Ръководителят на управлението за гражданско въздухоплаване на Малайзия обяви днес, че подава оставка, за да поеме отговорност, след като следствен доклад за изчезването на полет MH370 на Малайзийските авиолинии през 2014 г. отчете пропуски в работата на авиодиспечерската служба, предадоха световните агенции.

Оповестеният вчера доклад повдигна възможността самолетът да е бил похитен, въпреки че няма категорични доказателства защо той се е отклонил от курса и е летял седем часа след прекъсване на комуникациите.

Ръководителят на управлението за гражданско въздухоплаване, Азхарудин Абдул Рахман, каза, че докладът не е обвинил оглавяваната от него служба за загубата на самолета, но е установил нарушения в работата на авиодиспечерския център в Куала Лумпур.

"Затова със съжаление и след дълъг размисъл реших да подам оставка като председател на управлението за гражданско въздухоплаване на Малайзия. Решението влиза в сила до 14 дни след уведомлението за оставката, което подадох днес", каза той.

Самолетът с 239 души, пътувал от Куала Лумпур за Пекин, изчезна на 8 март 2014 г. и се предполага, че се е разбил в южната част на Индийския океан. Според следствения доклад причината за изчезването не може да се определи, докато не бъдат намерени останките и черните кутии на самолета.

Екипът от независими разследващи на случая с полет МН370 на Малайзийските авиолинии публикува вчера  доклад, в който посочва, че не е успял да установи причината за изчезването на пътническия самолет.

В доклада обаче се казваше, че разследването е установило пропуски в работата на авиодиспечерската служба, включително че тя не е предприела бързи действия за спешен отговор и е разчитала твърде много на информация от Малайзийските авиолинии, а не се е свързала с армията за помощ. Според доклада авиодиспечерите не са уведомили навреме китайските власти, че с екипажа на самолета вече не може да се установи контакт, а това е затруднило първоначалното своевременно определяне на местоположението на самолета и по-нататъшното му издирване.

Предполага се, че мястото на катастрофата на полет МН370 е в най-южната част на Индийския океан. Проведеното по-рано тази година от американската компания "Оушън инфинити" второ издирване на останките на самолета не даде резултат. То продължи три месеца и приключи на 29 май. Издирването обхвана площ от 112 000 квадратни километра в южната част на Индийския океан.

Това бе второто голямо търсене на самолета. Първото бе проведено съвместно от Австралия, Китай и Малайзия и обхвана площ от 120 000 квадратни километра. Цената му беше 200 милиона австралийски долара (147,06 милиона долара). То бе прекратено миналата година.