Германският Християндемократическия съюз (ХДС) и Свободната демократическа партия (СДП) потвърдиха информацията на в. "Билд ам зонтаг", че преди изборите през 2017 г. са купували данни на избиратели от държавната пощенска компания "Дойче пост", предаде ДПА.

Партиите потвърдиха информацията на вестника, че данните са били използвани за агитация, насочена към конкретни групи гласоподаватели.

Говорител на "Дойче банк" потвърди, че дъщерното дружество "Дойче пост директ" събира и обработва лични данни. Според него това се прави при стриктно спазване на федералните закони за защита на личните данни. Той обясни, че споделените с партиите данни не са се отнасяли до конкретни гласоподаватели, а до данни за домакинствата, като пол, образование, потребителски навици и друга демографска информация.

Германската социалдемократическа партия (ГСДП), Левите, Съюз 90/Зелени и дясната "Алтернатива за Германия" заявиха, че не са работили с "Дойче пост".

Разкритията бяха направени в момент, когато в международната общност се води дебат за начина, по който политически организации използват данните на избирателите, след като беше разкрито, че данните на 50 милиона потребители на Фейсбук може да са били получени без тяхно съгласие.