Аполо", та чак до наши дни. Но има един "малък" проблем с горивните клетки - много е скъпо. Всъщност, ако се намери достатъчно надеждна система за зареждане с водород - не ви трябват горивни клетки и електромобил - водороден двигател вече има. Но бутилките за съхранение са твърде скъпи, а експлоатацията твърде опасна за да стане масова. Ето в това е проблема. А за въпросния "електрокар" някой може и да се поупражнява в словесни излияния - все едно няма как да се приложи на практика. Засега.

Моля ви, дами и господа -- било то академици, развойници и/или ПЖИ-ийци -- започнете да бъдете в час ! (безплатна) Консултация -- електромобил за момента няма никъде в масова употреба, нито има изградена-твърдо база за тестване, одобрение и застраховка ; ... а ново среден клас возило с обикновен ДВГ ( Но с еко-параметри на отработените газове ! ) струва около 10000 (десет хиляди) финикийски единици в страните с минимална ( Минимална ! ) часова ( Часова ! ) ставка/заплащане от 10 (десет) единици ! / С включена в цената гаранция за 5 (пет ! ) години или 100000 (сто хиляди ! ) километра пробег ! / ... А внукът на тов.ген. Заимов да ходи да играе футбол със Segway-a си -- сигурно ще има по-голям интерес/успех/резултат !

Оправи си пунктоацията бе, пън.

Оправи си пунктуацията бе, пън!

Извинете, hhh -- кое Ви се вижда нечитаемо и как би станало читаемо за Вас ? /// За пунктОацията ли се отнася ?!

БРАВО! СУПЕР! НАЙ-СЕТНЕ! Крайно време е да се прави нещо хубаво уповаващо се на мисълта, на технологията и с преспективи, и то В БЪЛГАРИЯ! Да мрът мутрите, чалгарите и зомбираните песимисти! Напред България и да се пукат душманите!

Очаква се скоро БАН да открият и топлата вода :))

Не да я открият, а да я закрият.

Това за електромобила го чух преди месец по някоя от ТВ-тата. Представящият разработката изобщо не спомена за участие на "учени от БАН".В стати1та по-горе е цитиран Здравко Стойнов от БАН-Института по електрохимия и енергийни системи, бивша Централна лаборатория по електрохим. източници на ток(какви големи думи).Имаха производствена база като малко заводче.Здравко по-добре да не споменава за тези 40 г., защото за това време този институт не създаде нищо съществено, а,а,а може би произведе само трима академици и то благодарение на протекции.Преди 35 г. бившата ЦЛЕХИТ,сега ИЕЕС се напъна пред Политбюро,че за 11 конгрес на БКП ще пусне по софийските улици електромобил.Даже същите тези "симпатяги", Здравко и сие купиха сигнално червена боя за да си боядисат произведението и то да бъде забелязано дори от космоса.Но не би.И по случая не последва никакво дърпане на ушите на тези лъжливи овчарчета.Дано това не е поредният сапунен мехур.Пожелавам успех на хората действително работещи по проблема.И само ако има найстина кадърен човек от БАН-ИЕЕС да допринесе за решаването на проблема да бъде в колектива, а не да бъдат лансирани "наши" хора, само защото зам.-председатля на БАН акад.Попов е от този институт.

Вие за толкова пари можете да си купите направо почти нов автомобил, или да ви ремонтирам стара класика, и пак ще ви останат! Тия ви лъжат, мили хорица нещастни там някъде почти забравени от бога.

На мен това "изобретение" ми напомня на царичинската дупка където търсиха доколкото си спомням първия човек (хемафродит ли беше или нещо подобно) и това "откритие" щеше да направи България световна сила.

Всеизвестен факт е, че са купували електрокарите заради оловото в акомулаторите им

абе умньо, с всеизвестните факти, колко олово трева да има в едина акумолатор че да ти е изгодно да го пратиш от БГ в Япония, па и да ти е по евтино, и хич ли няма япония олово и нема ли да и е по евтино да си го купи него време я от Китай я от СССР я от Индия...умен си като Ваньо Костов и филип Димитров

Те не бяха електрокари, а мотокари и оловото не беше в акУмУлаторите, а беше в противотежестите. И японците отказаха договора, когато разбраха, че нашите почнали да слагат там бетон.

