Това обявиха от двете компании, които са част от групата на Фолксваген (Volkswagen).

2,1 млн. автомобила "Ауди" (Audi)  в света са оборудвани със софтуера, който позволява на „Фолксваген“ да манипулира с  количеството на вредни емисии.

От тях около 1,42 милиона автомобила с т.нар. двигатели ЕС5 (EU5) са засегнати в Западна Европа, като 577 000 са в Германия и почти 13 000 са в САЩ, посочи говорител на Ауди днес, цитиран от Ройтерс и БТА.

Засегнатите модели на "Ауди" включват А1, А3, А4, А5, А6, ТТ, Кю3 (Q3) и Кю5 (Q5), уточни говорителят.

Чешката автомобилостроителна компания Шкода (Skoda) обяви, че 1,2 милиона от нейните коли в световен мащаб, произведени преди време, са били оборудвани със софтуера, манипулиращ резултатите от екологичните тестове, предаде Франс прес като цитира говорителят на чешкия автомобилопроизводител Йозеф Балаз.

Миналата седмица избухна скандал, след като Фолксваген призна, че е оборудвал 11 милиона превозни средства от редица марки в света със софтуер,  с който се занижават реалните показатели за отделените вредни газове при тестване на колите и позволяващ да се заобиколят строгите екологични норми в САЩ, припомня АФП.

Вижте снимки >>

"Фолксваген" е изпратил писмо на италианските си партньори да преустановят временно и незабавно продажбата на автомобили на концерна, изпитвани по екологичните стандарти Евро 5, пише в. "Кориере дела сера". Мярката засяга автомобили "Фолксваген", "Ауди", "Сеат", "Шкода" и лекотоварните автомобили. Това решение ще засегне около 40 000 автомобила.

Разследване срещу автомобилния гигант започна в Европа, САЩ и Азия. Американското правителство задължи концерна да изтегли 482 000 леки автомобила марки "Фолксваген" и "Ауди", които са продадени в страната през 2009 -2015 година. Компанията е заплашена също така от глоба в размер на 18 милиарда долара.

По-рано днес германското издание "Билд ам зонтаг" съобщи, че Германската федерална служба за автомобилен транспорт е поискала в писмо до "Фолксваген" да разработи план за отстраняване на нарушенията на екологичните норми в автомобилите на концерна.

Преди това изданието писа, че германският производител на резервни части "Бош" (Bosch) още през 2007 г. е предупреждавал Фолксваген (Volkswagen) да не използва доставения от него софтуер за редовни операции по измерване на отработените газове.

Разследване и промени по върховете

Германската прокуратура е започнала разследване на бившия главен изпълнителен директор на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Надзорният съвет на "Фолксваген" назначи в петък, 25 септември, ръководителя на спортните модели "Порше" (Porsche) Матиас Мюлер за нов главен изпълнителен директор на германския автомобилен гигант. Той смени Винтеркорн, който на 23 септември подаде оставка заради скандала с манипулираните данни за емисиите на дизелови коли с марката на "Фолксваген".

Ръководството е решило временно да отстрани от длъжност шефовете на отделите за изследвания и разработки на леки автомобили в самия концерн, а също така в подразделението за луксозни автомобили "Ауди" и в "Порше".

Скандалът  с VW влиза в дневния ред на ЕС


Утре от ЕК ще разговарят с високопоставен представител на Фолксваген (Volkswagen).

Случаят е и в дневния ред на следващия съвет на европейските министри, отговарящи за конкуренцията, на 1 октомври.