Шефът на ЧВК "Вагнер" Евгений Пригожин загина във въздуха на борда на частния си самолет Embraer Legacy 600. Авиационните експерти определят машината, като една от най-сигурните в света. Доказателство за това е статистическата липса на аварии.

Бизнес джетът Embraer Legacy 600 се произвежда от 2002 година насам. Досега са направени близо 300 бройки. Нито една от тях не е претърпявала механична авария във въздуха. Всъщност за цялата история на модела той има само един инцидент, пише Ройтерс

През 2006 г. бизнес джета се сблъсква с пътнически Boeing 737-800 във въздуха. Въпреки щетите по Embraer Legacy 600, пилотът му приземява малкия аероплан без загинали или ранени.

Пътническият Boeing обаче пада, а всичките 154 души на борда загиват. Разследването на инцидента трае около 2 години и установява, че вината за катастрофата е била в пилотите на Boeing-а и въздушния контрол.

"Embraer се съобрази с международните санкции, наложени над Русия", заявиха от компанията. Санкциите блокират западните производители на самолети да предоставят части или поддръжка за самолети, експлоатирани в Русия.

Въпреки това снабдяването с част чрез посредници става лесно. Макар Embraer да спира да предлага лицензирана поддръжка на руските самолети през 2019 година, то машината на Пригожин не е останала без такава.

Украинската агенция УНИАН съобщава, че малко преди последния си полет, самолетът на Пригожин претърпял "непланиран ремонт".

Роднини на загиналата стюардесата Кристина Распопова твърдят, че тя споделила за някакъв "краткотраен и непонятен ремонт" преди последния полет, съобщава руският канал ВЧК-ОГПУ в Telegram.