Мечтаех да съм Батман , а май ще съм Ватман :)))

Подкрепям с две ръце !!! Неприятното е, че трябва да се борят с колите който се движат на метан. П.П. Ако някой с кола на метан чете това, ще го помоля ( но честно) да ми отговори колко му е разхода лева/км. ?

аз карам на метан. Зависи от града в който зареждаш (цените са с доста големи разлики от 1,1 лв до 1,7). но като цяло разхода на 100 км е средно 4.5 кг./100 км. общо взето извънградско е около 4, градско около 5. Сам си направи сметка за парите. Струва си метана, но ако караш много. Общо взето до 15 000/година -бензин, до 25 000 - LPG, от там нагоре метан

Какво толкова умуват. Комбина с китаиците за доставка на готови шасита от ATW(може малко подобрено, че не е нужно да са 4х4). Нормални гуми, една, черубка за дъжд. Двигател и акумулатори за 100км. Евентуално накъкъв малък ДВГ, колкото да се прибереш, ако свърши тока. Колко му трябва на човек в града или на село до хоремага.

няма шанс, как ще лапа дарjavата, само луят, тока ще стане 10 пати по-скап. така беше и с био-дизела, сега хляба 2 лева. трябва да има печалба, иначе спираме американското колело на растеха. затова и населението на планетата трябва да расте, за да има растеж

Давам автомобил, давам и 8000лв, направете ми го на ток моля.

и аз ,но искам 3 г. гаранция че ел.двигателя и батериите ще са ок

Съобразявайте се когато използвате ел.консуматори, купувайте си енергоспестяващи крушки, енергоспестяващи електроуреди, и т.н., обаче Купете си електромобил!, спасете планетата! - Къде е логиката?

логиката е драги ми питанчев да избереш по малкото зло защото така или иначе автомобили ще има

А ядрени електроцентрали ще има ли, че някой трябва да произвежда ток, ха-ха Умници

Продължавай с питането :))))

Довечера като се прибереш вкъщи вместо да цъкнеш ключа на осветлението си запали една бензинова лампа да ти свети и пак се запитай къде е логиката, Питанчев.

На свещи съм уважаеми, по-романтично е, агрегата - само за специални случаи

От де да знам. Твоята кола може и на ветрил ада се движи.

Докато така презрените "учени от БАН" "симулират дейност", то вие вероятно правите революция в научната мисъл и общественото благоденствие нали?

Ние също не правим революция в научната мисъл и общественото благоденствие, но и не твърдим обратното.

А този електромобил от къде ли се е появил, сигурно се е самосинтезирал в двора на БАН... Вие какво очаквате - да произведат 200 000 бройки, да ги продадат, да изкарат още 2 нови модела и тогава да кажете "ауу ама те правели нещо"? За справка се поинтересувайте какви суми се отпускат за проектирането на електромобил от която и да е автомобилна компания, и колко се отпуска на БАН за още 2093482 дейности...

Щом докарахме работата "учени" от БАН да направят нещо - пиши го бегало. А иначе идеята е добра. Почти толкова добра, колкото и да използваме водата като гориво. Добра, но.... Ако ще е реализациия на тема художетсвена самодейност, не си струва да мислим за това. Ако пък ще говорим сериозно проблемите са основно два. Първо, създаването на мрежа от зарядни и обменни станции за акумулатори. И второ, да се реши какъв тип акумулатори ще се ползва. и в зависимост от това цената на тези акумулатори да се включи в експлоатационните разходи. Ако допуснем че с едно зарешдане ще се изминават 100 км, а акумулаторните батерии имат по 200 цикъла заряд-разряд, това означава че с един комплект акумулатори ще може да с екарат някъде към 20 хил км - кажи го 1 година. А ако един комплект акумулатори струва 3-4 хил евро, май сметката с икономиите не излиза. Така че нека да бъдем реалисти. И малко по-далеч от БАН

Вие в службата за държавна сигурност сте с ужасно остаряла информация. Съвременните Li-Po акумулатори имат минимум по 1000 цикъла заряд-разряд. Да не говорим за другите общи приказки, които написахте.

