Руският сайт "Фонтанка" и проектът "Център досие" на Михаил Ходорковски разпространиха кратки информации за спътниците на Евгений Пригожин и Дмитрий Уткин, които са били на борда на частния самолет "Ембраер", който вчера се разби в руската Тверска област. Машината, собственост на компания на Пригожин, се разби край село Куженкино. То се намира на 16 км от град Бологое и на 170 км от Твер. Местността в посочения район е предимно гориста.

Общо 10 души са пътували от Москва към Санкт Петербург с машината. От тях седем са били пътниците и 3-членен екипаж. Вчера федералната агенция "Росавиация" съобщи официално самоличностите им.

Дмитрий Уткин - роден на 11 юни 1970 г. в Свердловска област. Като дете живее с майка си в Украйна и ходи на училище в село Смолино, Кировоградска област. След училище постъпва във военно учебно заведение в Ленинград. Той е завършил Висшето общовойсково командно училище "С.М.Киров" - само в това ленинградско учебно заведение се обучават офицери от специалните сили на ГРУ. До 2013 г. Уткин е командир на отряд във втора бригада специални сили на военното разузнаване, дислоциран в Псковска област. Подразделението участва в две чеченски войни. Съосновател и командир на "Вагнер". 

Сергей Пропустин - 44-годишният боец на частната военна компания "Вагнер" е разузнавач-гранатометчик. От 2015 г. позивната му е "Кедър". Според съдебните регистри до 2021 година Пропустин е регистриран като жител на село Сиверски, разположено в Гатчински район на Ленинградска област. Той е воювал във втори разузнавателно-щурмови отряд на "Вагнер", от който са избирани много от личните гардове на Пригожин. 

Евгений Макарян - 38-годишен жител на град Магнитогорск в Челябинска област. Боец на "Вагнер" от март 2016 година с позивна "Макар". Участвал е в четвъртия щурмови отряд на частната армия в Сирия. 

Александр Тотмин - 31-годишен, родом от Алтайския край. През последните години е живял в Санкт Петербург. По информация на сайта "Миротворец" Тотмин е представлявал интересите на "Вагнер" в Судан. Позивната му е "Тот". Осъждан е за кражби, а по време на пандемията не е спазвал правилата за самоизолация и е бил глобен.

Валерий Чекалов е родом от Владивосток, но поне от 2008 година е жител на Санкт Петербург. 47-годишният Чекалов, чиято позивна е била "Роувър", е човекът, който единствен е знаел къде и в кой момент се намира Пригожин, тъй като е отговарял за транспортната логистика. Чекалов е бил тясно свързан с компаниите на ръководителя на "Вагнер". През 2017 г. той е генерален директор на компанията "Евро Полис", дейността на която е свързана със Сирия. Споменаван е в санкционните списъци на Съединените щати като приближен на Пригожин. 

По отношение на последния пътник - Николай Матусеев - от проекта на Ходорковски отбелязват, че човек с това име няма в списъците на "Вагнер". Там фигурира мъж с име Николай Матусевич, който е постъпил в частната армия през януари 2017 г. и е служил в четвърти щурмови отряд в Сирия.

За екипажа на самолета - командира Алексей Левшин, втория пилот Рустам Каримов и стюардесата Кристина Разпопова, няма много информация, пише "Фонтанка". В телеграм-канала Mash пък пишат, че Левшин често е управлявал самолетите, с които е пътувал Пригожин през последните месеци.

През 2018 г. летец с имената Алексей Левшин е споменат във "Вести Новосибирск" като щурман на екипажа на изтребител Су-34.

Вчера сутринта пък 39-годишната стюардеса Кристина Разпопова е публикувала в социалните мрежи снимки на закуската си и своя куфар. Според постовете й от последната година жената е работила предимно на бизнес полети. 

Според Телеграм канала ВЧК-ОГПУ, разследването е възложено на следователя от Главното управление за разследване на особено важни случаи на Следствения комитет на Русия Иван Сибул.