Колкото по-дълго държим компанията, ако мога така да се изразя - във въздуха, без решение каква ще й е съдбата, толкова по-лошо за нея, защото те на практика не могат да сключват дългосрочни договори, споразумения, тъй като всеки потенциален клиент на компанията иска някаква сигурност да има, чакайки постоянно да стане приватизация, отбеляза министърът.

"Това лишава от възможността компанията това да се случва, така че, ако утре всички страни, които имат интерес от развитието на компанията, всички синдикати и ръководството на БДЖ стигнем до единна позиция ще започнем, такъв план имаме разработен, добави Московски, цитиран от БНР.

Той обясни, че този процес включва в себе си и оптимизация, но смята, че ще бъде намерен баланс това да се случи.

По думите му оперативната загуба на компанията намалява, "но в крайна сметка тя си е една оперативна загуба".

Към настоящия момент около 3500 човека работят в компанията БДЖ-Товарни превози. Става въпрос за оптимизиране на персонал в границите между 600 и 800 човека, каза в заключение министърът.