Само че ако се ползват цивилизовано имат ДО 1000 цикъла. Ако сеексплоатират от аборигени циклите спадат наполовина, за дефектирането да не говорим. И струват по над 15 хил евро комплекта. Апаратурата за ускорен заряд също някаъде там. За съжаление. Ако беше толкова просто и евтино, японците отдавна да са го направили. Хич да не са японци, корейци и китайци - със сигурност. Вероятно без помощта на БАН.

bira_more

До хиляда цикъла. Има и още няколко красиви момената, дето леко се пропускат. Какво е КПДто на зареждане? Колко е саморазряда на тези акумулатори?

ЕЕЕЕ пак смехории- тези от Бан се опитват да покажат, че работят нещо! Писна на всички от глупостите им- стига са приказвали-да покажат такава кола. Колко сме велики за неща, които не са направени, а са само в тъпите им мозъци!

Пак ли те пуснаха бе, еййй! Вземи по-силни лекарства, тия не ти действат.

Ех, мечти, мечти... Че коя партия (в частност политик) ще допусне някой да се намеси в печалбата от монопола и - дизел, бензин; метан; пропан-бутан... Тази идея за България е неосъществима... Че и разните там енергопреносни дружества (пак нашенски и политически) няма да позволят.

Ти представяш ли си как една никому неизвестна фирма започва да прави станции за зареждане на електромобили в София?! Това е последният виц. Нали няколко прсотака от политиката ще се набутат да развалят нещата, после да оскъпят идеята с посредници и лицензи, които се издават срещу рушвет и тогава ще видим желаещият да се хване на това хоро с простаците барабар, но и да спечели. Таратанци!

Много точно. Ако решиш да произвеждаш нещо в България, ще те разсипят от проверки, лицензи и прочее глупости, и после някои питат защо държавата е бедна?

Ех, кога България беше един от най-големите производители на акумулатори и батерии ?!... Тогава командосът Костофф си седеше в един кабинет на ТУ и си чоплеше цитатите от Маркс, Енгелс и Ленин ... Жельо затваряше буркани в селото на жена си /по негови собствени разкази/, Дертлиев беше адвокат и само сънуваше партията на баща си... както и много други, а малка България беше в братската прегръдка на СССР - един необятен пазар за домати и консервите от тях, но също и за акумулатори, батерии, лекарства, козметика, химически продукти, изкуствени влакна, цимент и каквото друго се сетите ... Не е лошо, ако успеем сега да започнем масово производство на електромобили - това е бъдещето и единственият шанс за София, за да не се задушим всички в тия бензинови пари...

Нямаше диско , нямаше реге , нямаше даже "Диана Експрес"......

Имаше работа, имаше пенсии, имаше здраве, нямаше хора по кофите за боклук...

... и Aврора я нямаше даже! (и по-добре!)

Русия винаги ще си остане необятен пазар за всичко, което се сетиш. Те горките нищо като хората не могат да произведат. Само боклук ...

Не могат да произведат, ама и не могат и нищо да купят. Искаха да бъдат пролетарска държава, а от пролетарии се превърнаха в лумпени. Защото един процент от населението ограби останалите. Сега там има малко свръх богаташи и много свръх бедняци. Като при нас - няма следна класа.

на електромобили на цели и полупроводници но най-вече на бахура и кървавица нали така мила?

Еееее, Аврорче, чудя се един човек ли си или си име на накаква асоцияция от учени? Компетентна си по всички въпроси - технически, политически, социални и др... п.п. Само да не те ядосам, ама последната година, имаше няколко статии в дира, дето си пропуснала да ги коментираш :)))

и сещам се че произвеждаха и много весели хапчета в дупница...та излишака го изнасяхме на намръщените и смачкани от живота капиталисти

Ех Аврора,Аврора........тресе те миличка,а и изтрещтяваш вече и то отзад.Горкичката.............

Ех Аврора,Аврора........тресе те миличка,а и изтрещтяваш вече и то отзад.Горкичката.............

мръсните гадни чалми да си наврат петрола.

Къде? :)

в резервоара

Израза "учени от БАН" е на път да замести до болка познатия ни "група съветски учени". Пак симулират активност.