Броят на загиналите при срутването на мост в Генуа достигна 35, предадоха Ройтерс и ДПА, като се позоваха на данни на префектурата в северозападния италиански град.

Вижте снимки >>>

Пожарникари и други спасителни екипи цяла нощ са издирвали загинали и оцелели под отломките на пътното съоръжение. Според полицията не е изключено жертвите да са още повече. Сред загиналите има три деца - на 7, 12 и 13 години. Ранените при срутването са 16.

Вчера малко преди обяд стометров участък от моста "Моранди" рухна от височина около 50 метра върху два склада, железопътна линия и речно корито. Паднаха и между 30 и 35 автомобила, които се движели по моста в момента на катастрофата.

Мостът, наричан от местните жители "Бруклин бридж", е ключов елемент от шосето Милано-Генуа и шосето, което свързва Генуа с Франция. "Хората, които живеят в Генуа, минават по този мост по няколко пъти на ден", каза италианският заместник-министър на инфраструктурата и транспорта Едоардо Рикси, който е генуезец.

Министърът на транспорта Данило Тонинели съобщи днес, че е стартирана процедура за отменяне на концесията на компанията оператор на автомагистралата. Той подчерта, че държавата ще иска да наложи на "Аутостраде пер л'Италия" значителни финансови санкции, които може да стигнат до 150 милиона евро, съгласно концесионния договор.

Според министъра ръководството на компанията трябва да подаде оставка. Тонинели каза още, че правителството започва инспекция на остарелите мостове и тунели в страната.

Италианската компания Атлантия (Atlantia), операторът на магистрала А10, е един от големите участници в управлението на магистрали и летища.

Наследник на държавната компания Аутостраде СпА (Autostrade SpA), приватизирана през 1999 година, Атлантия е част от галактиката на Бенетон (Benetton): известната фамилия италиански индустриалци е основен акционер с 30 процента от капитала.

Атлантия управлява над 5000 километра магистрали, най-вече в Италия, с 51 процента от мрежата на страната, сред които е и оста Милано-Болоня-Флоренция-Рим-Неапол, както и 51 процента от италианското сдружение за тунела Монблан. Компанията е оператор на магистрали и в Бразилия, Чили, Индия и Полша.

Италианската компания е представена също във въздушния сектор от 2013 година с двете летища на Рим - Фиумичино и Чампино (47 милиона пътници миналата година).

Атлантия е реализирала през 2017 година чиста печалба от 1,17 милиарда евро и оборот от 5,97 милиарда (растеж с 4,5 и 8,9 процента спрямо миналата година).