Туитър съобщи това вчера, след като неин представител бе изслушат от законодатели в САЩ, предадоха ТАСС и БТА.

Миналата година Ар Ти (бившата "Раша тудей"), обвинена от Вашингтон в стремеж да повлияе върху президентските избори през 2016 г., "е рекламирала 1823 туита, насочени безспорно или вероятно към американския пазар", цитира Франс прес съобщение на Туитър.

Препитват Фейсбук, Гугъл и Туитър имало ли е руска намеса >>>

АФП напомня неколкомесечните вече критики срещу социалните мрежи, че са съдействали за разпространение на руска пропаганда по време на избирателната кампания, довела до победата на Доналд Тръмп.
Предположенията за руска намеса в изборите се разследват от Конгреса и от специален прокурор.

По данни на Туитър телевизия Ар Ти е похарчила миналата година малко над 274 000 долара за реклама в САЩ. Социалната мрежа настоява, че по време на щатските президентски избори старателно е премахвала постове, целящи намеса в изборния процес - например лъжливи съобщения, чиито автори предлагали на избирателите да гласуват чрез есемеси.

"Не сме установили акаунтите, свързани с такива действия, да имат явен руски произход", подчертава Туитър. Кремъл няма никакво отношение към публикуването на политическа реклама в мрежата Фейсбук и не знае кой стои зад подобни поръчки, заяви преди седмица Дмитрий Песков, прессекретар на руския президент.

Руската страна никога не е участвала в подобно нещо, каза пред журналисти Песков, коментирайки съобщения, че Фейсбук ще предостави на американския Конгрес данни за политическа реклама, поръчана от Русия.