Това заяви Бетина Жотева -говорител на Министерство на финансите, цитирана от "Фокус".

Заемът е за 460 млн. лева.

Според ведомството са необходими реални реформи преди да бъде осигурено допълнително финансиране на железопътния сектор. В последните години в държавния бюджет са отделени значителни средства за железниците, но на този етап секторът не може да се отличи със съществено подобрение в оперативното и финансовото управление.

За 2007 година за БДЖ в държавния бюджет са отделени 145 милиона лева, а за 2008 г. - 172 милиона лева. За 2009 година - 199 988 000 лева. За 2010 г. - 201 989 000 лева. За 2011 г. заложените средства в Закона за държавния бюджет са 212 милиона лева.

По-рано министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че не се очаква стачка в железниците, а преговорите със синдикатите са нормални. Днес е предвидена и среща с тях, в която ще участва и вицепремиерът Симеон Дянков, допълни транспортният министър.

"По никакъв начин не може да се говори за съкращения на 2000 души от БДЖ, но системата ще бъде оптимизирана, защото е на загуба от 800 милиона лева", посочи Московски. По думите му много от губещите дейности на железниците, заедно с хората, които се занимават с тях, ще бъдат прехвърлени към частния бизнес. Освен това ще бъдат закрити 20-30 губещи линии.

На 17 септември синдикатите обявиха, че подготвят нова стачка в БДЖ. На среща на ръководствата на КНСБ и КТ „Подкрепа” е било подписано обръщение към работниците и служителите в компанията да започне събиране на подписка за ефективни стачни действия. Мотивите за готвените ефективни стачни действия са свързани с това, че ръководството на БДЖ работи в пълно затъмнение.

Вчера пък от БСП поискаха оставката на председателя на Съвета на директорите в „Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров. Червените апелираха Московски да го освободи поради няколко причини. Една от тях е забавянето на кредита, който ръководството на БДЖ и правителството са очаквали като спасителен от Световната банка. Според Мутафчиев това забавяне за предприятието е една лоша оценка за ръководството му.

Самият Владимиров заяви, че всички параметри по заема и по отношение на реформата в БДЖ са договорени и се очаква правителството да внесе документите за следващия борд на директорите на Световната банка, който ще се проведе до края на годината. От януари пък билетите за влаковете ще бъдат увеличени с около 5%.

Синята коалиция пък поиска премиерът да обясни пред парламента ситуацията със спрения от Световната банка заем за реформа в българската железница. Това каза от името на парламентарната група нейният съпредседател Иван Костов, цитиран от БТА.

"Състоянието на българските железници е стратегически въпрос за националната сигурност. Реформите в сектора бяха спрени от премиера Бойко Борисов след среща с транспортните синдикати. Кашата е забъркана на най-високо ниво и железниците в страната изпадат в пълен колапс", каза още Иван Костов, цитиран от "Фокус".

Той се закани, че ако премиерът не отиде в парламента, за да бъде изслушан по проблема, от Синята коалиция ще внесат искане в деловодството за провеждане на разисквания по темата в рамките на парламентарен контрол.
„Трябва да се потърси национално съгласие за политика, която ще спаси българските железници”, подчерта Костов.

По-късно от пресцентъра на КНСБ заявиха, цитирани от БТА, че премиерът Бойко Борисов е насрочил работно заседание на 3 октомври с участието на Симеон Дянков, Ивайло Московски, ръководствата на двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа", ръководствата на БДЖ и НКЖИ и браншовите синдикати в железниците.

От пресслужбата на Министерски съвет и от пресцентъра на Министерство на транспорта обаче съобщиха, че нямат информация за такова заседание.