Според него България била останала единствената държава в света, която си е наложила мораториум върху проучването за шистов газ. Добрев смята, че единствената алтернатива на руския газ е разработването на собствени находища.

Миналия месец обаче стана ясно, че големи инвеститори на находища на шистов газ в Полша се отказват от този бизнес. Причината е ниската цена на петрола, която за последната година се понижи с 30% и продължава да пада.

"За нас винаги Южният газов коридор е бил приоритет. От момента, в който се заговори за него. За разлика от "Южен поток" той ще доставя газ от друг източник – от Каспийския регион. В този смисъл за нас е много по-важен, защото ще ни даде алтернатива и ще осигури конкуренция на газовия пазар", заявява Добрев.

Добрев определя като "пълни глупости" приказките, че ще внасяме руски газ от Турция или Гърция.

Миналата седмица руският президент Владимир Путин обяви, че Русия се отказва от Южен поток и започва проект за газопровод през Турция, който ще доставя газ до гръцката граница. Според него при това положение България ще трябва да купува руски газ от Турция или Гърция. Освен това Путин заплаши, че след старта на новия газопровод старата тръба от Украйна ще остане "суха" и България ще бъде лишена от транзитни такси за 100 млн. долара годишно.

Днес стана ясно, че Турция няма намерение да променя ориентирите си в енергетиката и приоритет за нея ще остане "ТАНАП", а не аналогът на руския „Южен поток”.

В същото време обаче Ердоган съобщи, че "Руско-турският газопровод ще се нарича "Турски поток", като името е предложено лично от Путин.

Към 2020 ние наистина ще внасяме газ през интерконектора с Гърция, отбелязва Добрев. Той посочва, че с Русия имаме договор за доставка на газ за 10 години, който стартира в началото на миналата година. В този договор има клауза за неговото подновяване за още 10 години, ако българската страна пожелае, добавя депутатът от ГЕРБ.

Добрев обяснява, че имаме и транзитен договор до 2030 г., който е с клауза транзитирай или плащай. Според него Русия трябва да ни плаща 90% транзитна такса от капацитета на тръбата, дори и през нея да не тече "синьо гориво".