Френският козметичен гигант Л'Ореал (L'Oreal) обяви днес, че премахва думи като "избелващ" от продуктите си на фона на антирасистките протести по света, предаде Франс прес.

Групата Л'Ореал реши да премахне думите бял/избелващ и светъл/изсветляващ, от всичките си продукти за изравняване на кожата, съобщи компанията.

Индийското и бангладешкото подразделение на Юниливър (Unilever) обявиха в четвъртък, че ще сменят името на местната си марка кремове "Светла и прекрасна" за изсветляване на кожата по същата причина.

Англо-нидерландската компания Юниливър, която според информации има приход от 500 милиона долара от продукта в Индия миналата година, каза, че ще спре да използва думата "светъл" в името на крема, тъй като отдава значимото на всички нюанси на кожата.

Няколко компании, включително Л'Ореал, бяха критикувани напоследък за продуктите си за изсветляване на кожата след разрастването в света на движението "Животът на чернокожите има значение" след убийството при арест на афроамериканеца Джордж Флойд в САЩ миналия месец.

Джонсън енд Джонсън (Johnson & Johnson) съобщи миналата седмица, че ще спре да продава в Азия и Близкия изток някои продукти Нютроджина (Neutrogena) и Клиър енд Клиър (Clean & Clear), рекламирани като намаляващи черните точки.