"Ауди" заяви днес, че силно съжалява за рекламата на лицензиран търговец на коли от марката, продаващи се втора употреба, и я спира от излъчване, предаде Ройтерс.

В рекламата покупката на автомобил се сравнява с намирането на съпруга.

Видеоклипът, който доби широка популярност, след като бе разпространен онлайн и в кината тази седмица, показва как елегантна сватба на открито е прекъсната посред церемонията, когато майката на младоженеца се втурва на подиума и проверява очите на булката, след което й дърпа носа и ушите и отваря устата й, за да провери зъбите. Накрая дава разрешение на сина си да се омъжи.

Глас зад кадър казва: "важните решения трябва да се вземат внимателно. . . само с официална сертификация можете да сте спокойни".

Рекламата провокира бурно недоволство в китайските социални мрежи, където мнозина твърдят, че е сексистка и унизителна за жените.

Производителите на луксозни автомобили обръщат все по-голямо внимание на китайския пазар на фона на нарастването на благосъстоянието на населението и процъфтяващите компании.

Говорител на "Ауди" заяви пред вестник "Саут Чайна морнинг пост", че отговорност за маркетинга в Китай се носи от местния партньор на компанията.

Миналата година, отново в Китай, фирма за производство на перилни препарати се извини за своя реклама, в която чернокож мъж бива натъпкан в пералня, след което излиза като светлокож азиатец.