На началника на гарата в Лариса беше наложена постоянна мярка за неотклонение "задържане под стража", след като даде официални показания в неделя за катастрофата между два влака в прохода Темпе в Централна Гърция във вторник миналата седмица, при която загинаха 57 души, съобщават гръцките медии.

Следователят и прокурорът единодушно решиха 59-годишният мъж да остане в ареста по обвинение за застрашаване на безопасността на транспорта, което носи наказание до десет години затвор, както и за множество убийства по невнимание, предаде телевизия Скай.

Адвокатът на обвиняемия заяви, че клиентът му "поема частта от отговорността, която му се пада", като остави отворена възможността да се търси отговорност и от други лица.

Множество експерти изказаха мнение, че системите за управление на влаковете в Гърция не отговарят на необходимите стандарти, а многолюдни демонстрации в страната поискаха отговорност от управляващите за трагедията. Премиерът Кириакос Мицотакис поиска извинение от близките на жертвите и от цялото общество.

На 28 февруари срещу 1 март пътнически влак с над 350 души в него се блъсна челно в товарен влак, движейки се по един и същи коловоз в централната част на страната, близо до град Лариса.

Смята се, че инцидентът се дължи на човешка грешка и пропуски в мерките за безопасност на железопътната мрежа.

Петдесет и деветгодишният началник на гарата бе изправен пред съдия следовател за първи път в четвъртък. Адвокатът му каза тогава, че неговият клиент е съкрушен от трагедията и че е поел своята част от отговорността. Срещу мъжа са повдигнати множество обвинения за убийство по непредпазливост, причиняване на телесни повреди по непредпазливост, застрашаване на човешки живот и предизвикване на нарушения в обществения транспорт.

В четвъртък адвокатът му призова обаче "да не се фокусираме върху едно дърво, когато зад него има гора" и допълни, че става дума за "гора от отговорности", съобщава АНА-МПА.

Според обвинителния акт началникът на жп гарата в Лариса е обвинен за това, че е изпратил пътническия влак и товарния на един и същи коловоз и е игнорирал електронната система, която покрива част от трасето към Лариса, докато тя е показвала, че влакът е на грешен коловоз, информира в. "Катимерини". Според обвинението началникът на жп гарата в Лариса е пренебрегнал предупреждение на началника на гарата в Неи Пори, подадено 17 минути преди сблъсъка, че товарният влак се движи по същия коловоз, пише "Катимерини".